/fotboll/osk/forum/10000.aspx/fotboll/osk/forum/10000.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jack-Larry
2005-09-14 21:10
Jag hörde att Leicester lade ett bud på Emra i höstas på ca 2miljoner. Jag har för mej att ösk tackade ja men att Emra tackade nej..... Hursomhelst bara ett rykte, men från en initierad källa....
Örebro Mittåt
2005-09-14 21:06
Hlynur// Enligt NA kände sig Emra besviken över att ha blivit utbytt redan efter 57 minuter.

"Det känns för djävligt. Jag fick ingen förklaring alls" muttrade Emra (enligt NA).

Är du själv nöjd med insatsen?
Jag kämpade för laget, men jag fick inga bollar, svarade Emra som är tveksam till en fortsättning i ÖSK.

Jag gillar ÖSK och vill vara kvar i klubben, men som spelare måste man känna att man har tränarens förtroende.

Tahiri hävdar att både svenska och utländska klubbar hört av sig till agenten till agenten Oliver Cabrera.

Allt som sagt enligt NA. Fast det kanske inte var rätt dag att framföra den typen av hot kan man tycka, att döma av matchrapporterna.
Örebro Hlynur
2005-09-14 19:59
Vad är det Emra har sagt till media?
Örebro Kämpa SvartVit !
2005-09-14 19:23
Nån som vet ungefär hur nya kortsidan kommer se ut ? när blir den klar ? är det inte bara ena som ska byggas elr har jag helt fel ? för det kanske inte ser så jätte bra ut om det bara är på ena elr ?
AIK Bomber Boy
2005-09-14 19:19
Det Walker åstadkommit med den truppen är riktigt dåligt. Ofrånkomligt faktum, faktiskt.

Emra till Djurgården? Känns som att hans utspel vittnar om att han vill bort och kanske vet om att det finns intresse. Inte för att han lär få mer speltid där men ändå. De gillar ju egon och är väl en av få klubbar som inte stänger öronen när de märker att en kille är ute i media och gnäller trots att han är en liten skit som inte presterat så mycket. (Ja, jag har sett Emra blixtra några gånger och jag blev riktigt imponerad, det är inte hans spelkvalitet och potenttial jag ifrågasätter.)
Örebro fanthomas-
2005-09-14 19:02
davenn: skönt och höra
Degerfors davenn
2005-09-14 19:00
fanthomas// NI har inte gjort något!! Du har !! Varit inne och trakasserat oavbrutet på vårat forum... Så jag skulle bara kolla hur du mår nu??? Ja du vet säkert varför jag frågar...
Örebro Kaka
2005-09-14 19:00
Vet nån om kellys visar CL matcherna idag? Om inte om det finns något annat ställe?
Örebro fanthomas-
2005-09-14 18:59
davenn: jag mår prima, själv då? vad har vi gjort för att förtjäna detta celebra besök ?
Degerfors davenn
2005-09-14 18:51
HUr mår du fanthomas???
Örebro D. McGrain
2005-09-14 18:49
Lägg ner snacket om ekonomin och nedflyttningen. ÖSK hade sedan år 2000 tid att ordna ekonomin men år efter år gjordes ingenting mer än att skulderna ökade. Självklart blir man till sist nedpetade - att man sen försent och med diskutabla redovisníngsmetoder försöker rädda klubben men misslyckas är en annan sak. Saneringen skulle ha börjat år 2000 inte sommaren 2004. ÖSK har bara sig själv att skylla.
Nu är det dax att se framåt: En ny tränare omedelbart (en mittenplacering är totalfiasko och ska inte belönas med "mer tid" el dyl.) Det blir en ny säsong även nästa år.
Örebro Kenneth-Inte 1år te me W!
2005-09-14 18:48
Härligt med nedflyttningsdebatten som blossat upp igen.

kribba//
Håller med dig fullständigt i punkt 1-5. 1:an var bra motiverad. :-)
AIK kribba
2005-09-14 18:46
Känns som vissa här snackar mycket om ingenting...vilka luftdiskussioner..

Är det inte mer intressant att diskutera vad som gick snett sportsligt och vad som behöver ändras till nästa år, som jag skrev om här nedan..?

..nedflyttningen kan ni inte göra något åt nu och det är väl dags att gå framåt, hur jävlig svff än är, och där håller jag med er men frågan har väl stötts och blötts ganska länge nu.

Mot AIK räckte ni helt enkelt inte till, ni hade inte en sportslig, och där gav Walker ett gott intryck när han konstaterade detta på presskonferensen, bla. Nu borde ni sakta men säkert skola in det nya laget till nästa års se..troligtvis får då sällskap av sundsvall..garranterat assyriska..två lag ni ska kunna ta med en ny träningsuppläggning, ett par hyfsade nyförvärv och andra justeringar..
Örebro fanthomas-
2005-09-14 18:42
låt munster supa g'damnit!
Örebro joth
2005-09-14 18:40
Grixx,Mattias_Jonsson//Det enda felaktiga med Emra var att låta honom starta borta mot AIK. Det hade varit bättre att låta honom hopp in i denna match och spelat honom från start mot "lättare" motstånd.
Örebro WhItE ZoMbIE
2005-09-14 18:13
Mittenlag i Allsvenskan,mittenlag i Superettan dags att inse,Ösk kommer bli mittenlag i vilken division vi än spelar i.KATASTROF!!!
Örebro Grixx
2005-09-14 18:09
Mattias_Jonsson// Emra har fungerat förträffligt som inhoppare och är näst intill klapprutten när han är med från start.

Detta kan ju vara ett tecken på att Hammar och Walker gör rätt.

Relay// Det hela startade ungefär så här:

ÖSK visade siffror som betydde att vi skulle hamna på plus.

SvFF trodde att våra siffror var för optimistiska och vi flyttades ner.

När året passerats så visade det på 1,4 miljoner plus.Alltså, vi klarade oss med mycket god marginal, alltså en klubb med bättre ekonomi än många andra.

Problemet var att beslutet redan var fattat av förbundets lakejer. Alla överklaganden senare gällde bara vad "förbundet" hade grundat sitt första beslut på. Förbundet fick efter årsslutet förvånat? erkänna/godkänna att vi faktiskt gick med mer än 1 mille plus.

Alltså, tyvärr gäller inte facit att vi låg på plus utan bara gissningarna som förbundet gjorde att vi inte skulle fixa det.

Förbundet har aldrig varit inne på att vi fifflat utan de påstod att vi skulle ha en ekonomi i minus vid årsslutet. De fick fel men vi flyttades ändå ner.
Örebro Mossberg
2005-09-14 16:50
Någon som vet om det nånstans finns nån ritning på nya kortsidesläktaren?
Öster Relay_
2005-09-14 16:48
Mossberg ah okej
Örebro Mossberg
2005-09-14 16:47
Relay_/
Äh... nu lägger vi ned... jag försökte med ironi...
Degerfors davenn
2005-09-14 16:47
Hmmm ni skulle nog "signat" Ara när ni hade chansen... Tydligen en pålitlig målskytt och dessutom vindsnabb.. Tackade ni nej till honom därför att han hade för vana att falla ur matcherna ibland???
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-09-14 16:41
Sparka Walker, omedelbart!!! Hans behandling gentemot Emra Tahiri är inget annat än avskyvärd.
Emra är den giftigaste anfallaren vi har i truppen redan idag, ändå får han konstant sitta på bänken. Mot AIK får han äntligen chansen från start, men han får 58 minuter.. Sen utbytt.
Helt sjukt!! Speciellt med tanke på att han var en av de få Örebroare som faktiskt satte lite myror i skallen på AIK-spelarna.
Fortsätter Walker så här, så sticker Emra ganska så snart från klubben. Och då har vi tappat ännu en stor talang från vårat kära lag.
Det ska f**n inte tolereras!! Helt sick är vad det är!!
Hur kan han låta Paul Munster (som inte gör annat än super på fritiden) få spela ist?!!
Näe, sparka Walker nu!!

PS: Går fr.o.m. nu aldrig mer och ser matcherna live, så länge Walker är tränare och behandlar våra talanger som han gör..
Öster Relay_
2005-09-14 16:40
Mossberg Maffian?
Jag kan hålla med om det övriga men maffian??
Örebro Mossberg
2005-09-14 16:31
Relay_/
Du "anser" att "Örebro fifflat med detta på nåt sätt", men du har inte ett enda fakta på hand....
Då kan jag "anse" att Östers IF för all framtid borde uteslutas ur seriesystemet eftersom jag "anser" att ekonomin var usel och fifflet utbrett under åttiotalet... jag "anser" att man mutade domare, fick pengar från maffian, you name it...
Öster Relay_
2005-09-14 16:24
Mossberg som sagt jag önskar jag hade allt framför mig som jag läst om detta. Men jag anser att Örebro fifflat med detta på nåt sätt liksom HIF fifflade med sin ekonomi. synd bara att man kröp för äckliga HIF. Svenska fotbollsförnundet var inte konsekvent i HIF fallet och det fick örebro sota för ungefär som en domare ge ett lag gult kort som kompensation.
Örebro Mossberg
2005-09-14 16:18
Relay_/
Kan du inte lägga ned nu??
Klubben visade svarta siffor i sin kontrollbalansräkning (KB). Värdet på vissa balansposter blev sedan en fråga om redovisningsprinciper.

Den redovisningsprincip som SFF:s organ hävdade skulle gälla använde sedan ÖSK vid upprättande av ordinarie balansräkning per 041231. Denna princip underkändes dock av Licensnämnden som menade att man borde ha använt den princip vilken man använde i KB och vilken DÅ visade plus...

Är du med? Återigen: På vilket sätt har klubben "fifflat"??
Örebro Mossberg
2005-09-14 16:13
Relay_/
Eftersom man inom företagsekonomi menar minussiffror när man säger "röda siffror" och plussiffror när man pratar om "svarta siffror"..

"Gröna siffror" får man måhända om man gräver för djupt i gurkburken..
Öster Relay_
2005-09-14 16:10
Korpen varför hade då inte klubben det resultaten redan innan dessa papper skulle lämnas in?
Örebro *Korpen*
2005-09-14 16:07
Relay_//

Eftersom du inte har all fakta bör du undvika diskutera om detta...

citerar joth ännu en gång:
"Vi vet ju alla att handlingsplanen höll. 1,4 miljoner plus vid åretsslut... "
Öster Relay_
2005-09-14 16:07
Mossberg
Hur tror du det hade låtit bland övriga klubbar om Örebro fått spela vidare i allsvenskan trots detta. Jo man hade ifrågasatt hela elitlicenssystemet och alla andra klubbar hade plötsligt kunnat hävda samma saker som örebro och det ahde blivit Italiensk kaos över alltihiop samtidigt som tilltron till regler urholkats. Om örebro kan så kan jag hade man hävdat.
Annons: