/england/leeds/forum/983.aspx/england/leeds/forum/983.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United krelleg
2015-10-15 17:02
En vinst är alltid en vinst! :)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United krelleg
2015-10-15 17:01
Terry Cooper - länk till YEP-artikeln?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Rodell
2015-10-15 08:38
Terry/

Såg att det kommit upp idag att den ska visas på lördag! :) bra det
Leeds United terry cooper
2015-10-15 08:21
Matchen ska visas på Viaplay.se
Leeds United Rodell
2015-10-15 08:02
Stonefree //

Syfta inte just på att fansen i IFK gnällde, jag va väl en utav dom som gick på matcherna utan att gnälla eftersom jag gillar sättet dom försöker spela fotboll kolla bara Wahlqvist, Fransson och nyman vilken jäkla utveckling från förra säsongen på deras spel. Det jag ville få fram att ibland behöver det gå skit för att det sedan ska kunna vända och gå uppåt. Om tränare ska få lämna så fort det inte är medvind så kommer man ju inte kunna få ihop något..Grayson va väl ingen mirakel manager egentligen (jag gilla honom som fan).

Jag tycker ändå det går åt rätt håll för leeds bara att det inte går så fort utan mer jäkligt sakta men t.ex värvningarna tycker jag att det är ett mer tänk bakom än det va för ett år sedan vem vet nu efter landslagsuppehållet kanske vi får se ett nytt Leeds united! Jag tycker Rösler ska vara kvar säsongen ut sålänge vi inte ligger på nedflyttningsplats

Någon som vet om Brighton visas i helgen? säger på flertalet sidor att den visas på viaplay förutom på just viaplay :P
2015-10-15 06:52
Läser ni om the cult heros i YEP ?
Leeds United Linus.M
2015-10-14 22:47
Bosse//

Det är ju inte så viktigt... :)
Leeds United lufc4ever
2015-10-14 21:28
Stonefree //

Hear, hear !!
Leeds United Bo$$e V
2015-10-14 20:52
@Linus.M:
Menar att vem som tränar vårt blivande Leeds lägger jag inte 100 focus på just nu Linus.

Leeds United stonefree
2015-10-14 18:44
Förövrigt så har jag gått och sett IFK Norrköping många gånger, nog fan var tongångarna annat bland fansen för ett år sedan, då var det samma jävla gnällande bland alla gamla och unga IFK are som var där. Men det är lätt att glömma när allt går bra!
Leeds United stonefree
2015-10-14 18:40
Det är ju klart att man kan sluta upp med att ha höga krav. Men hallå hur många år sedan är det vi åkte ur Premie League? Varje år har det sagts att nu är det dags att ta steget uppåt på direktplats eller minst kval, vad har hänt, vi har ramlat längre och längre ner i serien för varje år sedan första säsongen då vi blev 7:a. Vilket inte var bra nog. Så Grayson fick gå och han är ändå den bästa vi ha haft i de 10 senaste åren.
Sean ska man nog inte jämföra med Janne i IFK. hade de gjort en lika dålig säsong i år som förra, hade han varit rökt. Visst är det en tunn linje mellan fiasko och Succé. Men det är klart man som Leeds supporter har rätt att vara besviken och uppgiven. I en stad av Leeds storlek är det en katastrof att inte ha ett lag som är bättre. Tag lag som Brentford och Rotherham, de får in 10.000 i bästa fall på sina matcher, men har inga problem att få fram grabbar som kämpar som idioter på plan.
Att Thunball har brutit en ankel tror jag inte har någon betydelse, han hade ändå inte fått stå i mål, enda chansen han har det är om Silvestri skulle gå och skada sig, han får stå hur jävla dålig han än är!
Leeds United Rodell
2015-10-14 14:36
Ajfan, någon som sett våra unga Horton in action? :)
Leeds United Linus.M
2015-10-14 14:34
Phil Hay ?@PhilHayYEP 16 minför 16 minuter sedan
Injury blow for #lufc - goalkeeper Ross Turnbull has undergone surgery on a broken ankle sustained at Thorp Arch. Long-term absence now.

Amen för fan..........
Leeds United PutteBJ
2015-10-14 14:20
Turnbull lägger sig på operationsbordet.. Blir borta en längre tid, Bad..
Leeds United Rodell
2015-10-14 13:20
vill jämnföra Leeds lite med IFK Norrköping eftersom det redan snackas om sparka tränare hit o dit... Hur såg ifk ut förra året samt början av denna säsong vart ligger dom nu? :) samma tränare samma spelarmaterial förutom 2 nyförvärv från förra året. en annan sak att säga också gällande målvaktsfrågan David Nilsson i IFK målet vart petad förra året pga sina dåliga insatser fick chansen att visa att han skulle stå och nu har tagit den. turnbull borde få chansen före silvestri kan också vara därför det börjar små ryktas om Bentley igen. Är oerhört trött på det här med skicka tränare hit o dit, vem säger inte att rösler i januari hittar 2 guldkorn och sedan gör en helvetes bra januari/feb/mars tid och helt plötsligt ligger vi 6-8a. Jag känner att det negativa ska bort!! :) jag tror på Leeds och Rösler på samma sätt som jag trott på IFK o Janne Andersson kan vi sluta ha så förbannat höga krav och ge det tid för att kunna etablera sig så kommer det i slutendan blir förbannat bra!
2015-10-14 11:20
Stonefree //

When the going gets tough , the tough gets going.

Är nog därför det inte händer så mycket. För lite jävlaranamma.
Leeds United stonefree
2015-10-14 11:06
Jag tror att Rösler är inne på sin sista månad som coach för Leeds, händer det inget riktigt radikalt de närmaste veckorna, då är det kört, jag räknar iskallt med att det står en ny coach på sidlinjen när jag åker över om 2 veckor.
Ska han vända den här skutan åt rätt håll, måste han släppa visa saker, det går inte att hålla fast vid en spelteori som inte håller!
Han har ju bestämt sig att följande personer ska ingå i laget om de är friska, vilket är en katastrof i nuläget, eller ska man säga innan uppehållet.
Silvestri i mål, Bamba som mittback Taylor som ytterback, Cook och Dallas som mittfältare och Wood som anfallare.
Jag tycker också det är viktigt att man har en stomme som man bygger laget kring, men den måste vara solid, inte som nu, väldig bräcklig.
Silvestri och Bamba gör inte en enda match utan att de får något eller några fulständiga hjärnsläpp, det håller inte! Här måste vi prova med Turnball och någon ny mittback ett tag, för det kan inte bli sämre.
Taylor gör väl ett utmärkt jobb utan att glänsa, han hade en riktig lyckodag emot MK Dons. Han blev månadens spelare för den matchen i september, som ni ser det krävs inte mycket just nu för att bli det!
Cook, var ju frågetecken inför säsongen, han startade som en raket och visade stort mod och hjärta, tills han åkte ut i matchen mot Doncaster, sedan har han också hamnat lite i en formsvacka. Dallas började med helt okej, men nu tycker jag att det mest som han är ute på någon löprunda utan mål.
Wood, visst hade man stora förväntningar på karln, men fyra mål på 9 matcher, det är inte så man hoppar jämfota av glädje.
Så om man summera detta, så förstår man ju utan att vara något geni ett det här ar lite av Mission Imposible för Rösler. Att vi sedan har flera landlagsmän i olika länder och några i U19 – U21, gör det ännu mer konstigt att vi inte lyckas med klubblaget.
Jag tycker att endast naiva människor håller fast vid Silvestri och Bamba i laget. Men om det i de närmaste matcherna visar sig att jag har fel, då lovar jag att stå mitt kast
Leeds United Linus.M
2015-10-14 00:47
Bosse V//

Så vi ska inte bry oss om U-21?
Leeds United Bo$$e V
2015-10-13 22:08
@Kristoffer:
Okey! Jag bryr mig så mycket om vem som tränar vad el vilka i u 21 !! MOT alaget;-)
Leeds United Kristoffer
2015-10-13 21:59
Leeds U21 förlorade för någon dag sedan mot Watfords dito. Gissa vem som är manager för Watfords U21... Harry Kewell. Nu ansluter även Lee Bowyer som "gästtränare".
Leeds United Silvestri the King /
2015-10-13 17:39
Härinne flödar då ingen kämpaglöd. Nyss hemkommen från city--soffan väntar. såvida det finns nåt sevärt-har inte kollat om fotboll eller icen är på g.
Långt till sjuttonde okt. men hoppas på 2-1. i alla fall......
Leeds United Rodell
2015-10-13 14:43
verkar som vi trappat upp jakten på Daniel Bentley målvakten i southend som vi jaga i somras :) enligt Daily mail ska vi haft scouter pp plats senaste matchen
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Ballsmash
2015-10-13 13:12
Matchen mot Brighton sänds väl också?
Leeds United Kristoffer
2015-10-13 11:19
Även matchen mot Derby i december tv-sänds. De matcherna som är klara att tv-sändas är: Torsdag 29/10, kl 20:45 – Leeds vs Blackburn Lördag 7/11, kl 13:30 – Huddersfield vs Leeds Torsdag 17/12, kl 20:45 – Wolves vs Leeds Söndag 27/12, kl 17:30 – Nottingham Forest vs Leeds Tisdag 29/12, kl 20:45 – Leeds vs Derby
Leeds United lufc4ever
2015-10-13 10:53
Gött !!

Då kan man återigen få se 1147st filmningar per match och hela lag som jagar domare för att dom tycker han dömt fel.

Jag e inte bitter......

;)
Leeds United Linus.M
2015-10-13 10:06
Viasat säkrar upp La Liga och Serie A from denna säsong och Ligue 1 from nästa säsong.

Undra hur detta påverkar Championship? Det avtalet går ju ur nästa säsong.
Leeds United Duke
2015-10-12 19:31
Man ska komma ihåg att championschip blir bättre för varje säsong också. Det är många klubbar nu som har fallskärmspengar från PL. Fler klubbar har fått rikare ägare än tidigare. Men nästa säsong går vi upp det har Cellino lovat.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lufc4ever
2015-10-12 13:50
Helt med på din frustration ,Stonefree. Jag skulle vilja säga att om man bortser från allt trams utanför plan och bara ser till fotbollen så har inte någon manager/coach fattat galoppen sedan Larry.

Han var inte nåt taktiskt geni men en sak fattade han att använda. Och det var kraften från läktaren. hans order var klara. Full fart framåt. Må vara att han hade Snodgrass, Howson, Gradel och Becchio och Beckford att leka med men ärligt talat var dom verkligen mil bättre än vad Ove har idag ??

Jag säger nej. Det Ove har skulle också kunna klara av att spela anfallsfotboll som det gjordes då och med hjälp av kraften från läktarna växa ännu mer.

Men det gäller att uppmana spelarna att ta risker och det tror jag inte Ove gör. Jag får känslan av att det är på tok för styrt vad som ska göras och på så vis låser det sig totalt.

Ta det lugnt och ge Ove tid säger förnuftet. Håller absolut med men med tanke på hur det sett ut hittills och hur Oves meriter med Wigan såg ut så är det svårt att inte oroa sig. Wigan på papper var definitivt inte nedflyttningskandidat.

Det är bara att hoppas till gudarna att han kommer till insikt att snålspel håller inte längre.
Leeds United stonefree
2015-10-12 10:21
Visst känns det ibland som att vi bara byter spelare, inte kvailtet på spelare, det är bara något vi inbillar oss själva. Vi har ju egentligen inte kommit en meter framåt på de 3 senaste åren. Vi har kastat ut (gratis) hur många spelare som helst, är det 25-30 stycken och ersatt dom med vi säger 25 nya. Men har vi blivit bättre? Nej, inte ett skit! Spelar vi bättre fotboll? Nej, skaper vi fler chanser i matcherna? Nej, Gör vi fler mål? Nej. Har vi spelare med större Leeds Hjärta? Nej. Är tränaren bättre? Nej. Är det något som inte stämmer i dagens Leeds? Ja, absolut!
Så där kan man hålla på i en evighet. Det finns i dagsläget bara 2 spelare som står utandför det ovenstående och det är Botaka och Buckley. En liten fundera när det gäller Botaka! Rösller säger efter Middelsbrough matchen, att Botaka var en frisk fläkt, han rörde om lite i grytan, vågade utmana motstånderna! Kul eller hur! Vad hände i matchen efter mot Birmingham? Han satt på bänken !!!!!
Leeds United Kristoffer
2015-10-12 09:13
4-2-3-1 med Snodgrass, Howson, Gradel och Becchio längst fram. Det var en hyfsad startelva vi hade i League One och första säsongen tillbaka i Champonship.
Annons: