/fotboll/osk/forum/1017.aspx/fotboll/osk/forum/1017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hahne
2015-07-15 00:38
Varför inte bara låta de egna spela o ta ett mellanår och bara klarar sig kvar istället för sista minuten värvningar från Youtube...
Benny Böckling
2015-07-14 23:39
@Lekiller:

Jamaica sket sig. Kazakstan verkar det inte bli något med.
Du kan kolla efter kontraktslösa lirare från Andorra, där scannar ÖSK av marknaden ryktas det om.
Örebro Lekiller
2015-07-14 23:01
ÖSK söker en ny forward. Någon som har koll på spelare som skulle kunna vara aktuella?
Postat via SvenskaFans-appen
Zidanes vänstervolley
2015-07-14 22:02
U21 imponerade på mig idag. Dessa väldigt unga och orutinerade spelarna stod upp bra mot ett meriterat motstånd. Precis som "Vinnartradition" skrev så var Axel Lindahl jättebra. Hårt jobb, snabba fina fötter och pondus. Signa honom. Startspelare -16.

Många duktiga idag. Div4-spelaren från Pars lär inte bli långvarig där...
Sebastian Ring bör rimligtvis få chansen i A-laget vilken match som helst. Så svårt att se Valgardsson gå före sett till prestationer.

Ujuj, nog finns det ett par oslipade diamanter (nåja) i SportKlubben alltid!
Örebro Vinnartradition
2015-07-14 19:48
Jag besökte Kanalplan idag och såg Hammarby-ÖSK i U21. Axel Lindahl ser intressant ut. Han har förutsättningarna för att bli riktigt bra!
Örebro Marta (hane)
2015-07-14 17:13
Tack Boldt! Ja nu hjälper vi Mackan att levandegöra sidan igen!
Örebro ÖSK-Boldt
2015-07-14 16:45
Martin E// Underbar krönika. Kunde lika gärna vara mig du skrev om som dig. Har precis som du, och i typ samma ordning, upplevt dessa våndor och elektriska feberförväntningar. Nån dag... Härligt att sidan sakta börjar vakna. Bra jobb El Macko.
Örebro pemo
2015-07-14 16:08
Nä.
Emil Johansson tillbaka.
Enligt Fotbollskanalen.
Örebro Ståhl
2015-07-14 15:42
Degerfors kallar till presskonferens för att presentera nyförvärv i kväll. Undra om de ska fylla på antal Örebroare i truppen...?
Örebro Jekl
2015-07-14 15:16
Kul att både ett matchreferat och en krönika kommit upp nu sista dagarna - bra jobbat du/ni som tagit tag i det!
Mackan A.
2015-07-14 14:49
TommyS//

Tror tyvärr inte den möjligheten inte finns kvar.
Men skall forska lite och se vad som gäller nu (har ju haft en lång time-out från SvenskaFans så är inte helt uppdaterad).

/Mackan

Örebro TommyS
2015-07-14 11:27
@Bastard on Parade:

Jag vill minnas att svenskafans/svartvitt tidigare gav oss möjlighet att sätta betyg på alla spelare. Vore kul om den funktionen kom tillbaka.
Örebro Glad
2015-07-14 10:45
NAs sportredaktion känns riktigt kass tycker jag, oftast känns det som dom inte sett samma match ocv betygen kan ju i högsta grad disskuteras, men men man kan ju inte få allt som preumerant:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro pemo
2015-07-14 09:30
Någon som vet eller har sett hur det gått för de "unga talanger" som ÖSK lånat ut till Forward eller andra klubbar? Med tanke på alla frågor kring talangutvecklingen i klubben. Vad jag har läst mig till så har de inte gjort några större avtryck ens i de lägre serierna.
Örebro Bastard on Parade
2015-07-13 22:06
Kex&Skor//

Håller med dig om att det var snåla betyg. Jag tycker Nordmark var riktigt bra, kanske speciellt i första halvlek. Om det var hans bästa insats hos ÖSK? Kanske. Vill minnas att han var riktigt bra mot Malmö förra året också på bortaplan.

Logi gjorde väl också en av sina bättre matcher? Han var ganska osynlig offensivt sett, men han gjorde ju 2 otroligt viktiga brytningar/räddningar. Kroon fick förvisso ett övertag i andra halvlek, men det var i alla fall ett steg åt rätt riktning.
Örebro Kex&Skor
2015-07-13 21:52
@pemo:

Fyhelvete va snålt, bara jag som tyckte Nordmark gjorde sin bästa ÖSK match sedan ankomsten?
Örebro ÖSK-Boldt
2015-07-13 19:49
HEJA SPORT !!
Örebro Lekiller
2015-07-12 20:39
[QUOTE=Vinnartradition]Tittar på AIK-Sundsvall. Sundsvall är ett lag vi definitivt ska ha bakom oss när säsongen summeras. [/QUOTE] Känns som Åtvidaberg, Sundsvall, Halmstad och ev. också Falkenberg är lag som vi bör kunna ha bakom oss när serien är över. Lite oroande dock är ju vår målskillnad. Om det blir jämnt kan den bli riktigt jobbig att ha att göra med.
Örebro Vinnartradition
2015-07-12 19:06
Tittar på AIK-Sundsvall. Sundsvall är ett lag vi definitivt ska ha bakom oss när säsongen summeras.
Örebro makkk
2015-07-12 18:47
@pemo:

Tackar :)
Örebro pemo
2015-07-12 18:33
NA:s betyg: Oscar 2 DB 3 Eidur 2 Erik 3 Logi 2 Nordin 3 Pode 2 ( !!!??? ) Nordmark 2 RÅP 3 Kalle 3 DG 3 Hagge och Wiktorsson 2 var Johannes spelade för kort Alex fick 4
AIK Habari
2015-07-12 16:42
makkk,
jag har slutat med pappers-NA,
men har en pappers-GT framför mig.

Getingsnittet för MFF blev 1,41
Förmodligen deras sämsta insats på mycket länge,
perfekt timing för oss.

ÖSK hade 2,33
Örebro makkk
2015-07-12 16:03
Någon som har NA och som kan skriva ut spelarbetygen från matchen igår? :)
Örebro Gentile
2015-07-12 13:56
som den gnälliga nörd jag är lade jag märke till att artikeln i NA s nätupplaga om Lundbergs inhopp illustrerades med en bild av..... Valgardsson! inte många rätt på den tidningen!
Örebro Center
2015-07-12 13:47
@Bastard on Parade:

Ja det funkade ju :0) Bra då vet jag det. Återigen tack!
Benny Böckling
2015-07-12 13:22
Snacka om svårsmält "förlust" alltså. Men känner ändå betydligt större hopp nu inför framtiden än vad jag gjorde efter den bedrövliga matchen mot DIF.

Tycker egentligen att alla spelare gör det bra. Extraplus till Nordin och RÅP som jag tyckte var riktigt grymma på mitten. Kul också att Logi visade viss tillstymmelse till form, även om han nog borde fått en straff emot sig.
Örebro ÖSK-Karl
2015-07-12 12:06
@Karlstruum:

Det med 3 miljoner har jag aldrig hört.

Du loggar bara in på stopstream.com ca 5 minuter innan match, väljer vilken sport du vill se, sedan match, då dyker det vanligt vis upp tre valmöjligheter, välj aldrig bet365 (funkar inte). Efter 15 sekunder plockar man bort reklamen och kör igång matchen. Testa på vilken match du vill så lär du dig rätt snart hur det funkar. Ladda INTE ner något som de gör reklam för.
Örebro Center
2015-07-12 11:40
@Bastard on Parade:

Tack för uppgifterna! Jag ska kolla upp detta. Kan ju också vara bra om man inte är hemma att kunna logga in och se matchen.
Örebro Bastard on Parade
2015-07-12 11:10
@Örebro Center:

Det har funkat för mig tidigare, men nu har jag bara webb-abonnemang. Skickade länk till inloggning genom operatör.

Det borde funka fortfarande eftersom följande finns i deras FAQ:

"Jag har C Mores tv-kanaler. Kan jag använda C More
som streamingtjänst också?

Ja, det är bara att logga in här eller på någon av de enheter som vi har stöd för och börja streama. Du betalar ingenting extra. Inloggningsuppgifter får du från tv-operatören som du tecknat ditt C More-abonnemang hos. Ange din operatör när du loggar in så får du anvisningar om hur du kommer igång."
Örebro pemo
2015-07-12 11:09
Kan man verkligen vara glad åt en poäng i går?
Nej. Det får bara inte hända att man ger bort bollen i övertidsspelet.
Enskilda misstag. Visst, det är väl därför vi ligger där vi ligger.

MEN, jag sa faktiskt, när det gått 94 minuter, att nu får vi i alla fall en poäng.

Själva matchen då? Ja, första målet var ju ett juniormisstag. Nordahl slår verkligen huvudet på spiken, när han påtalade att ÖSK måste spela efter sin resurser och inte tro att de är Milan. Eidur skulle naturligtvis dragit upp bollen på läktaren. Samtidigt får inte Oscar släppa in en boll i så snäv vinkel.

I övrigt så spelade ÖSK som U-21 mot Portugal. Och så länge det gynnar det egna laget har jag inget emot detta. I alla fall inte på bortaplan.

Sen ett tack till Logi för den fina benskyddssparken i början av matchen, där han räddade ett givet MFF-mål.

Varför spelade inte ÖSK så här mot Djurgår´n? Den här uppställningen bör nog alltid starta på bortaplan. Inte kanske just de spelare, men att vakta defensiven först.

Spelarkritik? Nja, Oscar gjorde trots allt några ruskigt bra räddningar. Backlinjen jobbade bra. Trots Logi. ;)
Inner mitt kanon. Tror det var den bästa matchen för Nordin, RÅP och Nordmark tillsammans. Kalle bra så länge han orkade och DG gör det han blir satt att göra. MEN, var Pode på plan, eller spelade vi med en man mindre?

Hoppas verkligen att man låter honom vila på bänken tills Crespo är med igen.
Förhoppningsvis blev denna match i alla fall en positiv knuff framåt, och att detta var början på en härlig höst.

Till sist; Jag vet att Rosenberg är en "äcklig" spelare för motståndarna, men kolla på sista målet, hur han enkelt tar ner bollen och spelar den vidare. Där visar han verkligen sin storhet. Vilken annan MFF:are som helst hade dragit till direkt och antagligen missat. Men fotbollslivet är grymt ibland. Skall vi hoppas på en stormatch på onsdag i CL för MFF så att de kommer lite slitna till Behrn på lördag? Och gärna med några fler " B-spelare" på plan.

Har vi börjat marschen nu?
Annons: