/fotboll/osk/forum/10027.aspx/fotboll/osk/forum/10027.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-05 22:04
Vi kan lika gärna låta Walker gå och Hammar får ta över själv så spar klubben en lön.
Örebro Barbeque
2005-09-05 22:03
VARFÖR ska man stanna kvar och hylla ÖSK?
Det var det dummaste jag läst på länge, och då har jag ändå varit inne i Röv-itts forum och kikat...
Örebro Mackan
2005-09-05 22:02
Kenneth//

Nähä, men domaren gjorde ett gruvlig jävla misstag och bestal oss på en poäng. Gais och AIK är säkert också superglada för det. Domarjävel!
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
Om ingenting är Walkers fel, vad har han då här att göra?

Eftersom han enligt vissa inte har något ansvar så har vi ju helt klart en onödig löne utgift.
Örebro go_osk
Ämne: go_osk//
Var det in....
Det är mycket möjligt att det var så, men Walker arbetade ändå i Sundsvalls organisation i fyra år och tabellplaceringen blev bara bättre och bättre. Jag tror att vi kan dra stor lärdom av den här säsongen om vi behåller Walker tillskillnad från om vi ska plocka in någon ny till nästa säsong.
Örebro fanthomas-
2005-09-05 22:01
aldrig sett mirza springa som han gjorde idag...

.. när han lämnade plan
2005-09-05 22:01
Mackan//
Knappast var det väl den domarmissen som var avgörande för att vi ligger nästan oåtkomligt från Allsvensk biljett. Tror inte att en poäng idag hade hjälpt speciellt mkt inför fortsättningen...
2005-09-05 21:59
Zmirc

Lite tråkigt att så få spelare tackar publiken också va?
Örebro Mackan
2005-09-05 21:58
Tack domaren.
Tack Sven-Martin.

Tänk vad ett felaktigt domslut kan betyda inte mycket. Inte bara för ÖSK i detta fall. Kul att göra en sådan supergroda med domarbasen på plats.
Örebro go_osk
2005-09-05 21:58
Eken//
Efter dagens match inser även Walker att det är kört så jag tror vi kan räkna med t.ex. Emra från start mot gnaget.
2005-09-05 21:57
go_osk//
Var det inte så att Walker var andretränare i Sundsvall? Han hade väl aldrig eget ansvar?

Väck med honom! Han borde aldrig kommit hit!
Örebro Eken
2005-09-05 21:55
Nu jävlar måste vi börja spela in dom som ska ta över nästa år. Resten av säsongen ska:
Riddez spela vänsterback.
Haginge spela höger eller mittback
Larsen spela mittfältare
Emra spela forward från start
Fatta det Walker
Örebro go_osk
2005-09-05 21:55
Ämne: go_osk//
Kl. 16.00.....
Kollar man vad Walker gjorde för Sundsvall så ser man klart och tydligt att det bara blev bättre. Spelarna är ju nöjda med honom i alla fall, och jag väljer hellre det än att sitta i den situationen som vi gjorde med Lundin. Styrelsen verkar ju också vara tillfreds med jobbet som Walker gör så jag räknar med han även nästa säsong.
Örebro fanthomas-
2005-09-05 21:54
detta känns för jävligt!
Örebro masaboy
2005-09-05 21:53
Vet inte riktigt vad man hamnar i för koma efter en sån här match???
Måste bara ställa mig frågande till Mirza, får han ett klockrent läge framför mål, ja då kan han sätta den, om han får ta den med rätt fot!
Men det var ju han som sjabblade kraftigt under slutet av första halvleken, så jag blev mäkta förvånad över att se honom kliva in till andra halvlek!
Och där sätter jag Östers 0-1 mål helt på Mirzas konto, tappa bollen i det läget när han bara kunde tjongat väck den?
Låt Mirza vara en av spelarna som kan hoppa in sista kvarten om det behövs, inte starta med honom!!!
Grymt besviken efter att ytterligaere en kväll hasat mig till Behrn Arena!!!
//masaboy
Örebro Zmirc
2005-09-05 21:52
Inte mycket att säga om matchen. Man får tänka på de gånger som ÖSK har spelat precis som Öster idag och vunnit med 1-0 borta.

Till er som buade när Mirza blev utbytt: SKÄMMES TAMEJFAN! Har ni aldrig haft en dålig dag, aldrig gjort ett misstag? Ni kan dra åt h-vete när ni buar ut ÖSK:are.

Tråkigt också att så få tackar spelarna för deras insats. Jag tycker att alla kämpade idag och att ÖSK spelade mycket bra i andra halvlek. Hade det studsat ÖSK:s väg hade alla stått och tackat spelarna, men nu går de flesta direkt. Tråkigt tycker jag.
Örebro *Korpen*
2005-09-05 21:51
Eken//

Hur menar du?
Håller med om att han inte alltid använder spelare på rätt plats men han måste ju experimentera lite oxå. Riddez var för övrigt en av de bättre i ÖSK, klockrena brytningar och bra med i offensiven.

Tycker faktiskt inte att Costa gjorde så jätte mycket nu i dag, slarvade bort för många bollar men han va väl ok
2005-09-05 21:51
go_osk//
Kl. 16.00. den 22 okt. 2005 tycker jag att flyttlasset skall starta färden hem till Nordirland eller om han nu skulle hitta nån klubb i Sverige som vill ha honom...
Längre behöver han inte vara kvar!
Örebro -petrus-
2005-09-05 21:50
Japp, nu äre kört.
Sista 30 var bra - men de första 60???
Såg matchen på tv och konstaterar att ÖSK på egna meriter har säkrat platsen i Superettan.

Man må tycka vad man vill om Walker, men avgörande idag - igen - var det långsamma lunkandet av 10 ointresserade killar i svartvitt innanför de vita linjerna. Den 11:e gjorde en lysande insats och stod - som förväntat - väldigt still vid buren större delen av matchen.

Klacken stod för den bästa insatsen de första 60, men det är så förbaskat svårt att att vinna matchen från läktaren.
Örebro helldandy
2005-09-05 21:50
Nej, Walker har fått sina chanser. Bort bort bort!
Örebro go_osk
2005-09-05 21:49
Problemet är att inte spelarna rör på sig och det är knappast Walker fel!

Ge Walker en chans till!
Örebro *Korpen*
2005-09-05 21:48
Kenneth-Inte 1år te me W!//

Nä, inte officiellt men han måste ju veta om det... Antar jag iaf
Örebro Eken
2005-09-05 21:46
Året problem är Walker som inte kan använda rätt spelare på rätt plats. Larsen som forward medför en dålig forward och en dålig mittfältare (Mirza).
När Mirza gick ut, Larsen ned på mittfältet och Costa in som forward presterade ÖSK årets bästa spel.
Riddez strålande på vänsterbacken synd att Msam har häckat där hela säsongen. Riddez bidrog verkligen i offensiven, där ser man inte Msam.
*Korpen*//Kan det vara så att många spelare inte förstår Walkers ideer och därför ser sega ut?
Örebro go_osk
2005-09-05 21:46
Jag vet att jag skrev att Walker skulle avgå efter den bittra förlusten i Falkenberg...Men jag tycker att vi ska ge honom en chans till och låta han vara kvar tills nästa säsong.

Ge Walker en chans till!
Örebro Long balls on Bengt
2005-09-05 21:45
Ge inte upp, vi har tydligen knappat in på aik...
(se länk)
2005-09-05 21:44
Pelle2-Avgå Walker.nu.omg//
Antar att det är den där Angel du avser? Han måste helt enkelt vara FÖR bra för ÖSK? Han slog så många perfekta pass som inte lagkamraterna förstod eller hann med :-)
AIK kribba
2005-09-05 21:44
NÅja, man kan inte klaga på att ni inte försökte i alla fall,om man ser till andra halvlek,men varför så lamt,viljelöst och långsamt i första? Tycker ni borde byta tränare,för den ni har gör inte sitt jobb, alldeles för fegt coachande här. Ni visade i andra, trots svagt motstånd, att ni har vissa kvalitéer i laget, och inte minst på er snabba konstgräsmatta går det ju undan i perioder. Men vad hjälper det en sån här dag. Ni hade otur också, svagt av domaren att dömma bort ett solklart mål, det mesta i domarväg är skräp i ettan.., amatörer som inte borde få dömma korpen ens.

Man ska inte ge upp förrän det är omöjligt,men nu kan inte ens den mest optimistiska tro på ett mirakel för er längre. Inte efter en sån här måste match,hemma och förlust. Ni föll med flaggan i topp i alla fall i kväll...för er andra halvlek..inte den första.. men visst, den här säsongen är ett monumentalt misslyckande för er del..ett av dom värsta i svensk fotboll på senare år..liksom vår egen degradering förra året..

Örebro D. McGrain
2005-09-05 21:43
Grattis Öster!
Vi behöver en tränare som A: spelar med bästa laget. B: Spelar med rätt spelare på rätt plats. Pia Sundhage sätter in sitt Australiensiska nyförvärv direkt, från start, 48 timmar efter hon landat - kör slut på henne och SEN byter. Alltså lanserar jag återigen Pia Sundhage som ny tränare för ÖSK! Varför? Jo:
1. Hon är van med inga/små resurser (ÖSK:s ekonomi)
2. Hon är van att utveckla ungdomar (ÖSK:s trupp nästa år efter försäljningar)
3. Hon spelar alltid bästa laget från start (se ex. med Australiensiskan)- dessutom på rätt plats till skillnad från Walker(Larsen)...
4. Hon har kunskapen (KIF från botten till ett stabilt mittenlag)
5. Hon är säkert van med låg lön (ÖSK:s ekonomi igen)
6. Hon förordar teknisk fotboll (inte terränglöpare som Walker,även om all teknikträning i världen inte kan rädda Kjäll..)
7. Tror någon att hon skulle kunna göra ett sämre jobb än Walker har gjort med en sån trupp?
Väl mött nästa år i SE - med en ny tränare!
Forza ÖSK! Med Pia i spetsen!
Örebro helldandy
2005-09-05 21:42
Handduken är kastad(?)
2005-09-05 21:41
Ge Walker chansen, Ha Ha Ha Ha.
Fan va löjligt att höra, bort men från stan.
Han skulle aldrig ha tagits hit över huvud taget.

Men det här är väll inget att skälla över, det var ju så väntat som aldrig förr att det skulle bli förlust.

ÖrebroSK
Vilken match såg du?
Annons: