/fotboll/osk/forum/10208.aspx/fotboll/osk/forum/10208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Joerny
2004-01-10 12:19
Någon som vet något om Nyförvärvet Marcus Lidén från Frövi IK? Hur gammal är han, kan han bli en allsvensk spelare?
Länktips: www.orebro-sk.se
Örebro Lagun
2004-01-07 20:48
S E

Låter bra!
Med Fräkke Fredrik får ÖSK ett oslagbart mittlås!
Örebro skogshuggarn
2004-01-07 21:40
Boldt: Adoptera mig! :D

Riddez vänster kanon sitter fortfarande kvar på näthinnan...
Örebro Örebro Sport-Grixx-Fuck SvFF
2005-04-23 18:43
Daven//...och en jävla massa fotbollsklubbar i stan.

Degen fortsätter att skämma ut sig genom sina fans inlägg som ligger på 5 åringarnas mentala nivå!!!!

"min sandlåda är större än din, så det så"
Örebro S E
2004-01-07 20:38
Lagun// Han sprang runt planen iaf. Om det nu räknas som om han var med på planen får du bedömma.
Örebro Kuban nr:8
2004-01-05 20:33
Viktor //

De "årliga tester" som nämns på orebro-sk.se, är det typ snabbhetstest, konditionstest mm? Isåfall vore jag tacksam om någon kunde fixa lite resultat man kan få studera efteråt! Alltid kul att veta vem som har bäst kondis mm.
Örebro ÖSK-Marte
2004-01-08 10:14
Varför inte göra en ÖSK-version av 70-talsfilmen fimpen, med josef fares som regissör och manus författare. Skulle dra in lite pengar till klubben...
Örebro Viktor
2004-01-07 10:08
He he he!
Alla här är nog galna =) och jag ställer mig stolt in i ledet bland er andra ÖSK-idioter. Själv så somnar jag på kvällen medans jag försöker klura ut den perfekta ÖSK uppställningen. När jag vaknat så funderar jag på spelsystem medans jag duschar. Sedan går jag till köket där jag över hela kylskåpet har skrivit ÖSK med hjälp av ett hundratal sådana där små kylskåps-magnet-ord. När jag dukat fram frukosten slår jag upp sportsidorna för att se om NA lyckats få med något nytt om sportklubben. Innan jag går till jobbet så tar jag på mig min ÖSK halsduk medans jag funderar på hur långt det är kvar till nästa träning. =)
Jag är knäpp, jag vet!

Förövrigt så är det bara fyra och en halv timme kvar till nästa träning (kl. 14:30)
=)
Örebro jocke__88__
2005-04-23 17:45
fan vilken avslagen match det verkar vara ;(..

det tråkigaste med superettan är att det är grymt dålig rapportering på radion!
Örebro Lucien
2004-01-08 16:46
Woofi: vad snackar du om? Gurra e kung i försvaret!

I år tror jag Costa och Riddez verkligen kommer imponera. Danielsson, Antonnen, Larsen och Gawwe kommer fortsätta briljera och Alvbåge är jag rädd kommer spela så bra att ÖSK blir tvugna att sälja honom. Som tur är har vi en bra andra målvakt som kan ta över.
Örebro Furuseth Olsen
2004-01-05 19:55
håller alla med mig att i tidningar står det bara om 08 lagen...

Boldt vad du som skrev artikel den var helt underbara...
Örebro McCullogh
2003-12-15 22:46
Tyvärr är ÖSK:s ekonomi tydligen inte alls så bra som vi alla trodde. Fick höra från en spelare som var ytterst besviken på att hans novemberlön uteblivit. Likviditeten är rejält ansträngd och spelarna får avvakta sina löner tills pengarna börjar rulla in från sponsorer och supportrar i januari. Det kan bli ett jobbigt år med elitlicensen även denna säsong tyvärr. Och jag som trodde allt var guld och gröna skogar.

Läge att kalla på femmiljonersmannen igen?

Örebro Byafire
2004-01-08 14:51
Jag tycker personligen att pådrivaren "Gurra" ska ta hand om lagkaptensbindeln. Efter att ha studerat träningen i går så är jag fast besluten om att det är han som ska föräras med bindeln.

Någon som tycker något annat?
Örebro Eyra
2004-03-06 08:08
Håller med dig Viktor, det verkar inte finnas nån direkt fantasi i de där namnen.

ÖSK Boldt/ Jättefin krönika, håller med dig helt.

Alla till Malmö!
Örebro One touch
2004-01-08 20:19
ÖSKs kapten år 2004 torde i mina ögon bli någon av följande:

Per Gawelin
Fredrik Nordback
Lars Larsen

Gawwe är gjuten i detta fall, men jag anser att Nobbe & Larsen är killar som kan ta den rollen. I Larsens roll tror jag den rollen kan bli det som lyfter honom till den lirare vi önskar han vara. Men jag vet för lite om honom som social person för att kunna stå för det valet till 100%.

En annan som kan få finnas med i debatten är MaSa, då jag i honom ser en lagspelare av stort hjärta.

Svensk Fotboll forza ösk
2004-01-07 14:00
vad är störst? seger mot alla stockholmslag eller en femteplats i allsvenskan?
Länktips: www.orebro-sk.se
Örebro McCullogh
2004-01-08 17:51
Jag håller med Byafire. Gurra hade nog skött sig alldeles utmärkt som lagkapten. Jag tycker att det är högst märkligt att han alltid överses som kaptensämne. Har för mig att han fick vara kapten en halvlek borta mot Elfsborg för länge sedan när skador och avstängningar satt alla andra potentiella kaptener ur spel.

Men min främsta kandidat till att få bindeln runt armen är Micke Danielson. Han kämpar, briljerar, visar glädje och känslor på ett sätt som anstår en kapten. Dessutom är han en fantastiskt duktig fotbollsspelare.
KubaStröm
2004-01-06 17:07
ÖSK-Boldt// Jag är nog också lika ÖSK tokig/galen som dig, ja har målat på mina väggar svert o vitt, svart på ena sen vitt sen svart o sen vitt blir lite BoIS randigt, men jag har bara ÖSK saker på Brekkan´s tröja :P matchtröjan från i år och förra året, nobbes sko på en hylla som är svart har lag fotona från 00-03 och sen har ja alla mina möbler i svart eller vitt.

PS. Mycket bra artikel
Örebro Viktor
2004-01-08 16:45
Woofi//
Håller inte med dig på den punkten. Gurra är inte en dålig fotbollsspelare. De fällningar han gjorde förra året var för laget. Han räddade många frilägen, visst det kostar ett gult och ett rött kort lite då och då men det är en del i jobbet som mittback.
Jag gillar Gurra!
Örebro S E
2004-01-08 20:13
Viktor// "2. Lägga bollen på den yta som våra anfallare borde vara, och som tränaren instruerat honom att spela."

Tror du på den själv?

(konstigt jag som trodde vi skulle spela efter marken)
Örebro Viktor
2004-01-08 19:26
Varför jag tycker gurra är bra:

1. Tar ofta nödvändiga frisparkar! Läser situationer snabbt och handlar därefter. Offrar sig för laget.

2. Lägga bollen på den yta som våra anfallare borde vara, och som tränaren instruerat honom att spela.

3. Spel utan boll. Gång på gång visar Gurra att han läser spelet fantastiskt bra. Inte minst vid hörnor. Det är väldigt ofta som hörnorna skjuts med adress: Gurra. Samma sak med frisparkar. Det är faktiskt så att laget tränar friskparkar där Gurra först ska locka ner försvarslinjen närmare målvakten för att sedan vända upp för att möta bollen som är ämnad för honom.
Örebro Woofi
2004-01-08 18:56
"Minns speciellt" Kan nämna flera situationer, men tänker inte göra det, jag har min uppfattning om gurra, En slugger som rensar bort bollar och är oslipad. INTE en fotbolls spelare som jag vill se!
2004-01-04 10:47
McCullogh //

Jaha, då vet vi. Jag förstår Mokéde fullt ut i sina tankar.

Så, vad har vi för yttermittfältare i truppen nu då? Anttonen, Ridez, Mirza(?) Ser inte det lite tunnt ut, tycker ni?
Örebro Rallban
2004-01-04 23:47
JAg har tre alternativ Ons, Tor, Fre ?? Och tid och plats/ ingen aning??
Örebro Västbanken
2004-01-04 00:44
På den här sidan, på Silly Season-uppdateringen. Fast det står ju bara i rubriken plus att Mokédé står med röd text som spelare bort. Men jag kanske dragit en förhastad slutsats?
Örebro Rallban
2004-01-04 22:43
När va handbollen?? asså ÖSK..
2004-01-04 23:14
Rallban //

På fredag klockan 19.00 tror jag, väääldigt osäker!
Örebro Da_öSk
2004-01-01 02:13
I år måste det bli SM-GULD!
2004-01-08 18:40
Woffi //

Det du nämnde om matchen borta mot Enköping är lite fel. Om han skulle vara DÅLIG på grund av det så suger hela ÖSK:s trupp, eftersom att alla var ruttna den matchen på något konstigt sätt..

Fattade inte vad det var med gubbarna den kvällen!

Jaja, slutdikuterat. GURRA ÄGER!!
Örebro Västbanken
2004-01-04 00:13
Är det någon mer än jag som är glad att Mokédé tackade nej till ÖSK?
Annons: