/fotboll/osk/forum/10129.aspx/fotboll/osk/forum/10129.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-deportivista
2005-08-12 10:28
Stödjer Ekens något bättre minne, även om PP har rätt i att FreSa inte var med under hösten.

Däremot var han den enda ÖSK-spelare under vårsäsongen (tillsammans med *** och Haginge) som var godkänd eller bättre. Tror att snacket på forumet för ganska exakt ett år sedan gick på temat: FreSa är vår bästa spelare i match efter match - resten av laget bör bytas ut...
Örebro Eken
2005-08-12 10:14
Per Persson// Mitt dåliga minne säger att han var med i början av upphämtningen. Han var en av de tongivande i vändningen.
Örebro Laurent
2005-08-12 10:01
Håller med Persson. Fredrik skulle inte ens vara given i ett div. 4 lag.
Örebro Per Persson
2005-08-12 09:37
Eken//

Har du dåligt minne, Fredrik S. deltog inte i ÖSK:s makalösa avslutning förra hösten p.g.a personliga problem. Hade han gjort det så hade vi varit i tvåan i år. Direktnedflyttning + licensnämd.
Örebro Eken
2005-08-12 09:32
Per Persson//Fredrik var en av de bästa i ÖSK förra hösten i Allsvenskan. Det är de kvarvarnde spelarna som ska prestera. Dom som inte är med kan inte "ordna det".
Örebro Hlynur
2005-08-12 09:09
Pelle2-Avgå Walker.nu.omg //

Vad stod det mer i NA?!
Örebro Per Persson
2005-08-12 08:59
Se bara till att bli av med Fredrik Samuelsson så ordnar det sig. Han platsar inte ens i tvåan.
Örebro Eken
2005-08-12 08:55
Instämmer HELT med brorzans inlägg 2005-08-11 22:57:14
Örebro DaSa
2005-08-12 08:24
Om jag fick välja skulle jag gärna behållit både Nobbe och Anttonen (en av mina favorti spelare). Men som ekonomin ser ut idag så behöver vi antagligen sälja spelare och de två är de enda som vi kan få pengar för.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-08-12 08:15
ÖSK tattoo

Bla så gick Larsen av träningen med känningar i vaden.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :
Örebro ÖSK tattoo
2005-08-12 08:02
Ämne: Efter dagens läsning....
Och du menar ,för en som inte har pappersbilagan.
Vad står det i Na ?
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-08-12 07:48
Efter dagens läsning i NA så undrar man ju om man skall skratta eller gråta.

Fast det är väll bara att skratta för enligt Anderssen eller vad han nu heter så är ju allt falskt som står i tidningen.

Så det som står i dag har ju inte hänt.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :
Örebro ÖrebroSK
2005-08-12 01:22
Lucien // Grymt överskattad? Jag tycker han är underskattad. Han spelar alltid med hjärta och gör sällan fel. Han som håller mittfältet i shack när Larsen är borta.
Örebro Kenneth. (Walker? Nej tack!)
2005-08-12 01:05
Jag håller med brorzan.
Sen ser jag ingen anledning att byta Nordback mot Larsen då jag anser den ene är mer defensiv och den andre mer offensiv så varför inte bägge två samtidigt.
Jag ser heller inte nödvändigheten av att värva mittfältare då det kommer att bli ett rejält överskott på dom isf.
Nej, försök istället att få hit en riktigt utpräglad vänsterback så att MaSa får vara på den positionen som han är bäst på, mittbacksplatsen...
Örebro Lucien
2005-08-12 00:09
Ja tycker oxå att man ska hålla hårt i spelare med stark klubbkänsla. Problemet me Nordback e väl att han i mitt tycke e grymt överskattad. Och han har man ju i alla fall sett spela, han kämpar grymt bra o de e viktigt.. men hans teknik o känsla för tabbar e bara för pinsam för att bevittna tyvärr.. Ja tycker lätt Nordback ska petas så fort Larsen kommer tillbaka i alla fall. Chilenaren vet ja inget om!
Örebro # brorzan
2005-08-12 00:06
go_osk //

Kansliet eller officiella hemsidan.

Tillägg till mitt lite långa inlägg //

Om inte vi supportrar värderar lojalitet, varför ska då spelarna vara lojala?
Örebro P-D
2005-08-11 23:36
Brorzan// Bra skrivet! Spelare med klubbkänsla är ovärderiga för ett lag. Det smittar av sig på nya spelare, ledare och suportrar!
Örebro ÖSK-Gordon
2005-08-11 23:11
brorzan// Väl skrivet. Instämmer helt.
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-08-11 23:02
brorzan // Håller med dig fullständigt, Nordback ska vi behålla!!!
Örebro go_osk
2005-08-11 23:01
Vart inhandlar man ÖSK banden?
Örebro # brorzan
2005-08-11 22:57
Känns konstigt att se ett par stycken vilja byta ut Nobbe mot Carreño. Känns tillochmed fel.

Vi har ett antal spelare som verkligen har visat den svartvita själen, både i år och tidigare år. Patrik Anttonen, Fredrik Nordback och Thomas Andersson anser jag är de tre tydligaste just nu.
Thomas Andersson är en så stor spelare till hjärtat att han själv inser när han ska lägga av. Det är förmodligen därför han förlänger kontraktet med korta persioder varje gång.
Patrik Anttonen tackade nej till Allsvenskan och högre lön för att förbli Svartvit.
Fredrik Nordback vill en del rata för en lego-fotbollsspelare som är en i den stora rörelsen spelare över gränserna - utan att ens ha sett honom i matchsituation.

Vad är detta? Jag anser inte att man ska vara trygg i laget baserad på lojalitet och meriter, det kan inte klubben ha råd med. Vi har ändå flera spelare i klubben - speciellt på mittfältet - som skulle platsa i många Allsvenska lag, och dessa ska inte klubben göra sig av med annat om de verkligen nödgas.

Carreño är en intressant spelare, men jag känner mig än så länge bra mycket tryggare med mittfältsterriern Fredrik Nordback.
Örebro snobben
2005-08-11 22:25
HaggeFORCaptain // Powell. Magnus Powell. F.d. ÖSK-anfallare som just nu lirar i Norge om jag inte minns fel. Har dock några år på nacken, tror han är en bit över 30.
Örebro nr.12
2005-08-11 22:16
Mitt startelva 2006 (i Superettan/allsvenskan) Förmodligen i Superettan men med lite tur och hjälp från ovan så går det.

Nurme
Kjäll MaSa Haginge Shaddeh
Antonen Larssen Carreno/Nordback Riddez
Costa Lundblad/Tahiri

Laget som går vinner superettan alt kommer sjua i Allsvenskan.
Nordback kan vi sälja till Häcken, då han iår vikit ner sig något otroligt enkelt talat han har varit kass och om vi inte säljer Nordback får han spela när Carreno är avstängd/skadad.
Haginge som mittback tycker jag känns bra då han har snabbheten ingen annan har i backlinjen även om Destin Makumbo inte skulle sitta fel. Shaddeh till vänster i backlinjen och Riddez till vänster på mittfältet.
Om inte Costa försvinner vill jag ha han bredvid Jon eller Emra helt klart.
Svensk Fotboll B-A
2005-08-11 21:54
foON//

De finns att köpa på ÖSK's kansli eller via webb-butiken.
Örebro Kämpa SvartVit !
2005-08-11 21:43
foOn

var då !?
Örebro HaggeFORCaptain
2005-08-11 21:35
vem är powell?
Åtvidaberg Alvbåge-fan
2005-08-11 21:29
Faktiskt så tror jag inte så mycket på Nurme, då är det bättre att hitta en ny "mambo Mumba" fast mellan stolparna istället. Det finns många talanger i division 5 som inte är upptäckta än.
Örebro DaSa
2005-08-11 21:11
Det är väl inte kört med Jonson, Powell och Kihlberg de är säkert intresserade av att varva ner i ÖSK om ett par år när vi spelar i div 3:)

Nej, tycker det är bättre att satsa på superettan talanger så som Destin Makumbu (Boden) eller Imad Shhadeh (Åtvid). Sen kan vi komplettera med någon rutinerad spelare från något av lagen som trillar ner om vi mot förmodan skulle gå upp i år. Annars ska vi rensa truppen rejält.

Spelare som jag tycker borde säljas/dumpas efter säsongen är:
Thompa- Bered plats åt en yngre spelare än Thompa varit en av de bästa mittbackarna i år.
Anttonen - Antagligen behöver vi pengar och han och Nobbe är de enda som vi kan få pengar för.
Nobbe - Se ovan
Costa - Kan vi få en slant för honom så sälj.
Weggen - Satsa på Nurme eller köp hem Richardsson om vi går upp.
Mirza - Behöver miljöombyte, har inte utvecklats alls senaste två åren. Ge plats åt Bengtsson och Näfver.

Startelva 2006 (superettan):
------------Nurme----------------
-FrSa----MaSa---Destin----Riddez-
-Shhamed--Larsen--Carréno -Näfver
-------Lundblad--Tahiri----------
Örebro Sogen
2005-08-11 20:14
Powell är påväg till Helsingborg enligt vissa rykten.
Örebro Ludan
2005-08-11 18:34
Mattias jonsson och kihlberg suck...snart kommer väl powell
Annons: