/england/leeds/forum/995.aspx/england/leeds/forum/995.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United johnnyS-
2015-03-28 02:52
Behövs lite modern musik här!
1900-talet: (tror den kommit ut nu
Leeds United johnnyS-
2015-03-28 02:34
Fredag.
(igår iaf)
M.O.T!
Leeds United terry cooper
2015-03-28 00:17
@¤Thom Mattsson¤:

Allvarligt Thom , hur mår du ?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-03-27 23:50
terry cooper//

Efter Bates, GFH, Ridsdale och allt annat vi varit med om så hade jag också hoppats på att vi hade fått en Leeds supporter, med 78 miljarder på banken, som investerat smart och långsiktigt, en svärmorsdröm, som hade varit beredd att offra allt för Leeds, som dragit ner på biljettpriserna för att fylla Elland Road, som inte hade brytt sig om att tjäna pengar, som hade investerat 150 miljoner på nya spelare och som var genuin, massa erfarenhet och en den största viljan att föra oss tillbaka till toppen av Premier League.

Men vart finns den riddaren i vita rustningen undrar jag lite? De små små rykten som varit under hela denna tiden som vi har sagts vara "under försäljning" har varit en "diskussion från oktober med Red Bull, där båda parter totalt förnekat någon affär, Together Leeds som tycks ha gått under jorden med Farnan framförallt.

Så vad har vi att se fram emot undrar jag lite och vad ska vi fokusera på under tiden? Vilka vi kunde ha haft? Där ingen visade några pengar förutom Cellino? Vilka vi kan få i framtiden? Där ingen tycks officiellt gå ut och säga att man vill köpa klubben förutom Russel Crowe då som med all respekt, jag ser som ganska långsökt som ensam majoritetsägare.

Ska vi bedöma Cellino under hans första säsong i klubben? Ja det har funnits felbeslut och misstag. I vilken klubb gör det inte det? I scums ansatte man en tränare som Alex Ferguson själv sagt skulle vara hans efterträdare. Jag har läst hans självbiografi där han hyllade Moyes. Hur gick det där egentligen? En tränare med all den erfarenheten som Ferguson har och en klubb som scums, hur kunde de göra ett sådant enormt misstag vilket till slut ledde till att de sparkade Moyes som var tänkt att bli deras nya Ferguson? De är mänskliga...

Alla gör misstag, men i Leeds tycks det nu vara så att ingen är tillåten att göra misstag längre för då ska de bort. Kan ni verkligen inte glädjas och se framåt mot framtiden positivt. Om ni nu är så övertygande om att Cellino måste sälja och att han måste bort så kan ni väl i alla fall glädjas åt att det kommer komma in någon senare, med miljarderna, med hjärtat och supporterskapet som ni tycks tro det ska göra och i så fall glädjas åt det då.

Just i detta nu ser det bra ut för klubben. Lönerna betalas, enligt Redfearn så verkar det som att det pågår diskussioner med våra unga spelare om kontrakt och Salerno och Cellino har han goda kontakter med. Framförallt Salerno nu som sköter fotbolls delen medans Cellino är borta.

Borta är ALLA rykten om spelare som kommer bli tvingade att säljas, kontrakt som inte kommer kunna förlängas pågrund av dålig ekonomi etc etc som vi hade för bara ett år sedan INNAN Cellino kom in.
Leeds United sportcarl
2015-03-27 23:02
handlar väl om man vill se möjljgheterna eller problemen, om man värvat tex 15 spelare och typ 10 är bra så vill jag gärna nämna det, någon annan som inte ser möjligheterna vill kanske lägga fram titta här vilka 5dåliga lån värvningar vi gjort, accepteras inte misstag nu så får nog dom som klagar räkna med samma kritiska granskning den dag vi byter ägare, allt från cellino fått skit för, varför har tidigre klubbar som Cagliari inte varit bäst till varför har han inte köpt tidigare om han gillat leeds, och är det så dåligt nu eftersom han enligt några här inte gjort tillräckligt så är ju ribban lagd, bättre ekonomi, gallring ,placering, spel är ju inte tillräckligt första säsongen
2015-03-27 22:47
@lufc4ever:

Word !!
Leeds United lufc4ever
2015-03-27 22:23
Som jag ser det så är där ingen här som inte håller med på allt som är uppenbart positivt. Framförallt det som hänt i truppen och på planen. Så det var därför jag reagerade på vad du skrev. Det kändes lite väl dramatiskt.

Jag kan inte tala för alla men jag gissar att vem vi än är och vilken ståndpunkt vi än har kring allt detta så vill vi alla att de som har halvfulla glas får rätt i slutändan. Detta handlar inte om vem som har mest rätt och fel. Det som positiva ser som negativt ser iaf jag som oro och att man bryr sig. Det kan aldrig vara fel. Själv tycker jag det är väldigt sunt att diskussionen förs för alla har viktiga saker att säga. Ärligt talat så tror jag att den dagen vi alla tycker samma sak är den dagen dragningskraften kring denna klubben tar slut. Då har det blivit för lätt och då är det inte Leeds längre.

LUFC ska vara en berg och dalbana. Vill man bara vara nöjd kan man hålla på Fleetwood Town som jag ser det :)
2015-03-27 22:15
Thom //

Efter vi haft Ridsdale o Bates o GFH mm så är det väl inte så konstigt att några av oss här på RS vill ha något stabilt. Någon som står för det han säger. Inte är inblandad i rättsväsendet. Tycker vi haft nog av sådant.
2015-03-27 21:47
lufc4ever// Det är väl det som detta handlar om? Försvara det vi har, tro på det vi har, tycka att det vi har leder till något bra. Eller, kritisera det vi har, fokusera på något vi kunde ha haft eller kan få i framtiden, fokusera på vissa saker som kan vara tveksamt, inte ge beröm på saker som trots allt varit bra och försöka föra över det positiva som Cellino gjort på andra människor. Jag tycker det är en märklig ståndpunkt och förhållningssätt gentemot Leeds i allmänhet och Cellino i synnerhet.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-03-27 21:32
@¤Thom Mattsson¤:

Farligt att ställa fråga ?
Leeds United lufc4ever
2015-03-27 21:25
Vem har sagt att det är fel att vara positiv ?
2015-03-27 21:22
North Monkey// Ja det är tydligt att det numera är brottsligt att vara positiv och se ljust på framtiden. Man får väl be om ursäkt för det vad det verkar...
Leeds United lufc4ever
2015-03-27 21:21
@North Monkey:

Och vad tycker du vi ska prata om då som gör det bättre ?
Leeds United North Monkey
2015-03-27 21:18
Käbbel käbbel käbbel. Den här sidan innehållet bara massa skitsnack, lägg ner sidan. Har ju spårat för länge sen. Om nån har kunskap så ordna en fansida med olika trådar, så man slipper se all bullshit.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2015-03-27 21:09
Linus// Inte förvånad över att du inte förstår.
Leeds United lufc4ever
2015-03-27 21:08
Bryter mönster lite....

Moldavien v Sverige. Denna kioskvältare.

Är det någon här som varit i väg med Sverigeklacken på nån sån här liknade bortamatch ? Jag sitter och funderar hur mycket man får punga ut för en sån exotisk resa ?
Leeds United Linus.M
2015-03-27 20:56
Thom// Du verkar bli irriterad för att jag inte tycker som dig. Förstår inte det... Nu lägger vi ner, tycker du inte :)
2015-03-27 20:33
Linus//

Om jag är irriterad? Ja lite irriterad är jag. En försäljning är nu "nära", "klar", "100 %", "snart klar", "säkerligen", "förmodligen", - återigen.

Och jag skriver och kommenterar dina inlägg om jag vill va? Vad jag vet är det inte du som bestämmer om jag får kommentera dina inlägg eller inte. Eller för den delen vad som får och inte får skrivas här i övrigt.

Du verkar tro att bara för att du har nån konversation med några från Leeds på twitter så är du ITK om vad som händer i Leeds. Inget av det du sagt det senaste halvåret har stämt. Däremot så känns det som att de som stått bakom och trott på Cellino iaf lite fått vatten på sin kvarn då resultaten har kommit och det ser mer intressant ut än vad det gjort på väldigt länge.

Sen får faktiskt folk tycka och tänka exakt precis vad dom vill. Men som framförallt du gör Linus, att fokusera på vad som "kunde vara" och vad som "kanske sker" istället för på det som faktiskt händer "just nu" - är för mig irriterande.

Visst, Cellino kanske tvingas sälja imorgon, nästa vecka, nästa månad, om 1 år eller om 10 år - men jag är ganska övertygad om att du kommer få reda på det exakt vid samma tidpunkt som alla oss andra - när det blir officiellt och då är jag den första att lyfta på hatten! För det är jävligt lätt att klaga, det har vi sett, men att se att någon faktiskt gjort saker rätt och försökt att få ordning på en klubb som varit nere i den djupaste av alla djupaste hålor kräver sin man och den mannen var Cellino. Sen att han varit tvungen att gå över ett par lik på vägen var nog ett nödvändigt ont, vilket jag har 100 % förståelse för men om du Linus tror att denna klubben en dag kommer vakna upp och vara som vilken annan klubb som helst, i något sorts lugn och vardaglighet, så tror du fel. Vi är, och kommer alltid vara, Leeds United - klubben där precis allt är möjligt och ingenting är omöjligt.

Den dagen du förstår det, så kommer du också förstå varför Cellino troligtvis var/är rätt man för Leeds United.
Leeds United Linus.M
2015-03-27 20:06
Är du irriterad Thom? :) Du behöver inte läsa/kommentera mina inlägg om du ska fortsätta ditt dryga sätt. Tack!
Leeds United sportcarl
2015-03-27 19:44
Vore ju skoj för Linus, vilka det blir spelar säkert ingen roll
2015-03-27 19:23
Linus// Har vi blivit sålda igen? Nittonde gången i ordningen.. gött!
Leeds United Linus.M
2015-03-27 18:35
Nu är en försäljning nära. @APOPEY: Appears to be a change in #lufc ownership statement. The football club is owned 88.9% by Eleonora Sport Ltd & 11.1% by Leeds City Holdings. @APOPEY: #lufc Of the 11.1% od the club owned by Leeds City Holdings, GFH Capital own 25 % whilst Eleonora Sport Limited own the other 75%.
Leeds United sportcarl
2015-03-27 18:06
personligen är jag noll procent orolig för att våra ungdomar skall hamna utanför laget, däremot att de kan behöv vila någon match då och då är ok för att inte slita ut dom, de är ju sjukt bra och blir bara bättre, skall man spekulera så bör nog kanske Murphy och austin oroa sig mer, kanske ev wotton, vänstermittältare borde kanske prioriteras med,
Leeds United lufc4ever
2015-03-27 18:05
Vi kan hata FL hur mycket vi vill och vi kan tycka att det är bara jävla trams att MC ska behöva straffas för vad många tycker är en lumpen parkeringsbot i sammanhanget. Men faktum är att FL har bara följt sina egna regler. Och under dom faller MC och det han faller på har han dragit på sig själv. FL har inte sett till så att han hamnat i trubbel hemma i Italien. Sen att FL´s regler kanske inte känns helt genuina och kanske inte alla gånger följer vanliga lagar är ett helt annat kapitel. Läser ni mycket på Waccoe så är där en som kallar sig Matt52 har jag för mej. Han hade mycket kontakt med Cagliari fansen på deras största forum och enligt dom så "varnade" dom för just det vi nu håller på med. Massimo Cellino delar på fans. Älska eller hata och knappt nåt mitt i mellan.
Leeds United kungen
2015-03-27 17:52
Bra skrivet Thom!
Leeds United sportcarl
2015-03-27 17:41
jag tycker att det känns totalt ointressant att spekulera hur de sett ut med en annan ägare, eller ganska ointressant att spekulera om vem som kommer ta över den dagen ev cellino säljer, en sak är säker hur vi än gör kommer inte alla bli nöjda, en person här kanske vill ha maylaisisk ägare/Crowe, någon annan kanske farnan/TL, en tredje red bull, en fjärde behålla cellino, en femte en rik arab eller ryss.
Leeds United Linus.M
2015-03-27 17:38
Jag ger upp diskussionen nu. Vi tycker helt enkelt olika och börjar bli trött på att upprepa samma sak som gör att vi inte kommer någonstans ändå. Låt oss se vart vi står i Augusti istället. Då har vi kanske hela sanningen och kan diskutera då :) MOT!
2015-03-27 17:14
terry cooper//

Men nu pratar du om något som kanske kommer hända i sommar, som vi inte ens vet något om. Du talar om att de kanske kommer bli petade och i så fall av en spelare som förhoppningsvis är bättre. Så vad är problemet i det läget? Jag tror också det ska väldigt mycket till för att en spelare som Mowatt ska bli petad, likaså Cook, Byram och Taylor. Många av dom kan spela på fler positioner, Redfearn känner dom sedan gammalt och det är dessutom fler på väg upp. Jag förstår verkligen inte varför vi ska spekulera om hur det "kunde ha varit" eller "hur det kan bli". Det har ju ingenting med hur det ser ut just nu. Jag har några saker svart på vitt här;

Vi har 8-4-3 under vår säsongen, något jag förutspådde skulle ske när laget blev mer samspelt.

Vi har ett lag som ser intressant ut och som vill spela för Leeds United (enligt Redfearn i hans senaste intervju så vill våra unga spelare inget annat än att spela för Leeds United).

Vi har en tränare som vi alla ville ha OAVSETT om vi hade två tränare innan som inte funkade.

Vi spelar INTE diamant. Vi spelar som vi ska göra, oavsett vad du säger om diamant och annat.

Vår ekonomi sägs vara stabil och vi ser ut att gå en ljus framtid till mötet. Det säger ju Redfearn själv i senaste intervjun och att han vill vara den som tar oss dit.

Redfearn säger också att han hela tiden haft en bra dialog med både Salerno och Cellino.

Många av spelarna kom hit pga Cellinos passion.

Salerno och Cellino m.fl har ett stort kontaktnät.

Sen får du/ni fortsätta spekulera om vad som kunde skett om något annat hade skett ifall en annan sak varit på sin plats, i någon annans vardagsrum, på en tredjes badrumsvåg - för mig har det ingen betydelse. Fakta är fortfarande att INGEN ville köpa oss när det begav sig och Cellino var den enda som gick in med cash. Snacka om Farnan eller vem som helst - ingen har visat upp pengarna som Cellino gjorde. Sen, den som tror att en ägare inte har vissa rättigheter att ta beslut om saker och ting tror fel. Det är han som SKA ta besluten, och det är självklart så att alla beslut inte kan vara rätt!

Vem ska få cred för försäljningen av Warnock? Vem ska få cred för utrensningen av allt gammalt skit i spelarleden? Vem ska få cred för försäljningen av McCormack? Vem ska få cred för Silvestri, Bellusci, Berardi, Cooper, Bamba, Antenucci, Sharp osv? Vem ska få cred för att ha tagit in Thompson som fått liv i Murphy? Vem ska få cred för att ha tagit in Redfearn? Är detta någon annans förtjänst?

När det går dåligt är det Cellinos fel och när det går bra, ja då är det någon annans förtjänst.

Nu är jag så trött på detta så jag lägger ner. Vissa här inne kommer aldrig bli nöjda. Är helt säker på att om vi blir övertagna av en miljardär från Leeds så kommer det vara fel på det. Kommer Cellino vara kvar och föra oss till toppen av Premier League så kommer det vara något fel på det och kommer Cellino tvingas sälja till någon fattig person så kommer hatet mot Cellino säkert öka ytterligare när det i själva verket är parasiterna på FL med Harvey i spetsen som vårat hat borde riktas mot.
Leeds United sportcarl
2015-03-27 17:09
Linus 23:05, har du problem med att läsa? jag hyllar inte cellino rakt av, är bara att läsa mina 2 sista lite längre inlägg 21:08 och 16:42, men jag står bakom honom till 100% trots hans brister och fel. för mig är han en av oss, sedan att han inte kan trolla det accepterar jag och att allt inte blir gjort på en säsong det accepterar jag för de pengarna finns inte i klubben och jag kräver inte att cellino skall ta ännu mer ur egen ficka. Minska utgifterna skulderna, rensa pensionärerna, spela en attraktiv fotboll, ta mer poäng än förra säsongen räcker för mig första säsongen, han har tagit många nya intressanta grepp bl a värvningsfilosofin där Salerno har huvudansvaret och även redfearn som är coach och inte manager, en utvärdering får göras efter säsongen men utan tvekan har vi otroligt högre träffprocent lyckade värvningar denna säsongen än tidigare 10 säsonger, är väl bara att kolla våra värvningar innan och vilka som lyckats och det har väl varit kanske högst 1 på 10-20 värvningar , denna säong känns det som kanske var tredje fjärde är riktigt bra, att du har bra fantasi har jag märkt och spekulerar hej vilt, sanningen är väl att du inte vet ett skit när cellino skall sälja och till vem, farnantråden har varit väldigt tyst ifrån dig, jag tyckte uppriktigt synd om cellino för ett år sedan när han tagit över och man såg tv-sända matcher och hur urusla vi var och spelet vi uppvisade, nu kan han och vi känna oss stolta över laget, jag ser fram emot att se dem på plats i slutet på april,
Leeds United lufc4ever
2015-03-27 17:06
Det är inte särskilt naivt att tro att MC hade med laguttagningarna och spelsystemet att göra första halvan av säsongen. Han är managern och det brukar vara det managern gör. Normalt brukar detta ske i samråd med coacherna men frågan är vad Hockaday och Darko hade att säga till om kring detta med tanke på vilka som spelade mest.

Sen blev MC avstängd och spelsystem ändrades. Vem som kom på den idéen kan vi bara spekulera i men jag lägger mina pengar på Redders och han gjorde det på eget bevåg.
Annons: