/fotboll/osk/forum/10008.aspx/fotboll/osk/forum/10008.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Andreas E
2005-09-13 15:47
Väl mött i det andra ex-allsvenska mötet lagen imellan! =)
Örebro Arx
2005-09-13 15:23
Steff//
Ett lag som tänker gå upp i allsvenskan ska kunna besegra Boden på bortaplan om detta krävs för att kunna haka på i toppen. Punkt slut.

Dessutom: Om du läser mitt inlägg igen, skriver jag att avgörandet var matcherna i våras. Hade vi vunnit där, hade vi haft råd att förlora mot Boden, se bara på AIK.

Men för mig blev matchen mot BBK den match då jag insåg att det inte blir någon allsvenska för oss 2006. Och det var det som diskussionen handlade om från början.

Och för övrigt är ÖSK inte ens så bra som 4-5:e lag just nu. Vi är nionde lag (i bästa fall sjunde efter ikväll) och ungefär lika dåliga/bra som ni. Tabellen ljuger dessvärre inte, hur gärna jag än skulle vilja att det var så.
Örebro # brorzan
2005-09-13 15:18
Nitro //

Nej, men det ligger en länk till AIK webradio på orebro-sk.se.
AIK Saywee
2005-09-13 15:10
Kenneth//
Enda västsvenska arena som återstår är Skarsjövallen. Ska du åka te Kaprifolernas län?

.. efter sex möjliga raka segrar kan det bli en riktigt spännande avslutning :-)

Måste snart ner till termosen och förankra stormlinorna, resterna från orkanen Maria hälsar på vid Kattegatt i kväll.

I kväll vinner ÖSK med mål av Emra Tahiri i början av andra halvleken, jag bara vet det, det står redan skrivet i stjärnorna!!!

Med kort inkast från Saywee
Boden Steff
2005-09-13 15:08
Tycker ej man kan säga att ni förlorade serien då ni mötte BBK på bortaplan efterssom det var då vi började våran vandring uppåt i tabbellen och nu är vi ett mittenlag, sedan så förstår jag ej hur ni kan påstå att ni ganska lätt ska besegra BBK på bortaplan efterssom vi är hemmastarka och har besegrat betydligt bättre motståndare än er (5-1 mot aik, 2-1 mot gais mm).
Ni gav bort serien i början av säsongen och inte nu i slutet. Sedan så är ni för tillfället inte bättre än 4-5:e lag i superettan enligt mig i alla fall.
AIK AIK Dani
2005-09-13 15:06
Ämne: äre ingen liverappor....
AIK Webbradio direktsänder matchen med start klockan 18.30
Gå in på AIK.se och klicka sedan på AIK Webbradio på höger sida.
Kanske kan vara något för er som inte ska till Sthlm.

Väl mött ikväll!
Länktips: www.aik.se
Örebro Nitro
2005-09-13 14:56
äre ingen liverapportering på orebro-sk.se??
Örebro Arx
2005-09-13 14:40
Ämne: Ämne: Arx//
....
Jag var kanske negativ i överkant, men efter Boden kändes det inget vidare, en välbekant känsla av ett ÖSK som är som sämst när det gäller.

Segrarna under sommaren kom ju i de flesta fall mot bottenlag eller mot mittenlag på hemmaplan. Mot Boden var det upp till bevis, en hyfsat "lätt" motståndare borta - och platt fall ändå. Då kändes det - åtminstone för mig - som om det skulle bli svårt att hänga på toppen.

Men visst är det som ÖSKtattoo skriver, avgörandet kom i våras, alla oavgjorda + framför allt 0-5 mot AIK. Där kördes dessutom välbehövligt självförtroende i botten. Mot Boden fanns chansen att haka på, en chans man aldrig tog. Seger där och ÖSK skulle haft råd med någon förlust mot topplagen.

Och tyvärr, jag försöker vara optimist, men ändå kan jag inte se att det skulle gå att nå kvalplats nu. För mig är det rätt kört och resten av säsongen handlar om att spela in killar inför nästa säsong + att få en någotsånär acceptabel tabellplacering.
Örebro go_osk
2005-09-13 14:22
Jag mejlade Henrik Koch säkerhet och biljettansvarig för AIK. (Se nedan)

Tjena Henrik!
Imorgon kommer det att finnas en del supportrar på plats trots att kubanerna valt att ställa in sin resa p.g.a. bristande intresse. Min fråga är vart vi egentligen får stå. Vissa säger att det är den vanliga borta sektionen som gäller, medan andra säger att den är stängd och att vi ska stå på den västra läktaren (sektion 324). Vad är det som egentligen gäller?

HEJ !
Vi har fått informationen att det är ganska svalt intresse från Örebro håll.
Därför har vi satt er på långsida sektion 324 västra läktaren. Denna sektion är onumrerad och till för er.

MVH

Henrik

Så alla ÖSK:are ska till sektion 324 på den västra läktaren!
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-13 14:21
Ämne: Arx//
fast innan ma....
eller dom andra oavgjorda matcherna, eller dom sista sekunderna mot västerås eller den totala kollapsen mot gnaget gör att vi ligger där vi gör.
Om inte om fanns skulle vi antagligen ligga i toppen nu eller ens trillat ner men det är gamla historier,
Det finns en liten liten liten teoretisk chans kvar. Vi har sagt det förut vi måste vinna alla matcher, det ska vi göra nu också....
Vi måste tro på Sport..
Jag har inte gett upp Hoppet.
Örebro Kronblom
2005-09-13 14:14
Arx//
fast innan matchen mot Gais så var det väl fyra poäng upp till tredjeplatsen?Vinst där så hade hade man satt ytterligare press på Gais i tabellen.Bortamatcherna mot Boden och Falkenberg och hur man uppträtt i de matcherna är just därför ÖSK ligger där de gör i tabellen!
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-13 14:01
så svårt att sitta still på jobbet. vill bara åka iväg, inte sett en ösk match sen 5 september...
Fatta att vintern är jobbig.
Det är underligt hur ett lag kan påverka så mycket som jobb, glädje sorg rutiner och kärlek, se nu till och vinn ikväll så man kan få vara glad resten av veckan också.
Örebro Grixx
2005-09-13 13:26
kribba// Är den förste att "erkänna" att den halvleken var ett sömnpiller och en halvlek TOTALT utan aggressivitet.

Något som vände ut och in på ÖSK var däremot storförlusten mot er. En riktigt bra start i 20 min sedan föll ALLT. Västeråsmatchen i våras var också något som satte sina spår i laget.

Räkna med revanschsugna örebrospelare i kväll.
Örebro Grixx
2005-09-13 13:19
kriba//
Själv tror jag inte att er placering varit etta/tvåa utan våra fd spelare.

....men det här är väl ingen viktig fråga för en
glad AIK-are, eller är han kinkig?
AIK kribba
2005-09-13 13:13
Man ska aldrig ge upp sen, men borde ni inte varit mer laddade i dom matcher som verkligen gällde något, dom "sista chansen" matcherna ni spelade, bla mot öster. Första halvleken där var bedrövlig,även från er sida.

Visst vill man alltid vinna, men om nu örebro förlorar mot AIK ikväll så är det inte den matchen som sabbade era allsvenska planer och det är inte den matchen ni var tvugna att vinna.
Örebro Grixx
2005-09-13 13:08
ÖSK-deportivista// Bottenlaget Boden är i mitten av tabellen(tillsammans med ÖSK och Åtvid) - det är kul att precisera;-)

Kenneth// Det finns nog ingen sparad, men "alla" är memorerade;-)
AIK kribba
2005-09-13 13:07
grix," vad vore gnaget utan sina örebroare?" Behagar du skämta? Visserligen tillhör Tjerna en av dom jämnaste och bästa spelarna i AIK i år men om du följt AIK ens något så när medelmåttigt så skulle du veta att AIKs styrka är jämnheten. Visserligen en svaghet att vi inte har en utpräglad storskytt,men kolla på skytteligan och på det antal mål vi ändå gjort. Det är starkt att ha så många målskyttar i laget och det gör oss mindre beroende av formstarka spelare än andra lag i se...,även om det tyvärr inte gäller i lika hög grad i försvaret där Sandberg är en nyckelspelare och där vi har vår tunnaste lagdel.

Rubarth har inte varit lika bra i år som Tjerna och han har ofta stått utanför laget,även om han i form är en mycket bra spelare. Så ditt utalanden stämmer inte alls.

Tjerna är en örebroprodukt från början(om jag antar rätt och att han utvecklades som spelare hos er) som nu ses som AIKare efter alla år hos oss..likaså Rubarth.

Att dom båda två trivs hos AIK och ser oss som ett steg framåt i karriären visar det faktumatt dom stannat kvar i AIK, (trots locktoner från ösk) alla dom här åren,även om vi från 2001 och fram till i år haft några av dom sämsta och tyngsta åren i vår historia...

Örebro ÖSK-deportivista
2005-09-13 12:49
Nog är det en naturlag att man oftare vinner mot dåliga lag än bra? ;-)

Edit: för att precisera: "dåliga" = lag i botten av tabellen; "bra" = lag i toppen
Örebro Arx
2005-09-13 12:46
inget lag och ingen arena//
Måste Tjerna vara egen produkt för att kallas örebroare? Jag är inte född här, men kallar mig ändå örebroare. Får jag alltså inte göra det längre? Nähädu, nog tusan var Tjerna örebroare när han värvades till AIK.

För det relevanta i fotbollssammanhang måste väl ändå vara i vilken klubb man slår igenom, inte exakt på vilket BB man är född.
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-13 12:43
Saywee//
Då har Zlatan lite att välja på då? :-)
Om Ljungberg kan gå som Engelsk...

Grixx//
Vilket år är din första katalog härnerifrån ditt favvoställe från? Har du alla?
AIK Saywee
2005-09-13 12:23
inget lag ....//
Jag vill inte märka ord, men menar du utläningar, dvs sådana som kommer från andra län än Örebro län. Isåfall är väl Tjerna örebroläning från Karlskoga :-) Jag skriver inte detta för att retas utan tänkte att du kanske hade en baktanke med att skriva utläning.

Men vad är en utlänning? Emra och Zlatan är väl svenska, eller? Är Fredrik Ljungberg svensk, eller engelsman?

Det där är lurigt, vad är definitionen .....?
Örebro Grixx
2005-09-13 12:21
inget lag och ingen arena// Synd om dig, inget lag, ingen arena, och inget svar.
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-13 12:04
Bra artikel från Af det visar vilken koll dom har.
Jag är så förbannat laddad inför kvällen.
Vill ha seger, kräver seger, och hör ni en röst dåna Heja heja ÖSK över råsunda ikväll så kan det vara jag.
*Så länge det finns liv finns det hopp.*
inget lag och ingen arena
2005-09-13 11:55
Grixx// Är Tjernström egen produkt eller?? På ett forum är det just det man gör, diskuterar alltså...

Du svarade inte på hur bra ösk skulle vara utan sina utmärkta utläningar!?

Det verkar som walker har kört konditionsträning med emra. Nu får han starta, kanske orkar han bättre nu när det är försent?
Örebro Arx
2005-09-13 11:44
kronblom//
En god analys. Själv tycker jag att chansen rök redan när ÖSK torskade uppe i Boden. Vinst där och vi hade haft riktigt häng. Och det visar också på det faktum att man aldrig, säger aldrig tagit chansen när den kommit.

I NA idag finns en insändare som pekar på ÖSK:S usla facit mot topplagen och att de matcher som vunnits men några få undantag har varit mot bottenlagen.

Med andra ord: Exakt som det var i allsvenskan. Man börjar undra om det här är någon slags naturlag... :-/
Örebro Kronblom
2005-09-13 11:34
kribba//
finns väl egentligen ingenting som talar för sportklubben ikväll trots att många poäng är kvar att spela om.Själv tycker jag chans till Allsvenskt spel försvann iochmed förlusten mot Gais eftersom så många andra resultat gick ÖSK:s väg den gången.Fast det är väl ÖSK årgång -05 iett nötskal att när tillfälle har getts så har laget inte tagit chansen.ÖSK har visserligen ett bra facit på Råsunda och hoppas man får revansch för utskåpningen på BA ivåras!
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-13 10:50
Ytteligare ett inslag i plastgräsdebatten då fler lag har problem borta.

Svt-text 312:
Sundsvall får det tufft att klara kontraktet men Patrik Eriksson-Ohlsson har receptet:
-Konstgräs på bortaplan, skrattade Giffaren.
Örebro joth
2005-09-13 10:50
Aftonbladet om matchen...
Djurgården Ozzee
2005-09-13 10:27
Tre poäng mot galgarna kan väl inte vara för mycket begärt...
Örebro jockepingvin
2005-09-13 10:24
all that we are saying give us some goals today ÖSK
Annons: