/england/leeds/forum/991.aspx/england/leeds/forum/991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United terry cooper
2015-06-17 15:32
Thom //

Ironisk eller ??
Leeds United Ballsmash
2015-06-17 14:43
Har vi inte mött forest borta på annandag i typ fyra år i rad nu?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2015-06-17 14:23
Var inne på luss facebook sida, inte så mycket atktivitet där, men såg att de hadeen rubrik 10 mars 2014 som var:ser ut som vi är på väg in i administration, det behöver vi inte oroa oss för längre, mitt betyg på cellino so far är 6,5 på en skala till 10.
Leeds United PutteBJ
2015-06-17 13:52
Jag försöker tänka mer vart klubben stod för 1 år sedan och vart den står nu. På det planet så bedömer jag Massimos jobb som gott. Visst vi ligger kvar som mittenplacerade men vi har förbättrat våra förutsättningar att gå framåt avsevärt. Vem vet vad vår placering hade varit om Massimo inte tagit över? Ingen kmr veta men jag har känslan av att det skulle varit närmare de 3 sista platserna kanske till och med League One.

Jag tkr att vi skall glädjas i nu:et och inte sträva efter att mer skulle gjorts fram till idag för det har varit så brutalt mkt sämre. Jag tror och hoppas på att den positiva trenden fortsätter och man blir väldigt glad när dealer som Kappa nu går i hamn för oss. Inte kunde vi räkna med att vi har den "överlägset" bästa tröj-dealen i hela ligan. ( lägg till All White på det :-) )

M.O.T
Leeds United lufc4ever
2015-06-17 13:26
Norman //

Jag hoppas det är den lilla källan som vinner över alla dom andra. Behålla Byram är något av sommarens viktigaste uppgift.

Att tröjan är fri från kladd tror jag helt enkelt kommer från Kappa själv. Det är en väldigt smart PR-kupp. Fotbollströjor är symboler och vår mycket mer än de flestas. All-White betyder verkligen nåt för oss. Det är möjligt att detta stora avtal innebär att Kappa betalar av vad Macron och Enterprise kräver och sen är avtalet som vilket som helst. Inga problems med det isf. Vi får ju All-White tillbaka :)

Kanske Byram pengarna läggs i samma hög som RM44 högen och blir till ER köp.
Leeds United lufc4ever
2015-06-17 13:14
Vi och dom och vi vet bäst för vi är iaf inte negativa. Underbart stort tänkande om sina medsupportrar.

Bullen //

Är helt med i båten.
Leeds United BullenKarlsson
2015-06-17 13:00
Det är väl helt enkelt så att det finns otaliga konstiga saker som får vissa här att tvivla på att Cellino är rätt man för klubben. Inget konstigt med det. Tycker supportrar har rätt att kritisera både ägare, tränare och klubb.

Jag har tvivlat väldigt mycket på Cellino och i bakhuvudet ruvar en oro över allt som kan gå fel. Man har ju blivit luttrad som Leeds-supportrar och Muphys Lag verkar onekligen gälla oss.

Är dessutom ganska säker på att många engelska supportrar som skriker Cellino Out är precis som många svenskar. Ganska rasistiska gentemot en ägare som har svårt att göra sig förstådd och som klampar på engelska traditioner.

Jag tvivlar fortfarande på Cellino men jag kommer inte skrika Cellino out - på grund av att har gjort mycket rätt men framför allt för att jag inte tvivlar ett dugg på att han har rent sportsliga ambitioner med klubben. Jag tror genuint på att han vill föra klubben framåt. Det trodde jag aldrig om Ken Bates.

Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-06-17 12:59
Och ta nu gärna upp som vanligt dessa kommentarer som exempelvis "vad ger det mig rätten att bestämma vad folk ska tycka", eller "det är skillnad på att vara negativ och kritisk". Jag säger inte att folk inte får tycka som dom vill men helt ärligt tycker jag synd om er. Att ni vägrar se att vi faktiskt gör framsteg och nej, numera är det ingen skillnad på att vara negativ och vara kritisk. Numera är erat tjat om Hockaday och Milanic inget annat än ett evigt tjatandes och negativa vibbar om något som hände för flera flera månader sedan. Att vissa tar upp en utebliven inbetalning av skatt på en bil som ett skäl till att Cellino ska bli bannad är inget annat än ett skämt och ytterligare bevis på att ni inte har någonting alls att komma med förutom detta utmålande av en "brottsling" som ska sitta bakom lås och bom. Ynkligt.
Leeds United PutteBJ
2015-06-17 12:47
Thom// Spot on..
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-06-17 12:33
Vissa fokuserar hela livet på vad man hade kunnat ha eller vad man hade kunnat få och lever olyckliga hela livet. Vissa är glada för det man har och lever lyckliga hela livet och gör det bästa av det man har. Medans vissa här inne fokuserar på saker som man inte har en aning om kommer ske eller inte, kritiserar att folk försöker osv så ser jag och många med mig att Cellino och övriga i staben försöker så gott de kan med det de har. Fortsätt leva med en önskan om förändring, nya ägare, att Cellino blir bannad igen men kom fan inte och gnäll sen när allt går åt skogen. När era fantasier om ett supporterägt Leeds United går upp i rök och vi helt plötsligt står med noll och ingenting. Hur ska Leeds United med dagens pengafokusering kunna drivas av ett tiotusentals stort supportergäng utan något kapital? Skrika efter miljonvärvningar är enkelt samtidigt som man vill ha in fattiga supportrar att driva klubben framåt. Sen undrar jag fortfarande när klubben ska bli såld? Månaderna går... när ska Redfearn lämna? När ska ungdomarna dra? När ska Cellino bli bannad? Massa skitsnack bara som vanligt.. hur kommer det sig att duktiga fotbollsmänniskor väljer att komma till Leeds United och jobba under Cellino om han nu är så jävla hemsk som folk här inne tydligen är så säkra på?
Leeds United Norman Hunter
2015-06-17 12:28
@lufc4ever:

En länk där det sägs att Byram är på väg att förlänga men det erkar vara spekulationer då ingen källa nämns. Endast att klubben har sagt att Byram inte är till salu och att han ingår i Oves planer.

För övrigt lär dealen med Kappa vara bättre än den vi hade med Macron, annars hade vi knappast bytt redan nu. Vad gäller tröjsponsring så återstår det att se om det verkligen gör nån skillnad, det är ju iaf det som Pearson säger och jag ser ingen anledning till att vi skulle göra det valet om vi verkligen skulle förlora pengar på det. Jag hörde för några år sen hur lite engelska lag fick av sina tröjsponsorer och det var bra mycket mindre än vad jag nånsin kunde ana. Då fick jag ändå siffror från klubbar i PL som exponeras i hela världen varje lördag..
Leeds United Leeds så klart!
2015-06-17 12:14
Rob,

Sex raka segrar alltså.
Ingen dålig säongsstart ; )

Leeds United Rob.
2015-06-17 10:07
Burnley (home)
Doncaster Rovers – Capital One Cup (away)
Reading (a)
Bristol City (a)
Sheffield Wednesday (h)
Derby County (a)

Snacka om tuff inledning på säsongen!
Leeds United stonefree
2015-06-17 10:03
Burnley hemma i premiären
Leeds United lufc4ever
2015-06-17 09:24
Tror tyvärr pengar för Byram kommer läggas för att täcka upp för Macron och Enterprise.

Gradel.....jo....

Ove ska gästa Leeds Fans CBS den 11 Juli.
Leeds United terry cooper
2015-06-17 06:57
Får vi 8M för Byram , så sälj.
2015-06-17 06:40
Brikir Bjarason erbjuden för £1.8M.
2015-06-17 06:33
Om vi säljer Byran för £8M så kan vi: Köpa Gradel för ca £4M (£3.6M rejected) Köpa Bjarason för £1.8M Köpa ytterligare spelare (lämpligen en back) för £2.2M En starkare offensiv, men en troligen svagare defensiv. Bra eller anus?
2015-06-17 06:28
Bournemouth vill ha "vår" Gradel.
Lägg ett bud snälla...
2015-06-17 06:26
Fler nyförvärv på gång, men inte till vilket pris som helst.
Bra att vi värvar med en plan denna gång.
2015-06-17 06:16
Hoppla.
£8M för Byram?

Vart går gränsen mellan "förläng kontraktet" och "sälj på studs"?
2015-06-17 05:17
LinusM, Fan investment? Jovars, men inte en fantasi. Hur gick det nu med din utlovade GFH:s konkurs? Det räcker att GFH säger nej, eller kommer med ett kontrabud så är den sagan slut. Om GFH mot förmodan skulle vilja sälja så kommer köparen att vara Cellino, eller förhoppningsvis någon annan med ett kapital En delägare utan kapital är nämligen värdelös om målet är att vara en professionell klubb med ambitioner. Att kritisera Cellino är helt OK, och något du gör..."ihärdigt"... med multipla inlägg under lång tid, men att berömma samma person för något gott undviker du som pesten. Det beteendet är omoget/fegt/ensidigt/onyanserat/tråkigt. Välj själv vad som passar. Vad det gäller Redfearn så verkar Redfearn vara nöjd med sin situation i dag. Åter ansvarig för akademin. Något han är bra på. Om han var missnöjd skulle han knappast återvänt. Skulle du? Bates 2.0? Du har bevisligen inte upplevt Bates utan du är en post-Bates fan. På frågan om vi supportar samma klubb så ställer jag mig också den frågan. Supportar du Leeds? Baserat på allt du har skrivit sedan i höstas så har jag svårt att tro att det finns något med Leeds som du gillar. Försök göra ett positivt inlägg om Leeds. Chocka oss. I dare you.
Leeds United Duke
2015-06-16 23:32
Låter bra med Kappa och en rejäl säck med pengar. Frågan är vad det kostar att bryta med macron och enterprice ett år i förtid. 6-8 miljoner pund för Byram skrivs det om, det kan vi få några riktigt bra spelare för om nu pengarna satsas på nyförvärv.
Leeds United Tobbe O
2015-06-16 23:19
Tycker alltid det är trevligt med positiva tongångar men jag vet inte om jag riktigt håller med er muntergökar om att det ser så jäkla bra ut.

Vi har fått in massa nya personer i ledarstaben, bra eller dåligt får vi se. Jag är positiv till Rösler och Pearson, resten har jag ingen uppfattning om mer än att det är skönt att ha dem på plats.

Vad gäller nyförvärven så här långt så handlar det om två unga killar och jag tror ingen av dem kommer att gå in i startelvan. Horton kommer definitivt inte göra det medan Erwin väl har möjligheter att kunna konkurrera. På sikt kan detta givetvis bli väldigt bra spelare men jag har inga större förhoppningar på dem kommande säsong.

Bamba hoppas jag också kan bekräftas klar snart, om han nu ska räknas som nyförvärv.

En eventuell startelva är alltså just nu detsamma som avslutade förra säsongen förutom att vi släppt Austin. Även om vi både hoppas och tror att våra unga spelare tar ytterligare ett kliv framåt den kommande säsongen så var vi oerhört långt ifrån en topp 6 placering säsongen som gick. Jag skulle därför tro att vi behöver förstärka upp med rejäl kvalité´(minst två anfallare/yttrar och en fältherre typ Barton på mitten) om vi ska ha rimliga förutsättningar för att vara med och slåss om en playoff plats.

Leeds United Linus.M
2015-06-16 22:51
LSK// Så du gillar inte heller "fan investment"? Härligt... Supportar vi verkligen samma klubb? Angående Enterprise svarade jag bara på en enkel fråga. Inte svårare än så. När sa jag att de var dåligt av Cellino att ta in Pearson? Vi (ni..) glömmer fort vad Cellino gjort dåligt. Behandlingen av Redfearn är idioti. Kallade honom för en stor bebis, vem är det som är bebisen av dessa två? Det är ett exempel... Allt annat radade lufc4ever upp i ett annat inlägg för några dagar sedan. Som sagt, vi kommer alltid tycka olika. Men bara för det så tänker ja fortfarande visa på att han inte är en perfekt ägare, inte ens i närheten. Känns som Bates 2.0 allt detta. Cellino... Riddaren som räddade oss från GFH. Suck,
Leeds United Rob.
2015-06-16 22:35
Tror Byram provar lyckan i Premier League och skulle inte bli förvånad om Southampton eller Everton snappar upp honom. Clyne i Saints lär väl bli såld till Liverpool. Hoppas jag har fel förstås, men Chesterfields Dariwka kan va en spännande ersättare. Vill Sam inte förlänga är det lika bra att casha in.
2015-06-16 21:46
Kan bara hålla med Putte och Sportkalle.
Förlänger Byram, och vi får till någon lämplig värvning till (forward) så har det bara varit positiva nyheter sedan säsongsavslutningen.
Förhoppningsvis kommer även ER att köpas. Någon gång.

En ny komplett managementstab med både Pearson och Redfearn.
En ny erkänt duktig coach som vill spela positiv kontringsfotboll, och har i pondus i omklädningsrummet. Inga italienska spelarstrejker...
Utrensning i spelartruppen.
Nytt välbetalt tröjavtal med ett stort internationellt företag.
Förlängning av kontrakt med talanger.
Skulder betalda (bara en sådan sak....)

Leeds United sportcarl
2015-06-16 21:39
Leeds så klart 21:32, det vet du väl att allt positivt i klubben står andra för, och allt dåligt får cellino stå skott för,
2015-06-16 21:32
Vem var skyldig Enterprise Insurance pengar?
Vem såg till att fixa denna pengatvist med Enterprise?
Vem/vilka låg bakom Kappa-avtalet?
Leeds United sportcarl
2015-06-16 21:28
några förstärkningar plus förlängning med byram sedan är jag nöjd
Annons: