/fotboll/osk/forum/10018.aspx/fotboll/osk/forum/10018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kämpa SvartVit !
2005-09-10 13:19
Då blev det ingen resa till AIK-matchen... är det några som ska dit ändå ?
Örebro loopy
2005-09-10 12:42
joth//

Dina fördel walker punkter kan man tolka även på andra sätt, säger inte att du har fel eller rätt men...

-Det är svårt att hålla fullt tempo 90 minuter när man aldrig får chansen från start, även jon och munster hade svårt med orken dom första matcherna.

-Hyfsade värvningar kanske, med det har i alla fall inte varit tillräckligt att vända till top 3 placering. Och han måste väl i alla fall hållas delansvarig för FIASKO-värvningen av walter. (hade emra matchats in hårdare då så hade han kanske haft tempo för 90 minuter nu )

-spelarna trivs kanske för att det inte ställs tillräckligt hårda krav, man slipper få en utskällning eller blir petad när man spelar dåligt eller helt enkelt inte löper eller går in i för många närkamper.

-walker ärvde det som var kvar av laget, sant. Dock bör han väl ha haft bra koll på vilka spelare som fanns eftersom han varit i klubben tidigare och varit tränari i samma serie säsongen före och att han inte kan räkna med att ha allsvensk klass på alla platser. Spelsystemet han försökte matcha in på försäsongen med diamant och offensiva ytterbackar blev ju i slutändan rakt mittfält med MaSa och Kjäll som ytterbackar. Dvs i stort sett samma 4-4-2 som lundin spelade fast tom mer statiskt eftersom bägge ytterbackarna knappast går över halva plan nu. Tycker det var fegt att inte fortsätta med riddez/fresa/haginge som första ytterbacks alternativ och verkligen nöta in att ytterbackar typ ska upp i höjd med motståndarnas straffområde minst 5 gånger/halvlek. Några enkla mål i baken hade det säkert blivit men antagligen betydligt fler framåt vilket ju är den absolut främsta anledningen till att vi ligger där vi gör.

Lägg på det att vi faktiskt varit riktigt dåliga i både huvudspel/inlägg och fasta situationer både offensivt och defensivt vilket är en stor anledning till att vi tappat många enkla poäng.
Örebro Druid
2005-09-10 11:56
Ja vad tiderna förändras.Det har alltid försökts att hålla en hög positiv ton här inne.Men det märks att nu när det är kört för i år så kommer allt som folk har hålligt inom sig fram.Men det är fullt förståligt så illa som ÖSK har spelat i år.Dom har verkligen inte bjudit till o tagit dom små halmstån som har bjudits.Så det blir att ta nya tag till nästa säsong.Hoppas nu att inte klacken har tröttnat för det är mycke roligare o gå och se en match med ÖSK med en aktiv klack oavsätt om det är i ettan eller allsvenskan.Så att det inte blir som förr med en helt tyst arena.BRYT IHOP O KOM IGEN FORZA ÖSK
Örebro Svartvitt-redax
2005-09-10 11:16
Vi kan meddela att reglerna kring forumet kommer att ses över. Speciellt med tanke på den senaste tidens ideliga övertramp så känner vi oss manad att ta fram några slags förhållningsregler.

Vi återkommer!

//Marcus, Jonas och Johannes
Örebro K8
2005-09-10 11:14
Walker sköter sig perfekt.
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-10 11:07
Filten//
Är ju ganska löjligt att komma med såna argument att så fort man har en negativ åsikt så ska man ta tag i saken och göra nåt själv. Hade jag anmärkt på en spelare skulle jag kanske gått ut på plan och spelat själv också?
Det är ju sånt som spelare o tränare är avlönade för och klarar de inte sina uppgifter bör de bytas ut.
Sen som medlem anser jag att jag har rätt att få uttrycka mina åsikter varesig de är negativa eller positiva. Utan att behöva göra deras arbetsuppgifter som de är avlönade för av bl.a. från pengar från såna som mig/jag...
Örebro Filten
2005-09-10 10:57
Kenneth// Visst Sverige är ett fritt land så du får tycka vad du vill. Men jag skulle gärna vilja se dig göra bättre ifrån dig än Walker!
2005-09-10 10:53
Filten//
Bestämmer du vad jag skall ha för åsikter och vad jag skall skriva?
Lägg du ner sånt istället...
Örebro Filten
2005-09-10 10:51
Kenneth// Tycker att du ska lägga ner det där du har mot Walker jag tycker han gör ett bra jobb vi har dock itne haft turen på vår sida. Men jag skulle gärna vilja sig dig göra ett bättre jobb än walker! Klarar du inte det så kan du lägga av med det där!
Örebro Farsen fortsätter
2005-09-10 10:49
Humor!
2005-09-10 10:31
Fördel Walker?
Skulle väl vara om han lyckas med sin uppgift och med klubbens målsättning. Det lär han ju definitivt göra...

Kanske inte har så stor betydelse om vi inte går upp i år för då går vi upp nästa år istället. Då är ju Superettan inspelad och man är van vid spelet och varm i kläderna...
Örebro joth
2005-09-10 10:05
ChLi//Jag håller med när det gäller Munster, men det verkar som att Reed behöver matchas som Emra under en tid, dvs inhopp för att komma in i tempot. Enligt Spaces matchrapport från DIF matchen verkar Walker ha rätt angående Emra, dvs att han inte klarar 90 minuter riktigt än, men snart lär vi ha Emra från start.

Fördel Walker!
*Han matchar Emra precis lagomt. När Emra kommit in har han dessutom lyckats bra vilket bygger upp hans självförtroende.
*Bra värvningar i Paul och Angel trots en väldigt sparsam budget!
*Spelarna trivs med Walker! Viktigare än en del tror....
*Glöm även inte bort att Walker ärvde Lundins lag, ett nytt lag(spelsystem) bygger man inte över en natt!

**För övrigt vill jag behålla Walker!**
Åtvidaberg ChLi
2005-09-10 09:52
Min elva till AIK:

----Weggen----
FrSa-FrJa-PaHA-MoRe
-----FrNo-----
--PaAn----AnCa
-----LaLa-----
--PaMu----EmTa

Kommentarer?

Munster verkar inte vara en floppvärvning tycker jag. han gjorde "mål" mot Öster när han kom in i 85. Det visar att han verkligen vill göra mål. Sedan gjorde han mål mot självaste Djurgården också.

Paul och Emra som anfallare! De skulle göra de 15-20 målen som en anfallare ska komma upp i!
2005-09-10 09:45
En utförligare förklaring kanske vore på sin plats! Jag såg bandoo,s fråga innan Mackan la ut sitt inlägg inatt men just då orkade jag bara inte fråga bandoo vad han menade.

Det är alltså frågan om att någon "lustigkurre" på forumet nickmissbrukat mitt nick? Är något ytterligare åtgärdat än att ha plockat bort det inlägget? Gult eller rött kort kanske?
Örebro Mackan
2005-09-10 00:58
bandoo//
Du förstod säkert att det var nåt lurt med det hela. Därför valde vi att plockat bort inlägget då det något slags "nickmissbruk" som pågick.
Örebro bandoo
2005-09-10 00:20
Örebro zxcv [avgå Walker]
2005-09-09 22:47
kribba//

jag tror du har rätt.
"Torsk på tallin"-resor och krogrundor för SvFF hela år 2006 och 2007
Örebro Mr. Milton
2005-09-09 21:57
brorzan//

Jag fixar platsen på museet om du ordnar mössan :-)

kribba/

Det otäcka är att du verkligen har rätt angående Lagrell & övriga maffian.

Avgå Svff!!!
AIK kribba
2005-09-09 20:52
Ok, då ser det ut som det inte lär bli så många som åker till råsunda från ert håll då. Tänk om ni skulle vinna just då ? ;) Men ok, förstår att östermatchen sablade ner er rätt så ordentligt,hoppas det kommer en minibuss i alla fall..;)...

Lagrell ser ut som en glad buddha,kerub när han säger att fotbollsvm ger svenska fotbollsförbundet 50 miljoner..som om svensk fotboll, klubbarna och fansen kommer att få glädjas av dom pengarna...dom försvinner väl snabbt som attan på konferenser,taxiresor,sprit,barbrudar i Tallinn och allmän "representation"....mao som vanligt alltså...och, ja, höll på att glömma, lite reklam med Ljungberg och Zlatan i blågul tröja också......stor nytta av pengarna alltså.....som vanligt några få som har glädje av pengarna medans 95% alldrig får se röken av dom.
Örebro go_osk
2005-09-09 19:05
bandoo//
Jag kommer vara där i alla fall så helt tomt blir det inte!
Örebro bandoo
2005-09-09 19:01
ÖSKs egna sponsorbuss till Råsunda har blivit inställd pga för få anmälda.

Det kommer att bli ett dystert bortafölje till Sthlm på tisdag. Ingen arrangerad resa alls då dessutom Kubanerna avbokat.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-09-09 18:20
Grixx

Om det var mig du riktade det där till så kan jag bara säga att jag har aldrig pratat om huruvida uttalandet var fel eller inte fel.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :
Örebro Robben 82
2005-09-09 17:03
Ut med Walker och in med Sören Cratz!(om han nu skulle kunna tänka sig Ösk efter all skit)Där har vi en tränare som vågar och kan ryta till när det går dåligt,inte som Walker som sitter och säger på varje jävla presskonferans att vi spelar bra när vi förlorar poäng mot lag som Falkenberg och Boden!

Ösk i allsvenskan 2007!
Örebro Mittåt
2005-09-09 16:12
Grixx// Det var ett så fullständigt korkat uttalande av Pallin, att man häpnar. Vad han vidgick var att förbundets regler är så svåra och obegripliga att inte ens landets elitklubbar begriper sig på dem. För det var ju inte bara ÖSK han uttalade sig om.

Att SvFF på något sätt skulle vara medskyldig till att krångliga regler skapats och att man försummat att utbilda sina medlemsföreningar, verkar inte ha varit en tanke som överhuvudtaget slagigt honom.

Vilket bekräftar intrycket att de styrande på SvFF verkar anse, att klubbarna är till för deras skull och inte tvärtom.
Örebro Grixx
2005-09-09 15:52
Pelle2//
Som Pallin uttalar sig om ÖSK gör man bara inte. Det handlar ju om en av medlemmarna i SVFF och RIF som han företräder. Det verkar fortfarande vara så att det fortgår ett "krig" ÖSK.

Ett vettigare uttalande hade varit att

"ÖSK har missförstått hur denna fråga ska hanteras och tyvärr fått det hela om bakfoten. Möjligen kan det vara så att vi från förbundets sida får vara tydligare i liknande frågor och även förbättra vår information på området"

Det måste ändå anses som synnerligen dumt (och vågat) av en jurist på RIF att raljerande säga att Ösk är amatörer osv....
2005-09-09 15:15
Kronblom//
För övrigt är det nog många andra som heller inte platsar här, hehe
Örebro bandoo
2005-09-09 15:14
1-0 målet såg väldigt enkelt ut :(
Men bra att Nurme får stå lite i målet också.
Nu har jag inte sett honom i spel på väldigt länge men om han är okey så bör man ju satsa på att spela in honom i målet. Westman börjar bli gammal även fast han är bra NU.
Örebro Mackan
2005-09-09 15:07
Nu kan ni se målen från gårdagens match.
Örebro Kronblom
2005-09-09 15:05
:för övrigt så platsar inte pelle2 på detta forum:hehe
AIK Solnas Stolthet
2005-09-09 14:59
bandoo // fan vad tråkigt..

Om jag inte mins fel så var det någon som sa på Gnagarforum att det hade sålts väldigt mycket biljetter till ÖSK matchen
Annons: