/fotboll/osk/forum/10222.aspx/fotboll/osk/forum/10222.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Viktor
2003-12-19 09:09
Ha ha ho ho, julafton kom tidigt i år! För fet för en fint, ha ha ha! Det är ju som du säger S E, det är för bra för att vara sant.
Örebro Brekkan power
2003-12-17 19:58
Viktor//
Om du ser Costa som en "liten kvick killer" så har du nog råkat titta på Frodo i Sagan Om Ringen istället för på ÖSK.
Örebro jappel
2005-04-23 18:00
Jag är rädd för att de inte kan prestera bättre just nu. Örebro verkar vara i en formsvacka som heter duga tyvärr. Hoppas att det lossar till nästa drabbning.
Det räcker inte med att spela bra på försäsongen det är serien som räknas!
Örebro zinka
2005-04-23 17:58
helvete!!!
Örebro Henrik(ÖSK)
2003-12-20 22:03
Hur trist det än är att Bengtsson kanske försvinner kan man knappast säga att han har dålig "klubbkänsla. Killen har lirat i ÖSK i ett år och var dess för innan IK Sturehovs spelare. Men har är hur som helst bra korkad om han vill bli ytterligare en i mängden av talanger som försvinner till proffslivets ultimata bakgata...
Örebro DaSa
2003-12-20 17:48
Kanske är lika bra att släppa iväg Bengtsson till Inter. Han kommer säkert komma tillbaka nästa säsong med svansen mellan benen och be om ett kontrakt när han kommer underfund med att han aldrig kommer ta en plats i Inters startelva.

Han verkar inte speciellt intresserad av att stanna så om han inte går denna säsong så går han väl säkert direkt kontraktet går ut. Tycker det är synd då grabben har en stor potential att bli riktigt bra.
Örebro Viktor
2003-12-23 15:28
God Jul alla svartvita fans!
Örebro Woofi
2003-12-23 15:20
Kuban nr:8
I ÖSK så klart =)
Örebro Kuban
2004-01-04 15:13
va hände med kubanernas hemsida?
Örebro Grixx
2004-01-02 13:37
Att ta guldet kräver så otroligt mycket. Både att man har ett kapabelt lag(med allt vad det innebär),samtidigt måste man ha en formtopp som räcker större delen av säsongen.
Inga skador som stör och sist men inte minst,(och det gäller oss i synnerhet), det krävs en jävla massa TUR.
Att få allt detta att klaffa samtidigt är inte något som bara händer år efter år,och det ser man även på topplagen. Att värva ett lag som garanterat vinner kräver mer pengar än något av Allsvenskans topplag klarar av.
Fotbollsmässigt kan kemin mellan lagets alla delar helt plötsligt stämma perfekt.Det kan gälla vilket lag som lag som helst. Då kan laget få en glansperiod under några år- om nu laget får vara intakt.

......så visst kommer vi att ta guldet i år......
Örebro Rasberg
2003-12-20 20:08
Tråkigt att se att Bengtsson inte har NÅGON klubbkänsla överhuvudtaget. släpp han till inter då. Så kommer han hem till Degerfors om några år för att han 'var för liten'...
Örebro bison
2003-12-19 19:53
Jag blir så trött på kommunen, man kan väl tycka att det var fel från början att öppna plånboken och börja bygga, men nu får man väl ändå bita i det sura äpplet och bygga klart. Titta bara på Borås där är det inget snack, kommunen står i borgen för ett lån på 80 miljoner. Om den norra läktaren ska kunna generera några inkomster i framtiden måste den bygga klart! Vad har hänt med Max som skulle hyra stora delar av bottenvåningen? Är det klart, och vem får i så fall in hyran?
Är det någon som vet hur det är med Nordic Cup, kommer ÖSK att ta alla intäkter från biljetter eller ska Karlslunds damer ha en del av kakan?
Örebro Yggdrasil
2003-12-23 12:30
Woofi// Skriv ditt namn i textraden. Om du är medlem idag har dem dina uppgifter..
Örebro Kuban nr:8
2003-12-17 15:59
Är det ingen som har sett något av Joel Riddez, hur har han sett ut på träningarna han har varit med på?
Landskrona cynosure
2003-12-23 11:54
Joerny:

Slåss med storklubbarna om guldet? Nu ska vi inte ta i för mycket! =)
Vi siktar bara på en bättre placering än förra året o hoppas på att slippa svettas över chansen till nedflyttning när säsongen går mot sitt slut. Vi är helt klart nöjda med en stabil mittenplacering!

Lycka till nästa säsong!
Väl mött på den gröna mattan!
Örebro McCullogh
2003-12-28 02:04
Jag har ingen aning om vad som skulle vara så fel med omröstningen. Själv placerade jag min röst på Bengtsson av den simpla anledningen att jag hellre ser honom i laget 2004 än Soffe. Om man inte gillar omröstningen (vilket jag verkligen inte kan se varför man inte skulle göra) är man inte tvungen att lägga sin röst.

Tycker ni det är lika tjaskigt att rösta på matchens lirare? Då är det ju himla taskigt mot alla de fina killar och duktiga spelare som inte får er röst. Samma Robinson-menatlitet i en sådan omröstning.
Örebro jappel
2005-04-23 17:37
Kvarten kvar nu ökar vi tempot och gör ett mål!!! kom igen nu ÖREBRO!
Örebro jappel
2005-04-23 17:36
Kämpa, kämpa på, kämpa på ÖSK!!!
Örebro Kuban nr:8
2003-12-29 16:47
ÖSK-Boldt //

Det du säger är sant, som vanligt =P. Men det jag försöker säga är bara att jag är riktigt trött på att han aldrig kan bestämma sig. Jag börjar surna.

One touch //

Nej, Bengtsson har inte en chans att ta plats i A-laget i år heller. För liten och för tunn, det är problemet. Han kommer kunna göra ett par inhopp om det är flera skador i truppen kanske.

Grabben är bara 18 år (snart), om ett par år kan han bli riktigt bra. OM vi får behålla honom tills dess.

Trevlig måndags kväll allesammans!
Örebro Grixx
2003-12-29 16:23
Västbanken// Tyckte inte att Samuel gjorde några dåliga insatser förutom vid målet.
Småsaker finns det väl alltid, men det har ju alla spelare i ÖSK(även Alven)
Kanske fanns det saker som trasslade till det med barn på gång osv.
Under försäsongens träningsmatcher så var han RIKTIGT KASS, men å andra sidan så var det MÅNGA som inte kunde slå några säkra pass under de första Allsvenska hemmamatcherna, bollen gick ett tag till alla utom de som skulle ha den.
Tycker att han förtjänar en chans till.

Angående röstningen så kanske man var i fel mood för den när jag såg den. I alla fall så kändes den lite för mycket av "Vem vill vi inte ha i ÖSK". Möjligen kunde man skrivet pollen lite anorlunda och kanske hade jag inte reagerat på samma sätt då.

Ok , man kan se det på olika sätt.

Skåååål

Örebro Waldorf
2003-12-29 21:17
Mirza´s plats tar han direkt!!
Den mannen gjorde ingen glad förra säsongen.
Örebro jappel
2005-04-23 17:33
Kom igen nu ÖSK.
Visa vilja och kunnande och kötta in ett mål nu då (om det inte går att finlira in ett!!)
AIK Pål Hollender
2003-12-17 20:17
Hej mina landsmän, mm luften är riktigt frisk så här års.
Ehm, kan man stänga av Tobias Wallström?
Örebro _Adde_
2004-01-06 08:57
ÖSK-boldt//

Grymt att du nämde 440:n! Den är kult hos mig och mina vänner! Har många gånger funderat på att lägga ett bud! =)

Örebro GT
2004-01-11 14:31
Var inne och kollade på röv-itts forum.
Där är man sura på ÖSK efter Aftonbladets klackranking...
Plus att man fortfarande är sura för att ÖSK´s supportrar hade gratisbussar när det var kuppmatch. Snacka om inskränkta individer...
Att man istället fick in mera pengar i biljettintäckter är det ingen som nämner :-))

444 åskådare på en "seriefinal" mot Brage, imponerade... Hela tio "Fullkaner" såg sista matchen mot Rynninge... Det är stort det.

3/3 får vi se ÖSK vinna mot de från "fel sida bergen" ännu en gång !
Örebro Viktor
2003-12-16 20:35
Såg en match på TV4+ där han var med. Han var väl okej. Två skott på mål. Flumminence förlorade ganska stort mot serieledarna så det var väl inte så mycket för Macedo och Romario att göra där framme.
Men han är ju helt ordinarie i Flumminence numera. Och han är helt avskriven från ÖSK enligt Lundin i en intervju på officiella sidan.
Örebro Viktor
2004-01-06 10:01
Rallban//
Fredag kl. 19:00
Örebro Lucien
2003-12-16 23:28
Kolla sportbladet.se för "nyheter" om ÖSKs ekonomi!
Örebro Trivseltorsten
2004-01-11 16:02
äsch, dom har bara lillebrorskomplex låt epa-raggarna vara nu...
Örebro Eyra
2004-01-06 09:18
Kuban nr.8// de brukar redovisa det i tidning tror jag.
Annons: