/fotboll/osk/forum/10212.aspx/fotboll/osk/forum/10212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mr. Milton
2005-04-23 16:08
Bra brorzan då kommer allt gå väl

Gammal Behrn-ordspråk: "När den blå mössan är på vänligt humör går allt väl".
Örebro S E
2004-10-19 10:30
Jag tror iofs att tomma läktare gynnar AIK, då slipper de pressen från fansen.
Örebro ÖSKare i exil
2004-10-19 10:21
Tre - noll i kylan och blåsten men jag frös inte ett dugg. Att komma till vallen och sjunga sig varm på stå är att komma hem. Så underbart. Inte blir det sämre när Jocke börjar sjunga alla till Kalmar 10 minuter in i andra halvlek :)
Örebro Kronblom
2004-10-19 11:29
Nära var man att få in tipset(3-1)men grymt skönt efter slutsignalen i går efter tre sköna mål och i synnerhet matchens vackraste av vår egen Dynamit-Lars.Synd bara att Bois skulle vinna mot MFF annars hade kvällen blivit komplett,så nu får vi väl se till att hålla Öis och AIK(laget med de mest intelligensbefriade supportrarna)bakom oss.
Ett stort tack oxå till kubanerna som hördes hela matchen,ni var kanon!
Örebro Sektion E
2004-10-19 10:02
Undrar vad som skall till för att förbundet skall anse att poängavdrag är skäligt? Troligen inte att matchen avbryts i ca 50 minuter, att barnfamiljer flyr läktarna och att polisen får använda batonger och brandsläckare för att hålla vissa från att komma in på planen. Tragiskt att det händer. Undrar hur många andra lag i Allsvenskan som skulle komma undan utan poängavdrag?

Antar att licensnämd och förbund kommer att visa musklerna vad det gäller ekonomifrågor istället. Det blir förmodligen enklast så för inte f-n kan vi ha en del föreningar från landsorten som inte sköter sig enligt reglerna.
Hammarby Katarina Ban
2004-10-19 09:57
Grattis till rycket ifrån Gnaget igår.Tillhört den minoritet Bajare som helst sett Gnaget kvar i Allsvenskan av olika, dock inte emotionella skäl. Den känslan blåste iväg på Råttsunda igår. Önskar nu se dom brinna nere i superattan nästa säsong och gärna liksom sitt hockeylag sedan fortsätta raset ner i seriesystemet. Hoppas hjärtinnerligt att BOIS, OIS och ÖSK klarar sig kvar. Någon av er tre får väl iofs i sånt fall hedersuppdraget att se till att hålla Assyriska med dess mindre rumsrena supportrar borta från Allsvenskan. Blir ett besök till på Råttsunda i år om det inte är tomma läktare som gäller. På söndag jublar jag om ÖIS sänker AIK där. Fridens.
Sundsvall BroderH
2004-01-05 23:36
Jag undrar om ni har nån medlemstidning? Kan nån vara vänlig att maila kontaktinformation till den till mig? Vi i Patronerna startar en egen tidning och behöver lite hjälp. Tack på förhand!
Örebro Rasberg
2004-01-08 03:12
Jag hoppas att vi blir några på fredag kl 19 vid idrottshuset när Örebro SK i handboll ska få stöd av Kubanerna. Gratis inträde om man visar upp Kubanernakortet. KOM IGEN!!! Vi har med de nya trummorna och massa flaggor. Syns på fredag!
Örebro Mackan
2004-10-19 12:25
Uj så underbar en grå oktobertisdag kan vara. Det spelarna visade upp i går var en skön mix av kamp och skönspel som gör att min tro på en fortsatt allsvensk status lever vidare.

Avslut: 23-4
På mål: 13-1
I mål: 3-0
Bollinnehav: 42-58

Uj så bedräglig procenten bollinnehav kan vara, men det visste vi väl redan.

Lars Larsén
Vår Kapten!
Hammarby jocce
2004-10-19 12:26
Bästa Kubaner.

Förstår ni inte att SvFF är detsamma som aik? Hur kan ni se att Sune Hellströmer som är f.d. aik-pamp skulle gå emot sitt eget lag. Det har ALLTID daltats med aik, det kommer det även göras i detta fallet!

Bra att ni lade lite distans mellan er och packet! Må rättvisan segra, trots allt!
Sverige Pat
2004-01-08 00:20
ngt sagt om johnsen?

jag tror inte han är med i morgon.
Örebro joth
2004-10-19 13:41
En liten fråga. Kan man verkligen flytta upp larsen på topp när han visar sig vara så nyttig på mitten? Leo/Costa eller Costa/Larsen.... jag hoppas på det första.

Costa har ju lite rätt i det han säger till NA: Vi pratar samma språk....

Måste vara angenäma problem för Lundin för en gångs skull den här säsongen...
Örebro joth
2004-10-19 13:23
ÖSK-Boldt//Vad gjorde Costa för gest? Larsens målgest var väl i alla fall bäst!!
Örebro Grixx
2004-10-19 13:29
ÖSK-Boldt//Akta dig, vi är bara ett bonnlag. Det kan bli poängavdrag och nedflyttning om du håller på och svär på detta viset!!!!
Örebro Arx
2004-10-19 13:56
Måste säga att Herish var klockren i sin imitation av Den Osynlige Mannen!

Och Nobbes skott: Undrar om allsvenskans skyddsombud tillåter sådana kanoner. Tänk om någon fått den projektilen på sig! Aj!

Om Nobbe som målskytt: Hade jag inte varit så blygsam, hade jag hänvisat tillbaks till mitt inlägg från igår om att tänkbara målsyttar var otänkbara sådana. Typ Nobbe. Men att skriva något sådant skulle aldrig falla mig in.
Örebro jappel
2005-04-23 16:34
Tankeöverföring officiella uppdaterades med den infon samtidigt :-)
Örebro Ösk-Power
2003-12-19 12:32
Ursäkta stavfelet.

menade förståss att om det e någon som vet när DVD´n Det bästa från allsvenskan 2003 kommer ut?
Örebro Sektion E
2004-10-19 13:52
ÖSK-Boldt // Skönt att se att du har vaknat för dagen. sex av åtta inlägg är inte illa pinkat... Blev för övrigt minst lika glad för Dynamit-Lars målgest som för Costas. Sådant värmer nästan bättre än en Ardbeg från 1975 en mörk höstkväll :-)
Sundsvall Pellé
2004-10-19 12:49
Skicka e-mail till förbundet och låt dem veta Din synpunkt på de AIK-märkta kloakråttorna som tränger på.
Strunta i om förbundets pampar oxå är AIK-märkta.

Adress:
svff@svenskfotboll.se
Örebro S E
2004-01-08 13:03
Tvåårskontrakt med Costa, inte illa. Han kommer att bli en bra targetplayer.

Bra jobbat ÖSK!
Örebro Woofi
2004-01-08 15:23
Tycker Larsen/Gawwe ska ha lagkaptens bindeln, visst gurra är en bra pådrivare men en alldeles för dålig fotbollspelare som jag helst skulle vilja se utanför truppen. Men vem vet han kanske slutar med sina idiot fällningar osv i år.
Örebro öskalle
2004-01-07 18:50
Var inte Norrman nummer 2 med idag? Jag som trodde att han var den långa i anfallet som satte ett nickmål...
Vem kan det ha varit annars?
Örebro McCullogh
2004-01-07 19:32
Anfallsparen var:
PFO - Kuhi

Larsson - Costa
IFK Göteborg Blåvit macko
2004-01-06 12:28
gå in på denna
www.ifkgbg.info.se
Örebro Rasberg
2003-12-18 09:10
Virre//
Jag tror på 1:an och 2:an.

flera andra//
Vi har ju igentligen ingen aning hur bra Furuseth är och hur bra Johnsen är. Så det är svårt att spekulera... =)
Örebro Joerny
2004-01-08 15:22
Truppen till Hongkonglägret är uttagen. John Alvbåge är för första gången uttagen till A-landslaget. Även föredetta ÖSK-spelarna Mats Rubarth och Niklas Skoog finns med.

Följ länken för att se hela truppen.
Örebro jolan
2004-01-10 10:09
Länk till bra handboll!
Örebro #7
2004-01-06 11:46
ehm..är det bara jag som ännu en gång blir förvånad över aftonbladets löpsedlar? Stod det inte " Svensk landslagsstjärna tagen för rattfylleri" ?? Vilken stjärna då..jag visste knappt vem han var.
Örebro Rallban
2004-01-06 01:38
När var handbollen?? Tacksam för svar!!!
Örebro Lagun
2004-01-07 20:35
Var Fredrik Jansson med på planen idag??
Annons: