/fotboll/osk/forum/10194.aspx/fotboll/osk/forum/10194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk tjejen
2005-05-17 20:38
kan dom inte göra ett mål till nu så man kan känna sig lite lugnare för stunden!
Örebro Arx
2005-05-18 16:50
ÖSK-Kenneth//
Visst är det så. Men du kan lika gärna säga att det handlar om skillnaden mellan 0 och 1 poäng. Killen satte ju faktiskt dit en boll, vilket är mer än vad många andra gjorde.

Men det jag egentligen menar är att Herish har fått sin beskärda del av kritiken, ibland orättvist mycket. Låt oss blicka framåt och stötta killen som trots allt är lagets bäste målskytt i år. Klart att man ska kunna dela ut kritik, men den får inte vara oproportionerligt stor. Nu såg jag inte matchen igår, men jag vet att Herish brukar bränna massor av lägen. Men han finns åtminstone där - alltid en början.

Det är i alla fall betydligt mer än vad man kan säga om Walter som rest från andra sidan jordklotet utan att ens platsa. DÄR kan vi skacka om anfallsproblem...

kribba//
Thanks for telling us... ;-)
Örebro Perkan
2005-05-17 20:35
Gesson

okej, då vet jag
Örebro Perkan
Gesson

okej, då vet jag
Örebro jocke.
2005-05-17 20:38
"Vill lyfta fram örebros herish kuhi som har haft mängder av chanser..." grattis ara ;)
Örebro Hlynur
Thomas och Walter värmer upp.....snälla Walker, våga vägra!!
Örebro Hlynur
2005-05-17 21:11
Ja, inte f*n kan vi skylla på domaren...att vi alltid får stora darren i slutet på matcherna är ju ett återkommande fenomen som vi absolut måste få bort......
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-18 13:05
Mackan//
Väntar med spänning på en efteranalys på matchen här på Svartvitt :-)
Örebro Chipset
2005-05-18 12:11
Falkenberg får inte underskattas. De är tippade som bottengäng men har visat ganska goda takter i seriens inledande omgångar. Kämpa & Slit i 90 minuter gäller för tre pinnar.

Mackan// Det måste vara första gången vi har samma åsikt (Kjäll-buggen). =)
Örebro Ösk tjejen
2005-05-18 12:16
jag skrev fel på mitt tips mellan ösk-fallkenberg
alla gör vi misstag! det här är mitt nya tipps: ösk 4-falkenberg 0
Örebro Kerberos
2005-05-18 09:22
Ara: Om det inte hade varit för Costa hade Kuhi aldrig gjort sitt mål igår, killen för övrigt brände juh 2 frilägen varav ena fick han nästan 10 sekunder på sig att tänka o sköt sen i burgaveln.
Örebro KUUBBBAAAAA
2005-05-18 12:16
Nu får det tammefanumej vara nog!

Tappad ledning för tredje matchen i rad...

Tyvärr, Axel Kjäll och Fredrik Jansson håller inte. Laget måste Stuvas om.

Så klent av hela laget att inte bara springa hem och kötta på övertiden, huruvida det var för mycket övertid eller ej är ointressant det intressanta är att laget inte kämpar som de ska. Det tycks som att vissa spelare inte insett allvaret i att spela S1. Gör de sitt yttersta går vi upp annars inte.

Ricardo Costa var bästa ÖSKare igåt.

För övrigt måste jag ge kubanerna både beröm och lite gnäll. Bra tryck under stora delar av matchen och fantastisk uppslutning. Har inget emot att folk dricker men när det ska stävjas att 15åringar blir så packade att de knappt kan stå, ramlar på andra åskådare. Lite öl höjjer stämningen men det ska inte vara fylleslag som för vissa igår!
Örebro Chipset
2005-05-18 12:14
Mittåt// När och var spelas matchen?
Örebro jocke.
2005-05-17 20:42
ara//

Är du dana kuhi ??, vem är du annars?
Forward ara
2005-05-17 20:39
jocke /
HAHAHAHAHHA :D ...
varför skriver du inte ETT MÅL OCKSÅ :p

- GLÖM INTE OM MATCHEN SLUTAR 1-2 SÅ ÄR KUHI MATCH HJÄLTE ;)
Örebro zxcv
2005-05-17 20:30
måste man få ett nervöst sammanbrott i 99% av alla matcher ösk spelar?
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-18 12:24
Chipset//
För min del så får du kalla den vad du vill. Jag säger Eyravallen :-)
Örebro DaSa
2005-05-17 20:30
Om man ska försöka analysera rapporteringen från matchen så tycker jag följande:
- Antonnen är för bra för S1
- Costa börjar komma igång
- MaSa har fått tillbaka de gamla takterna och dominerar där bak
- Riddez har fått in sina försäsongs löpningar på kanten
Örebro Nerike
2005-05-17 20:27
Dom verkar missa många lägen, kan straffa sig?
Örebro either/or
2005-05-17 21:09
katastrof... börjar få riktigt otäcka känslor inför den här säsongen nu.
Örebro Mittåt
2005-05-18 10:05
Folksam Cup
Efter gårdagens besvikelser så kan vi lyfta (sänka?) blicken en smula för att se hur Folksam Cupen utvecklas. Resultaten fortsätter nämligen att strömma in.

På ÖSKs halva så är alla fyra kvartsfinallagen klaraa nu. Det blev Rynninge som knep den fjärde platsen efter att ha slagit IFK Örebro med 6-2. Förvånansvärt höga siffror om man betänker att IFKarna ändå är ett topplag i div. 4. Kvartsfinalerna blir således:

- SMÅ IF (V) möter ÖSK (Ungdom).
- HOIF (V) möter Rynninge.

På den över halvan är matchen mellan Laxå och IFK Kumla inte spelad än. Men igår blev det klart att det blir Sturehov (IV) som får möte IFK Hallsberg (V). I omgångens match slog Sturehoviterna ut Skyllbergs IK (V) med 5-4. Det verkar som om den matchen fick avgöras på straffar.

På den halvan så blir det följande kvartfinaler:

Segraren Laxå/IFK Kumla möter BK Forward
IFK Hallsberg (V) möter IK Sturehov (IV).

Av "stor"favoriterna är det väl egentligen bara Karlslunds IF som än så länge har fallit ifrån.

Om man bortser från det osvurna så tycks vi gå mot semifinaler i form av

Sturehov - Forward
Rynninge - ÖSK
Örebro Ösk tjejen
2005-05-17 20:46
Hlynur// presis så är det me fotboll!
Örebro Perkan
2005-05-17 20:44
kom igen nu ÖSK! 4 kvar!!!! Sätt en pyts så man kan gå å plugga matte :)
Örebro Perkan
2005-05-17 20:43
kom igen nu ÖSK! Fem kvar!!!! Sätt en pyts så man kan gå å plugga matte :)
Örebro Perkan
2005-05-17 20:37
"farligt så fort både ÖSK och Västerås kommer upp i anfall"

Örebro Ösk tjejen
2005-05-17 20:32
får inte torska nu i kväll om dom ska ha ngn chans att haman i toppstriden!
Örebro Örebro Sport-Grixx-Fuck SvFF
2005-05-17 20:32
Härligt att spåna här utan att se matchen.

Ska bli intressant att höra vad "de riktiga fansen som är på matchen" säger!!!!
Örebro ÖSK-deportivista
2005-05-18 09:53
Frustration #3:
Spelarbetyg:
Westman - godkänd. Gör det han ska.

Riddez - Osäker defensivt. Bra offensiva räder. Ska kanske byta plats med FreSa när man bevakar en ledning?
MSam - Knappt godkänd. Får faktiskt ta på sig största skulden för kvitteringsmålet, eftersom han är "försvarschef".
Frippe - Bra. Bästa match jag sett honom göra. Mittbackarna trivs när de slipper löpdueller mot snabba motståndarforwards.
Axel - Bra. Bästa match jag sett honom göra. Spelade säkert men vårdat. Det blir tufft att fortsätta argumentera för FreSa på högerbacken i fortsättningen.

Nobbe - Mkt Bra. Gör vad som ska göras och så som det ska göras.
Anttonnen - Bra. Hade inte så mycket boll, och klara problem med underlaget. Han ger dock en stabilitet i laget som saknades så fort han tvingades kliva av.
Mirza - Ok. Några fina passningar. Bra kämpatakter och en korrekt kapning i slutet. Hade han inte gjort jätte-målsumpningen så hade alla varit gladare idag.
FreSa - Ok. Tar mycket av det tråkiga löpandet som skapar ytor till andra spelare. Hjälpte Riddez i defensiven i andra. Fick inte riktigt till sista passningen och bollkontroll när han kom med i anfallen.
Klingberg - Mycket bra. En stor överraskning för mig. Tröttnade lite på slutet (taktiskt byte-läge?) men stod för det mesta kreativa på mittfältet. Tillsammans med Nobbe lagets näst bäste.

Ricardo Costa - Matchens bästa spelare. Så överlägsen, så bra, så underhållande. Är tyvärr lite för osjälvisk för att få utdelning på sitt spel men dagar som igår så är Costa för bra för superettan.
Kuhi - Knappt godkänd. Det kanske är dags att göra om Kuhi till mittfältare? Jobbar hårt, tar bra löpningar, samarbetar bra med Costa - men framför mål är det tunnt. Målet bör tillskrivas Costa till 99%, men Kuhi fanns där för att peta in det i öppen bur. Stolpskottet var ett OK avslut, men i övrigt var det en kombination av fel alternativ och dåliga avslut när Kuhi kom i närheten av straffområdet. Borde ha bytts ut för att få tiden att gå - egentligen mot vem som helst.

Walker/Hammar: Godkänt. Piggt att byta kanter på FreSa, Mirza, Klingberg i andra halvlek när VSK var på väg in i matchen efter reduceringen. Dock - för naiva i slutskedet, och ett lag som ständigt tappar ledningar (mot mycket sämre lag) har problem och det är bara tränarparet som kan lösa detta.
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-18 12:17
Chipset//
Har för mig att det var 16.00 på Vallen
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-17 23:13
Mustard//
Man kan nog vara riktigt bra utan att göra mål.

Han var bidragande till straffen. Han passade till målet. Han gav pass hit o dit som inte förvaltades till det yttersta av andra. Han sköt väl själv både på och utanför målet så på det sättet kan man nog vara riktigt bra utan att göra mål.
Annons: