/fotboll/osk/forum/1009.aspx/fotboll/osk/forum/1009.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2015-07-18 23:05
Domaren verkade ju ha bra position när Rosenberg hoppade in med ryggen och armbågen mot Haginge.
Örebro Asbjörn#10
2015-07-18 21:12
Man får väl vara nöjd med en pinne idag trots allt. Även om det givetvis hade smakat ordentlig fågel om Ayanda dragit dit 2-1 vid sitt friläge. Vi skulle ha vunnit senast och skåningarna idag vilket gett oss tre pinnar var istället för två. Malmöiter jag har snackat med säger att även de börjar tröttna på Rosenbergs attityd, så det är inte bara vi motståndare som tycker hans försök att spela bad boy börjar bli smått parodiska! Det snackades ju för övrigt mycket om hur nära vi var att värva Alexander Michel från Syrianska inför säsongen. En spelare som haft en del skadebekymmer vilket fick många att vara tveksamma. Idag står det klart att han dragit korsbandet och blir borta resten av säsongen.
Örebro Osvaldo
2015-07-18 20:36
Rosenberg var högklassig när han kom tillbaka till allsvenskan, denna säsong tycks han ha tappat en hel del och agerar i frustration. Vilket till viss del stämmer för andra delar av mff. #stackarsallsvenskan
Örebro loopy
2015-07-18 20:23
angående offside situationen.

aftonbladet hade en stillbild när det ser ut som om bollen lämnar foten.
När jag mätte på datorskärmen får jag det till att rosenergs for är 38% av avstådet målomredeslinje-mållinje, hagge är 36%.

ca 5 cm offside- case closed

(extremt svårt att se med andra ord eftersom hagge glider nedåt och i frames efter sträcker ut benet och då är det inte offside men ser nog ut som om det är rätt domslut)
Örebro Pedretti
2015-07-18 20:11
Bara jag som är besviken på publiksiffran idag eller?
Väldigt lite folk för att vara en lördag med bra väder under semestertider.
Örebro widemarsh
2015-07-18 19:57
Att Malmö har mage att gnälla på en möjligtvis feldömd offside, vilket det kan ha varit, när man slipper undan en solklar utvisning och straff när Rosenberg manglade Haginge. Rosenberg spelar vidrigt, minns när han medvetet gick in för att skada Oscar nere i Malmö.
Benny Böckling
2015-07-18 19:13
@Minatankar:

Farbror själv satt helt lugnt och såg på när Hagge blev fullständigt nermanglad då antar jag
Örebro Glad
2015-07-18 18:58
,,och spelar oftast fult
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Glad
2015-07-18 18:56
Borde inte domarna titta på Rosenbergs armbågar i efterhand? Han gnäller mest av alla
Örebro Minatankar
2015-07-18 18:51

"praktsvin", "jävla äckel", "jävla vider" ...
Eyravallen Örebro
2015-07-18 18:27
för övrigt är Rosenberg ett riktigt praktsvin ibland, så fula grejer han håller på med och konstant gnällande.
Örebro Vinnartradition
2015-07-18 18:19
Jag tycker ändå att ÖSK står för en hyfsad insats i dagens match. MFF har förvisso mycket boll och kommer till ett flertal avslut men det kändes ändå inte speciellt farligt. Utöver målet i andra halvlek skapar ÖSK två 100%-iga målchanser. Någon av dem skulle ha resulterat i ett mål till.

Någon mer än jag som blev överraskad av Nkilis snabbhet på lite längre distans?
Eyravallen Örebro
2015-07-18 18:15
@Svartvitt-redaktionen:

Jätte bra, då hoppas vi verkligen vi övriga forummedlemmar att vi inte ska få kritik eller utså hot för att vissa särbehandlas på forum. Samma regler och villkor för alla och även jag önskar "högt i tak". Bra jobb mackan o Johannes.
Örebro Glad
2015-07-18 18:13
Fantastisktmål avNordmark
AIK Habari
Höstformen är på gång,
vi blir sämst tia :)

ÖSK !!!
Örebro Glad
Eidursben har väl kostat sådär en 3-4 mål iår surt, NA tycker naturligtvis att Oscar är ur position, hahaha, säger det igen NAs rappportering e kalkony, ändå skönt med 1p, nya pinnar nästa vecka, trevlig helg på er
Benny Böckling
2015-07-18 18:04
Fantastiskt mål av Nordmark ska ju nämnas också såklart.

Sen är Eidur där såklart med sitt förbannade ben som ger kvitteringen. Skytteligaledning på den killen nu.
Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-07-18 18:00
Alltså Jens å Lasse i studion är ju sjuka i huvudet med sina ljusblåa glajjer. Åxå kul att norbaggen drar på sig offerlusekoftan
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2015-07-18 17:55
Kalle missar öppet mål.
Nkili missar friläge från nästintill eget straffområde.

Men ändå en jävligt mycket skönare pinne än förra veckans.
Offsidegudarna på vår sida idag, tackar vi för.

Trevlig hemresa nu till dig ditt jävla äckel Rosenberg. 2/6 mot ÖSK hade du nog inte räknat med. Jävla pajas.
Örebro # brorzan
2015-07-18 17:50
Den där jävla Rosenberg.
Örebro Trivseltorsten
2015-07-18 17:48
Förståeligt att inte domaren blåser straff då inte bollen är just där. Men fan vilken SOLKLAR straff det är!
Örebro fursten
2015-07-18 17:47
Rosenberg spelar så otroligt fult, match efter match.
Örebro Mellösas Frippe Jansson
2015-07-18 17:46
Markus Rosenberg vilket jävla vider
Örebro Svartvitt-redaktionen
2015-07-18 17:05
Vi vill bara förtydliga: Johannes och Mackan har inte drivit sidan på ett bra tag och alltid varit öppna och väldigt tacksamma för alla gästkrönikor och rapporter som trillat in under tidigare år när vi kört på sidan. Det har sedan funnits individer som gjorde ett minst sagt halvdant försök till att driva sidan men smutskastade, ignorerade och spärrade folk i tid och otid och skrev inga(?!?) artiklar alls. Nu har vi tagit över igen så ingen ska bli illa behandlad från redaktionens sida, som vi fått höra att folk blivit, och vi uppmanar samtliga att hålla en trevlig ton på forumet även om man är av olika åsikter. Nu hoppas vi tre poäng mot Malmö. Kämpa ÖSK!
Örebro Sparkabolleninimål
2015-07-18 16:57
Jag tycker ösk ståt upp bra. speciellt första 10! nu är det bara att öka!
Örebro ÖSK-Boldt
2015-07-18 16:49
In med Broberg tidigt i andra nu.
Benny Böckling
2015-07-18 16:46
Slarv, slarv och åter slarv. Får vara väldigt nöjda med 0-0.

Betydligt bättre andra halvlek behövs om det ska bli några pinnar idag.
Benny Böckling
2015-07-18 16:25
Ser inte bra ut det här
Örebro flesklepp
2015-07-18 15:15
Han menar nog fler än "bröderna A". Många har lämnat intresseanmälan. Men få om någon har släppts in i värmen? Men det ska ju bli ändring på det nu är det bestämt!
Örebro Sparkabolleninimål
2015-07-18 15:06
[QUOTE=Benny Böckling ]Han anslöt sig väl till Århus i måndags så det blir det nog inget med. [/QUOTE] hmm.. Tråkigt! Hade varit trevligt att "säga hejdå".
Annons: