/fotboll/osk/forum/10145.aspx/fotboll/osk/forum/10145.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro micro_42
2005-08-04 15:01
Kan nån spanska här så kan nån väl översätta detta ?

Minuto 62 Gooooooooool de Palestino Golazo de Angel Carreño, quien batió a Carlos Toro con un espectacular toque de revés que se coló en el palo más lejano del portero evertoniano
Örebro ÖrebroSK
2005-08-04 13:13
Förstår vad du menar Henrik(ÖSK). Det enda jag kan klaga på är att han ska skippa diamanten och gå tillbaks till 4-4-2 och sen sluta med olika startelvor. Kör med samma, om det funkar bra så kan det bara bli bättre, inte sämre. Om det inte funkar, då kan man börja tänka om.

ALLA TILL GAIS-ÖSK.
Örebro Kenneth. (Walker? Nej tack!)
2005-08-04 13:02
Henrik(ÖSK)//
I så fall om det bara är spelarnas ansvar att vinna matcher behövs ju tydligen ingen tränare om han inte har nåt ansvar för det som spelarna presterar och inte presterar...

Mitt förtroende har Walker förbrukat!
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-08-04 12:44
Lite väl hätskt mot Walker...det är spelarna som ska vinna matchen,inte tränaren. Intressant att det varit exakt samma tongångar mot såväl Dala som Jinga & Lundin så fort motgångarna uppenbarade sig. Walker har utan tvekan fortfarande mitt förtroende och det här är inte kört än på långa vägar.
2005-08-04 12:08
snobben//
Jag tycker det låter både bra och troligt det finliraren skriver.

Pelle2-Avgå Walker.nu.omg//
Tyckte väl att jag kände igen frasen sedan tidigare. :-)
Örebro snobben
2005-08-04 10:54
Finliraren // Vad baserar du det uttalandet på? Några vetenskapliga studier eller leker du själv psykolog?
Örebro Mackan
2005-08-04 10:54
White Zombie//

Tror ej det. Han var ej med på förmiddgens träningspass i alla fall. Däremot var Larsen tillbaka och såväl slog inlägg som avslutade. Vad det verkar utan problem.

Snart är vi sorthe och vhite igen.. :)
Örebro Jonte R
2005-08-04 11:42
Känns tryggt att höra att Larsen är på g igen. Han är efterlängtad.

Angående Carena så "låter det bra" men jag tror inget förrän jag ser det med egna ögon. För mig låter det lite konstigt att han skulle vilja spela för oss.
Örebro WhItE ZoMbIE
2005-08-04 09:28
Är Carena klar för Ösk el?
Länktips: www.xtratime.com
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-08-04 08:17
- Jag tror jag kan lyckas här, säger han.

Är detta en stående fras som dessa medelmåttor i det här kringresande teatersällskapet lär sig så fort dom kommer till stads gränsen.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :
Örebro Eken
2005-08-03 23:40
DaSa//
De spelare som har varit aktuella i år har inte stannat särskilt länge i varje klubb. En långsiktig relation skapas nog bäst på annat sätt = lokala alt svenska förmågor eller via kvinnor. Det är många som gjort snabba besök : brassar, argentinare, norrmän, ....
Undantaget som bekräftar regel: Costa - han blir troligen i ÖSK i två år
Örebro Michill
2005-08-03 23:21
"Ängeln" kanske är bra... Vem vet! men undrar vem som är värvningsansvarig i klubben.. för walker kan ju inte vara det.. han fick ju bra spelare i sundsvall! eller är det en förbannelsa som klubben har! hmm tål att t'änkas på... säger som vissa andra.. värva värva se till att vi har råd och för f*n gå upp i år... sen är jag nöjd
Örebro Johannes A.
2005-08-03 23:07
PFO - by far the greatest player the world has ever seen. :-)
Man kan inte säga annat än att det inte är något fel på humorn hos norrmännen i alla fall.
Örebro bandoo
2005-08-03 23:06
Haha så fint Korpen
Örebro *Korpen*
2005-08-03 22:59
Då är man tillbaka från semester och vad ser man? ÖSK förlorar mot Boden och PFO har börjat blogga...

Ska man skratta lr gråta?
Länktips: bomben.se/pfo/
Örebro DaSa
2005-08-03 22:12
Jag gillar detta, alla tidigare nyförvärv har höjts till skyarna innan de gjort sin första träning med klubben men nu så har vi en som blivit dissad innan någon har sett honom. Eftersom de tidgare nyförvärven "floppat" så kommer säkert den nya göra succé. Sen behöver vi faktiskt en ersättare för Larsen, jag tror han har gjort sitt. Han kan säkert hjälpa oss i år men han börjar bli till åren och vi behöver bygga laget runt en ny spelare, Caréno!!

Kul att MFF gick vidare, jävligt bra för svensk fotboll! Hoppas de vinner även nästa match.
Örebro Mackan
2005-08-03 17:18
Men faktum kvarstå.
Carreno har spelat Copa Libertadores i år.
Örebro Finliraren
2005-08-03 19:04
Att kasta in en ny spelare i laget (nyförvärv) med alltför täta mellanrum höjer inte konkurrensen hos övriga spelare i positiv bemärkelse. Det verkar bara störande och får negativa konsekvenser för arbetsro, trygghet och utveckling av ett effektivt spelsystem. Efterlyser mer långsiktighet och förtroende från "Mr Walker" & Co.
Örebro Farsen fortsätter
2005-08-03 18:59
sitter i grekland och skulle precis lesa om den herliga vinsten...men vafan ser jag...stryk och flera nyckelspelare benkade...helt otroligt. hoppas han for sparken nu "fantomen" eller vad det nu var han kallades.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-08-03 16:53
Eken
Inte för att jag skall gå i kyrkan,men nog kan man göra något mycket mer intressant på Söndag än att gå ner till valln.

PS, jag har också redan betalt biljetten.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK:
Örebro D. McGrain
2005-08-03 17:16
Jaha, nu var det dags för nästa bänkvärmare...tror ni verkligen att han hade valt superettan i Sverige om han fått ett kontrakt i högsta serien i Chile?....Då kan vi ju säga att Costa är nästan landslagsman för Brasilien eftersom han varit i Rio - och det har Ronaldinho oxå varit...Nej men satsa på de spelare som finns istället. Först ska han "komma in i laget" och sen "anpassa sig till vår spelstil" - vilka matcher ska han vara bra i - de sista två? Minst ett hattrick i första matchen kräver jag för att sluta gnälla.
2005-08-03 17:21
Intressant att se hur en del försvarar klubb och nyförvärv med att t.ex. säga att det inte finns pengar och att man får vad man betalar för.

Är väl ingen idé att satsa småpengar på spelare som det görs nu. Ett nyförvärv skall väl för jösse namn tillföra nåt och gå rätt in i laget?

Meriter? Ligor som man knappt aldrig hört talas om...
Munster, Kyosev, Carreño och allt vad de heter. Hade de varit så bra att de utan vidare gått rätt in i laget så hade knappast ÖSK varit inblandat i nån värvning av dom, inbillar jag mig!

Finns ett gammalt talesätt, "många bäckar små blir ofta till en å"

Johannes A.//
Och även på bänken...
Örebro Johannes A.
2005-08-03 16:40
Larsen, Nordback, Kyosev, Carreño. Det kan bli trångt på det centrala mittfältet i höst.
Örebro Grixx
2005-08-03 16:39
...och var det bara utfyllnadsspelare vi sökte tidigare så hade Nordin gått in hur bra som helst.....fast han verkar ha många emot sig...diva som han en gång varit;-)
Örebro Grixx
2005-08-03 16:37
Köp hur många spelare som helst, bara vi går upp och vi har råd.

...och därmed basta!!!

Nu har vi spelare som fyller upp laget och ska det in fler så är det kanonspelare som går in direkt och som ingen petar.
Örebro Mackan
2005-08-03 16:15
Vi satsade ungt...
...och föll mot SMÅ. ;)
Örebro Mackan
2005-08-03 16:26
Alltså, Angelo har spelat Copa Libertadores för sitt Colo Colo. Det är sydamerikas motsvarighet till Champions League så inbillar mig att detta är det mest meriterade nyförvärvet vi haft på plats.
Örebro kenya
2005-08-03 15:49
Tycker som många andra att petningen av Costa var makalös.

Men håller med om att han inte varit tillräckligt giftig i boxen. Costa kom helt rätt i positon mot Mjällby när han spelade som släpande bakom Munster o Jon, han kom rätt vänd o skapade lägen till andra och sig själv. Costa ska spela där resten av säsongen!!!

Kan vara en intressant spelare vi fått, denna Carreño... Colo Colo är en storklubb som fostrat många bra spelare och de är spelare som är vana vid stor press och kan avgöra matcher på egen hand.

Vill se en startelva med.

----------Weggen-----------
Haginge--MaSa--Frippe--Fresa
-------------Nobbe------------
Anntonen---------------Riddez
-------------Costa-----------
---Emra-----------Munster---
Örebro cave
2005-08-03 15:16
Eken//
det är bara att hålla med........

Om vi nu ska ta in något nyförvärv från bortre Uzbekistan så ska han tillföra något! Att värva halvdana avdankade Bulgarer eller Irländare som gjort massa mål i någon korpserie i Canada är inte det vi ska satsa på! Vi har en klar risk att Fantomen och Hammar glömmer bort Emra som lessnar.....Drar till nån annan klubb och sedan blir proffs :-)

Det finns bra spelare i vårat närområde! Ta till vara på dom! Annars kommer situationen vara mångt värre nästa år när alla irländare, bulgarer, spanjorer , japaner, Kap verdianer har åkt hem till sina bananligor igen - Våra talanger har dragit för dom har tröttnat på Walker...!!

Satsa ungt och vinn stort!
Liden - Emra - Hagge!
Örebro ÖrebroSK
2005-08-03 10:07
Kolla ÖSKs hemsida. Ny spelare från sydamerika igen..
Länktips: www.orebro-sk.se
Annons: