/fotboll/osk/forum/10004.aspx/fotboll/osk/forum/10004.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-15 15:35
Vårat mål var naturligtvis AS.
Men för att citera Mittåt.
//Att ge Degen ordentligt med stryk på bortaplan är väl ungefär det enda positiva som vi har kvar att se fram emot den här säsongen.//

Vi hade ju lite andra förutsättningar inför säsongen, det är klart att ni siktar på att hänga kvar som nykomlingar, det är klart vi siktade på att gå upp direkt.
Vi hade tur mot er hemma , det håller jag med om men den här gången hoppas jag så ***** mycket på en stor härlig svart vit seger.
Det skulle ju vara bra mycket roligare om ni är kvar nästa år också eftersom det är minimalistisk chans att vi kommer till kval.
Även om man sakta börjar inse fakta....
Degerfors davenn
2005-09-15 14:56
Ösk tattoo// Torska??? Högmod går före fall!!! Ni skulle ju krossa allt motstånd, leka hem serien, vinna med två siffrigt mm mm ... VI har aldrig hävdat att vi ska krossa hit eller dit, vi skall hänga kvar i år, det är vårat mål... Vad är erat mål???? Hhrmm...
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-15 14:43
Faktiskt beredd att hålla med mittåt , att krossa degen borta är det som kan göra oss glada under vintern, men låt oss inte glömma Peking hemma heller, minst lika viktigt att vi får komma före dom i tabellen också, annars blir det en lång tung vinter.
Davenn//
Är det så att du inte vill se ditt Degen torska så kan du ju alltid åka till örebro och titta på Ösk Ungdom -Falu bs.
Örebro Mittåt
2005-09-15 14:38
davenn// Man får rätta munnen efter matsäcken.
Degerfors davenn
2005-09-15 14:31
Mittåt// Pinsamt att ha den ambitionen nu!!!
Örebro Mittåt
2005-09-15 14:01
davenn// Jag tror nog att det blir gott om örebroare på Stora Valla. Att ge Degen ordentligt med stryk på bortaplan är väl ungefär det enda positiva som vi har kvar att se fram emot den här säsongen.
Degerfors davenn
2005-09-15 13:57
Jag kommer ihåg i våras när det var någon här som skrev ungerfär följande " Det är bra att vi börjar hemma mot degerfors, då det kommer publik, för när serien lider mot sitt slut är degerfors långt efter i tabellen och det skulle därför inte dyka upp några fans" Hmmm det verkar som steken är vänd, eller planerarni att dyka upp??
Örebro Mittåt
2005-09-15 13:30
Trivsletorsten// Det finns ingen anledning att sparka Walker om det inte är så att man absolut vill bli av med honom nu. Hans kontrakt går ut den 30 november i år. Så vad ÖSK-ledningen måste fundera på är i stället om man vill förlänga med honom eller ej.
Örebro Mossberg
2005-09-15 13:30
Någon som vet om det nånstans finns nån ritning på nya kortsidesläktaren, västra?
Örebro Trivseltorsten
2005-09-15 13:17
Sparka Walker...Jasså och hur skall vi ha RÅD med det?
IFK Göteborg Jhedm616
2005-09-15 12:15
heej gå in på xperteleven.com å kom med i min liga!.. sök efter liga id 35106 å ansök om ett lag god tar alla svenska namn på lagen!... Ligan är seriös!...
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-15 11:56
Ämne: ÖSK tattoo;
Det spe....
Jo jag vet att det är nu som gäller.
Har efter många om och men och våndor accepterat att det inte varit vårt år.
Även Besviken på spelarna som vek ner sig så i första halvlek.
Det måste ändå vara en av dom häftigaste grejerna och mest peppande att få springa in på råsunda med den klacken ni har.
Lycka till i Fortsättningen men framförallt i matchen mot gais, tror inte jag tycker sämre om nåt annat lag.
AIK Norlings Solna Grabbar
2005-09-15 11:51
ÖSK tattoo;
Det spelar ingen roll om det var länge sen för vi vann NU & det är det som räknas, gamla meriter räknas INTE!!
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-15 11:34
Ämne: Hur känns det nu när....
Ja kan inte du berätta hur det känns att äntligen få vinna över oss på Råsunda, för det var väll ett tag sen eller HUR
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-09-15 11:28
Norlings../ Fint att du kan ta det utan högmod. Ni är verkligen jätteduktiga på alla sätt.
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-15 10:55
Troligen lämnar Tom Prahl MFF (enligt svt-text)...
Örebro Mackan
2005-09-15 10:37
Mittåt//

Klockrent inlägg, som vanligt.
AIK Norlings Solna Grabbar
2005-09-15 10:27
Hur känns det nu när vi kört över med sammanlagt 8-1 på två matcher & ligger långt före er i tabellen? Vi är dom bästa, vad var det vi sa?
Örebro Hlynur
2005-09-15 07:41
Mittåt// Tack för info! Personligen tycker jag att Emra verkar ha väldiga humörsvängningar, se bara i artikeln innan match på officiella, då är allt frid och fröjd och tränarna är jättebra......
Örebro Grixx
2005-09-15 06:49
Mittåt// Instämmer till fullo.
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-15 02:28
Verkar som en del härinne vill förklara bort det mesta negativt som händer med ÖSK, på dålig journalistik och kvällspressliknande blaskor.

Är ju knappast NA,s fel att laget ligger på den plats dom gör och att de har gjort en av de sämre säsonger på mången go dar.
Dessutom har väl snart tränarna definitivt misslyckats med sin uppgift? Jag säger "väl snart" då det finns teoretisk möjlighet kvar fortfarande.

Men visst ja, det är ju inte tränarens fel, tänkte inte på det. Då får vi innerligt hoppas att oturen släpper och 3-poängarna trillar in på löpande band. Det är ju inte kört än med 18 poäng att spela om...
Örebro Mittåt
2005-09-15 00:35
Emra har väl haft litet oflyt som fått komma in från start just mot AIK, eftersom ÖSK hamnat i rejäla underlägen spelmässigt i de matcherna. Å andra sidan - har man de ambitioner som Emra tycks ha, så skall väl inte ett lag som nuvarande AIK ställa till med några större problem kan man tycka.

En bra forward skall ju kunna skapa någonting ur ingenting och AIK-matcherna borde väl ha givit honom utmärkta möjligheter att göra just detta.

Sedan kan man ju fråga sig varför tränarna valde att ställa upp med honom från start. Var det så att de föll till föga för opionstrycket eller för att de inte hade något bättre alternativ. Med Costa skadad så är ju Lundblad plus Munster den enda andra tillgängliga anfallskombinationen och den fungerar ju heller inte så värst bra verkar det som. Och Larsen i anfallet är heller inte någon bra lösning. Så det kanske blev Emra med hjälp av uteslutningsmetoden.

I det här sammanhanget skall man dock ha klart för sig att man inte vet något om bakgrunden till Emras "uttalanden". Var detta något han tänkt igenom och aktivt lade ut med hjälp av pressen eller handlade det kanske bara om några förflugna ord utanför omklädningsrummet direkt efter matchen i besvikelsen över en förlustmatch och ett tidigt avbyte. Det är ju få spelare som inser sina begränsingar och tycker att tränaren gjorde rätt när de blev utbytta. Och journalister har ju som vi väl alla vet en tendens att göra hönor av alla kringströdda fjädrar de hittar.
Örebro Jack-Larry
2005-09-14 23:50
Ämne: Mittåt//

Nej, Emr....
Problemet är att Emra är förjäkla otålig. Jag tycker att han har fått helt okej med speltid, mer än vad han skulle få nån annanstans iallafall. Skulle han gå till allsvenskan så tvivlar jag på att han få spela särskillt mycket. Läser man däremot på ÖSKs hesida verkar han hur ödmjuk som helst.....
Örebro Mackan
2005-09-14 23:16
Mittåt//

Nej, Emra har ingen anledning att gnälla på att han blev utbytt i går. Han var nämligen superkass.

Mycket klantigt att gå ut med det till en tidning som alltmer börjar likna kvällspressen i sin sensationsiver.
IFK Norrköping RaZ
2005-09-14 22:44
visst är det ett trist liv för en ösk-supporter, men vad är det inte att vara peking-supporter tror ni? nästa år...eller nästa, eller nästa...då, kanske...eller nästa efter det.
Örebro Jack-Larry
2005-09-14 22:12
Nej jag tycker det var lite konstigt, men som sagt källan är trovärdig. Är det ingen annan av er inbitna öskare som hört det kan man nog med säkerhet avfärda det.
Örebro Mittåt
2005-09-14 21:31
Jack-Larry// Svårt att tro att Leicester skulle bjuda på en spelare som de inte ens haft över för provspel. Till och med Alven som ju haft en mycket större exponering fick lov att åka över och provspela en vecka hos Blackburn.
Örebro Jack-Larry
2005-09-14 21:10
Jag hörde att Leicester lade ett bud på Emra i höstas på ca 2miljoner. Jag har för mej att ösk tackade ja men att Emra tackade nej..... Hursomhelst bara ett rykte, men från en initierad källa....
Örebro Mittåt
2005-09-14 21:06
Hlynur// Enligt NA kände sig Emra besviken över att ha blivit utbytt redan efter 57 minuter.

"Det känns för djävligt. Jag fick ingen förklaring alls" muttrade Emra (enligt NA).

Är du själv nöjd med insatsen?
Jag kämpade för laget, men jag fick inga bollar, svarade Emra som är tveksam till en fortsättning i ÖSK.

Jag gillar ÖSK och vill vara kvar i klubben, men som spelare måste man känna att man har tränarens förtroende.

Tahiri hävdar att både svenska och utländska klubbar hört av sig till agenten till agenten Oliver Cabrera.

Allt som sagt enligt NA. Fast det kanske inte var rätt dag att framföra den typen av hot kan man tycka, att döma av matchrapporterna.
Örebro Hlynur
2005-09-14 19:59
Vad är det Emra har sagt till media?
Annons: