/fotboll/osk/forum/10176.aspx/fotboll/osk/forum/10176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bandoo
2005-05-13 15:26
*Korpen* // Vad för något?
Västerås VT03
2005-05-13 15:22
Hörde snack om att Kubanerna ska dra schysst rök mot oss på tisdag?
4 dagar kvar nu!!
Länktips: www.vsktifo.tk
Örebro HaggeFORCaptain
2005-05-13 16:11
haginge - Samuelsson bästa mittbacks paret..
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-14 23:45
Mittåt//
Ser ju bra ut för bägge lagens målsättningar så här i början på säsongen då :-(
Tur att det är så pass många omgångar kvar...

Hur går det för dig i NA-tipset då?
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-12 23:11
Eken//
Är bara att instämma. Fullständigt hårribelt...

Personligen tycker jag det här verkar helknas
Örebro Ludan
2005-05-14 23:48
Lite för dött :=(
Örebro Matta
2005-05-13 00:25
Ingenting förvånar när det gäller den mannen.
Örebro Mittåt
2005-05-13 19:52
*Korpen*// Larsen verkar att ha tänjt ut något slags ledband eller liknande i knät. Enligt TV-inslaget var vibrationsplattan i första hand avsett för fotledsförstärkningar även om den även hade positiva effekter högre upp på benet.

Givetvis vore det jättebra om man kunde använda sig av plattan i förebyggande syfte. Fotledsskador är ju inte direkt ovanliga.

Den vore för övrigt säkert jättebra för orienterare också.
Örebro Mittåt
2005-05-13 18:14
*Korpen*// Knappast för Larsen eftersom hans problem sitter i knät och vibrationsplattan i första hand är till för att stärka musklerna kring fotleden.

För Klingberg skulle den däremot säkert vara bra. Dessutom skulle man nog kunna ha stor användning för den i rent profylaktiskt syfte.
Örebro Kronblom
2005-05-13 13:43
ÖSK-Kenneth//
jag tycker man ska lägga om hela licensnämnden för de som sitter där nu kan ju inte redovisning!
Örebro *Korpen*
2005-05-13 19:30
Mittåt//
Men vad är felet med Larsen då? När jag va yngre hade jag oxå problem med knät och fick använda en "vanlig" balansplatta när jag rehabiliterade det, det stärker muskulaturen runt knät oxå...
Men visst vore det bra att ha sånna ändå, efter träningar kanske?
Örebro Rocky Dennis
2005-05-14 12:02
Lagrell i aftonbladet igen..
dock Fru lagrell.
Örebro *Korpen*
2005-05-13 17:49
Sorry, glömde länka...
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=21874
Till höger kan man kolla på senaste video/fotboll.. Någon uppfinning som verkar funka ganska bra tydligen...
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-13 17:44
Jag är lite nyfiken på hur det går med Fan TV som det snackades om för ett tag sedan?
Örebro Rocky Dennis
2005-05-14 17:52
Tjerna/
relativt sett är den stor. om man ser från vårat perspektiv. med tanke på att klacken startades 2002 så är det stort bortafölje..

förstår inte varför storstadslagen kommer och klagar. eran klack har också varit liten en gång i tiden..
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-14 19:00
Spelade ungdomarna bra idag? 5-1 i baken...

Var det inte flera av dom här som det snackades om att de skulle in i a-laget?
T.ex.
Moses Reed, Martin Bengtsson, Robin Ingvarsson, Niklas Anttonen. Kanske fler än dom?
Örebro Kuban Max
2005-05-14 10:05
På Tisdag smäller det!!

Jag sk följa matchen via radio och Svartvitts direktraporter om det blir några sådana.

PS. Gå gärna in på min sida: www.orebro-sk.3w.se
Örebro Barbeque
2005-05-14 18:51
Jag har full förståelse för att AIK:arna inte är fler på bortamatcherna.
Jag menar, hur kul kan det vara att åka buss med en flaska i röven?
Örebro *Korpen*
2005-05-14 00:03
Vad konstigt lugnt det har varit här inne på forumet den senaste tiden... Vart är alla? Ingen som har nån smaskig nyhet att komma med? Hehe
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-15 13:21
*Korpen*//
Tack. Walter är kanonbra på huvudet om han får använda sina armar och armbågar förstås :-)
Vilka också är orsaken till hans 2 nuvarande varningar. Nej det är nog en större flopp än Leo som gästspelade en kort stund :-(

Larsen är nog så viktig att vi inte har råd att avvara honom så mkt mer, så bli frisk snart LaLa...
Örebro Kronblom
2005-05-15 14:00
Ingen bra dag för ÖSK U igår,när man släpper in fem bollar så kan man inte få godkänt;inte ens om man ens hade förhoppningar på poäng mot valsta!
Örebro ÖSK-Kenneth
2005-05-14 00:10
Enköping tog täten i Ungdoms serie ikväll med en seger över jumbolaget E-tuna City.
Ungdom har en poäng mer än City och måste snart ta lite poäng om de inte skall bli fast förankrade i botten av div 2 N Svealand...
Örebro *Korpen*
2005-05-15 13:11
ÖSK-Kenneth//

Håller med dig, kunde inte ha sagt det bättre själv

En Larsen som kan slå de avgörande passningarna är vad vi behöver...

Eller en anfallare som är bra på huvudet, eftersom vi har bra kantspringare.. Varken Kuhi lr Costa är ju det, men sa de inte att Walter skulle vara det? Någon som sett prov på det? Inte jag iaf...
Örebro Mittåt
2005-05-13 21:46
Konstgräs.
I måndags var ÖSK Ungdom uppe i Falun och spelade en match på Kopparvallens "gräs". Underlaget var milt uttryckt rätt så ojämnt.

I morgon åker Forward till Falun och skall möta det andra Falulaget Slätta. Matchen spelas på Kopparvallen. Fast på konstgräsplanen som också finns där.
Örebro joth
2005-05-16 10:09
Snobben//För övrigt så tycker jag att ditt inlägg om klackenkortet var en av dom roligaste läsningarna det här året. Ironi(Det va det va?) när den är som bäst. ;-)
Örebro ÖSK-deportivista
2005-05-15 11:42
Innan man börjar deppa för mycket så ska man kolla på vilket motstånd ÖSK har haft i början: ett tippat bottenlag hemma (där vi tog programenligt 3 poäng), samt tre tippade topp-/övre halvan-lag (där vi tagit två poäng sammanlagt). Det som grämer mest är att vi inte lyckades få in en seger hemma mot GAIS - vilket hade gett ÖSK en väl godkänd säsongsinledning.

Vi har kvar att möta AIK, Norrköping, Öster, och TFF av "möjliga topp-konkurrenter" samt en hel drös med lag vi bör få det lättare mot. Nu gäller det att stötta laget i gurktown på tisdag!
Örebro ÖSK-deportivista
2005-05-15 11:37
ÖSKare i exil/
Det är inte en dum tanke med Nobbe som mittback, men det finns ett stort problem - Nobbe är för dålig i luftspelet. I Sverige behövs det fortfarande resliga nickstarka gubbar i mittförsvaret, så Nobbe får stanna på mitten - om vi inte vill börja testa en trebackslinje
Örebro Mackan
2005-05-16 10:13
Vi har ännu inte släppt in ett mål med Frippe Jansson på plan. De två första matcherna med FJ i backlinjen höll vi nollan. Mot Åtvid var han petad och då gjorde de tre mål. När han byttes in höll vi nollan. Mot GAIS spelade han inte alls och vi höll såklart inte nollan.
Örebro snobben
2005-05-16 09:57
Läste precis att Landskronas Gabriel Ucar har brutit kontraktet med Landskrona. Leker lite med tanken att Örebro skulle signa honom. Då kan Riddez spela vänsterytter och Anttonen högerytter. FreSa gå ner på högerbacken. Bättre kantspel och bättre försvarsspel, åtminstone på högersidan. Grejen är att jag inte vet hur bra Gabriel är. Han kanske inte platsar i ÖSK.
Örebro ÖrebroSK
2005-05-14 17:55
Tjerna//
Ni har större stad därför större bortafölje och klack, om du inte kan räkna ut det så är du dummare än tåget..
Annons: