/fotboll/osk/forum/10207.aspx/fotboll/osk/forum/10207.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Örebro Sport-Grixx-Fuck SvFF
2005-05-20 13:56
Mackan// Är inte uppkopplad dygnet runt längre och tydligen missar man en del som saxats.

...men missar nästa hemmematch det gör jag inte,som jag trodde tidigare, har nu lyckats skjuta fram mina arbetsdagar lite.

Stämbanden är krassliga så man ska undvika att skrika med Kubanerna denna em och titta från västra stå igen och bli nostalgisk.
Örebro joth
2005-05-20 13:55
Saywee//Jag vågade inte tippa vad jag trodde på så jag var lite försiktig... ;-)
AIK Saywee
2005-05-20 13:44
joth//
Helt rätt, nu laddar vi för en kanonmatch på söndag. Struparna skall luftas, laget ska veta att vi stöder. Sedan kommer vinsterna på löpande band!

Kolla in mitt tips, jag har faktiskt försökt vara realistisk :-)

Se framåt bröder och systrar!
Örebro either/or
2005-05-20 13:41
Buck//
Oj, supportar som dig borde det finnas fler av (ironi). Så fort det går emot så skiter man i laget. Vad är det som det brukar kallas? Ja just det, medgångssupporter!

Jag tycker också att situationen är skittrist just nu. Men slutar jag då hålla på laget som jag haft i hjärtat sen jag gick på lekis? Svaret är ju självklart ett rungande NEJ!

Om man nu säger att man ska skita i ÖSK, på grund av motgångarna, så tyder det i första hand på att kärleken för klubben inte var så stark till att börja med.

Stötta klubben istället. Fortsätt gå på matcher. Visa vad du tycker, men gör det konstruktivt. Ingen tjänar på att supportar vänder ryggen mot laget, eller börjar kasta skit!
Örebro zxcv
2005-05-20 13:40
jävla skit!!! varför ska vi aldrig få ha roligt, varför ska det aldrig gå bra för oss. jag blir så trött..........
Örebro Chipset
2005-02-02 11:31
Man märker att aftonbladet tjyvläser vårt forum när man tittar på deras artiklar. Kul!

Högerytter Matta. Passar dig som handsken. För övrigt vansinnigt rolig startelva.

-----------------------

Jag kan egentligen inte förstå att PJ skulle tänkas tacka nej till Bengtsson. Pj är känd för att värna om sina egna. Det var väl därför han delvis fick jobbet. Nej, Bengtsson kan vi inte släppa! Ingen ny Wowoah-Barsom nu tack...

Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-20 10:57
josud//
Tror du på det själv? :-)

De röda dräkterna har redan varit framme en gång i år. Assyriska fick låna dom mot ÖSK i träningsmatchen.
Hur gick matchen? Jo 4-0 till ÖSK :-)
Örebro josud
2005-05-20 10:43
Minns jag fel eller hade inte Sport röda reservställ häromåret? Dags att leta fram dom igen kanske... Från dagens DI:

"Röda kläder nyckeln till framgång

Vill du vinna - klä dig rött. En ny studie från brittiska Durham University slår fast att klädseln avgör vem som vinner i sport. Färgen på lagtröjorna måste bestämmas av tävlingsledarna för att säkra ett rättvist spel, anser forskarna.
Forskarna har studerat fyra kraftsportgrenar i OS i Aten förra sommaren: boxning, grekisk-romersk brottning, fristilsbrottning och taekwondo. Deltagarna fick slumpmässigt tävla i röda eller blåa kläder.

Resultaten visar att de som tävlade i rött vann 16 av 21 tävlingsomgångar och 19 av 29 viktklasser. Ju jämnare match mellan tävlingsmotståndarna desto större betydelse har färgen, skriver forskarna i rapporten. Skillnaden är statistiskt säkerställd.

Forskarna har undersökt fjolårets fotbolls-EM med liknande resultat. Lag som spelade i olika färger under turneringens gång visade klart bättre resultat när de bar röda tröjor än när de bytte om till vitt eller blått. Orsaken sägs vara att den röda färgen förstärker deltagarnas energi, passion, temperament och kampvilja.

Den engelska ligafotbollen är kanske det mest övertygande exemplet. Arsenal, Liverpool och Manchester United, alla mestadels rödfärgade, har vunnit 16 av de senaste 20 spelsäsongerna även om årets vinnare Chelsea spelar i blått.

Eldprovet för forskningsresultatet kommer på fredag när Arsenal möter Manchester United. Den här gången spelar Arsenal i rött och Manchester i svart."

//josud
AIK Saywee
2005-05-20 10:43
ara//
Du skriver "Om jag var svensk ...."
Vad är du om du inte är svensk, jag trodde faktiskt att du var svensk.

Invandrare är vi allihopa, en gång i tiden var det ju bara is över vårt vackra land. Därefter har vi alla vandrat in, en del lite tidigare och en del lite senare, och av olika anledningar.

USA som exempel är ett mycket yngre invandrarland, kring 1500-talet fanns där bara indianer, därefter har folk från alla världens hörn vandrat in och idag är väl befolkningen i USA över 200 miljoner - nästan alla är invandrare. Men det finns några få indianer kvar - tyvärr motade de bleka eländena bort dessa människor som levde så bra ihop med naturen.

Med väggspel från Saywee
Örebro Chipset
2005-02-02 11:35
Utsprutad// Jag har slutat scrolla och går direkt på forumsidan. Det blir för smärtsamt annars...
Örebro zxcv
2005-05-20 14:31
Arx// vi får hoppas det :-)

fan vad tråkigt det är för Lars. snälla, säg att det inte är så allvarligt!!
AIK kribba
2005-05-20 10:23
Beklagar er skada av den mycket viktiga Lars Larsen..tråkigt för er att han skadas igen nu,även om det för AIKs del om man tänker rent egoistiskt är bra när dom tuffaste konkurrenterna(om vi nu kommer slåss i den absoluta toppen,då får vi ju skärpa till oss förstås)förlorar sina bästa spelare. Men det är ju inte så vi hoppas kunna gå upp utan det är genom egen maskin,dessutom hoppas jag att örebro kommer upp i allsvenskan igen, ni blev tyvärr utsatta för lite av justitiemord av Lagrell o co..
Örebro Utsprutad på en sten i skogen och solkläckt.
2005-02-02 11:08
Jag har fortfarande inte vant mig att scrolla ner till Superettan för att komma in på Ösk:s sida,har vi tur så behöver jag inte vänja mig heller.
Stor_Fjortisen
2005-05-20 09:51
Ni är som Real Madrid i Superettan hehe, det vet ni väl? Alla vill slå er. Hoppas ni kommer tillbaka snart, ni är sköna.
Örebro Andreas C3
2005-05-20 14:16
//joth

Jag håller inte med om att Costa skulle passa på Larsens plats. Han är extremt passningssäker (bättre än Larsen på det) men där tar också hans kvaliteter slut gällande den rollen. Det visade sig inte minst då han sattes på den positionen i lsutet mot GAIS. Han är en utpräglad sista man och målområdesspelare i mina ögon. Jag tror att Klingberg kan klara den rollen fint om han får spela in sig där. Han har fin teknik och övrigt som behövs.
Örebro ÖrebroSK
2005-05-20 15:22
Tycker "Klingan" är perfekt som offensiv mittfältare. Han är farlig och kämpar hela tiden. Lite lätt på att ramla men det ger ju frisparkar ;)
Örebro Mittåt
2005-05-20 13:24
joth// Och att döma av laguppställningen i reservlagsmatchen mot Degerfors, så leker man även med tanken att kanske spela Jon Lundblad i den positionen.

Och sedan har vi även Martin Bengtsson, som nog skulle klara det bra med sin fina teknik och speluppfattning när han väl kommer igång på allvar igen.
Örebro Arx
2005-05-20 14:03
zxcv//
Vänta tills på söndag kl. 17.00. Då blir det riktigt kul, samtidigt som Larsen får beskedet att skadan inte alls är så illa som man tror just nu.

Sedan piskar vi Öster och AIK på pungen av bara farten och vips kommer allt att kännas så otroligt mycket bättre.
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-05-20 14:00
Ingen rolig läsning i NA idag, varken om dansken eller det andra och jag förstår att man med jämna mellanrum drabbas av ångest som ÖSK-supporter. Det händer mig då och då.... Men en sak går aldrig att ändra på. ÖSK är mitt lag. Så länge jag intresserar mig för fotboll kommer det att vara så. Att sluta bry sig är högst osannolikt. Att byta lag finns inte på kartan. Support betyder stöd och det är precis det som spelare och ledare behöver nu. Sen kan man tycka vad man vill om styrelse och kansli, marknadsbearbetning och entrepriser eller uteblivna resultat. Jag är inte ÖSK´are för att det är populärt, enkelt att bli eller för att laget går som en raket. Det är mycket större än så.

Det är i alla fall ingen risk att vi anklagas för att vara medgångssupportrar....

ÖSK är hardcore.
Örebro Byafire
2004-10-17 19:58
Byafire skrev:
2004-10-16 17:24:02
joth//
Själv ser jag följande lag mot TFF:
Alven
Kjäll, Gurra, MaSa, Midas
Anton, Nobbe, Larsa, Riddez
Costa, Kuhi

Lundin bara härmas. :-D
Djurgården Abbey Road
2004-10-17 20:43
Lycka till i morgon så vi slipper aik nästa år.
Malmö FF Blå i exilen
2004-10-17 19:46
Visa nu Trellehulla i morgon att de är ett superettagäng och skall hålla sig kvar där nere.
Örebro joth
2004-10-17 22:28
Byafire// Jajamen... ska bli. Just nu så är det en jäkla fart på inmatandet av matcher på sportklubben. Hela 90-talet klart och vi(Jag och ÖSK-Kenneth) ångar på genom det bittra 80-talet.
Men Samuelsson blir nästa wallpaper om jag inte får tag på bilder på Stallas... ligger en beställning på det före i kön :-)

Om TFF skulle backa hem så bör Leo komma in omgående då han är bättre i luften än Costa på 181 och Kuhi på 177 cm. Om vi skulle byta in Leo vem skulle vi ersätta?
Örebro Byafire
2004-10-17 22:16
Joth//
Gissar på att Guerra kommer in i 81:a minuten.

Går det att ordna ett Magnus Samuelsson-wallpaper?
Örebro joth
2004-10-17 18:41
ÖSK-Kenneth// Tack för mailet!

zxcv// Tack för att du räddade mig från min andra trippel idag! :-)
Örebro Forza HC
2004-10-17 22:00
Joth// Jag tippar att han inte kommer in alls.
Örebro ÖSK-Kenneth
2004-10-17 22:19
Verkar som vi har ett "hemligt" vapen som inte kommer att utnyttjas, eller?
Örebro Farsen fortsätter
2005-02-02 13:20
Matredaktören//
Jag fick aldrig mejlet om Vild-Hasses korvar. När kommer det?
Örebro Hlynur
2004-10-18 09:02
Såg matchen Gefle - Cafe Opera Live igår, och blev faktiskt imponerad av Johan Wallinder, han var mycket duktig. Men jag tror dock inte han skulle platsa i ÖSK. En som imponerade än mer var Gefles anfallare Daniel Westlin, han vore ett riktigt kap för sportklubben!
Örebro Fredrik.
2004-10-18 08:39
Sebbe//

Du får gärna ställa dig i Kubanerna om det blir lite väl ensamt :o)
Annons: