/fotboll/osk/forum/10001.aspx/fotboll/osk/forum/10001.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Finliraren
2005-09-17 20:13
Visst måste Walker bort!!! Han har helt klart förstört både realistiska förhoppningar om en plats i toppen av SE och lagmoralen hos grabbarna. Kolla tabelläget om ni inte håller med mig. Gärna en tränarduo istället, där den ena parten bankar in lite självförtroende i grabbarna och den andra försöker hitta nya spelidéer och träningsmetoder. Sen behövs det 100 % mer styrketräning så man kan vinna lite närkamper. Det har sett alldeles för passivt ut i år. Sen måste Thomas Andersson bort. Är man 37 år saknas snabbhet (märktes mot AIK). Det går inte bara att leva på sitt huvudspel och rutin. Måste finnas någon yngre lirare som kan ta hans plats!
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-17 20:05
Ämne: Till alla äckliga de....
Jo filten, många av oss har sagt så. nu ska det bli kross. här är det en victoria av segrar m.m. det kan vi inte glömma.
JAg skulle vilja klassa mig som en riktig supporter till ösk. (dom som känner mig Vet)
men ändå är det väldigt skyddad insyn av ekonomin i ösk.
Jag anklagar förra styrelsen och folk innan det för att ha haft en form av leklåda av ösk, tänker främst på benny frengen och arne olsson, två styrelsemedlemmar med för mycket pengar och för lite att göra. bla, dom har ordnat den situation vi har idag....
Krossa finkel krossa kossa krossa degen hej hej
*Admin* är det personangrepp??*

Örebro Filten
2005-09-17 19:35
Till alla äckliga degerforsare och alla andra motståndare. Vi har aldrig sagt att vi skulle krossa allt motstånd och vinna serien lätt utan det var media som har blåst upp allt! Vi har aldrig sagt ett ljud om detta.
Degerfors davenn
2005-09-17 19:05
korpen// Nja... Jag tror nog att ni behöver de pengarna mer än oss. Eftersom vi är vana med en sträng budget.. Jag tror nog att ni kalkylerat med att gå upp iår... Så mitt tips till er riktiga supporters av Ösk.. Se till att ta reda på hur det EGENTLIGEN ser ut i eran klubbs kassa, och om möjligt försöka att göra någonting åt klubbens ekonomi innan det är försent!
Örebro *Korpen*
2005-09-17 18:58
davenn//
Egentligen är det bara ni som tjänar på det...
Jämför hur många som kommer på superettanmatcher och sen hur många som skulle ta sig till era division 1 matcher.
Degerfors davenn
2005-09-17 18:50
ösk tattoo// Inte skall du väl bannas för dina fantasier och drömmar!
korpen// Det jag menar är att ösk skulle ju tjäna på om vi är kvar i superettan även nästa år... Då publiksiffran på BA skulle bli upp emot 10 000... Vilket i sin tur leder till mer inkomster för klubben... Därmed menar jag att ösk inte lägger sig gratis, utan tjänar en slant på oss!
Örebro Eken
2005-09-17 18:17
Tycker Walker har fått till laget mot TFF på ett hyfsat sätt. Mer offensiv från början genom Fsam. Emra får möjligheten att visa både Walker och supportrar att han är en framtidsman redan nu. Tyvärr är Haginge förvisad till bänken - han borde spelat mittback i stället för Thomas.
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-17 18:04
Davenn//
Jag visste ,det du gillar verkligen kossor...
Självklart har jag drömmar om allsvenskan och en skön serieseger,, det hade vi alla, men ,,jag tror det är 7 eller 8 ggr nu som det nämnt, EN SEGER MOT DEGERFORS KAN RÄDDA SÄSONGEN.
För att hitta fröken degerfors kör mot stora valla, inte säker på vilken ladugård hon står i men du hittar säkert.
*fullt medveten om att det här kan tas bort eller att jag bannas men det är det värt*
Usch för degerfors
Örebro *Korpen*
2005-09-17 17:37
davenn//

Undrar i hur många inlägg du har nämnt att vi skulle "krossa allt motstånd", leka hem säsongen mm... Lite lagom tjatigt, vi fattar vad du menar
Örebro *Korpen*
2005-09-17 17:36
Haha, lägga oss mot Degerfors gratis?

OM ÖSK skulle få för sig att lägga sig i nån match så kan man ju ändå ta betalt för det... Det skulle gynna ekonomin på en gång
Degerfors davenn
2005-09-17 17:35
Ösk tattoo// ha ha pisamt var ordet!!Finkel?? Rädda säsongen,ni skulle ju leka hem den här säsongen, krossa allt motstånd, vinna med två siffrigt mm mm osv osv etc etc För övrigt så bor jag i Örebro!! Så om du vet var rosa bor så tala gärna om det för mig!!
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-17 17:14
jag tror davenn luktat på finkeln för mycket. som tidigare nämnts är derby seger mot er det enda som rädda säsongen.
Så ta på dig träskorna , gå ut och gulla lite med rosa eller vad miss degerfors nu heter och fortsätt dröm.. Aldrig att vi viker oss mot degen
Örebro Hlynur
2005-09-17 17:14
davenn// Bra ide, så gör vi.
Degerfors davenn
2005-09-17 16:57
vore det inte bra om Ösk lade sig mot degerfors... För att det skulle ju gynna klubben nästa år... Mer människor på läktarna i ett derby= mer pengar till ösk
Örebro # brorzan
2005-09-17 15:31
Fredrik Samuelsson tillbaka från start!
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-17 15:04
Saywee//
Verkar som Expekt läste mitt o ditt inlägg för nu är det ju ändrat :-)

Sa jag att jag åker till ljungskile om vi fortfarande har en chans att kvala? Men jag åker inte dit i smällkalla vintern o fryser röva av mig bara för att gynna ljungskiles ekonomi...
Örebro *Korpen*
2005-09-17 14:35
Kronblom//

Du fick inte med för många nollor va?:P

Tror på knappt 4 000 om ens det...
Örebro Kronblom
2005-09-17 14:28
jappel//
intresset i Örebro är glödhett som vanligt och vi kan nog vänta oss 15 000-20 000 på BA imorgon,eller vad säger ni...?
Örebro jappel
2005-09-17 12:52
Passade på att tippa också..
Med ett tidigt mål för ÖSK kommer det att lossa ordentligt, vi kommer kunna spela ut och dominera totalt mot skåningarna...och det hoppas jag verkligen sker så att jag kan bråka med svärfar som bor i skåne!! (mycket viktigt :-)
Örebro jappel
2005-09-17 12:43
Hur ser det ut inför morgondagens match..är det något intresse i stan??
Har besök här i stockholm så det blir ingen resa denna gång....men ska följa på webben om möjligt.
Örebro jappel
2005-09-17 12:42
Fast det är bara att bryta ihop och komma igen!
Örebro jappel
2005-09-17 12:41
eken//
det är bara att konstatera att insatsen som årets upplaga av ÖSK gör är den överlägset sämsta i mannaminne!! om inte någonsin!!
Ett lag där nästan alla har allsvensk rutin som ska spela mot SE motstånd och inte lyckas vinna allt är misslyckat, att sedan inte ens komma bland de tre första är katastrof!
Örebro jappel
2005-09-17 12:36
för övrigt kunde jag konstatera att det såg ut som vanligt, d.v.s. ÖSK hängde med bra och skapade stundtals ett vist tryck men lyckades inte förvalta eller skapa riktigt bra lägen, sedan gör AIK mål istället och spelet faller ihop som ett korthus.... konstigt detta...det är verkligen dags att ta in en mental tränare till nästa säsong.
Örebro jappel
2005-09-17 12:34
så där ja. Tillbaka till verkligheten (internet) efter ett uppehåll på några dagar.
Var självklart på plats på råsunda och bevittnade drabbningen mot AIK och måste bara säga att Emra levde tyvärr inte alls upp till den standard jag hade förväntat mig av honom, aldeles för loj och osynlig, när han väl gjorde något med trasan så blev det fel.
Verkar som att Walker haft rätt rörande den pojkspolingen.
Örebro Kronblom
2005-09-17 12:31
korpen//visst måste det rensas ngt itruppen.Ngra måste lämna klubben samtidigt som nya spelare måste komma in.Vill se bättre samarbete med ÖSK U men det behövs spelare även utifrån b.la från konkurrerande SE-lag och talanger i distriktet,troligtvis Rynninge och Forward. Har mina spelartyper klara men vill helst avvakta säsongens slut innan ni får läsa vilka jag har i åtanke!
Örebro *Korpen*
2005-09-17 12:22
Nästan alla pratar om att vi måste rensa i truppen, men hur skulle det gå till? Det är väl inte så många som har utgående kontrakt?

Jag menar, är nog inte så spelare som vi lyckas sälja från truppen.

Vad har vi för alternativ? Lösa ut dem? Det lär ju kosta en del...
Örebro Chipset
2005-09-17 12:17
Att behålla Emra under en längre tid vore högsta prioritet. Det gäller bara att hitta rätt tränare som kan utvinna talangen ur honom. Tycker Walker lyckats ganska bra med det. Det är ju mer än en okej debutsäsong så här långt för Emra.

Nästhögsta prioritet vore att rensa i stallet. Ut med 12-åringarna som ändå inte kan tävla nästa år och in med lite unghästar. Dels ger de mer betalt vid en eventuell försäljning och dels är de säkerligen billigare i drift (äter mindre). Dessutom har de framtiden för sig.

Larsen, Westman, Carreno, Anttonen, Haginge och Jansson. Det är stommen till nästa säsong om jag får bestämma.
Örebro Chipset
2005-09-17 12:08
Såg att Mumba sköt Viking stavanger halvvägs vidare i Uefa-cupen. Vissa spelare glömmer man inte, även om deras visit i ÖSK var alltför kortvarig. *snyft*
AIK kribba
2005-09-17 11:56
Vem kunde i sin vildaste fantasi tro att AIK skulle ligga 18 poäng före storfavoriten Örebro med 6 omgångar kvar att spela och att Örebro vid den tiden skulle ligga i nedre mitten av tabellen.

Vem kunde tro att efter alla svåra matcher vi haft för er, bla inte vunnit hemma mot er hemma sedan 98 att vi skulle känga till er med sammanlagt 8-1.

Med ert lag är det en massiv underprestation och detsamma av er tränare. Nu får vi se om Örebro seriöst satsar mot allsvenskan nästa säsong,om man nu har råd att sparka Walker plus dom spelare som inte vill spela allsvenskt spel. Har ni inte råd så är det ju svårare..men visst med det här laget ska ni åtminstone ligga i toppen av se.

Betydde era flyktade spelare mer än vad folk trodde, Mumba, Oyoga(sen tidigare) Alvbåge,mfl?
Örebro Perkan - Hejdå Walker!
2005-09-17 11:55
Styrelsen måste sparka Herr Walker! Det finns inget alternativ, han har förstört ÖSK totalt på en säsong. Han gjorde ett halvmediokert Allsvenskt lag till ett mediokert superetta lag. Han måste bort! In med en profil, in med Antoine som någon annan här skrev.
Annons: