/england/leeds/forum/985.aspx/england/leeds/forum/985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2015-04-04 16:22
leeds har bra tryck nu
Leeds United sportcarl
2015-04-04 16:17
blckburn hade en chans men bamba räddade upp belluscis misstag
Leeds United sportcarl
2015-04-04 16:12
solen skiner på ER, Leeds dominerar, austin och morison har haft halvchanser, är några fd leedsare i Blackburn som crainey och killgallon, varit en tyst minut för kevin och Chris med
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-04-04 15:28
Tror vi åker på att rejält idag :( hoppas jag har fel.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United stonefree
2015-04-04 14:52
@sportcarl:

Oh fan, då har jag missat något, fick för mig att han var avstängt till 10/4,
Leeds United sportcarl
2015-04-04 14:44
ja match lär det bli med eller utan reservlaget, och sedan får jag hoppas du får rätt om 15/16 säsongen
Leeds United Leeds så klart!
2015-04-04 14:40
Sportkalle,

Jag bryr mig inte om Redfearn så ställer upp med reservlaget.
Vill bara att det blir match igen.
En match närrmare slutet av röriga 2014/2015.
En match närmare 2015//16 - för då j-vlar går vi upp i PL ;)
Leeds United sportcarl
2015-04-04 14:35
kan det bli detta laget?
Silvestri
Wotton, Bamba, Bellusci. Berardi
Byram Murphy Austin Mowatt Taylor
Sharp(Antenucci)
Leeds United sportcarl
2015-04-04 14:32
Leeds så klart 14:31, kan bara instämma i det med
Leeds United sportcarl
2015-04-04 14:31
stonefree 14:21, gillade mycket av det du skrev, däremot hoppas jag inte du får se cellino nästa fredag får då lär FL banna honom minst tre månader till, inte förrän 3:e maj (slumpmässigt?)dagen efter säsongen sista match är han välkommen tbx av FL
2015-04-04 14:31
Ska bli kul att få kolla på fotboll igen i stället för denna eviga re-run av Pro vs Con Cellino-matchen.
2015-04-04 14:27
Snart match.
Leeds United stonefree
2015-04-04 14:21
Visst är det tråkigt att vi vecka ut och vecka in ska bli vid med att kastas mellan förtvivlan eller total hopplöshet, trodde i min vildaste fantasi att när Cellino äntligen tog över rodret ordentligt efter lite tjafs och oklarheter här och var, att vi skulle börja se ljuset i tunneln, visst jag var inte dummare än att jag förstod att allt han lovade skulle ske med Leeds, här och nu, inte riktigt kunde tas på fullt alvar, men att inom några år skulle T.A och Elland Road vara tillbaka köpta och vi skulle vara skullfria, kanske börja titta uppåt P.L till säsongen 17-18.

Jag tror fortfarande att Cellino kommer att behålla Leeds, trots alla rykten, säljer han, vart ska han köpa en ny fotbolls klubb då? Det finns ju ingen som vill ta i honom med en tång då och han måste ju med tanke på att han vill ju florera i pressen helst varje dag, hitta en liga som är intresant i Europa, utöver C.S i England finns det ingen 2:e divison som är intresant, så det är bara Spanska, italienska, Tyska, Engelska och kanske Franske första ligan som kommer på tal och det finns inte många klubbar där han har råd med. Jag tror att han stannar och försöker att få till kontrakt med alla våra unga spelare under sommaren, kanske skriva kontrakt med några av lånespelarna. Jobba vidare mot de ustakade målen. Han visste ju att det inte skulle bli någon dans på rosor att komma till Leeds, det vart han ju varslat om redan när han dök upp på Elland Road första gången och trodde han bara kunne kliva in.

Men om han mot all förmodan skulle få för sig att sälja sin del, då kan vi nog vänta oss en katastrof av model större. Får han inte det han har lagt ut för klubben, vid försäljning då åker nog alla unga spelare till andra klubbar och han plockar ner överskottet i egen ficka för att täcka upp tills han får tillbaks sin del. Men det kan inte vara möjligt, det är mannen som för mindre än ett halvår sedan sa att han älskade Leeds, stod i klacken på borta matchen mot Brentford. (När han hittade rätt) Min magkänsla säger att han och jag landar i Leeds på fredag nästa vecka, jag stannar och gör allt som står i min makt att vi vinner båda matcherna och Cellino stannar kvar och börja dra i trådarna igen. någonstans, där han får mer publicitet i media än i och runt Leeds,kommer han inte att hitta någonstans. Han lämnar aldrig, han kommer att stå där solbrännt och smilande och prata om att vi måste lägga allt bakom oss och gå vidare, att han sen om några veckor och ännu några veckor och månader framöver kommer han med en massa konstiga uttalande, som vi bara ska skratta och rycka på axlarna åt!

Agående Thomson! Jag vet inte, men självklart ligger det en hund begraven någonstans, min teori är at han precis tvärtemot Redfearn inte kan acceptera att någon annan lägger sig sig uttagningen av laget och har tröttnat och ställt ultimatum, med följden att han fick gå. När han har fått sin sista lön ifrån Leeds, då kommer det nog upp till ytan.

Någon skrev någonstans det som jag alltid har sagt, att Readfern är en bra Coach, men han är ingen maneger, ska vi upp till P.L måste vi få in en riktig maneger, men för det kan ju Readfern vara kvar i staben.

Med lite flytt kan vi sluta på en tioende plats när säsongen är slut. Själv tycker inte jag att det är en okej placering, ändå om det blir så, den bästa på 4 år. (inte klokt) Jag reflekterade lite över några saker, vi har en utroligt hängiven borta klack, hemma är det sådär sett till antalet ådskådare och hur ska man räkna dessa egentligen om man ser till just antalet, då ligger vi på en 4:e plats, men det är ju många av klubbarna som inte ens har möjlighet till att få in så mycket folk. Så om vi räknar om det till % ådskådare per hemmamatch i förhållande till kapaciteten, då ligger vi plötsligt på en 16.e plats i Championship och då är det ju inte så smickrande.

Om jag sedan bara ska ta en match och klaga på, under den senaste tiden, där det trots allt har gått hyfsat bra, så tar jag sista mot Blackpool. Det är en skandal att vi inte vinner en sådan match om vi anser oss ha så pass bra spelare att många av dom kan platsa i P.L. Blackpool är ett lag i en kris som är mycket större än Leeds, de har redan åkt ut, inte tagit en enda poäng på evigheter, vi har säkrat kontraktet till 95%, altså en match där man inte har några nerver, man kan gå ut och briljera för första gången på länge, vad händer? jo en riktig skitmatch, där vi desutom ligger under och är tvingat till ett dubbelbyte, för att få ordning på laget. Om vi har så stora ambitioner att börja sikta mot P.L inom 1-2 år, då kan man aldrig tappa poäng i sådanna matcher där man just har alla möjlighter att visa upp sig utan press. Ingen behöver komma med att plan var dålig, det har många planer varit i England sedan 1869 och kommer att vara det även i framtiden.

Men oavsett vad som händer, så lämnar jag inte Leeds ryggen, skulle det värsta hända, så kommer jag alltid att komma till matcherna i mina fina vita matchtröjer så länge de håller, sedan får det bli någon annan vit tröja, ingen får mig någonsin att ta på mig en röd matchtröja aldrig, aldrig någonsin.

Om Cellino är en Orm, råtta, nasist eller fasist eller maffiosa, lite av varje kanske, för visst fan är alla ägare väldigt egna och kontroversa, de tror de är guds gåva till allt och alla, iallafall tills vardagen kommer ifatt dom, vi har än så länge varit förskonade för det som Cardiffs ägare gjorde när publiken buade ut honom och laget, då han gav dom fingret. Låt oss vad som än händer slippa det åtminstående!

Glad Påsk

MOT Vita Härliga Leeds, vart ni än spelar

2015-04-04 13:59
Emil// Som jag skriver så har jag svårt att se hur jag skulle klara det men skulle Leeds byta färger, byta namn, och mer eller mindre bli av med sin historia som ju har skett i de andra klubbarna - vad finns då kvar?
Leeds United sportcarl
2015-04-04 13:52
klubben är så mycket större än dess ägare, sedan spelar det ingen roll om han heter Bates GFH Cellino TLL eller Red Bull klubben är större ändå,
Leeds United sportcarl
2015-04-04 13:46
Leeds United Emil.R
2015-04-04 13:46
man kan tycka vad man vill om Celino, together Leeds, Red Bull eller liknande men att byta klubb.... trodde vi var supportrar i vått och torrt och inte byter klubb..... forever Leeds forever proud oavsett om vi heter Red bull Leeds, Leeds united etc
Leeds United sportcarl
2015-04-04 13:41
hi hi hi 13:04 hur går det med Sterling? och varför vill han lämna?han har ju 2.5 år kvar på sitt kontrakt
Arsenal DetRödVitaLagetINorraLondon
2015-04-04 13:23
Tror inte redbull kommer kunna ändra namnet på er. Hull Citys ägare ville byta namn till Hull Tigers men FA godkände det inte. Risken finns dock att ni får en ful red Bull logga på tröjorna.

Kämpa på! Vill gärna se er i PL igen, helst utan red Bull.
2015-04-04 13:21
RIP? Jag antar att du precis har läst det gamla ryktet om Red Bull? Det ryktet har cirkulerat och dementerats under ett antal månader.
Liverpool hi hi hi´s
2015-04-04 13:04
Rip Leeds United. Värsta som hänt engelsk ligafotboll sedan mk dons....
Leeds United Kristoffer
2015-04-04 13:04
Sneijder (Galatasaray-spelaren) la idag ut en tweet där det stod att det nu går att köpa hans "Wesley Sneijder Galatasaray knife set". Köksknivar i Galatasarays färger och med hans autograf på.

Ni kan väl gissa vad vad han fick för svar på den tweeten av Leeds-supportrarna.
Leeds United P0werslave
2015-04-04 12:46
@¤Thom Mattsson¤:

Jag tänker precis likadant!! Mitt intresse kommer omöjligt kunna vara lika stort om Leeds blir en i raden av Red Bulls pajasklubbar. Jag blir bara mer och mer övertygad om att Sverige gör rätt som håller fast vid 51%-regeln när sånt här håller på att hända.
2015-04-04 12:22
Idag kan vi för övrigt säkra kontraktet vid vinst. Det är väl lite kul iaf ;)
Leeds United stonefree
2015-04-04 12:03
@sportcarl:

Har god lust att komma med en kommentar och högst troligt kommer jag att göra det senare i dag eller någon annan dag snart.
Men för guds skull glöm inte att det i morgon är 15 år sedan Chris och Kevin vart ihjälstuckna av några jävla idioter i Turkiet.
2015-04-04 12:02
Som svanen säger. Blir Leeds övertagna av Red Bull och ändrar Leeds namn och så vidare kommer jag ärligt talat fundera på att byta klubb. Jag vet inte hur jag ska kunna göra det, jag vet inte vilken klubb och jag har svårt att se hur jag skulle klara det men mitt Leeds under Red Bulls fana skulle allvarligt få mig att börja fundera på att lägga ner allt mitt intresse för Leeds United. Kanske börjar följa AIK fanatiskt istället.
2015-04-04 12:00
Cellino säger förövrigt att han inte vetat någonting om att Thompson blivit avstängd. Kan va bullshit givetvis men ja, det står att läsa i YEP i alla fall.
Leeds United Svanen75
2015-04-04 11:55
Köper RB oss så är det över! Att jag ogillar MC är ingen hemlighet för det gör jag verkligen inte med eftertryck, men hellre Il Duce än detta kladdiga helvete vid namn Red Bull. Får dom klorna i klubben kommer vi bli strippde på allt vad genuine engelsk klubbkänsla är ska vi hetta Red bull Leeds i framtiden mkt troligt men då tackar jag för mig! Tar hellre en par år i Leuage two.
Leeds United lufc4ever
2015-04-04 11:47
Att förhandla om en försäljning har nog inte FL några problem med. Då får ju bara FL mindre och oroa sig över och kan fullt ut gå tillbaka till att suga i sig cocktails och tugga vaktel.
Leeds United Duke
2015-04-04 11:36
Thom// Om han ljuger om budet är väl den troligaste anledningen att han vill få igång en budgivning. Stämmer det att ett bud kommit är det en annan femma.
Annons: