/fotboll/osk/forum/10170.aspx/fotboll/osk/forum/10170.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2005-07-06 10:22
Se upp blekinge here we come!!
Framgångsformulan mot Mjällby
MFF*2M = ÖSK+6p
Örebro jappel
2005-07-06 10:34
jfp//
antagligen får de en liten (och då menar jag liten) slant.
Om götet sålt Albåge vidare för nästan samma summa som de köpt in honom för så blir det såklart bara småpengar över...låt säga att vi får 20% av öveskjutantde belopp och de gör en vinst på 500000 så får vi 100000...har svårt att tro att de lyckats sälja honom med mycket mer vinst än så. Om viborg verkligen var så intresserade borde de ju har varit med och bjudit innan han gick till göteborg! och 20% är bara taget ur luften...vet inte alls hur stor % ÖSK lyckades förhandla till sig.
Örebro jfp
2005-07-06 10:24
Det är möjligt att ni redan avhandlat detta, men hur är det med Alvbåges övergång till Viborg? Får ÖSK några slantar?
IFK Göteborg IFK Götet
2005-07-06 15:01
kribbe: Det kvittar väl vad man har för ämbete när man ger en gåva. Nämen ärligt talat så är mitt förtroende slut för MP särskilt när han svärtar ner klubben för att spara en miljon. Även ifall de vinner rättegången så förstår ju alla att de försökt fuska.

Saywee: En hel del bengaler, snart har IFK samlat på sig 1 miljon kronor i böter pga av dem. Sen har ju även Wisemen slagits en del men de verkar ju inte ens gå på matcherna så jag förstår inte varför de förknippas med IFK förutom att de slåss "för" IFK. Annars är det lugnt som en filbunke.
Örebro jfp
2005-07-06 11:09
jappel//
Tack för analysen.
Örebro jappel
2005-07-06 10:38
med andra ord får vi hoppas att vår ekonomi inte står och faller med ev. intäkter från Alvbåges vidareförsäljning... :-)
Konstigt bara att det inte blev mer av en budgivning när Alven gick till Götet..vad jag vill minnas gick försäljningen fort och jag hörde inte något om andra spekulanter då...(nu står det visserligen att t.ex. Viborg var intresserade redan då de med.. så man undrar hur det fungerar i kontrakt/övergångs världen.
Örebro jappel
2005-07-06 10:21
Saywee //
Ligister-landet menar du eller?
Dom kan vara våldsamma ibland de däringa fiskegubbarna :-)
IFK Göteborg IFK Götet
2005-07-06 10:41
kribbe: Lite lustigt att det alltid är fritt att tala historia när det är något negativt om blåvitt. Vi har inte haft en enda skandal detta årtusendet.

Ja, ger en person, en annan person, en miljon kronor så borde det klassas som en gåva. Låter ytterst märkligt att IFK Göteborg ska behöva betala sociala avgifter för någon annan mans gåva. Ungefär som om IFK skulle behöva betala sociala avgifter om jag skänkte 20 000 kr till Håkan Mild.

Förövrigt kan jag tillägga att jag längtar tills den dagen då Örebro återigen äntrar Allsvenskan. Förhoppningsvis utan plastgräs :)
Örebro loopy
2005-07-06 14:19
kribba//

Som det ser ut nu är nog dom flesta här nöjda om det skulle bli kvalplats (under förutsättnig att vi sedan vinner kvalet). Allt sämre än 3:a är ett misslyckande men att det ska gå så illa att vi kommer ligga runt nedre strecket när serien slutar tror jag knappast.

1-2 ser ju rätt omöjligt ut just nu med tanke på att gais, aik verkar ganska stabila. Vad det gäller tredjeplatsen finns väl fortfarande en realistisk chans eftersom inget lag efter ledarlagen varit riktigt stabilt. Man får nog dock räkna med att något lag i mittskiktet kommer vara vassare andra halvan så det finns ju risk att ÖSK måste ta ca 35 poäng andra halvan, och det kan ju bli rätt tufft.
Tittar man på tidigare år har 3:e lagget snittat 54.6 poäng och fyran 51.6 och det kommmer nog ligga där +-3 poäng i år också.
AIK Saywee
2005-07-06 11:35
jappel//
Har aldrig tänkt på detta, men det är nog en nutida förkortning av det gamla historiska Ligisterlandet :-)

IFK Götet//
Den ni hade förra årtusendet slår alla rekord, men är historia nu. Jag tror dock inte att ni är helt rumsrena sedan millenieskiftet ...?

Med muta från Saywee
Boden Nosferatu
2005-07-06 14:47
Herish Kuhi på väg till Boden kanske
Örebro Kerberos
2005-07-06 14:27
Äsh... låt positivismen flöda...

ÖSK - är alltid höstens lag.
Örebro Så det så!
2005-07-06 12:14
IFK Götet//
Angående gåvan.. problemet är väl att vi med rätt enorm säkerhet kan säga att "gåvan" inte betalats ut om spelaren i fråga inte bytt klubb till just IF Gbg? Mao krävs en motprestation för att gåvan ska bli verklighet och då är det ingen gåva längre.

Nu kan det ju aldrig till fullo bevisas men om Ijhe fått miljonen även om han stannat i Malmö eller gått till Hansa Rostock då hade det varit en gåva. En generös gåva. Undrar om någon klubb vill ge mig ens en gåva på 1000 kronor så där lite spontant helt utan motprestation. :-)
Örebro ÖSK tattoo
2005-07-06 13:35
Kribba//
Nu bir det kommentar.
Jag tror mindre och hoppas/önskar mer på att det ordnar sig. Gais är ju klapplaget framför andra, en fågel som man inte riktigt kan placera, helst av allt skulle jag iochförsig se dom riktigt riktigt långt bort men det är personligt.
Trelleborg, lsk Peking och öster är svårspelade och kan nog ta poäng av varandra och även Gais och Aik.
Tror att ÖSK,s trupp har en större grundträning och nu när vi vaknat ur koman så känns det bättre än på länge, Aik har ju en förmåga ibland att om man loosar ett par matcher så är drevet igång, tänker på media, supportrar och div adrenalinstinna pojkar, sånt kan påverka en klubb mer än vad man tror. så att ta in poängen blir svårt men inte omöjligt.. SES i ALLSVENSKAN 2006
AIK kribba
2005-07-06 13:20
ifk götet,man kan inte som kassör ge en "gåva" till en spelare som sen lirar i klubben.Det måste alla begripa att det är hur tvivelaktigt som helst. En kassör! Nej, sanningen är att er klubb ville undvika skatt och schabblade så mycket att även Ijeh fick nog och flyttade.
Örebro Kenneth.
2005-07-06 20:48
Mullet//
Jag har frågasatt varför Emra inte fått mer chanser istället för Kuhi innan någon ny har blivit kontrakterad. Där har det mer varit funderingar varför Walker så konsekvent valt en dålig Kuhi hela tiden, inte nåt tycka synd om...

Gawwe fick som sjukskriven/långtidsskadad ett nytt kontrakt på 3 år av klubben (innan omförhandlingarna) och vad jag har förstått så är hans karriär slut iaf på elitnivå och han jobbar nog på kanslit som säljare nu...
Örebro ÖSK tattoo
2005-07-06 13:18
Från aftonbladet:
Tack vare ändrade Fifaregler för övergångar från och med 1 juli kan Alvbåge genomföra ytterligare ett klubbyte.
Enligt danska uppgifter betalar ligasjuan Viborg kring 2,5 miljoner kronor till IFK Göteborg för målvakten.
Har sen ÖSK lyckats med 10% i vidareförsäljningspengar så är det positivt men det vet väl bara dom som skrev kontraktet.
Örebro Mullet
2005-07-06 13:53
Fattar inte varför det ska vara så synd om just Emra när ÖSK kontrakterar en ny anfallare. Det blir större konkurrens om anfallsplatserna, men det är ju precis vad som behövs när det gått så dåligt som det gjort i år. Den där Oliver Cabrera verkar faktiskt vara full med skit.

Är det någon som vet hur det går för Gawelin? Är karriären slut för honom?
Örebro fanthomas-
2005-07-06 20:45
mittåt/ självfallet så är jag införståd med att det rör sej om ett ett låneavtal, men skulle herish välja degerfors, ja då kan han stanna där sen oxo!
Örebro ÖSK tattoo
2005-07-06 14:53
// nosferatu//
Men han är inte den enda stjärnspelaren Bodens BK jagar. Örebro SK:s anfallare Herish Kuhi är högaktuell efter att ha hamnat i kylan på avbytarbänken.
Om han väljer spel i Norrbotten blir det i så fall ett riktigt vasst nyförvärv för Boden. 24-årige Kuhi har gjort 50 allsvenska matcher och på dessa noterats för åtta mål. //
Eller för att förtydliga, TOTALT TAPPAT FORMEN..
Jag tycker det är synd för vi vet ju vad herrish kan, det såg vi ju på försäsong.
Örebro Johannes A.
2005-07-06 19:46
Mittåt//
James gjorde inget större väsen av sig när han kom in. Fick sällan bollkontakt och när han väl fick den så ville han för mycket. Skapade dock en hörna. :-)
AIK kribba
2005-07-06 13:24
Ingen som kommenterade mitt inlägg om örebro vs toppen. Beror det på tyst medgivande? ;) Ösk fansen + laget gör väl iofs rätt i om man först och främst koncentrerar sig på att skaffa marginal i mittenskiktet,men jag tror nog inte klubben gett upp planerna på allsvenskan ännu,även om jag personligen tror det blir för tufft att ta plats 1 eller 2 i år för er.
Örebro bandoo
2005-07-06 19:46
Tror och hoppas att Kuhi försvinner från truppen, det är en nödvänlighet. Jag tycker man gör rätt i att spara Emra före Kuhi (om båda nu inte försvinner).

Monster,Costa,Lundblad och Emra kan sparas! Fyra forwards är helt ok att ha om någon blir skadad.
Örebro Kerberos
2005-07-07 09:08
Mr. Milton: Faktiskt kan Riddez göra både 1,2 och 3 gubbar när han är på hummör, gjorde han ju sist iaf 2 ggr mycket bra o snyggt.
Örebro Kronblom
2005-07-06 14:54
Har varit tveksam till Scartsini hela tiden,han har för dålig rörelse och går bort sig för lätt.Tycker det är bra med Super-Jon,R Costa och Munster som toppar och Kyosev kan få lite svårt att ta plats på mitten,står väl honom och Mirza!
AIK kribba
2005-07-06 14:45
loopy, mao måste ni vinna det mesta när serien vänder i så fall. Själv ser jag lag som trelleborg,ljungskile och Öster som lag som kan blanda sig i striden om tätplatserna. Kvalplats kan ni ev ta,men som jag själv sa och även du själv, så kan det bli tufft för direktplatserna 1 och 2. Inte mig emot om ni sparkar ner gais från den ena platsen....;) men gais ser väldigt stabila ut dom med..och det gör som sagt även vi.
Örebro ÖSK tattoo
2005-07-06 14:54
// nosferatu//
Men han är inte den enda stjärnspelaren Bodens BK jagar. Örebro SK:s anfallare Herish Kuhi är högaktuell efter att ha hamnat i kylan på avbytarbänken.
Om han väljer spel i Norrbotten blir det i så fall ett riktigt vasst nyförvärv för Boden. 24-årige Kuhi har gjort 50 allsvenska matcher och på dessa noterats för åtta mål. //
Eller för att förtydliga, TOTALT TAPPAT FORMEN..
Jag tycker det är synd för vi vet ju vad herrish kan, det såg vi ju på försäsongen.
Örebro Justitiemord
2005-07-07 01:35
Håller med fullständigt!
Dock skulle det banne mig inte förvåna mig om han nu går till DIF att han gör succé i Degefors..

Förövrigt är det någon som ska slinka ner till Blekinge på söndag?
Örebro @SK
2005-07-06 20:07
ÖSK
Örebro fanthomas-
2005-07-06 19:09
hur troligt äre att herish flyttar till boden ?
Annons: