/fotboll/osk/forum/10106.aspx/fotboll/osk/forum/10106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hlynur
2005-08-19 07:28
Om inte Peter Westman kan stå, vem blir då tredje målvakt? Är det Anders Karlsson som får snöra på sig skorna eller lånar vi från ungdom (Kristoffer Jonsson, Jonas Persson)?
Örebro wregelius
2005-08-19 07:03
Angående matchen mellan handbollslaget gais och ÖSK,så blir det så här.
Blind dommare som sist 9-0.
ledsyn=4-0
enögd=2-0
flaskbottnar=0-0
läsglasögon=0-2
normal syn med konto på camayöarna o-45
Örebro joth
2005-08-19 06:50
Man ska heller inte glöma det fula påhoppet i ryggen på Paul Munster som Erkan gjorde. Jag har heller inte glömt hans ansikts uttryck när han attackerade Joel Riddez vid spelarbänkarna.
Örebro fanthomas-
2005-08-19 06:19
..snarare 0-1
Örebro KUUBBBAAAAA
2005-08-19 02:05
Ämne: 1 fråga har ni möt B....
Ja vi vann med 2-1
Hammarby Albito - Pizarro pa siempre
2005-08-19 02:00
1 fråga har ni möt BP borta iår??
IFK Göteborg Bo-Jo
2005-08-18 23:20
Angående straffet på Erkan kontra det som Dede fick så är nog Dede's 7 matcher för en "nästan"skallning en större skandal. Fyra matcher låter faktiskt relativt normalt när SvFF bedömmer psykopater tyvärr.

Se nu till att besegra Gays.
Örebro # brorzan
2005-08-18 23:20
Jag vill starta så här:

------------PeWe------------
AxKj -- FrJa -- ThAn -- MaSa
PaAn -- FrNo -- MiJa -- JoRi
------- EmTa -- PaMu -------

På bänken ses gärna:

SiNu
JoLu
FrSa
NiKl
PaHa

17:e LaLa (om han är ok)
Örebro go_osk
2005-08-18 23:15
Finliraren//
Antagligen blir Angel spelklar till hemmamatchen mot VSK.

Tror nyckeln till seger mot Gais blir att komma runt på kanterna, för att skapa ytor och giftiga inlägg. Så det gäller att Riddez och Anttonen vågar att utmana. Dessutom har Gais sin vänsterback Daniel Blomgren avstängd vilket bör göra livet lättare för Anttonen.

Senast mot Åtvidaberg spelade ÖSK enligt mitt tycke katastrofalt i ca 15 minuter. Det tror jag knappast vi har råd med mot Gais.
Örebro Finliraren
2005-08-18 23:02
OK. Låt oss lägga energin på GAIS-matchen istället. Angel verkar inte bli klar för spel - men - någon som vet när han kan spela för oss? Och så får ni gärna spekulera i HUR vi ska slå GAIS.
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-08-18 23:00
Äsch, för SvFF är vi bara en jobbig liten parantes så där har vi inte mycket att hämta. Men som någon annan här poängterade skulle det vara ytterst intressant att läsa Erkan's sjukjournal om dobbmärkerna på bröstet. På videofilmen är det svårt att se en avsiktlig trampning med en sådan kraft men som sagt, skulle allt Erkan säger vara lögn borde rimligtvis Samuelsson reagera kraftigt mot framförallt anklagelserna om rasistiska tillmälen.
Örebro 1981
2005-08-18 22:57
Nej! Det här kan vi inte finna oss i.
Kan man inte en gång för alla visa SvFF att vi faktiskt finns? Men frågan är bara hur...
Örebro Grixx
2005-08-18 22:49
Gurunn// ...och den alltid så neutrale Gurunn tar som vanligt parti mot ÖSK...så oväntat!!!!
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-08-18 22:45
Det skulle vara intressant att höra en ljudupptagning från vad som verkligen yttrades från ÖSK-spelarna. Man har svårt att tro citat som "jävla svartskalle" och "du hör inte hemma här". Men vem vet.
Örebro # brorzan
2005-08-18 22:44
Gurunn //

Om Magnus Samuelsson är skyldig till provokation av Erkan så är det enbart pga att Erkan provocerade genom att satsa med dobbarna före mot målvakten.

Alltså, alla ni som tycker att Erkans agerande är förståeligt pga provokation får ni även vara konsekventa och se Erkans provkoation genom att medvetet försöka skada vår målvakt under spel.

Summa summarum: Erkan provocerade fram en situation som provocerade honom så han var tvungen att sparka en motståndare i ansiktet. Jag tycker att Erkan i första situationen borde få ett straff för provokationen som Magnus tyvärr utsattes för. Magnus handlade bara instinktivt och försvarade Peter Westmans liv med sitt eget som insats.

Hör ni själva hur fånigt det låter?
IFK Norrköping Gurunn
2005-08-18 22:31
dxcboy
Innebär det att du tycker att M.S inte har något ansvar till det som hände. Kan det bero på att du ser det från ett vit/svart erspektiv medans TU tack och lov mer neutralt.
Örebro dxcboy
2005-08-18 22:23
Ämne: ÖSK:aren som stampad....
inget såklart, han bärs omkring i guldstol på stadens gator :)
Örebro dxcboy
2005-08-18 22:21
Ämne: dxcboy
Man tänker o....
så då är dte tillåtet att sparka folk i ansiktet? Bara man säger att man var presad.. Det var ju han själv som ställt till det i första läget, alla vet ju att ojustheter mot målvakten är extra känsligt i fotboll och ofta föder reaktioner liknande de som ÖSK-spelarna visade upp. Kommer man in fel i en situation med målvakten måste man för tusan kunna ta lite skäll för det, och be om ursäkt istället för att toksparka en motspelare i fejjan.
Örebro 1981
2005-08-18 22:09
SvFF...
Mitt hat till dom kan inte beskrivas i ord.
Malmö FF Lundavägen
2005-08-18 22:08
ÖSK:aren som stampade Erkan i magen, vad fick han för straff?
IFK Norrköping Gurunn
2005-08-18 21:48
dxcboy
Man tänker och handlar inte logiskt i ett sånt läge, utan man gör allt för att bli fri, komma ifrån en obehaglig situation.
Örebro Jarvis
2005-08-18 21:36
...kan han inte anmäla honom för misshandel? Det vore ju en bra idé... polisen kanske inte hatar ÖSK riktigt lika mycket...
Örebro dxcboy
2005-08-18 21:35
Svampen ÖSK// tack för upplysningen!
För övrigt tycker jag det är skandal att TU blint tror på Erkans utsagor utan att höra Masa´s version. Hur fasthållen man än blir så har man fortfarande ansvar för vad man gör. Visst, han kände sig pressad, men om man vill få bort våldet från fotbollen måste man ju visa tydligt att det inte är ok att försöka lösa en situation med våld. Om sparken var avsiktlig eller ej går väl inte att bevisa, det vet ju bara Erkan själv. Har man så kort stubin kanske man ska hålla sig till nåt lugnare än elitfotboll..
Helsingborg PentaPaul
2005-08-18 21:35
haha det där var det roligaste jag läst
Örebro fanthomas-
2005-08-18 21:26
...försökte slå sig fri för sitt liv ?
IFK Norrköping Gurunn
2005-08-18 21:22
Tycker domen är helt korrekt. Tycker också att M.S gärna glömmer sin del i det hela. Många jämför med Dedé men om inte mitt minne sviker mig så blev han aldrig fasthållen på samma sätt som Zaglik. Zaglik hade ingen reträtt väg ur situationen och reagerad helt enkelt djuriskt och försökte slå sig fri för sitt liv. Visst det är inte acceptabelt att slåss men fasthållningen av 2 ösk.are blir förmildrande omständigheter.
Örebro fanthomas-
2005-08-18 21:14
Pakob/ jag är inte ett dugg förvånad över deras beslut..tyvärr
Hammarby Pakob
2005-08-18 21:02
Men herregu, jag trodde att ni visste att SVFF hatar er. Varför blir ni så besvikna??
Örebro Ståhl
2005-08-18 20:50
E 1907//
Det ligger en länk på ÖSK:s svenskafans startsida.
Längst ner tilll höger.
Örebro Hlynur
2005-08-18 20:50
Gå in på aftonbladet och rösta om ni tycker att det var en rättvis avstängning!
Annons: