/fotboll/osk/forum/10219.aspx/fotboll/osk/forum/10219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kerberos
2005-04-23 16:40
avgå Lundin: Tråkigt att höra, Kuhi då skapar han något då ?
Örebro jappel
2005-04-23 16:37
Samuelssonarna varkar vara målsugna idag. Många skott från deras bössor!
Hoppas att de skjutit in sig nu så att nästa skott smiter mellan målis och stolparna!
Örebro jappel
2005-04-23 16:35
Hörna ÖSK!!
Nu då!!! in med bollen
Örebro deportivista
2003-12-30 08:54
Tråkigt för ÖSK, men kul för Martin. Hoppas att ÖSK förenklar för Martin och Inter så att han kan och vill återvända på ett eventuellt lån om något år (eller som spelare senare i karriären). Efter en-två säsonger i primaveralaget måste det vara intressant att få lite a-lagserfarenhet, och det vore väl utmärkt att få detta i ett av allsvenskans topplag...
Örebro either/or
2003-12-18 00:24
Viktor//
Tycker att allt verkar upplagt för PFO och Johnsen på topp. Som du skriver så har det ju gjorts uttalanden som tyder på att de ser Johnsen som ett bra komplemet till PFO. Men det är klart att inget är ju klart på förhand. Det hänger ju på vad Costa och Kuhi uträttar också.

Själv tycker jag att anfallsparet Costa och Kuhi känns minst lika intressant. Man fick ju aldrig riktigt se hur de funkar tillsammans förra säsongen. Tror att de skulle komplettera varann bra. Costa som target och Kuhi hugger i straffområdet.

Kan bli hård konkurrens om anfallsplatserna. Kul!
Örebro Brus-Nilsson
2004-01-10 15:34
AIF-cupen, lördag 10/1 08.00-01.00 enl. NA.
Men det är nog inte "stora" ÖSK, utan ÖSK U.
Örebro Ösk-Power
2003-12-30 22:26
Fan Synd att Bengtsson valde Inter. Trodde verkligen att han skulle stanna här. Men sånt är livet nu är det bara att bygga vidare.
Det ser endå rätt bra ut för nästa säsong. Vi har ju trots allt allsvenskans bästa målis=).

Längtar till Nordic-Cup då vi först ska krossa brann, sen tar vi Hammarby "bajsen" i finalen

FORZA ÖSK!!!!
Örebro either/or
2003-12-30 20:01
Tycker att det är riktigt tråkigt med Bengtsson. Som ÖSK-supporter känns det som att man blivit blåst på nåt riktigt stort. Jag tror att han hade kunnat kämpa om en plats redan i år.

I det här fallet kan man nog inte skylla på någon varför det gick fel. ÖSK gjorde säkert vad de kunde för att få Martin att stanna men när en 17-åring får ett sånt här erbjudande så finns det inte mycket för en svensk klubb att göra. Jag trodde i och för sig att Martin skulle vara klok nog att inse att han nog utvecklas bättre på hemmaplan men drömmen om Italien var viktigare.

Risken är stor att Bengtsson blir ytterligare en parantes i svensk fotboll som många andra ungdomsproffs. Men för hans skull kan man väl hoppas att han lyckas antingen i Inter eller om han kommer tillbaks till allsvenskan.

Förstår inte er som tycker att man ska vara glad och stolt för att en ÖSK-spelare kommer till Inters ungdomslag. En förlorad spelare är en förlorad spelare. Det spelar ingen roll om han går till AIK eller Inter. Det viktiga är att han inte längre är nån ÖSK:are. Hur många ÖSK fans är det som känner nån stolthet för Mattias Jonson, inte jag i alla fall.
KubaStröm
2004-01-10 15:56
One touch// 18 o 21 är ju oxå lediga Oyugas o Martins nummer..
Örebro Viktor
2003-12-31 09:15
Tjohoo. Nytt år annalkas. Kan knappt vänta.
Fast måste säga att optimismen som jag kände inför säsongen 2003 är inte lika påtaglig nu. Inte för att ÖSK har blivit sämre, utan för att alla de andra blivit så mycket bättre. T.ex. så ser jag inget lag som kommer att hota Malmö 2004. Blir otroligt överaskad om de inte tar guldet. Som det känns nu så tipar jag ÖSK mellan 3-7 plats. Men fråga mig i april när säsongen startar. Då är jag som vanligt helt övertygad om att vi tar guldet. =)

Nyårsafton, och som vanligt så siktar jag lågt när det kommer till nyårslöften. Jag lovar att det första jag gör kl. 00:01 i natt är att sjunga: "Djurgårn åker ur i år, djurgårn åker ur i år, djurgårn åker ur i år, hej, hej, hej!" =)
KubaStröm
2003-12-31 00:05
Jag tror att Martin kommer att utvecklas bättre i Inter en vad han skulle gör här, Italien har många unga talanger det måste ju betyda att dom har bra ungdoms tränare.

Jag tror att Martin tog det rätta beslutet MEN han kanske inte kommer att spela i Inter´s A-lag kanske blir typ nåt botten lag i Serie-A.

Jag tycker att Martin ska vara i Italienska ligan det är där han passar, med sin teknik, i Engelska är det för tufft den ända ligan som är lite känd som Martin skulle passa i förutom Serie-A så är det Brasilianska, fast vem skulle itne vilja ha en boll trollare i sitt lag?
Örebro öskalle
2003-12-31 14:40
Jaadu Viktor, det första vi andra brukar skrika efter tolvslaget är väl annars "GOTT NYTT ÅR".
Men o andra sidan så vore ett åt utan Djurgårdsvinst ett mycket bra år!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLESAMMANS.
Dock ett något sämre till er blårandiga...
Örebro Lagun
2003-12-31 14:09
Jag kommer inte sakna MiniBengtsson ett dugg!
Han hade knappast tagit en plats i startelvan nästa säsong heller?
Däremot tycker jag att det var synd att ÖSK gick miste om mer stålar.
Å sedan undrar jag förstås hur föräldrarna är funtade som släpper iväg ett barn bara sådär att klara sig själv i en storstad som Milano...
Åtvidaberg ouikard
2005-04-24 21:41
Välkomna till Kopparvallen. Då ska vi dansa in våren med en seger!!
Forza Bruket
Örebro apskallen
2004-01-10 14:54
Tipsduellen är trevlig att läsa, speciellt som jag själv gillat att betta lite när andan faller på. Dock saknar jag en självklar (?) grej, kan ni inte skriva hur ställningen är mellan kombatanterna??? Vi vet ju att båda började på 1000, men vad har de nu?
Örebro # brorzan
2005-04-23 11:57
Låter inte VF-redaktionen bittra redan på förhand?

Örebro är ju alla s.k. experters riktiga gullegris i Superettan. På somliga låter det som att ÖSK ska vandra rakt igenom Superettan, troligtvis utan en enda poängförlust, och premiären mot Boden spädde på den inställningen. 3-0 mot Boden och ÖSK var klart för Allsvenskan. Ungefär så lät det när Pajas-kanalen (läs TV4) gjorde ett inslag från matchen. Nu var det ju dock så att Örebro besegrade Boden med 3-0. Det var inte Chelsea som fick stryka på foten mot ÖSK...
Örebro Lagun
2003-12-31 17:13
öskalle

GOTT NYTT ÅR och "Djurgårn åker ur i år, djurgårn åker ur i år, djurgårn åker ur i år, hej, hej, hej!" =)

Det är samma sak...

Örebro Zmirc
2004-01-01 15:23
Ett tabelltips inför 2004:

1. Malmö
2. Hammarby
3. Djurgården
4. AIK
5. Landskrona
6. Göteborg
7. ÖSK
8. Halmstad
9. Helsingborg
10. Örgryte
11. Elfsborg
12. Kalmar
13. Sundsvall
14. Trelleborg
Örebro DaSa
2004-09-05 13:36
Varför skulle Larsen vara en bättre tränare än Lundin? Har han någon tränarutbildning? Eller går alla enbart efter att han är en duktig fotbollsspelare?

Vad gör Lars Zetterlund nu för tiden? Skulle inte han utbilda sig till tränare?

Många frågor blev det...:)
Örebro Pelle2
2004-08-10 08:16
ÖSK-Kenneth
Ingen semester på kansliet nu, om övriga spökskrivare ( som det har blivit nu sedan en del valt att ej skriva under o stå för vad dom skriver) har semester fortfarande vet jag inte men i så fall är det bara att gratulera till en års lång semester, inte många som har det.
Örebro Mittåt
2005-04-23 13:40
Sagt i konstgräsdebatten.

"Visst kan spelskickliga lag ha fördel av att en match spelas på konstgräs. Men i det här fallet så tror jag inte Forward har något fördel. Vi är vana att spela och träna på konstgräs så jag tror inte kommer att vara en avgörande faktor."

Åsikterna om konstgräs är varierade. Detta var ett citat från Gamla Uppsalas hemsida. GUSK möter Forward i säsongspremiären på en konstgräsmatta och är litet rädda för att Forwards konstgräsvana från Behrns Arena skall ge dem en fördel.

I Uppsala har man bilden klar för sig. För tekniskt skickliga lag är konstgräs en fördel medan det för tjånga-bollen-så-långt-upp-i-planen-som-möjligt lagen inte spelar någon större roll vad man har för underlag. Måhända en nyckel till förklaring över alla lag som klagar över underlaget på Behrn Arena - som ju är jämnt, snabbt och alltid spelbart.
Örebro Trivseltorsten
2004-01-01 14:55
ne, inte 8:e plats o inte 1:a plats..men det blir tabellförbättring med 3-4 platser...då har vi haft en bra säsong..får inte glömma att vi bara var en vinst från 5:e platsen förra året...
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-04-25 09:46
Mittåt//
Jag hoppas de här åren går jäkligt fort och att vi får tillbaka namnet Eyravallen som sitter rotat både i ryggmärgen och i hjärtat...
Örebro One touch
2004-01-03 11:21
Samuel Mokédé tackade nej till ÖSK.

Efter att ha blivit utlånad till Forward i slutet av förra säsongen och inför denna säsong först inte erbjudas något kontrakt. Fanns plötsligt ett önskan från ÖSK om att nyttja Soffes tjänster, när Martin Bengtsson suktade efter pasta tillagad i dess hemland.

Jag klandrar inte Soffes för hans beslut. Hans kommentar var bl.a:
-Jag har inte längre förtroende för tränarna i ÖSK!
Örebro Lagun
2004-01-03 10:30
Örebro SK har landets 26:e bästa klack enligt Sportbladet. (se ovan länk)
Degerfors ligger tex på 47::e plats.
Raset fortsätter för den forna "storklubben".
Det är klart, har man 444 åskådare på seriefinalen, så tyder det ju inte direkt på ett brinnande intresse...?
Örebro Mr.ÖSK
2003-12-31 12:34
Hello alla ÖSK fans.
Kul inlägg Viktor om DIF, men tyvärr inträffar det nog inte.
Vad gäller Mr Bengtssons förehavanden så tycker jag såhär. Det är lätt att förstå att det lockar att (oj vad många att) ta chansen när man får ett sådant erbjudande, men jag tror ändå att han fått lite storhetsvansinne, lite pga väldigt många inlägg här och i pressen om att han skulle vara nåt slags underbarn. Det skall sägas att MB, ÄR en mycket duktig spelare MEN det räcker inte med att göra ett par tunnlar i februari för att vara given i ett allsvenskt lag. Tyvärr tror jag att fysiken är ett minus för honom när han nu kommer ner till Inter, för ute i den stora världen är det ingen som tar hänsyn till att du är en begåvad fotbollsspelare från Örebro, nej här gäller det att äta eller ätas.
Till sist, Lycka till Martin, men ni som sörjer honom tänk på att det var en spelare från div 3 laget som lämnade oss och som förhoppningsvis dyker upp om ett par år och vill lira här igen, bätrre, starkare och tuffare än när han drog söderut. Gott nytt år ÖSK vänner.
Örebro Trivseltorsten
2003-12-30 19:34
skandal, o inte fan behövs det en till mittfältare...spara den lönen istället till någe vettigt,,,satsa 200 papp på ungdomarna istället!
Örebro Lucien
2004-01-03 05:23
Den här säsongen kan nog sluta lite hur som helst.
Mycket beror på huruvida våra nya anfallare är effektiva i målområdet eller inte. Om de börjar göra mål tror jag hela laget kommer att bli mer motiverat och börja spela riktigt bra fotboll.
Så det är bara att hoppas. Riddez tror jag var ett bra inköp oxå. Han och antonnen kommer nog sköta kanterna fint.
Örebro räven666
2004-01-03 12:36
Alvbåge

Kjäll G.Andersson M.Samuelsson M.Danielsson

Anttonen L.Larsen Riddez

P.Furuseth-Olsen Costa C.Johnsen

Gawelin istället för Costa om han är skadefri
Örebro One touch
2004-01-05 11:54
ÖSK-Boldt// Jag förstår din känsla, och din inställning i frågan (SM-guld till ÖSK). ;-)

Samtidigt liknar jag din ståndpunkt vid religös fanatism, där man inte ser skogen för all träd. Man är så fokuserad och hängiven av kärlek och fostran att man inte kan se eller tänka annat än i egen sak.

Charmen med sport och i det här fallet fotboll, är att alla lag har 0 poäng när det börjar, och alla matcher startar på 0-0, alltså lika för alla och därmed har alla en teoretisk chans att finnas högst upp när sista matchen är spelad.

Charmen finns oxå i olika slags människor, där en del är fanatiska(Ösk-Boldt med hjärtat) i sin tro (för sin sak), medans andra väljer(?) att se saken i ett mer resonabelt sammanhang (One-touch med hjärnan).

Sedan måste man ha ett högt mål för att lyckas, och en 4:e plats eller liknande är ingen sporre, inte mot sig själv som spelare, publik eller sponsorer

Det här luktar Dala lång väg. Att sikta mot månen när man bara har en bil till sitt förfogande(juste jämförelse va? ;)) är inte relevant, och genomskådas av såväl spelare, publik och sponsorer.

Däremot att ha ett mål att nå framgångar inom en given tidsram där man med stöd från spelare, publik och sponsorer tillsammans arbetar åt samma håll för att man verkligen tror på det. Det ligger nog mer i tiden.

Naturligtvis kan allt hända, och vi önskar nog alla att ÖSK når högt (mycket högt) i allsvenskan år 2004.

Härlig krönika förresten Jonas!
Annons: