/fotboll/osk/forum/10080.aspx/fotboll/osk/forum/10080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK SolnaPunx
2005-08-24 14:47
Ämne: Själv hade jag räkna....
Per P: 51 poäng för er kommer nog tyvärr inte räcka. Jag menar GAIS och Öster står ju redan på 36, alltså räcker det med 15 poäng var för båda dessa lag för att nå 51 p (15 poäng av 30 möjliga…) Dessutom har ni 4 lag till som jagar bakom oss 3 i topp. Nej ni måste nog upp i en 25 poäng av 30 möjliga för kunna greja en topp 3 plats, så till vida inte ALLA 7 lagen framför er får tokblackout här i höst…
Örebro Kronblom
2005-08-24 14:41
ÖSK har ju faktiskt chanser att avancera till en fjärdeplats men då måste självklart alla andra resultat gå vägen.Att slå västerås tycker jag inte ska bli ngra problem efter den turbulens som x-isterar i föreningen.Matchen på Arosvallen i maj när ÖSK tappade en 2-0 ledning får ses som en av de matcher man varit mest missnöjd med,en match man skulle dödat långt tidigare.Hoppas på mycket folk i kväll!
Örebro Nitro
2005-08-24 14:29
hehe 7-1 ikväll ( nån ggn. går det in )

Örebro Mr.ÖSK
2005-08-24 14:15
jappel// svårt att svara på då man inte vet hur vädret är i Skåne :)

Jag antar dock att det är bra och då är det lika som här.
Örebro Mr.ÖSK
2005-08-24 14:14
Ser verkligen fram mot kvällens match.
UPP TILL BEVIS är kvällens tema tycker jag, både för LAGET och för Angel som det förövrigt ska bli mycket intressant att se. Jag har HÖGA förväntningar på honom.

Matchen ska bara vinnas, inget annat finns i tankarna, för nu är det dags att börja knappa in på topp 3 igen.
Örebro jappel
2005-08-24 14:12
Bara några timmar kvar till drabbning!
Denna match borde verkligen kunna locka mycket publik!
Är vädret i Örebro lika trevligt som i skåne? (dit jag blivit förvisad!!)
Örebro jappel
2005-08-24 14:11
Skönt att forumet är öppet för övrigt...måste medge att det har varit lite tomt utan de dagliga besöken här. (ja besöken har fortsatt, men inget att se :-)
Örebro micro_42
2005-08-24 14:02
3-1 ikväll ( nån ggn. går det in )

:-)
Örebro jappel
2005-08-24 13:55
Vinst ikväll ÖSK!!
Jag står alltid bakom och stöttar!!
Örebro pemo
2005-08-24 13:51
Det finns inga givna matcher. Visst, VSK ligger sist....men titta hur det gick för MFF med den "lätta" lottningen till alla miljoner.
Nu står Prahl där med lång näsa och undrar över vad som hänt.
Jag såg matchen på TV och den liknade ÖSK-MFF i sista matchen 2003 (?) när MFF hde chans på silver. Kämpade dom? Närå, Nobbe gjorde det ända målet och så var det med det silvret.
ALLTSÅ, ALLA TILL VALLEN I KVÄLL. 7 - 8000 pers vore helt OK.
och ingen undeerskattning!!!
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-08-24 13:27
Inte långt kvar till gurkhackningen börjar. Tror på seger med tre mål.

kribba/ Så sant, men vårt gäng har denna säsong visat att inget är avgjort på förhand. Allra minst viktiga matcher.
AIK kribba
2005-08-24 12:38

Den här matchen ser på förhand given ut, given ösk seger alltså. Tar ni inte tre poäng här så blir det mycket svårt för er,inte för att ert läge är så dåligt, ni har som sagt kommit igen i slutet av serien,men dels är det hård konkurrens kring 30 strecket,dels så torska ni förra mot gais, och två torskar på raken, eller en torsk och en oavgjord mot ett bottenlag i dom två senaste kan nog knäcka er mentalt.

VSK ska vara en munsbit för er.
AIK the oracle
2005-08-24 12:31
Kom igen nu ÖSK, jag vill ha erat arsle i Allsvenskan. Kom igen nu. Jobba lite nu. Och det gäller er på läktaren oxå
Örebro Yggdrasil
2005-08-24 12:21
Måste ju slänga in ett tips.
_nightflier_
2005-08-24 12:15
rirobban// krya på dig. tror du att vsk har någon chans idag?
Örebro rirobban
2005-08-24 12:08
de är ju själva fan, jag ligger hemma och har Lunginflammation och kommer asså missa min första match med ÖSK på Behrn arena i år. men 3 poäng är allt som räknas för vid oavgjort eller förlust är det slut, då får vi ta nya tag och försöka ta oss upp nästa år!

2-0 vinner vi med......kom igen svartvit
Örebro Brus-Nilsson
2005-08-24 12:04
Ska bli kul att se Carreno...
Men jag tippar inte 0-0 utan 3-0!
Örebro fanthomas-
2005-08-24 11:48
Ja, skärpning nu förfan! 5-0 ikväll... blir det mkt folk som sluter upp på k5 innan match ?
Örebro Mackan
2005-08-24 11:46
Anledningen till nedsläckningen av forumet var den ideliga hetsen (hot om våld, jag slår dig hårdare på käften, vi möts vid.... etc) inför matchen ikväll. Vi gjorde vårat bästa för att ta bort inläggen snarast möjligt men det hjälpte inte.

Nu gör vi ett nytt försök.
Örebro Charlezzz
2005-08-21 22:46
Kom just hem till Ö-o efter en dagstur till götet t/r för att se och om möjligt heja fram mina hjältar... skär sig lite i hjärtetrakten att se spelarna så dåliga i en match som betydde så mycket. Gais tilläts vinna alla bollar, de kunde ta emot och vända och spela vidare innan örebroarna ens var i närheten! Att bra betalda heltidsproffs kan missa så många passningar är för mig ett mysterium!? Varför envisas det med långbollar??? Hur kommer det sig att varje gång Örebro får en hörna emot sig blir det livsfarligt!!! Gais vann den här matchen efter just ett hörnmål... och snyggt var det också!! Vi måste bli mycket mer aggresiva om det ska bli någon allsvenska nästa år...!
Örebro Eken
2005-08-21 22:15
Henrik(ÖSK)//Tränarens roll är att få spelet att fungera med de resurser han har tillgängliga.
Där har han inte lyckats särskilt bra. Vissa laguttagningar har varit minst sagt konstiga. Spelet har lämnat mycket mer att önska.
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-08-21 22:07
Äh,sluta gnäll på Walker. Den enda skillnaden om vi skulle ha någon som Ferguson är möjligen att Emra Tahiri skulle få en välriktad fotbollsko sparkad i ansiktet pga sina målsumpningar.
Skämt åsido är ÖSK's spel bra bara det funkar, spelsystemet i grund och botten är det knappast något fel på. Och ej att förglömma, ÖSK har varit genuint tokdåliga på bortaplan sen många år tillbaka, såväl under Dala som Jinga som Lundin som Walker. Killen har fortfarande mitt förtroende, om än något naggat i kanterna.
Örebro Per Persson
2005-08-21 21:58
Själv hade jag räknat med förlust mot Gais. Jag tror ändå på minst kvalplats och troligen en andraplats. Det räcker säkert att vinna 7 och spela oavgjort i en. Alltså två förluster till. Dessa får inte komma mot lag som vi slåss om 2-3 platsen med. Jag tror vi får stryk av AIK och Degerfors, den oavgjorda är mer svårtippad,gissar på Väsby borta. Då har vi 51 poäng och det bör räcka.
Örebro Eken
2005-08-21 21:52
FD:s kommentar
Örebro Eken
2005-08-21 21:48
Vi får hoppas på dåliga träningar och bra matchen resten av säsongen.
Örebro DaSa
2005-08-21 21:42
Tycker vi skall glömma allsvenskan nu, varför skulle spelet börja stämma nu när vi kommer spela under konstant press att vinna varje match resten av säsongen.
IFK Norrköping Alcatras
2005-08-21 21:35
Kribba//Erkänn att du älskar att få skriva så där.
Örebro # brorzan
2005-08-21 21:30
Kenneth //

Nej, det är väl så. I de tidiga försöken med ÖSK Live så tröttnade juh servern av enbart er exilare och de som hellre satt vid datorn än på Behrn´s.
Sakta men säkert blir det bättre och stabilare! :o)
Örebro Kenneth. (Walker? Nej tack!)
2005-08-21 21:19
#brorzan//
Menar du att servern inte har klarat mer än vi stackars exilare innan? :-))
Då måste det nog uppgraderas när så många hemma i Örebro vill in på bortamatcherna.

För övrigt och för övriga kan jag tala om att jag hade inte protesterat det minsta om Munster hade blivit förpassad av planen. Var väldigt nära.

Det såg ut som Hyvärinen sa åt honom på skarpen att dra igen blixlåset över läpparna annars åker du av fortare än blixtens hastighet...

Denna gången kan man heller inte anklaga domaren för att sabba för ÖSK...
Örebro # brorzan
2005-08-21 21:12
Kenneth //

Nej, det har varit en del strul tyvärr. Jag kan tänka mig att de har gått en del på den gamla sidans besöksstatistik när de dimensionerat den här serverns kapacitet. Det enda som kan trösta är att de hela tiden ökar kapaciteten så fort det blir så här...

Vi ska ta ett samtal med leverantören för att se om det kommer åtgärdas med mer ork i servern snabbt. Annars får vi väl tyvärr överge tanken på ÖSK Live på bortaplan tills vidare.
Annons: