/england/leeds/forum/992.aspx/england/leeds/forum/992.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-04-03 15:47
Hartey// Det kontraktet skrevs ju också innan säsongen, innan situationen såg ut som den gör idag. Först och främst är det väl lite väl hårt att kräva att Cellino ska ta pengar ur egen ficka att betala något sånt här som egentligen inte spelar någon roll. Onödig utgift skulle jag tycka. Det är 7 matcher kvar liksom... jag är säker på att om Antenucci gjort 12 mål på de första 9 matcherna är jag tämligen säker på att Cellino inte stängt av honom från omgång 9 och framåt men med 7 matcher kvar som ger Antenucci en fet bonus och en kontraktförlängning (på ett säkerligen redan fett kontrakt) med 2 år känns bara idiotiskt. Varför liksom?Vi har säkrat kontraktet, ligger i ett ingemansland och står inte och faller med Antenucci. Om nu folk så jäkla gärna hade velat ha Antenucci kvar i 3 år till och att vi står och faller med honom de sista 7 matcherna så tycker jag ni ska ringa FL som är dom som stängt av Cellino. Det är väl i så fall deras fel lite?
2015-04-03 15:41
Sen tycker jag personligen precis som er att det är lite konstigt att låta stänga av Thompson men jag har ingen aning om varför det skett. Oavsett vad så sker det alltid tuffa beslut i tuffa situationer och om nu klubben anser att Thompson inte är rätt man att gå "the Leeds way" eller följa den "vita tråden" så är det väl så.

Det är bara att acceptera att det är ägarna som kommer bestämma. Det är dom som får stå till svars när det går dåligt, det är dom som får stå till svars för när nyförvärv presterar dåligt, när spelare säljs osv men de får väldigt sällan positiva kommentarer när det går bra, när spelare lyckas, när laget ser samspelt ut. Då är det genast någon annans förtjänst.

I väldigt många företag sitter det människor på ledande positioner som är hatade av sina anställda för att de tar just tuffa beslut. Det är oftast dom företagen som är jävligt framgångsrika, med tydliga riktlinjer och med folk som går över lik för att nå dit man vill.

Sen finns det alltid undantag som bekräftar regeln.
Hartey
2015-04-03 15:41
Först skriver man ett kontrakt med Antenucci att han skall få en bonus om han gör många mål. Sedan då han gör mål då straffar man honom för att han gjort det.Hur tänkte man då man skrev kontraktet i somras? Ändå är det värsta med Thompson som är personlig vän till Redders och det tog oss två månader att få över honom från Hudds. Då sparkas han för "underperforming" då Leeds Gjort det riktigt bra och till och med pratar om en satsning på Premier League. Sanslöst idiotiskt beslut som kan stå klubben dyrt. Slutligen att det kommer ett uttalande klubben inte är till salu kan likaväl betyda att klubben är på väg att säljas, ingen vet. Att sparka Thompson gör i alla fall att Mowatt och Byram tänker sig för om det är värt att stanna i kaoset i klubben i deras hjärta eller gå till Premier League. Damned United
Postat via SvenskaFans-appen
2015-04-03 15:37
Frågan är nu lite så här; Är Antenucci förtjänt av en 2 årig förlängning av sitt nuvarande kontrakt som mig veterligen redan sträcker sig över nästa säsong också (kan ha fel här)? Har han gjort sig förtjänt av en fet bonus? Folk verkar tro vi är gjorda av pengar ena sekunden och andra sekunden är vi det inte. Nu vet jag inte hur mycket bonusen låg på men vi kan nog anta att den är ganska hög eftersom Redfearn inte får ta ut honom. 2 års kontrakt skulle göra att vi har Antenucci kvar tills han är 33 år och han är redan nu något "kantig". Tänk på att vi förutom Antenucci redan har Walters, Sharp, Morison, Cana, Doukara och Montenegro just nu som anfallare och man är i behov av att förstärka.
2015-04-03 15:25
Men det är ju precis det som Antenucci gjort, klagat alltså? Var ju inte speciellt länge sedan han gick ut på twitter och grät och skrek över sin situation så där håller jag inte med dig alls. Och detta är inget nytt heller, varken i Leeds eller i övriga klubbar.
Leeds United sportcarl
2015-04-03 15:23
kan det verkligen stämma att klubben inte är till salu? och jag som har läst andra uppgifter, iofs inte från klubben men sådan som skall vara (insatta), 25% LLP och farnan går för övriga 75%, och t o m datum har jag läst här inne som 1:a juni iofs den som skrev det sa att det var ett rykte men kom från någon som oftast har rätt, 25% gfh till LLP har jag dock läst här inne sedan lång tid tbx skall vara klart
Hartey
2015-04-03 15:20
Detta är det sjukaste beslut som tagits av Leeds styrelse sedan Bates dagar. Man behöver inte ha full insyn för att konstatera det. Att Redfearn inte hade en aning vad som händer säger allt.Salerno har aldrig gjort en endaste sak utan att fråga Cellino och Cellino får inte ha någon påverkan i nuläget. Går Redders eller vi radar upp förlust efter förlust i kaoset så blir det svårt att behålla våra unga stjärnor.Fy faan det är som ett slag i solarplexus :-(((((
Leeds United BullenKarlsson
2015-04-03 15:13
Jag vet inte om jag kan hålla med om att detta är ett tufft beslut som kan vara bra att ta. Tror det är en rejäl moralsänkare. Här har vi en spelare som absolut gjort sig förtjänt av ett nytt kontrakt. Som trots att han fått sitta på bänken stora delar av säsongen inte har gnällt utan gått ut och presterat.

Nu vet alla hur klubben behandlar sina spelare. Tror inte det höjer chansen till att spelarna vill förlänga sina kontrakt, när de inser att de bara är brickor i ett spel. Hade jag varit Antenucci hade jag varit förbannad. Hade jag varit Redfearn hade jag varit förbannad. Hade jag varit lagkamrat med Antenucci hade jag varit förbannad.

Vi får väl se effekten imorgon. Det enda positiva är att Redfearn inte fegar utan ställer sig bakom sin spelare.

Jag tror det är få fans som tänker som dig i den här frågan Thom. Många kommer nog anse att de som driver klubben återigen skiter i fansen, skiter i laget och bara bryr sig om pengar. Plus att de återigen vill hålla allting hemligt.
Leeds United Rob.
2015-04-03 14:49
Tycker mest man arbetar hårt för att bibehålla ett ständigt kaos och underminera tränaren. Försvinner Redders så lär knappast våra unga spelare vilja stanna. Kanske vi kan plocka in Hockaday igen, han är väl fortfarande på vår payroll? Vår klubb har blivit ett stort jävla skämt och hela omvärlden skrattar åt oss. Visst allt låter jävligt bra, men har Cellino gjort något över huvud taget som han lovat? Har han gått till banken och köpt Elland Road än? Karln är en lögnare och bedragare som blivit dömd i domstol.
2015-04-03 14:46
Cellino kommer tillbaka alltså.
2015-04-03 14:39
Och vårat transfer embargo (som vi har "tack vare" våra förra majoritetsägare så ingen kan skylla Cellino för det iaf) ska snart försvinna och då kommer vi förstärka laget ytterligare. Jag anser, och jag tror att en del kommer hålla med mig, att en 2 års förlängning samt en fet bonus på Antenucci är något vi inte alls behöver. Så jag står faktiskt bakom att han inte ska spela. Han är 30 år redan nu och har gjort en godkänd säsong men inte på något sätt utmärkt sig så till den milda grad att vi borde spela honom just för den anledningen att hans kontrakt faktiskt förlängs.
2015-04-03 14:36
Så, klubben är alltså INTE till salu. Våra bästa spelare är INTE till salu och kontraktsnacket har högsta prioritet. Man arbetar hårt på att klubben ska bli en storklubb igen och då krävs vissa tuffa beslut. Låter bra tycker jag.
Leeds United Kristoffer
2015-04-03 14:09
Simon Austin om gårdagens händelse. Att stänga av Thompson var ett sätt att visa Redfearn "who's boss".
Leeds United PutteBJ
2015-04-03 14:06
Här har ni ett "statement" från Umbers att diskutera om.... Gött med lite svar iaf..
Leeds United Kristoffer
2015-04-03 09:20
Antenuccis agent har bekräftat att anfallarens kontrakt förlängs med ett år om han gör 12 mål under säsongen.
Leeds United terry cooper
2015-04-03 00:21
@lufc4ever:

75 % :)
Leeds United lufc4ever
2015-04-03 00:07
@¤Thom Mattsson¤:

Wootton förlängde utan Cellino på plats. Iofs så sägs det att Cellino stoppade Woottons övergång till Rotherham i Januari så han kanske sa till Salerno att skriva nytt kontrakt om han inte var på plats.
Leeds United lufc4ever
2015-04-02 23:58
@¤Thom Mattsson¤:

Från kaos till katastrof. Nä tack.
2015-04-02 23:50
Bates kanske fortfarande är med och styr och kommer köpa tillbaka klubben om Cellino tvingas sälja. Alla lyckliga?

Eller....
Leeds United Rob.
2015-04-02 23:49
Vår nye käre Chairman.
Leeds United Rob.
2015-04-02 23:44
Först försvann Matt Child och nu kamske även Thompson. Umbers (som först togs till klubben av Ken Bates) styr LUFC.

Varningsklockor någon? Vakna.
Leeds United lufc4ever
2015-04-02 23:38
Kalla detta spekulation eller rent nonsens men tror någon på fullaste allvar att Cellino hållt sig ifrån till 100% ??
Leeds United Rob.
2015-04-02 23:33
Nåt är åt helvete när Redders allvarligt överväger sin position iaf. Väljer han att avgå så står vi på ruta 1 igen och allt som bygts upp är raserat.
Leeds United lufc4ever
2015-04-02 23:29
@sportcarl:

LOL

Ibland undrar jag om du bara läser halva inlägg eller om det bara är så att du har bestämt dej för att Cellino is the all mighty och gud nåde om minsta lilla ord antyder nåt negativt som kan vara riktat mot honom.

20:20 är följetång på 18:17. Det kommer ur spekulationer från journalister.
Om inte mitt avslut på 18:17 "Ja va fan det låter troligt.....jag kör på den..... ;)))) " talar om hur pass seriöst menat det jag skriver är så vet jag inte vad.

Mitt usla försök till italiensk brytning i 20:20 ska föreställa Salerno eftersom det är han som har stängt av Thompson. Och det är ingen spekulation.
Leeds United sportcarl
2015-04-02 22:40
thom 22:33 du har faktiskt ganska mycket rätt, går det dåligt så är det cellinos fel att han drar i trådarna från Miami enligt många, går det bra är det för att han inte är här och lägger sig i enligt samma personer, man lägger i det som passar ens syften, jag personligen ligger lågt om det jag inte vet som tex thomsonaffären, jag kan omöjligen säga vem som gjort rätt resp fel då jag vet för lite i fallet, enda jag kan säga är det jag sagt innan är att det är olyckligt för klubben
2015-04-02 22:36
Angående om Antenucci är problemet här så kan jag mycket väl förstå att man från ledningens sida inte vill utlysa en klausul som gör att han får typ £1m och förhöjd lön. Är detta Cellinos fel eller FL som stängt av honom? Hur ska klubben kunna funka och hur ska man kunna kräva av Cellino att punga ut dessa pengar när han kanske inte får styra klubben igen?

Hade någon av er velat betala en renovering på en bil som du inte vet om du kommer äga om inte bilen i sig kommer öka i värde? (läs Antenucci istället för bilen)
2015-04-02 22:33
Säger detta återigen:

Cellino - Avstängd
Folk spekulerar om det är detta som gör att laget börjar vinna, att Cellino är borta och inte har något med laget eller klubben att göra = han får ingen CRED för att vi är ett av lagen under våren som gått bäst.

Thompson blir avstängd
Cellinos fel

Kontraktsförhandlingarna drar ut på tiden
Om det nu är så jäkla bra att Cellino är avstängd så kan väl inte nya kontrakt skrivas på när inte han som äger 75 % av klubben - ÄR i klubben?

Så min summa av kardemumman;
Skit bra att Cellino inte är i klubben enligt många men så fort det sker något dåligt är det Cellinos fel och när det sker något bra så är det alla andras förtjänst men inte Cellinos.

Lite rätt har jag väl ändå?
Leeds United sportcarl
2015-04-02 22:25
terry Cooper 22:07, nej ägaren bestämmer inte om han är förbjuden av FL att driva klubben till slutet slutet av april eller om det var i början av maj,, då är han i min värld bakbunden från allt som har med klubben att göra, och skulle han göra något från att baka bullar till spelarna till att ringa samtal och FL får reda på det så blir det nog 3 månader till,
Leeds United terry cooper
2015-04-02 22:07
Sportcarl //

Ägaren bestämmer eller hur var det ?
Eller har han delegerat ?
Eller hur vill ni ha det .....
Leeds United sportcarl
2015-04-02 21:57
lufc4ever 21:49, nej det var bara något jag skrev, du får ta det med en nypa salt, jag kan väl säga att ditt inlägg 20:20 är vetenskap och fakta så blir vi all nöjda
Annons: