/fotboll/osk/forum/10142.aspx/fotboll/osk/forum/10142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-08-05 13:45
Joth

Men snälla du!
Läser du inte vad som står i tidningarna?

Om vi utgår ifrån att det mesta stämmer så kan du väll inte påstå något annat än att den sköts vedervärdigt.

Ett lysande exempel som du tydligen har missat totalt i dag är ju att Frebrant mer eller mindre tror sig kunna rädda ÖSKs ekonomi med ett rabatthäfte.

Kan inte annat än att gapskratta, vilket jag också gjord i morse ( när jag läste detta )
Så till den milda grad att Katten sprang och gömde sig.

Rätta mig om jag har fel men är inte en budget en form av prognos och inte ett bokslut??? Dvs budgeten bygger på vad man tror om kommande år...

Kan så vara att det är en prognos, men för f-n man måste ju ha någon som helst verklighetsuppfattning vilket inte finns inom ÖSK.

Knatte Fnatte osv. Skulle sköta det här bättre.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :
Örebro Chipset
2005-08-05 13:41
ÖSK:s internetbaserade museum slog nyss upp portarna. Håll till godo!
Örebro Kronblom
2005-08-05 13:37
Var och spanade in Folksam cup mellan Hoif och Rynninge och det stora samtalsämnet av de som var där var chilenaren som kanske får kontrakt med ÖSK.

Hoppas det löser sig med ekonomin,man trodde det var grönt men skenet bedrar tydligen...
2005-08-05 13:33
Hlynur

Vad menar du med det?

Vill du ha en tidning som enbart skriver om ÖSK när dom har vunnit sina matcher, och eller enbart när det ekonomiska är i balans?

Det är ju precis den här attityden jag pratar om så fort någon uttalar sig eller skriver något negativt om ÖSK så är denna person idiotförklarad på ett par sekunder.

Det är ju en otrolig tur att det procentuellt sett inte finns så många som har den attityden, tyvärr så har ju många utav dessa samlats på detta forum.

Örebro Finliraren
2005-08-05 13:25
Angående den negativa inställningen på NA till ÖSK kan jag som journalist bara säga: skriv en insändare och berätta hur ni känner. Då måste Uddling svara så alla läsare ser. Men den insändaren måste vara BRA och VETTIGT skriven. Det går inte bara att "gnälla". Ska vi kunna ändra på något måste vi gå utanför den här spalten, annars kommer det aldrig att gå att ändra på saker och ting. Med missriktad energi inom våra egna led sårar vi bara oss själva.
Örebro joth
2005-08-05 13:30
Pelle2//"Och att man lägger in en mille i budgeten som man tydligen inte har haft något avtal skrivet på. Men det är väll fullt normalt ( i vart fall i ÖSK)"

Rätta mig om jag har fel men är inte en budget en form av prognos och inte ett bokslut??? Dvs budgeten bygger på vad man tror om kommande år...
Örebro ÖSK-deportivista
2005-08-05 15:11
Matta/
Klubben har sänkt löne-kostnaderna så mycket som de ansåg sig behöva. Frebran hävdar själv att "kostnaderna är under kontroll enligt budget, det är intäkterna som inte motsvarat."

De har också sagt - från början - att ifall ÖSK inte lyckas gå upp i allsvenskan på det första försöket (nu), så måste alla kostnader ampassas igen vilket konkret innebär omförhandling av "nya" kontrakt och risk att förlora talanger som Emra, osv.

Det är också ett sätt att se på de korttidsvärvningar som nu görs: spelarna tillför en viss kvalitet, men kontraktet behöver inte förlängas om inte klubben når sin målsättning (till skillnad från "lokala förmågor" som ofta behöver 1-2 år bara för att komma ikapp fysiskt, och sedan vill ha ett 3-årskontrakt...)

Att vi haft råd med Kyosev, Munster, Gigena, osv är en konsekvens av spelarbolaget samt (troligtvis) att Larsen varit sjukskriven under våren.
2005-08-05 15:28
ÖSK-Sektion E

Ett kort svar om det går.

Till att börja med så skall klubben lägga korten på bordet ( vilket dom inte har gjort )

Sedan måste denna enorma övertro på allt ( som ÖSK har) arbetas bort och man måste komma in i verkligheten ( jag skriver inte komma tillbaka ) för det här med övertro i ÖSK är ingen nyhet denna har funnits i årtionden.

Självklart så skall klubben inte lägga sig ned och dö men som sagt man måste arbeta i verkligheten.

komma till insikt om sin extrema oförmåga, ja det skulle ju inte skada även om det är lite starka ord.

Efter ca 28 år så har man ju ( fortfarande ) ett svartvitt hjärta, det är ju därför jag bryr mig.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK även om han tillhör någon annan klubb :

Örebro Andersen
2005-08-05 15:08
:För övrigt platsar Thierry Henry i ÖSK även om han tillhör någon annan klubb :
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-08-05 15:04
Pelle 2 // Det framgår med all önskvärd tydlighet att du inte tycker styrelse, sportslig ledning och ej heller kansliet gör ett gott jobb. Du är en av de som tydligast uttrycker missnöje kring detta. Därför undrar jag vad du tycker att klubben bör göra rent konkret för att få till en ändring? Finns det något att göra eller borde klubben komma till insikt om sin extrema oförmåga och sedan lägga sig ner och självdö? I och med att du skriver här i ganska stor omfattning gissar jag ändå att du har ett svartvitt hjärta.
2005-08-05 15:07
Andersen

Ha Ha
Så då platsar inga spelare i ÖSK som tillhör någon annan klubb?

Kanske därför ÖSK måste plocka spelare ur det kringresande teatersällskapet.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK även om han tillhör någon annan klubb :
Örebro joth
2005-08-05 13:25
Pelle2//När det gäller ekonomin vill jag inte uttala mig om den eftersom jag inte har koll på hur den ser ut. Jag förstår bara inte vart du får uppgifterna om att den sköts vedervärdigt...

Jag vet inte om du baserar dina åsikter idag på den tiden då du själv jobbade för ÖSK, det kan ju ha hänt en del sedan dess, eller?
Örebro Matta
2005-08-05 14:56
Försäljning av rabatthäften och satsning på att sälja till sponsorer efter halva säsongeng... allt detta är ju bara förhoppningar intäkter. Inget vet hur stora de blir eller ens om vi kommer att få dem. Ett risktagande om klubbens framtid. Jag som hoppats att man gjort detta för sista gången.

Det ledningningen skulle ha gjort för länge sedan och som de nu har sin sista chans att göra, är att sänka kostnaderna markant = sänkta spelarlönerna. Det är en punkt på dagorningen de kapitalt misslyckats med. Att sänka sina kostnader är förstås något helt annat än att hoppas på ökade intäkter. Man vet att man har dem och de ger direkt utslag på sista raden.

Så, om någon i ledningen läser detta: Sluta ta risker! Börja ta ansvar!
Örebro Hlynur
2005-08-05 13:14
FoOn// Håller helt med dig angående NA. Jag tycker också att det är just efter att Anders Uddling blev sportchef som denna negativa attityd har uppstått gentemot ÖSK....
2005-08-05 13:24
Grixx

Ja förutom då att det är inga problem med sponsorerna uttalandet som gjordes.
Jag tycker i vart fall att det är en väsentlig skillnad på det och vad som står i dagens NA.

Och att man lägger in en mille i budgeten som man tydligen inte har haft något avtal skrivet på.
Men det är väll fullt normalt ( i vart fall i ÖSK)

Sedan kan man ju tillägga att det är inte alla som är medlemmar i ÖSK och har haft tillgång till ÖSKaren och kan läsa dessa uttalanden som är gjorda där.

Jag har då inte sett uttalandet ang dåligt med sponsorer i något annat medium.
Jag kan ju ha missat det ( Jag har ju inte Kurren)

Örebro ÖSK-deportivista
2005-08-05 13:23
Hlynur, FoOn//
Samtidigt är Allehanda en av de sponsorer som verkligen stöttar ÖSK...

Vi ska istället vara tacksamma för att de bevakar klubben, opartiskt, så att vi slipper obehagliga överraskningar.
Örebro joth
2005-08-05 13:07
Kenneth//Grattis till Mach 4!
2005-08-05 15:01
joth
Pelle2//Dina domedagsinlägg brukar ju som oftast dyka upp efter Allehandas...

Ja då har du inte läst mycket utav vad jag har skrivit under årens lopp.

Att det skulle gå åt helvete med sponsorerna skrev jag långt innan dagens NA.

bla när ÖSK påstod att det skulle bli mer sponsorer i Superettan än i Allsvenskan pga större intresse.

Hur skall jag tolka det här då?

Pelle2//Vem är det som är löjlig? Ska man säga nej till en inkomst bara för att det inte handlar om stora pengar? Det handlar ju om en inkomst som inte kräver någon insatts.

Förövrigt så skrev jag inte ( från början )att någon var löjlig utan jag skrev ( DET LÖJLIGA I DET )

Örebro # brorzan
2005-08-05 15:02
Det är väldigt lätt att som Bill hänga på och säga precis som Bull (eller NA). Om man tar i ordentligt och skriker samma budskap som NA och kryddar det med att man "alltid vetat detta" så är det klart att man någon gång ibland kommer att pricka rätt. Ungefär lika många gånger prickar man nog fel, men då kan man enkelt välja att inte skriva på forumet tillräckligt länge så folk glömmer att man hade fel.
Örebro Andersen
2005-08-05 14:46
har länge läst här men inte skrivit något. men nu blir jag trött på alla gnällspikar. vissa nick här på svenskfans dyker bara upp då är det är negativa skriverier kring ÖSK och det verkar som om dem riktit njuter av det. måsta ni hålla till på detta SUPPORTERforumet?

: För övrigt så tillhör Gurra Landskrona och kan därmed få svårt att platsa i ÖSK :
2005-08-05 13:11
Joth

Vet inte om det är mig du syftar på, men om det är det så, så har du ju varit med så länge så du borde veta vad det handlar om.

Vad det gäller ÖSKs ekonomi så trodde jag inte att jag skulle behöva motivera varför jag tycker den är skit, och att det sköts på ett vedervärdigt sätt.

Detta torde väll vara ganska glas klart.

Vad det gäller uttrycket ( olagliga eller lagliga affärer) så får du gå bakåt i listan eller bakåt i din egen minnesbank för att läsa på.

Detta tänker jag inte dra en gång till.

Örebro FoOn
2005-08-05 12:57
Grixx/ Huvudet på spiken!
Örebro ÖSKare i exil
2005-08-05 14:54
Man känner igen sig väldigt väl, hackigt spel och som lök på laxen kommer ekonomin. Givetvis ska här gnällas. :) Det som förvånar mig är att man kommer fram till att sponsor intäkter saknas mitt under säsongen, trodde sånt hade lösts innan säsong faktiskt. Sen är det ju sorgligt att det är de stora sponsorerna som krånglar. Men det verkar också tydligt att dessa snarare är ute efter exponeringen ÖSK kan erbjuda istället för att stödja laget och föreningen för deras skull. Vilket ju är sunt ur deras eget företagsekonomiska perspektiv men knappast hur vi supportrar vill se på saken. Återigen sitter jag och längtar efter en stor sponsor som är beredd att ta ett långsiktigt åtagande efter ett långsiktigt mål. En stabil grund att stå på, ett fördjupat arbete runt alla talanger som finns i ÖSK och länet, slippa värvaokända spelare från ekonomiskt svagare nationer etc Men en sån sponsor har vi ju trängtat efter i flera år och väntan lär ju bli längre :(
Örebro joth
2005-08-05 14:24
Kenneth// Ser du skillnaden?

"Nu måste det till alternativa intäkter för att klara budgeten, säger Frebran.

De alternativa intäkterna handlar om ett ÖSK-häfte som ska säljas till privatpersoner. "

och

"Nu måste det till alternativa intäkter för att klara budgeten, säger Frebran. De alternativa intäkterna handlar om ett ÖSK-häfte som ska säljas till privatpersoner. "

med andra ord, Frebran säger att dom behöver mer intäkter än dom som är budgeterade. "Journalisten" säger sedan att häftet är ett av alternativen till att få in mera pengar, dvs inget Frebran säger i intervjuen i tidningen.

Sen kan man ju även läsa det som att journalisten anser att häftet är det enda alternativet.

Jag tror inte heller att häftet drar in några miljoner och det är jag säker på att Frebran inte heller tror på.

Pelle2//Vem är det som är löjlig? Ska man säga nej till en inkomst bara för att det inte handlar om stora pengar? Det handlar ju om en inkomst som inte kräver någon insatts.

Man kan läsa en artikel med positiva eller negativa ögon. Jag vet vad du har valt. Den som letar fel finner inget annat.

Måste erkänna att jag skrattar gott åt dina domedagsinlägg som inte bygger på någon fakta alls utan endast egna tolkningar av nyhetskapande journalister tolkningar av svar på frågor som är skapade för att skapa nyheter.

Ha Ha Ha

:För övrigt så platsar Frebran i styrelsen:
Örebro joth
2005-08-05 14:40
Pelle2//Dina domedagsinlägg brukar ju som oftast dyka upp efter Allehandas...

Skrev jag att du hade sagt att du tyckte att man skulle tacka nej. Jag tror du tog det ur luften.

Ja, man kan ju inte belasta dig för någon övertro snarare tvärtom.
2005-08-05 14:20
Joth

Du kan ju ringa M. Walin ( om han stavar så ) så kan du få all info om Färjestad

Han är en utav flera som har trott att man kan jämföra Fotboll och Ishockey
Alt ÖSK och Färjestad.

Nu gick ju det inte så bra för mister Walin men han jobbade ju i och för sig med den tesen att ÖSK var likvärdigt både Lisseberg och Färjestad.

: För övrigt så platsar Gurra i ÖSK :
IFK Norrköping IFKRookie
2005-08-05 14:36
oväntat att ÖSK ännu en gång varit för optimistiska i sina kalkyler...de flesta lär sig av tidigare misstag men tydligen inte ÖSK.
Örebro Finliraren
2005-08-05 12:56
Visst. Det är segrarna som räknas. Men jag är rätt säker på att vi tar en 3-poängare på söndag mot Frölunda.
Hoppas våra lirare går ut på Behrn Arena för att bara ha roligt. Då brukar spänningen släppa och "finliret" komma.
2005-08-05 14:36
joth

Märk väl innan du uttalar dig.

Många utav mina ( som du kallar det ) domedagsinlägg har besannats och det kommer att bli fler det lovar jag dig.

Jag har aldrig sagt att man skall tacka nej till några inkomster ( den här gången var det du som tog något ur luften).

Eftersom du inte fattade det så förklarar jag det nu.

Vad jag gjorde var att kritisera övertron i allt som ÖSK har och uppenbarligen även du.

Örebro joth
2005-08-05 14:37
Kenneth//Hmm... det var inte så jag menade, nu tar du det lite väl hårt. :-) Det handlade ju bara om att man ska ta det som skrivs med en nypa salt och även läsa en artikel man är lite skeptisk till två gånger. Det är väl precis som när två personer läser en bok, personerna som läser kommer ha olika bilder av hur personer och platser i boken ser ut. Det rätta kanske ligger mittimellan.
Annons: