/fotboll/osk/forum/10040.aspx/fotboll/osk/forum/10040.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hlynur
2005-08-28 20:50
davenn// Kan hålla med dig om att jag gärna sett Wikström i ÖSK. Har sett han i några matcher med Gefle i år och han är riktigt duktig. Men frågan är om ÖSK tackade nej till honom, tror inte ens att de visade sitt intresse?
Örebro Eken
2005-08-28 20:48
Jag tycker också att vi ska börja spela ihop nästa års lag nu. Ge dom unga spelarna en changs nu. Men gör inte potatismos av dom som man gjort av Haginge. Annars drar dom med all rätt till Degen.
Boden Steff
2005-08-28 20:36
Tycker det är konstigt att ni förlorade mot Falkenberg idag, de är faktiskt inte speciellt bra ock vi dominerade mot dom förra matchen trots att vi spelade riktigt dåligt.
Vi fick bara 2-2 då iofs, men ni har ju en riktigt bra trupp och borde naturligtvis ha slagit skitlaget falkenberg med ett par mål.
Nåja, lycka till nästa match.
Degerfors davenn
2005-08-28 20:34
Har ni gett upp nu????? Det finns ju massor av poäng att spela om... Det är även för mig en gåta, huruvida eran käre Walker väljer att starta matcherna... Satsa på egna talanger.. Tänker närmast på en viss Mattias wikström som Ösk tackade nej tilll, en riktigt bra mittback från forward, som nu mera dominerar i Gefle!!!
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-08-28 20:32
Mossberg

Nä exakt Ståhl visade dåligt omdöme när han inte skrattade och berömde ÖSK för att dom förnedrade honom mä att inte ens prata med honom ang jobbet.
Ha Ha Ha.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-08-28 20:30
snobben/ Håller med fullständigt!! Passa även på att ge Nurme chansen..
Örebro snobben
2005-08-28 20:29
Är väl lika bra att lägga ner Allsvenskan 2006. Spela in det lag som ska starta nästa säsong. Med andra ord: ge Haginge och Tahiri platser i startelvan varje match. Nu har vi ett utmärkt tillfälle att spela in dom.
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-08-28 20:28
Mossberg/ Där sa du något riktigt klokt! Nordahl och Benny Lennartsson. Få dem involverade i klubben, det är vår räddning.
Örebro Kenneth. (Walker? Nej tack!)
2005-08-28 20:27
Mossberg//
Om nu Ståhl inte stod upp så har jag nog förståelse för det. Vem hade gjort det i samma sits som Ståhl? Sen tror jag inte han har speciellt hard feelings för då hade han inte gått på Vallen och tittat... (min teori skall tilläggas)
Örebro *Korpen*
2005-08-28 20:26
Hur många mål har Emra gjort i superettan i år?
Vad var orsaken till att Costa bänkades mot Boden?

Finnes något samband?
Örebro Pusher
2005-08-28 20:25
Mattias_Jonsson: jo dom är alltid heta men kommer alltid vara efter den gamla damen som snart skall ut å krossa på c+ fast för min del blir de nog att kolla på real i alla fall nu sticker jag härifrån å kollar på riktig fotboll!!
Örebro Mossberg
2005-08-28 20:25
Eken!
Måhända...
Nu när Orvar är död så kan vi ju inte kalla in honom...
men,
det finns väl bara två som kan rädda oss nu
Tomas Nordahl
Benny Lennartssson
Örebro Pusher
2005-08-28 20:24
Kenneth:
Oki jo det kan ju förklara saken men om man skall tro walker att han är en bra spelare så måste de ju betyda att munster är värre en mig att gå på krogen å festa för han har ju vart direkt värdelös i alla matcher efter gais oxo!
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-08-28 20:23
Pusher /Inter är alltid heta!! Figo var ju grym, kommer bli guld i år :)
Örebro Mossberg
2005-08-28 20:22
Pelle2-Avgå Walker.nu.omg/
Kenneth. (Walker? Nej tack!)/

Nej Kenneth... det menar jag inte...
Jag tror att ösk gjorde en stor tavla när de lät Lundin sparka Ståhl till förmån för Per Olsson...
Där gjorde ösk-ledningen en stor miss... De förlorade en person med ett stort hjärta...

Jag har ingen aning om huruvida Ståhl, liksom Walker, var ledig inför denna säsong..

Jag tycker INTE att det är bra att ta in tränare vilka visar prov på dåligt omdöme så som Ståhl faktiskt verkar göra... Kubanerna brukar sjunga "Stå upp som en riktig man"... men, det gjorde ju inte Ståhl när han blev fockad!!
2005-08-28 20:21
Pusher//
På G:a Ullevi var Munster lättirriterad och visade ett argsint humör inte minst mot domarna och det kan ju kanske ha sin förklaring i att man varit ute och slått runt om man ska gå på ditt "vittnesmål".
Sen är jag inte speciellt impad av dessa värvningar om jag får säga min åsikt :-)
Örebro Pusher
2005-08-28 20:19
Mattias_Jonsson: tror detsamma å jag är en av dem som går gratis på den sen blir det inge mer för mig i år !!
Ps måste säga att jag ser inter nu på c+ dom ser grymma ut Ds
Örebro Eken
2005-08-28 20:17
Mossberg//ÖSK:s säsong är en gåta säger Du. Jag vill uttrycka det så här: ÖSK:s säsong är en säsong med Walker vid rodret.
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-08-28 20:16
Tror på 4000 mot Öster, och då är 1500 av dem folk som går in gratis tack vare Öbo (som är matchvärd).
Örebro *Korpen*
2005-08-28 20:16
Härligt att se att ÖSK förlorar när man kommer hem, men vi visste ju alla att det var kört!

Så kört att det tar oss till allsvenskan för att Malmö, Djurgården, Elfsborg och Halmstad tvångsnedflyttas pga dålig ekonomi.
Örebro either/or
2005-08-28 20:15
Nu måste man väl ändå inse att det är kört. Walker få ta ett mkt tungt ansvar för detta. Hans hantering av Emra visar bara ännu tydligare att han inte har vad som krävs. Och jag har varit tveksam till Walker mycket länge, så det beror inte bara på den här förlusten.

Det enda som gäller nu är att försöka hitta ett eget spel, och avsluta säsongen snyggt. Allsvenskan 2006 blir det inte.
Örebro Pusher
2005-08-28 20:14
Kenneth:
i det där med festande har du rätt i hade alldrig hänt under hans tid !!
Men vad jag inte förstår är vart walker har sett munsters storhet nånstans för jag har ej sett den än !!! Tycker redan nu att munster är i samma flopp klass som walter gigena lr hur det stavas !
Örebro Mossberg
2005-08-28 20:13
kribba/
ÖSK:s säsong är en gåta.
Det verkar som att vårt konstgräs gör oss "för bra" för tidigt på säsongen... så att vi tror att det redan är klart innan det börjar s a s.... När de andra lagen tränar taktiska moment tror vi att det handlar om att jaga poäng...

Dessutom verkar laget inte kunna spela på gräs.. jag menar alltså vanligt äkta naturligt gräs... De säger att naturgräset är tungsprunget... men, herregud... Har naturgräset ändrat karaktär under de senaste åren?
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-08-28 20:12
Mossberg

Där har du helt fel.
Jag har kräft hans avgång mer eller mindre från första dan han satte sin fot här.

Även efter V-ås matchen.

Han är och förblir en sopa.

2. Inget bra att ta in en tränare som är bitter.. Bitter på klubben...

Menar du att det inte hadde varit bra att ta in Ståhl som blev bitter när han inte blev tillfrågad, eller?

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :
Örebro Eken
2005-08-28 20:12
Mossberg//Att kräva tränarens avgång efter vinst verkar på mej konstigt. Det jag sett på detta forum är att många tyckte Walker gjorde ett gott jobb under försäsongen. Men när matchningen av laget och enskilda spelare medfört många tappade poäng då kommer kritiken. Det är naturligt. Att man trots denna miserabla säsong ännu hänger med på detta forum och på Arenan och ger uttryck för sin åsikt (om en bättre insats för laget) kan väl kallas för medgångssupporter. Men ursäkta det är ett korkat namn för en sådan korkad? företelse.

FÖRNYA INTE KONTRAKTET MED WALKER. HAN HAR INTE KLARAT UPPGIFTEN.
2005-08-28 20:11
Mossberg//
Har jag sagt att det ligger Walker till last?

Pusher//
Jag avsåg endast hans inställning till festande bland spelare under pågående säsong. Ang. talangerna har du säkert rätt :-)

1. Jag är dödstrött på folk som inte fattar här inne på forumet och det är inte riktat till dig Pusher :-)
Örebro Mackan
2005-08-28 20:10
Eken//

En kvalificerad (?) gissning är att Mirza gick ut på högerkanten och Anttonen upp på topp när Larsen inträdde. Walker har ju konsekvent matchat Larsen på mittfältet när dansken varit kurant tidigare.
Örebro Pusher
2005-08-28 20:09
Pelle2-Avgå Walker.nu.omg :
Mena renat allmänt att ösk är sämst på hålla kvar tallanger å oftast sticker dom bara för dom ej får speltid samma som kommer hända med emra nu !
AIK kribba
2005-08-28 20:08
Det är väl samtidigt en viss tröst, om än klen sådan säkert att Lagrells boys Assyriska kommer att åka ut. Dom hörde aldrig hemma där och nu ska dom ut. Bra!

Alla påstod, även undertecknad att ni förlorade väldigt få spelare inför flytten ner till se. Det var ju därför ni var skyhöga favoriter till att gå upp igen. Ni var det lag som behöll flest spelare och det i ett lag som hamnat 7a i allsvenskan. Inte konstigt att ni var storfavorit. Kanske var ändå dessa spelare som ni missade bättre än vad folk trodde och dom ni hade kvar något sämre..
Örebro Mossberg
2005-08-28 20:03
Kenneth. (Walker? Nej tack!)/
Att Ståhl måhända var bitter efter att ha blivit utslängd av Lundin kan väl knappast ligga Walker till last? Eller?
Stefan Lundin tjänade 100.000:- i månaden, men inte har han väl satt några mer positiva spår efter sig... Annat var det med Jingblad...

1. Jag är dödstrött på medgångssupportrar som kräver tränarens avgång efter varje enstaka förlustmatch.. Det var ju INGEN som gjorde det efter 5 - 0 mot Västerås...
2. Inget bra att ta in en tränare som är bitter.. Bitter på klubben...
Annons: