/fotboll/osk/forum/10005.aspx/fotboll/osk/forum/10005.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2005-09-14 15:08
Ämne: Relay//
drömmen om ....
Det är trots allt spelarna på planen som vinner matcherna. Inte tränaren. Vem vill ha Embra tror du? Eller någon av ÖSK:s krigare? Nä, ge Walker chansen att strukturera laget till nästa år och jobba med de som vill spela fotboll och inte har en gapande agent som lovar guld och gröna skogar i andra klubbar.
Örebro Mittåt
2005-09-14 15:01
fantomas// Att vara ordförande i en klubb av ÖSKs storlek är ungefär som att vara VD i ett företag. På ordförandenivån handlar det inte så mycket om fotboll och laguttagningar utan om att kunna navigera *klubben* på ett sådant sett att nödvändiga resurser finns tillgängliga. Fotbollsfrågorna skall skötas av sportchef och tränare.

En av de viktigaste frågorna för Frebran, som jag ser det, utöver att säkra ekonomin för nästa år är att se till att klubben rekryterar en kompetent sportchef, som kan leda fotbollsverksamheten.

Även om det kan låta en smula hädiskt, så tror jag att det i dagsläget är en fördel med en ordförande som inte kan alltför mycket om fotboll, utan i stället kan koncentrera sig på saker som är viktiga för klubbens fortbestånd.

Och på den senare punkten är nog det viktigaste i dagsläget att säkra en ekonomi som är bra nog för att ge ÖSK en möjlighet att på allvar utmana om en allsvensk plats igen.
Öster Relay_
2005-09-14 14:54
kronblom
egentligen borde örebro har mer resurser än östers IF men det är öster som ligger tvåa i superettan hur kommer det sig vad jag vet så är Örebro en större stad än Växjö??
Öster Relay_
2005-09-14 14:52
Mossberg
Här är ett citat från Joth
"Och igentligen flyttades ÖSK ner på grund av att SvFF inte trodde att ÖSKs handlingsplan var realistisk, dvs den handlingsplan som sa att ÖSK skulle ligga på plus vid årets slut..."

Vilket innebär att Sveriges fotbollsförbund skulle ta hänsyn till siffror som lovade gröna siffror vid årets slut. Hur tror du en vanlig bank skulle reagera på sådana uppgifter som bara lovar gröna siffror vid årets slut?
Jag anser att Sveriges fotbollsförbund gjorde rätt och det var enbart partiska örebroare som gnällde. Och ert rykte blev ju knappast bättre för det eftersom ni hade röda siffror när tiden gick ut för er klubb trots att spelreglerna var satta låååångt i förväg.
Örebro Mittåt
2005-09-14 14:44
davenn// Det finns nog ingen utanför de innersta kretsarna kring styrelse som vet hur det går med ekonomin. Ibland sipprar det ut en del genom NA och det senaste var väl att Melin för några veckor sedan sade till tidningen att man för tillfället inte var orolig för denna. Alltså en något bättre situation än i somras då man oroade sig för att sponsringen inte hade gett så mycket som man hoppats på.

Hur har ni det för övrigt med ekonomin i Degen? De kör väl på dispens har jag för mig, eftersom det egna kapital var negativt vid årsskiftet.
Degerfors davenn
2005-09-14 14:41
Kronblom// HA HA seger i länsderbyt... Du börjar låta som oss nu!! Allt som gäller för att rädda ansiktet är att slå våra trätebröder;)
Degerfors davenn
2005-09-14 14:39
En fråga??? Hur ser egentligen ekonomin ut i eran klubb?? Jag skall inte vara näsvis, men vad jag har hört så är ekonomin låååångt under den nivå som vissa säger... Men det är klart det snackas ju alltid en massa... Det är just därför som jag undrar, finns det någon här som har RIKTIG koll på hur det ser ut????
Örebro Kronblom
2005-09-14 14:39
Relay//
drömmen om Allsvenskt spel var som bortblåst innan gårdagens match,den försvann iochmed förlusten mot Gais.Vill ha tränarbyte inför nästa säsong,gillar inte alls Walker och hans ideliga bortförklaringa hela tiden:otur,bortdömda mål osv
Det är annars risk att en spelare som Emra lämnar,han får på tok för lite speltid.Hämta hem Zäta(Lars Zetterlund)som tränare,behövs nog en person som själv spelat i klubben och som verkligen brinner för engagemanget.Endast seger i länsderbyt kan rädda säsongen från totalt fiasko!
Örebro Mossberg
2005-09-14 14:36
Relay_/
Du kanske borde bli politiker... Glider hela tiden undan frågan. Du påstår att det förekommit oegentligheter. När du ombeds förklara vad du menar med detta svarar du: "Siffror som inte finns när papperna ska inlämnas finsn inte även om det sedan visad sig att ni hade rätt" - VAD menar du med DET?? "Siffror som inte finns när papperna ska inlämnas"??????
Örebro fanthomas-
2005-09-14 14:36
en smula okänsligt va ordet, OK hon är en jä*el på att kriga för klubben, men vad vet hon egentligen om fotboll ? jag var en av alla dom som i våras hyllade henne för hennes insatser för sportklubben, men detta utalande får mej att må illa!
Örebro Mittåt
2005-09-14 14:02
fanthomas// Kanske en smula okänsligt av Frebran att påpeka detta just idag.

Man bör dock vara klar över att om vi inte hade varit för Frebran och det arbete hon lade ned på att rädda klubben förra året, så hade vi antagligen inte haft något lag i Superettan heller nästa år.
Öster Relay_
2005-09-14 13:55
Joth menar du att det har varit 50 procent av alla era inlägg sedan svenska fans örebro existens gryning?? :O
Sedan har jag själv föröskt läsa allt jag kommit över angående örebros ekomiska trixande och jag hade sagt och tyckt precis likadant om det hade gällt Öster som örebro. Många tycks tro att jag är emot Örebro efetrsom jag tar upp detta igen. Men jag hävdar att man borde gjort detsamma mot HIF när dom också hade usel ekonomi. Och man kan tyvärr inte alltid lita på prognoser som visar på plus tyvärr. Siffror som inte finns när papperna ska inlämnas finsn inte även om det sedan visad sig att ni hade rätt. Och vilken tilltro hade resten av fotbolls Sverige haft till Elitlicensen om man inte statuerat exempel.
Hade inte klubben visat röda siffror när det ahde gällt så hade ni aldrig blivit nedflyttade.
Örebro fanthomas-
2005-09-14 13:48
jag citerar: "- Nu måste vi börja känna stolthet över att vi har ett lag i superettan, säger ordförande Rose-Marie Frebran"

förbannade tant, se till att fixa en ny ordförande!
Örebro joth
2005-09-14 13:37
Och igentligen flyttades ÖSK ner på grund av att SvFF inte trodde att ÖSKs handlingsplan var realistisk, dvs den handlingsplan som sa att ÖSK skulle ligga på plus vid årets slut...

Vi vet ju alla att handlingsplanen höll. 1,4 miljoner plus vid åretsslut...

Hellre fälla än fria är SvFFs slogan när det gäller ÖSK. I Malmöfallet förra året så valde man att hellre fria än fälla.

Relay_//Antar att du tycker att det är jättekul att dra igång den debatten igen... som förövrigt har skapat åtminstone 50% av alla inlägg på svartvitt. ;-)
Örebro Mittåt
2005-09-14 13:27
Relay_// Ja, de allra flesta vet varför ÖSK blev nedflyttade. Det var för att SvFF bestämt sig för att statuera ett exempel.

Alla vet att ÖSK hade en dålig ekonomi. Det var ingen hemlighet. Men att det skulle ha förekommit oegentligheter är något som man inte ens hävdade från fotbollsförbundets sida. Så, var vänlig och förklara vad du syftar på när du skriver att det förekom *fiffel*.
Öster Relay_
2005-09-14 13:10
mossberg spela inte oförstående alla vet väl vid detta laget varför örebro blev tvångsnedflyttade??? hade inet örebro blivit det så så hade all snack om Elitlicens bara varit tomma ord från sveriges fotbollsförbund. Jag anser att man borde gjort detsamma mot HIF när dom hade ekonomiska skulder. Ogillar själv HIF mer än Örebro så det har inget med personlig antagoni att göra.
Örebro Mossberg
2005-09-14 12:56
Relay_/
Vad exakt menar du med "ekonomiskt fiffel"??
Öster Relay_
2005-09-14 12:50
ÖSK Tattoo
Assyriska spelade visserligen inte till sig den platsen men hur skulle man annars löst problemet att ha 13 lag i årets allsvenska??
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-14 12:33
Ämne: Jag vill minnas vilk....
Och med det menar du att assyriska spelat till sig den platsen eller menar du att vi ska hoppas på ytterlighare en klubb i AS med dålig ekonmoi?
Öster Relay_
2005-09-14 12:02
Jag vill minnas vilket liv det var på er Örebro fans när Örebro blev nedpetad till Superettan efter ekonomskt fiffel som ingen av er vwerkade vilja kännas vid. Men återtåget får ni vänta med. Jag är nog lika överraskad som ni att Örebro inte lyckades ta sig tillbaka till Allsvenskan direkt. Efter matchen mot AIK så är nog den Allsvenska drömmen väldigt långt borta. Men den är inte ömöjligt tittar bara på assyriska och Öster, den finns men det är lång väg dit.
Örebro helldandy
2005-09-14 11:54
kribba: Ang punkt tre. Bortaspelet har alltid varit ruttet.
AIK kribba
2005-09-14 11:14
Finns ett par saker jag tycker ni bör göra,har nämnt några tidigare,men kan väl bena upp dom här.

1. Ny tränare, det är inte godkänt att göra en sån här säsong i se med ett lag som hamnade 7a i allsvenskan förra säsongen med ett i stort intakt lag. Visst, tålamod är bra,men resultat är A och O i tränarbranschen och det här är för dåligt med era ambitioner och favoritskap.

2. Annat träningsupplägg. Motivering överflödig.

3 Mer träning på vanligt gräs. Uppenbarligen spelar konstgräset en roll i ert svaga bortafacit, och i år har det varit sämre än tidigare så vitt jag förstått.

4. Värva annorlunda, hur vet jag inte exakt,men annorlunda. Bättre scouting är väl en grej. För många värvningar som misslyckats.

5. Bättre och mer fysikträning misstänker jag vore bra för er. Byte av fysiktränare? I AIK var vi förra året väldigt svaga fysiskt,orkade inte spela andra halvlekar, alldeles för lite fysisk träning och det har vi rättat till i år och nu orkar vi pressa i andra också. En klar skillnad och ni har vi lite av samma problem som vi hade förra året ser det ut som. Vi hade mycket mer skador i fjol också, det är otroligt mycket bättre i år, det är som natt och dag. Har sett att ni haft ganska många och långvariga skador och visst spelar styrketräning roll i minska dessa betydligt. Se bara på oss i år och i fjol. En bra fystränare är A och O.

Nu är inte jag en örebro expert men en ville ändå ge lite feedback vad jag tror och tycker ni bör göra av det jag sett och läst om er.
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2005-09-14 11:12
Örebro vill bygga ny multiarena

En helt ny multiarena för ishockey byggs i Örebro för 220 miljoner kronor. Den ska ligga intill den befintliga ishallen som blir kvar som träningsanläggning.
Större delen av bandyplanen på Vinterstadion tas i anspråk för den nya hallen.
Ett höghus ska resas rakt igenom hallens ena hörn. Under taket finns utrymmen för kontor och klubblokaler, över taket byggs lägenheter.
Totalkostnad: Runt 220 miljoner kronor. Näringslivet betalar.
Publikkapacitet: 8 000 för ishockey. 10-12 000 för konserter.
Byggstart: I april nästa år. Bygget tar 16 månader.
Färdigt: Hösten 2007 till ishockeyns seriestart.
AIK Saywee
2005-09-14 10:46
Funderade lite över statistiken hittills ...

ÖSK har förlorat mot AIK med mer än uddamålet, 0-5 och 3-1, men resten av förlusterna har väl varit med uddamålet, eller?
AIK kribba
2005-09-14 10:46
Tack Tatoo..det var snabbt...är det den enda stora tidningen? Känner inte till er stad så bra. Har bara varit i Örebro en enda gång i mitt liv och det var 10 år sen på karateläger men mitt första intryck var att det var en trevlig,vacker liten stad, det lilla jag hann se på en dag.

Finliraren...jo, det är hårda krav på AIK, både i hockeyn och fotbollen...men gå på tex en bajen match så får du se att folk skriker svärord åt sina egna och annat minst lika mycket som hos oss..för att inte tala om vad dom kallar sina egna spelare på forumen efter en torsk..har aldrig hört på maken...

Angående spelet, tja, dom flesta tycker ändå att vi bjöd på riktigt bra spel och ska man se till säsongen som helhet har vi en växel spelmässigt över alla andra tycker jag men har dels förlorat två onödiga matcher mot vår farmar-sammarbetsklubb väsby som var supertaggat,tyvärr mer än vi och dels varit lite övermodiga/underskattat? motståndet ett par gånger. Det är min analys i alla fall. Dom flesta tycker att vi hör hemma i allsvenskan,och så tycker självfallet även jag,och jag tycker vi har visat det spelmässigt också i år även om vi slarvat bort en del poäng onödidgt. Tänker bla på väsbymatcherna, den onödiga 1-1 kvitteringen för ljungskile mfl.

Naturligtvis kommer vi att värva flera spelare om vi går upp men är övertygad om att vi haft klarat oss före lag som sundsvall,assyriska och landskrona om vi lirat i allsvenskan i år.
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-14 10:37
Ämne: Jag undrar, vilka ör....
dom brukar vara lite sena med referat och spelarbetyg. men håll till godo
Länktips: www.na.se
AIK kribba
2005-09-14 10:33
Jag undrar, vilka örebro tidningar skrev om matchen...någon som har länkar till dom?
Örebro jockepingvin
2005-09-14 10:05
Jaja som inte ridån gått ner för länge sedan.Men nu är det väl nästan 100% kört.Vi fåtal öskare på plats gjorde väl vad vi kunde...Dom gapat efter Emra under sesongen.såg nu att han har långt kvar till han är en bra fotbollspelare.En inhoppare bara en så länge.Tycker det är dags att Lars Zetterlund å Peder Ståhl får ta över.Walker är trevlig person.Men som tränare inte så bra.
Örebro Mackan
2005-09-14 09:58
Elmer
Du syftade på chilenaren Angel Carreno. Nr22 hade han och jag tycker han spelade upp sig rejät i andra halvek. Men första var... mindre bra från hans sida. :)
IFK Göteborg Elmer
2005-09-14 09:52
Vad heter spelaren jag syftade på i mitt tidigare inlägg ??
Annons: