/fotboll/osk/forum/1010.aspx/fotboll/osk/forum/1010.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sparkabolleninimål
2015-07-18 12:38
Blir det någon form av avtackning för Yasin idag eller befinner han sig på andra sidan bron?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro flesklepp
2015-07-18 12:21
@Svartvitt-redaktionen:

Tack för svar. Då får vi hoppas att de som tidigare hörde av sig återkommer med sina erbjudanden. Så att vi får ett livaktigt forum med en massa infallsvinklar och högt i tak när det gäller tyckanden, men samtidigt i respekt för varandra! Heja Sportklubben!
Örebro Svartvitt-redaktionen
2015-07-18 11:44
flesklepp//
Vi har fått information att de som varit ansvariga för denna e-postadress misskött den (vi nämner såklart inga namn på de som varit ansvarig tidigare, men nu är det bara Johannes och Mackan som har tillgång till adressen).
Örebro Aspen.
2015-07-18 11:43
Malmös startelva enligt AB:
Zlatan Azinovic
------
Andreas Vindheim, Kári Àrnason, Franz Brorsson, Yoshimar Yotún.
----------
Vladimir Rodic, Erdal Rakip, Oscar Lewicki, Tobias Sana
--------
Jo Inge Berget, Agon Mehmeti
Örebro flesklepp
2015-07-18 11:17
Som jag har förstått det så har flera forumister under senaste året/åren såväl anmält intresse som skribent/admin som skickat in artiklar, men blivit fullständigt ignorerade. Vad har det berott på? Och: Hur kan vi få dem att återfå förtroendet på äktheten i inbjudan så att de återkommer med sina erbjudanden?
Örebro Svartvitt-redaktionen
2015-07-18 10:37
Hej! Självklart är skribenter välkomna att höra av sig och vara delaktiga. Det går också alltid bra att skicka in gästkrönikor, träningsrapporter m.m. Vi känner att det är superviktigt att sprida ÖSK-budskap nu när det har gått lite tungt och dra våra strån till ÖSK-stacken. Självklart kommer vi också fortsätta när det går bra. ;-) Vi har nu också tagit över spakarna helt och hållet igen över mejladressen: svartvitt1998@gmail.com Anmäl gärna ert intresse där och vad ni är sugna på att bidra med i text- eller annan mediaform. Tveka inte att höra av er vid frågor. Mot framtida svartvita segrar!
Benny Böckling
2015-07-18 09:44
Tror aldrig att jag varit så hoppfull på tre poäng mot Malmö som jag är inför dagens match. Är det nån gång vi ska slå dem så är det definitivt idag. (Lika bra att tippa torsk ändå...)

Kom igen Sport!
Örebro Aspen.
2015-07-18 09:19
@Örebro Center:
Det är bra att liket har börjat röra på sig men det är självklart att det inte får vara en familjeangelägenhet. Jag tror inte "familjen" vill sitta ensamma på BA, fotbollensupportandet handlar ju om gemenskap. Det finns många duktiga skribenter som kan och tidigare har bidragit. Och att olika åsikter och infallvinklar flödar vill ju dom flesta
Örebro Center
2015-07-17 23:22
@Aspen.:
Trots det - Tycker jag det är viktigt att redaktionen ändå bjuder in fler att bli medlemmar bland det skrivande folket och breddar redaktionen. Avenbrandarna är rutinerade och mycket duktiga skribenter men om endast de ska stå för alla skriverier blir det ett stort personberoende för att det skall bli kontinuitet i skrivande framöver. Det skall inte uppfattas som negativ kritik "att det kommit igång" då jag som du är glad för det. Bara det att jag gärna ser en framtidsförsäkring att det fortsätter vara på detta sättet och att även redaktionen behöver ett U21 ;0). ps - Saknar Johannes gamla video-intervjuer. Vore kul att få till lite fan-tv igen från ÖSK-lägret även om Wärle bjuder på lite godis ibland, dock utanför SF.
Örebro Erik Wärlegård
2015-07-17 22:52
ÖSKTV: @ahmanpersson som reporter, Crespo i lätt träning och @kalleholmberg17 hittar krysset. Här är pulsen inför Malmö hemma.
Örebro Aspen.
2015-07-17 17:50
jag är rörd av glädje över alla bloggar, införrapporter, matchreferat som börjar dyka upp här på svartvitt. Tror även laget saknat skriverier här och därför kommer det vända i allsvenskan i morgon. Tack grabbar/gubbar
Örebro Aspen.
2015-07-17 17:36
@pemo:

Är det så att han spelar trots att han inte är/varit 100% läkt tycker jag ledningen gjort fel som inte satsat på ungdomarna medans Pode rehabiliterat sina skador
Örebro pemo
2015-07-17 11:46
Angående Pode:s skada. Är det en förslitning pga underlaget, som han aldrig blir bra ifrån? Tycker han har haft lite för många "småskador" som gjort att han kan spela, men inte till 100%.

Sebastian Andersson ( Djurgår´n ) får ju heller ingen speltid. Kan kanske vara nått för ÖSK? Tror inte så hårt på Crespo längre. Tyvärr. Hanhar ju inte ens börjat träna med boll.
Örebro pemo
2015-07-17 09:17
Tror nog att Anttonen hade fixat det också. ;)
Eller för att travestera Putte Kock:
" -Med tio Anttonen på planen behövs det ingen målvakt."

Kan underlaget på Behrn ha en viss betydelse för att MFF vill " rotera " en del spelare i morgon? De är väl inte så väldigt förtjusta i vårt underlag. :)

Eidurs vara eller inte vara gör mig ganska ambivalent. Han offrar sig hänsynslöst och är bra på huvudet. men spelar också ganska "huvudlöst" ibland. som om han måste bevisa att han är en kommande landslagsman.

På så vis föredrar jag Wiktorsson. Han spelar med ett större lugn och försöker inte krångla till det. Men jag tror att han hamnade i en dålig sits i matchen mot Degen, när Renni hade lekstuga. Visst blev han frånsprungen, men som mittback vill jag gärna se mer av honom.

Örebro Ståhl
2015-07-17 09:14
Kul med match i morgon!

Och kul att sidan vaknat till. Har alltid gillat träningsrapporter.
Mer sånt :)
Örebro ÖSK-Karl
2015-07-16 23:41
Måste väl ha varit Axén som fick den briljanta idén att spela in Eidur i backlinjen före Wiktorsson. Visst, Eidur är inte lika klen som sist han var i ÖSK. Men fortfarande så klen att han inte skall spela mittback. Frågan är om Axén kan fatta det så vi kan kan klara en kvalplats? Ps. Förövrigt saknar jag Anttonen oerhört. I denna upplaga av ÖSK hade han varit en förstärkning på varje plats utom målvakt.
Örebro Vinnartradition
2015-07-16 23:07
"– Vi måste passa på att rotera folk nu för att vara fräscha i Vilnius. Örebro ska vi slå ändå, sa Hareide."

På lördag kör vi över MFF!
Örebro # brorzan
2015-07-16 18:48
"– När Martin Broberg nyligen lämnade oss för Örebro sa vi att skulle klara det med de spelare vi har, men nu är läget ett annat. Broberg och Radetinac spelade ju på samma position så kanske måste vi titta på ett alternativ för resten av säsongen för det är mycket kvar, säger Pelle Olsson. "

Sälja Pode till Djurgården? :)
Örebro Aspen.
2015-07-16 17:01
@Benny Böckling:

Axén älskar att mixtra med backlinjen. In med Hagge och Wiktorsson
Zidanes vänstervolley
2015-07-16 16:58
Djurgårdens Radetinac har skadat sitt korsband. Borta väldigt länge, säkert 8-12 månader.

Sälja Broberg för 10mill?
Benny Böckling
2015-07-16 16:10
Jo så är det nog tränarteamet resonerar nu när du säger det pemo. Bara han ger fan i att passa motståndarna i ledning på tilläggstid då den gode Hagge.

Tänker för övrigt om inte ett lån av Pär Ericsson under hösten hade varit något? Snålt med speltid i Kalmar och ÖSK har varit sugna på honom tidigare. En riktig måltjuv som jag tror skulle göra det bra i Sport.
Örebro pemo
2015-07-16 16:00
Benny, kan det vara för att Kroon hade lekstuga med Logi, som Axén väljer Hagge istället?
Håller med dig om Wiktorsson. Dags att han för en sista (!) chans att visa vad han duger till. Han känns mer bolltrygg och placeringssäker än Eidur. Men sen vil de kanske inte byta mer än nödvändigt i backlinjen.
Benny Böckling
2015-07-16 14:55
Jag undrar hur många mål i arslet Eidur ska orsaka innan Wiktorsson får chansen..,
Av nån anledning verkar Eidur vara en favorit hos Axén.

Annars märkligt om NA har rätt i att Haginge startar på vänsterbacken nu när Logi gjorde sin bästa match i ÖSK-tröjan senast.
Örebro Lord Pode
2015-07-16 14:25
@Zidanes vänstervolley:
Tagga ner lite. Herregud. Tycker man borde veta när man ska använda han och honom. Låter illa med "va skulle ni tycka om han?". Var tvungen att läsa om meningen innan jag förstod vad han menade. Jag tycker Bangura vore en drömvärvning därför att han är kontraktslös och har tidigare bevisat att han håller hög klass. Han är dessutom lik Crespo i spelstilen och skulle vara en perfekt tillfällig ersättare nu när Crespo är skadad.
Örebro Gentile
2015-07-16 12:21
tolkar era svar "Mina tankar" och "Bastard" som att de stora killarna inte är överens och därmed händer ingenting! samt att de "stora " skiter fullständigt i de små?!
Örebro Aspen.
2015-07-16 12:19
Angående Spelarinvest (SI) och ÖSK. SI behöver inte fråga FIFA om lov vad man ska göra med sina pengar. Man behöver bara följa aktiebolagslagen och idrottens regelverk. Att man ännu inte anpassar sig till FIFAs regelverk är märkligt, då klubben behöver hjälp nu. Ska SI invänta alla överklagande från EU och klubbar är avslutade kan ÖSK befinnas sig i div 1 tillsammans med Forward om det vill sig illa. Av de ca 250 delägarna i SI är det ytterst få som satsat pengar för att tjäna pengar på ÖSK:s verksamhet. Därför är en likvidering av bolaget där de aktieägare som så vill skänker sin del till ÖSK enkel. I en verksamhet som elitfotboll som karakteriseras av entreprenörskap och snabba förändringar kan man inte säga att SI agerar professionellt. Det gäller även hantering av SI många minoritetsägare. Min uppfattning är att de pengar som jag satsat i SI ska komma ÖSK tillgodo. Nu känner jag att dom är kidnappade och SI inte sköter sitt uppdrag som det var tänkt när vi satsade pengarna. Att sedan FIFA försöker stärka idrotten mot kapitalägare är något SI bara har att anpassa sig till. Från en beklämande låg nivå på informationen har det blivit bättre. Att det finns mer att göra, speciellt inom ekonomiområdet, belyses av länken. Erik W ska har beröm för hur han rapporterar om det sportsliga.
Örebro Minatankar
2015-07-16 11:48
@Gentile:

Formellt sätt är det som bekant alltid så att de som har minst 50 % av rösterna i ett aktiebolag kan bestämma allt. Detta anser jag vara fel upplägg när det är ca 240 aktieägare som vill stötta sin fotbollsklubb. Man skulle från början valt A- resp B-aktier i Spelarinvest så hade man kunnat undvika detta.

Jag tror på att det långsiktigt behövs ett annat upplägg anpassat dels till FIFAs regler och dels till de många aktieägarnas önskan, inte till ett fåtal storägare.
Eventuellt krävs det en helt ny juridisk person och att Spelarinvest likvideras.
Saktfärdigheten i styrelsens beslut är under all kritik enligt min uppfattning. Detsamma gäller den information vi aktieägare får.
Örebro Gentile
2015-07-16 11:39
tack för svar "Bastard"! vad man mer kan undra över är vad som sker i spelarinvest? det kan ju inte vara kul för varken små eller stora investerare att kapitalet ligger overksamt, för på detta sätt förräntar det sej väl knappast? varken rent ekonomiskt eller till gagn för ÖSK? har ju förstått att det finns en del personer med stort ekonomiskt kunnande i S-invest så varför händer inget ? menar bara att kommer stålarna aldrig till användning är det ju lika bra att de inte finns! eller?
Örebro Bastard on Parade
2015-07-16 11:23
Gentile//

Spelarinvests pengar kan inte användas på sådant sätt att de får en andel i en spelare. Så som tidigare investeringar har skett så har ju Spelarinvest betalat X kronor för att kunna ta del av vinsten vid en eventuell försäljning.

Några tänkbara alternativ skulle kunna vara följande:
* Spelarinvest likvideras och bolaget löses upp. Bolaget eventuella skulder betalas och det som blir kvar fördelas mellan aktieägarna.
* Om ÖSK vill ha in kapital så skulle ett alternativ vara att supportrar och företag kan köpa aktier direkt i ÖSK Elitfotboll AB. AIK Fotboll är ju t.ex. börsnoterade, men det går ju hitta andra lösningar också.
* Spelarinvest skulle kunna låna pengar till ÖSK. Lån är ju dock inte ett attraktivt alternativ för ÖSK som har dålig ekonomi. Skulle vi vara grymma på att scouta spelare och sälja vidare så hade det väl inte varit ett lika dåligt alternativ, men nu är ju läget som det är.
Örebro Roswall
2015-07-16 11:07
"Sundsvall säljer två startspelare på kort tid. Säger allt om deras ekonomi. Giffarna kommer att få en jobbig andra halvlek av allsvenskan..."
/Sillyseasonkunnaren Daniel Kristofferson på twitter.

Bra för oss!
Annons: