/fotboll/osk/forum/10184.aspx/fotboll/osk/forum/10184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2005-05-15 20:40
Rapport från Behrns arena.

Bestrålad av en vänlig eftermiddagssol, så mötte ÖSK Ungdoms B-lag Adolfsbergs dito i en match i en serie med de något märkliga namnet Reserv Elit Värmland/Närke.

Redan efter åtta minuters spel hade ÖSKarna försatt sig i ett tvåmålsunderläge efter oinsipirerat försvarsspel. En bidragande orsak var nog att ÖSK bara hade en mittback. Visserligen var Svante Dahlqvist med som lagkapten men att bära kaptensbindeln var i princip det enda han bidrog med. Man får hoppas att han drabbats av någon ny skada för om hans arbetsinsats hämmades av den gamla, så har han väldigt långt kvar tills dess att han ens hamnar på bänken i A-truppen.

Efter 35 minuter reducerade Iman Shams till 1-2 efter att ha kommit fri med målvakten, som han snyggt lobbade bollen över. Nu kommer pojkarna, tänkte man på läktaren i solskenet. Men det gjorde de inte. Istället så gjorde förortsborna 1-3 redan fyra minuter senare. Och så stod det även i halvtid.

Den andra halvleken ägde i princip hemmalaget fullt ut. I den 61 minuten fullbordade Iman sitt äkta hat trick genom att sätta trean. Tvåan hade han nickat in en minut tidigare. Både gångerna efter snyggt förarbete ute på kanten av Mazdak Sarrafzadeh. Det är dock tveksamt om försvararna i div. 2 skulle gå på samma finter.

Som tack för senast spelar sedan Iman fram Mazdak i den 75 minuten till en chans som inte ens Mazdak kunde missa. 4-3 till hemmalaget vilket stod sig tiden ut.

Framträdande spelare i ÖSK förutom Svante och radarparet i anfallet var Viktor Bengtsson på sin vänsterkant, Simon Hartman som man såg litet överallt samt Gustav Gustavsson som fick jobba för två i mittförsvaret. Pontus Brunzell var med ett tag men gick omotiverat av redan under första halvlek. Misstänkt skada. På den andra ytterbackplatsen var det Philip Öhlund som höll rent och städat på ett förtjänstfullt sätt.

Matchens lirare: Iman Shams
Örebro joth
2005-05-15 22:03
Det senaste gällande Larsen är att han nu tränar med boll, dock inte med övriga truppen utan med Marcus Liden vid sidan av planen... Kan tillägga att Larsen har en framtid inom fotbollstennis. :-)
Och som alla vet så blir Larsens skada bättre, men det går långsamt.

ÖSK-Kenneth//ÖSKs procent på mål ligger enligt officiella på 45,9 % skulle man räkna ställningen så skulle den siffra vara någonstans mellan 49 och 50 %. Det är ju faktiskt så att skott i ställningen rapporteras separat till SvFF, sen att media inte rapporterar det är en annan sak. :-)

Min tabell visar mer att vi inte är helt borta... bara vi nu höjer procenten på bollar i mål så ser det bra ut. Under träningen i fredags tränades mittfältare och anfallare i avslut. Jag är riktigt imponerad av Costas skott både i hastighet och pricksäkerhet.
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-15 19:48
joth//
På mål? Utanför eller bägge delar? :-)

Satt och tänkte på vad ara menade med anfallare i superettan om det gällde i alla lag men Anttonen är ju mittfältare så i det fallet måste jag ge ara rätt :-)
Örebro bedårande barn av sin tid
2005-05-15 20:53
upp till bevis! working hard or hardly working ?

ngn som tänkt värma upp på ngn pub i gurkburk innan match ?
Örebro snobben
2005-05-16 11:52
joth // Då vet jag hur man räknar. Var ett satiriskt inlägg skrivet när jag är på mitt allra sämsta humör.

Imorgon hackar vi gurkor, tar tre nya poäng och rundar av med lite goda kex på kvällen!
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-16 11:14
ÖSK-deportivista//
Om du ska få in ditt tips så bör skottstatistiken mot Västerås hamna nånstans runt 0-20.
Med mitt tips runt 0-30.
Är väl tveklöst att det måste förbättras? Likaså tycker du att 4,5 skott per match från anfallarna är bra, det gör inte jag. Det bör också förbättras.

Missade du mina frågor igår eller svarar du bara vissa härinne?
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-15 22:09
joth//
Av 61 avlossade skott så har det blivit 6 mål. Det är var 10:e skott som går in (10%) och vad jag menade var att många andra lag har gjort fler eller samma antal mål på färre skott...bättre procent :-)
Örebro joth
2005-05-15 19:28
ara//Kuhi sköt inte ens ett skott utanför förra matchen... Anttonen 1 på mål, 3 utanför. Costa sköt 3 skott sist, alla på mål.

Skottpå/Skott utanför/Skott i målbur/Totalt
Costa 5/1/0/6
Kuhi 5/5/1/11
Anttonen 6/11/0/17
Mirza 6/6/1/13

För övrigt har Anttonen gjort lika många mål som Kuhi.
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-15 15:09
Pelle2//
Glöm inte Costas Jet-lag...
Örebro joth
2005-05-15 17:43
Tillägg till Walter debatten:
Under veckan som gått har jag nog sett dom bästa passen hittills av Walter. Bland annat har han satt en del bollar och även snurrat upp Riddez rejält. Fortfarande dock en bit kvar för killen...
Örebro Ösk-Power
2005-05-15 21:19
Hur är det med Larsen? Någon som vet det senaste?
Örebro bandoo
2005-05-15 21:36
Ösk-Power //
Larsen var med barnvagnen på en av stadens blomsterbutiker igår. Det är senaste nytt vad gäller honom. Vad gäller knät är det nog oförändrat.
Örebro Mittåt
2005-05-15 21:54
Kenneth// I Folksam cupen så är det alltid laget i den lägre divisionen som har hemmaplan. Hur man gör då båda lagen spelar i samma division vet jag inte. Så den här matchen spelas i Vretstorp. Avspark klockan 19.00
Örebro Mambo mumba
2005-05-15 20:16
En tanke jag fått är att alla, fans som spelare, är näst intill handlingsförlamade p.g.a. Larsens skada. När en spelare av Larsens kaliber blir långtidsskadad, måste de andra i laget ta ett större ansvar och visa att de även utan sin stjärna, har ett lag som bör ligga i toppen av SE. Den ende jag tycker har höjt sig de senaste matcherna är Costa. Hoppas lagets självförtroende kommer tillbaks mot Västerås, kunnandet finns där.
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-16 00:47
Mittåt//
Hoppas solen skiner länge imor... idag och att det blir en specialstudie av Jon ;-)
Örebro jockepingvin
2005-05-16 13:16
One more day to the cucumber smach
Örebro joth
2005-05-16 13:12
ÖSK-Kenneth// Angående Emras träningsvillighet, så är det väldigt överdrivet... Emra kämpar på bra på träningarna och får hjälp och råd, inte utskällningar.... en stor höna av en väldigt liten fjäder.

Som Walker sa på presskonferensen senast, Emra hade en tung period men har tränat riktigt bra dom senaste veckorna.

Laget?
-------PeWe--------
AxKj-FrJa-MaSa-JoRi
-------FrNo--------
--FrSa-NiKl-PaAn---
----RiCo-HeKu------

Mitt val:
-------PeWe--------
AFrSa-FrJa-MaSa-JoRi
-------FrNo--------
--MiJe-RiCo-PaAn---
----RiCo-WaGi------

Alla kommer väl ihåg hur bra Mirza skötte sig på högerkanten mot Djurgården borta 2003. Walter börjar med att mjuka upp backlinjen för att bytas ut i halvtid mot en pigg Emra.

Thomas Andersson klev av träningen i fredags och tog sig åt revbenen. Fredrick Nordback kylde ner knät efter samma träning. Tror dock inte att det är någon fara med någon av dom....
Örebro joth
2005-05-17 12:21
Dricks det pilsner innan avresan idag? Och i så fall, var?
Örebro Mittåt
2005-05-15 22:35
Kenneth// Jag åker nog dit om det inte regnar. Jag känner trots allt ett visst ansvar för ÖSK Ungdom.
Örebro Mittåt
2005-05-15 22:38
Skottprocent.
En intressant fråga är hur många bollar som slås över kortlinjen i primärt syfte att döda bollen och försena ett eventuellt motanfall. Jag tror nog att det finns lag som gör med den typen av överväganden.
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-15 22:01
Mittåt//
Då är det väl inte så många härifrån som besöker Vretstorp imorgon att det blir nån vidare rapportering, om inte du ska dit? :-)
Örebro Perkan
2005-05-15 23:58
3 poäng måste det bli på tisdag!
Örebro ÖSKare i exil
2005-05-16 00:29
Nån som har nån idé om hur våra goda målisar gjort ifrån sig så här långt? Tycker inte det sagts så mycket om dom vilket i och för sig betyder att dom inte gjort några större tabber :)
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-15 20:49
Mittåt//
Hur stora växlar ska man dra av det ryktet? Kan ju knappast vara nån annan än Jon, eller? Hoppas han gör bra ifrån sig...
Ska han börja i Ungdom B först?
Örebro Mittåt
2005-05-15 20:45
För övrigt ryktades det på Vallen om att det nog är på väg att dra ihop sig till en nypremiär för en ÖSK-anfallare.
Örebro Eken
2005-05-16 16:39
Intressant med Jons comeback i kväll. Speciellt som Vretstorp utlovar grisfotboll. Bra värdemätare för hur Jon kan fungera i S1
Örebro Kronblom
2005-05-16 16:01
Får hoppas ÖSK U knyter näven direkt och kör över vretstorp,de ska väl inte kunna bjuda upp till ngt stort motstånd!
Örebro Mittåt
2005-05-16 14:29
Kenneth// Det har regnat litet smått till och från nu på eftermiddagen. Men nu när jag fått ihop till en inför-artikel, så får det väl bli en efter grismatchen också. Om vi inte får en dramatisk försämring i väderleken.
Degerfors Johan Emdemalm
2005-05-17 13:16
ÖSK B - DIF B imorgon på Behrn Arena. Matchstart 16.00..!
Örebro snobben
2005-05-16 09:52
Räknades FreSa:s nick i matchen mot GAIS som på mål? GAIS-backen gjorde ju en kanonräddning av högsta klass med sin hand. Hade han inte gjort den hade bollen suttit i krysset.
Annons: