/england/leeds/forum/986.aspx/england/leeds/forum/986.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Rodell
2015-11-06 13:31
enligt viaplay på facebook så kommer inte leeds matchen sändas på viaplay i helgen... har ställt frågan till Per Nunstedt.. Den kan streamas på unibet verkar det som iaf
Leeds United lufc4ever
2015-11-06 13:22
Massimo artikel.
Leeds United lufc4ever
2015-11-06 13:18
@terry cooper:

Huvudet i sanden.
Leeds United BullenKarlsson
2015-11-06 13:12
Kul att 2 av våra 3 vinster är mot Cardiff för första gången på 30 nånting år och Derby som bara har en enda förlust i år.

Finns ingen logik i detta lag.

Blir väl 5-5 mot terrierna
Leeds United terry cooper
2015-11-06 12:30
Sportcarl //

" My view on Massimo has always been clear: with him we’ve found an owner who has the finances and ideas to get it right at Elland Road. "
Citat frånLorimer i YEP.

Kan sträcka mej till 50 %:)
Leeds United Linus.M
2015-11-06 12:25
Sportcarl//

Vad jag kommer ihåg, och vad andra sagt, så hade du och Thom en hetsk diskussion om Bates vara eller icke vara?
Leeds United sportcarl
2015-11-06 12:23
Linus M 12:17, om du följt mig genom året borde du veta att jag väldigt väldigt sällan är med i något drev vare sig det gäller ägare, tränare eller spelare,som jag skrev innan är så många andra som gör det jobbet bra,pftast är jag den som försvarar den utsatte, dock är jag inte helt igenom okritisk till någon om han sedan heter bates, gfh cellino, hockaday rösler redfearn doukara bellusci, byram och vad de än må heta
Leeds United sportcarl
2015-11-06 12:19
stonefree 11:08 bra och uttömmande rapport från matchen, roligt att bellusci tog revanch, jag var själv en som sågade honom längs knölarna efter m-boro matchen,
Leeds United Linus.M
2015-11-06 12:17
@sportcarl:

Eftersom du gillar/gillade Bates så är det väl inget konstigt att du gillar artikeln? :)
Leeds United sportcarl
2015-11-06 12:16
terry cooper 10:42, har läst artikeln både en och två och tre gånger, och retar väl alltid upp någon här med att säga att till 80 % instämmer jag i vad lorimer skriver i YEP länken du la ut,
Leeds United stonefree
2015-11-06 11:54
Thank God is friday. öppna en flaska rött och njut lite blues
Leeds United Kristoffer
2015-11-06 11:38
stonefree // Bra inlägg som vanligt :)
Leeds United Linus.M
2015-11-06 11:17
Tommy//

Är det JAG som är låg i mitt skrivande?!

Då frågar jag igen, får jag skriva vad du skrev till mig? Då kanskenfolk förstår varför jag smackade om 50+ som inte gillar mig härinne (drar dock inte alla över en kant).

Förövrigt sä tänker jag fortsätta skriva om Cellino och vad jag tycker. Ni som inte klarar av det och lämnar? Må så vara.
Leeds United stonefree
2015-11-06 11:08
Hemma igen och nyktrat till efter matchen i tisdags. Äntligen en seger på Elland Road och härlig stämning trots vikande publik, men med några segra i bagaget, är vi nog tillbaks till 24-27 tusen igen och dessa förbannade veckomatcher gör det ju inte bättre. Nu är det i och för sig endast en seger, men man måste ju suga i sig av det lilla som bjuds. Sedan är det ju faktiskt några saker som kan vara lite avgörande framöver: Tänkte ge lite egen betyg på spelarna och matchen. Kom ihåg att detta är min egen syn på saken. Men det kanske inte är några kvar här inne som vill läsa det, tur att jag då sitter och gör det på jobbet.
1.Silvestri fick hålla nollan, utroligt viktigt för hans självförtroende, han gjorde dessutom ett par riktigt bra räddningar i andra halvlek. 8/10. Fick lite gliringar från North under inledningen av matchen, tycker inte det är okej, vi ska stötta våra spelare, jag har varit en av dom som har velat bänka Silvestri, men nu tycker jag att han ska få fortsätta

2.Att Bellusci fick spela igen, han var kung på plan, en klockren 10/10, hoppas bara det håller i sig, visst han kommer att åka på varningar och kanske någon utvissning och om vi har otur någon straff. Det får man ta, viktigaste är att vi vinner och så tror jag att han och Silvestri kommunicerar bättre med varann i försvaret än Bamba och Silvestri.

3.Cooper: gör med en kanon match och drogs med i Belluscis fina försvarsspel och de verkade trivas ihop. 8/10.

4.Berardi: Likadant där han sprang bättre och fortare än jag har sett honom göra förut. 8/10.

5.Wotton: Var väl det enda lilla oros moment i försvaret, kom lite fel några gånger och blev räddat både Cooper och Pepe några gånger, men med någon klapp på axeln av de andra och han blev säkrare i spelet 7/10.

6.Murphy. Bra jobb i försvaret och försökte styra mitten lite ifrån sin defensiva plats, men det är inte okej att han skjuter alla frisparkar och hörnor under matchen och inte en enda gick fram, det är ju faktiskt något man kan nötta timme efter timme på träningarna, detta gör att han endast får 7/10.

7.Cook: han fick inte så högt betyg hos några tidningar, jag förstår inte det, han sprang nog minst ett par kilometer mer än någon annan under matchen, han pressade, var över hela plan och är man det då blir man också involverat i de flesta situationer som gör att man ibland inte lyckas, jag gillar den inställningen han har och han är en av de få som inte har hamnat i någon större formsvacka under säsongen av mig är han värt 10/10.

8.Mowatt: Han fick chansen och tog den, han skulle bli våran nyckelspelare i år, det har än så länge inte blivit så, han tappade formen helt och har nog tagit det hårt personligt att det har gått så dåligt för laget, det är bara och hoppas att han fortsätter så här nu och börja växa in sig i kostymen igen och vilket mål han gör, hela South bara skrek shut innan han klämde iväg skottet och då jag stod precis bakom målet i andra ändan så såg man långt innan bollen var inne att det skulle bli mål. Enligt ska han ha en 8, men målet var så snyggt att han självklart får en 9/10.

9.Dallas: Jobbade bra på sin kant, höll sig mest där och blev rätt trött i mitten på andra och blev utbytt till sist, skulle gärna vilja se några löpningar ner till kortlinjen och fina inlägg till Wood, hoppas det kommer 7/10.

10.Wood och Antenucci får betyg tillsammans 6/10. Det är inte det att de inte försöker, men de kommer snett in i situationerna varenda gång, det blir bara lite halvdant, tycker man kan kräva mycket mer av våra forwards och Wood friläge när han hade rundat målvakten, får man bara inte missa, de måste får upp ett bättre självförtroende, nu när de andra verkar ha kommit upp på tårna, räknar jag iskallt med spelmål från deras sida redan till helgen.

11.Avbytarna gjorde inte så stort intryck tycker jag, Byram var lite darrig och det var nära att han ställde till det för oss.

Vet att en bra match gör ingen säsong, men nu vet vi att grabbarna kan och vill, hoppas det här blir en start på ett antal bra matcher med segrar för oss, men det får vi se på lördag efter lunch.

MOT
Ps. Glöm inte att kolla länken Belussci mot Cardiff showen som jag la ut i natt!
Leeds United terry cooper
2015-11-06 10:42
Lorimer igen.
Hade inga problem med han när han spelade men i ett styrelserum tycker inte jag han passar men han måste väl leva....
Sorgligt.
Leeds United Rob.
2015-11-06 10:13
Hartey,

Du har pm.
Leeds United lufc4ever
2015-11-06 10:02
Kom på en lösning till på vårt problem.

Ge oss såna matcher varje gång och allt annat blir oväsentligt !!
Leeds United Radebes trasiga knäskål
2015-11-06 09:45
De här Thom och Linus som det här forumet handlar om, är de ens nära att ta en plats i elvan? Är det framtidslöften vi snackar om? Hoppas de kan tillföra litet speed och kreativitet på kanterna, tycker vi saknar det.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lufc4ever
2015-11-06 09:41
Tror det finns lika många åsikter om hur vi ska hitta en stämning här inne som passar alla som det finns människor som skriver och läser.

Jag brukar trada om trådforum och jag vet att fler förespråkar det. Jag tror det är den bästa lösningen på problemet. Samtidigt förstår jag att det rent tekniskt och tidsmässigt kräver andra resurser som vi kanske inte har.

Så alternativet som jag ser det är helt enkelt att vi som står för oredan taggar ner. Samtidigt är jag rädd för att då dör forumet helt.

Denna diskussion är nåt av det svåraste som finns. Att göra så att alla blir helt nöjda är en omöjlighet. Vi är alla olika och sånt kan man aldrig ändra på och ska aldrig ändra på. Isf blir det Nord Korea av allt.

Jag vet att jag är en av oredorna och jag kan bara försöka hitta en lugnare ton. Samtidigt kommer jag aldrig fösöka ändra mej så mycket så att jag inte är jag längre. Att folk lämnar forumet p.g.a att en del av oss skriver och uttrycker oss på ett sätt som inte tilltalar ligger inte enbart i den skrivandes fat enligt mej. Jag menar herregud vi är väl nåt så när vuxna människor och om det nu är så att man inte tycker som nån annan så kan man alltid välja att svara eller ignorera. Men att fly kommer jag aldrig förstå även om det är ett fritt val.
Leeds United lufc4ever
2015-11-06 09:16
@Simo LUFC:

Läser man mellan raderna från Evans presskonferens igår så spelar inte Bamba imorgon. Och det kan väl vara rätt att inte plocka bort Psyko/Coop nu när laget höll nollan.
Leeds United sportcarl
2015-11-06 09:03
Hackar man på andra får man räkna med att folk hackar tillbaka, jag kan ta det och kan försvara det jag tror på, verkar gälla Thom och Linus med, ser inga problem i det, handlar om att ge och ta, däremot tycket jag kanske det är för mycket i förhållande till allt annat runtomkring, jag gläds över vinsten i tisdags och hoppas det kan följas upp av fler, förhoppningsvis någon ny spelare in med
Hartey
2015-11-06 08:51
@¤Thom Mattsson¤:

Thom!

Den gången jag träffade dig i Göteborg på Leeds-Millwall hade vi skitrevligt så det är inget personligt utan jag gillar dig absolut Thom tror mig också minnas att vi haft trevliga telefonsamtal!

Problemet är inte om man är positiv eller negativ .Problemet är att kanske 60-70%% slutat eller bytt forum p.g.a alla bråk. Runt dessa bråk finns ett fåtal personer och du är en av dom Thom.

Ser ingen riktig lösning på detta. Trots oändliga uppmaningar från Leedsfans på RS att visa varandra respekt så fortsätter bråken.

Skall ta bort mig som moderator RS och ansvarig på Facebooks LUSS-sida.Det måste finnas ett minimum av glädje om man skall lägga ner ideellt arbete.

Jobbar dock med LUSS-resan detta år sen får jag se

Leeds United lufc4ever
2015-11-06 07:23
Många forum har ju en ignorera funktion så man kan sortera bort de man inte orkar lyssna på. Vi kanske skulle ha en sån ? Då hade man kanske fattat att lägga ner när det efter ett tag går upp för en att ingen svarar eller replikerar :)))

Min fru har en sån på mej när jag pratar Leeds United. Och en massa annat också för den delen. Fattar inte varför ?
Leeds United Simo LUFC
2015-11-06 06:16
Derby på lördag! På TV dessutom!! Och det missar man :( Stora frågan ang laguttagningen är om Sol får spela från start nu när han är tillbaka. Gick ju bra för mittbacksparet senast. Litar på Evans(!). Hoppas på lite flyt och medgång nu! MOT
Leeds United Emil.R
2015-11-06 06:05
stonefree// vilken match han gör!!
Leeds United stonefree
2015-11-06 03:48
Kolla och njut!
Leeds United Radebes trasiga knäskål
2015-11-06 02:10
Herregud! Här var det internbox må jag säga.
Leeds United paris 75
2015-11-06 00:54
Ojojoj! Fan vilken stämning det är här inne;) Kan till viss del hålla med sportcarl om att det är lite samma scenario som på bates tiden. Skillnaden var då att thom höll i taktpinnen medans Linus kör samma spår fast mot cellino nu. Oavsett vilket så tycker jag att man självklart ska få ha rätt till att skriva och tycka som man känner, sedan tycker jag personligen att det går till överdrift och blir bara ett JÄVLA ältande VARJE JÄÄÄÄÄVLA DAG. Kan vi inte bara försöka stötta laget så gott vi kan, glädjas åt vinsterna och gnälla lite gran vid förlusterna utan att det ska bli långbänk dag in och dag ut? Oavsett vem som styr våran klubb, kommer det alltid att finnas motsättningar av folk till den som styr. Det finns inte ett JÄVLA SKIT vi kan göra åt den saken. Min personliga åsikt är att Cellino är en ful fisk (precis som alla andra) till skillnad är nog bara att han blir mer granskad än vissa andra pågrund av att vi är the dirty LEEDS! Men en sak man aldrig kan ta ifrån honom. Det är att han går in helhjärtat i det han gör, och försöker verkligen att få det att funka, även om hans tålamod behöver förbättras en sisådär 200ggr Nu kan vi väl gräva ner stridsyxan fram till lördag, så kan vi gnälla lite på Evans laguttagning innan matchstart istället;) MOT ALLA VÄNNER
Leeds United Tommy...
2015-11-06 00:29
Linus: Ditt inlägg är så lågt så jag avböjer att svara på det, men förvånad att du skriver som du gör är jag inte. Nu kryper jag iväg till ett betydligt vänligare ställe för oss gamla Leeds-supporters som garanterat är fritt från "vända kappan efter vinden", "idiotförklara alla som inte håller med", "tror på allt som skrivs på Twitter" etc, etc etc......
Leeds United Linus.M
2015-11-05 23:51
@Tommy...:

Du lämnade p.g.a mig, och skrev ett email till mig där du beskrev att du i princip hatade mig för att jag kom och tog plats. Var det de du försökte få fram?

Kan kopiera in mailet här om du vill? Tror inte en frisk man skulle kunna skriva ett sådant mail, tyvärr. Men det är bara vad jag tycker/tror. Inget påhopp utan bara en tanke.
Annons: