/england/leeds/forum/975.aspx/england/leeds/forum/975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Tobbe O
2015-10-19 12:08
Han snackar om långsiktighet men sparkar tränare på löpande band. Känns som vi aldrig kommer komma någonstans under Cellino. Å sedan Evans också, kunde han överhuvudtaget valt någon mer impopulär tränare? Men visst, folk står väl inte direkt i kö för att jobba under honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Rob.
2015-10-19 12:04
Spelar ingen roll vem som tränar oss, vi har väl provat 25 st de senaste 3 åren och har någon egentligen varit bättre än nån annan? Felet ligger inte där.
Leeds United Linus.M
2015-10-19 12:03
Detta var droppen. Den som fortfarande gillar Cellino efter det här är inte klok någonstans. Steve fucking Evans?!
Leeds United Linus.M
2015-10-19 12:00
FUCK OFF CELLINO.

Hoppas den idioten försvinner ur klubben illa kvickt.
Hartey
2015-10-19 11:49
Herregud.....
Leeds United stonefree
2015-10-19 11:34
Vi måste få in en tränare med lite hjärta för klubben. Poyett, eller locka Grayson på något sätt.
Jag förstår inte hur folk kan bli så upprörda över det här beslutet. Sätt er ner och kolla alla matcherna den här säsongen, fotbollen över lag är den sämsta sedan Januari till april 2013 -14 säsongen. Motstånderna gör i snitt 2 mål på en chans emot oss i de flesta matcher och vi kör i princip med samma 13.14 spelare. vi har ju en del spelare som inte ens har fått chansen trots det dåliga spelet och resultaten och då är det något som är fel, eller om man säger så här! Varför har vi dessa spelare i våran trupp, när de ändå aldrig får spela?
Leeds United lufc4ever
2015-10-19 11:21
"He's doing a beautiful job. It's a team that when it's ready, it's going to fly," Cellino told BBC Radio Leeds.

"We are starting to build a team and a new mentality. We know that when you want to build something, you need to do the foundations and that takes more time.

"If we are rash with the foundations, we risk breaking the building like we have done before. If we don't do the same with the team and the players, we risk wasting time like in the past years."

Från vår älskade härskare för inte så många dagar sedan. Då var Ove det bästa som någonsin hänt honom.

Psykopat och inget annat.
Leeds United Svanen75
2015-10-19 11:15
Ett jävla skämt! Orkar fan inte mera.
Leeds United lufc4ever
2015-10-19 11:14
Massimo the man of the people.......

Väljer Steve Evans som redan är avskydd av 90% av fansen. Han är verkligen en av oss käre gamle mys Massimo.

Jag börjar snart tro på tomtar och troll.
Leeds United Ballsmash
2015-10-19 11:03
Jag vettefan.. Tyckte ändå spelet såg bra ut trots förlusten, och vill ha kontinuitet. Men med tanke på hans uttalande innan matchen, så kan man helt enkelt inte vara kvar.
Leeds United Rodell
2015-10-19 10:59
räknar vi med mycket protester nästa hemmamatch då... även om resultaten inte varit dom bästa så är detta fel beslut tycker ja man kan inte gå ut och säga vad målet är och inte ens ge det tid... resultaten kan svänga fort i championship det verkar inte cellino veta om.. Brukar gilla cellino många gånger... men detta beslut gillas inte.. :(
Leeds United stonefree
2015-10-19 10:52
Jag är varken glad eller lessen, men han får skylla sig själv, vidtar man inga åtgärda, när spelare visar dålig form, då slutar det så här för eller senare. Hoppas att inte nya tränaren lutar sig för mycket på Silvestri, Bamba, Wood. Hoppas han kan få ordning på försvaret. Täppar vi igen i matcherna, så lossanr det snart i andra ändan och målen börja trilla in i takt med självförtroendet.
Alla som har varit hos oss sedan Grayson har haft en förbandelse hängande över sig. Tyvärr!
Leeds United lufc4ever
2015-10-19 10:39
Vi är slut som klubb. Stackars älskade Ove är inte älskad längre. Går fort i kärlekens värld.
Leeds United Kristoffer
2015-10-19 10:35
The Telegraph are reporting that ex-Rotherham boss Steve Evans will take training this morning. Will try to confirm.
Leeds United Kristoffer
2015-10-19 10:35
Phil Hay ?@PhilHayYEP 8 minför 8 minuter sedan

BREAKING: Leeds United have sacked head coach Uwe Rosler. #lufc
Leeds United Kristoffer
2015-10-19 10:01
Får Bamba ett gult kort till blir han avstängd en match. Med Cooper skadad innebär det att vi kan få se Wootton och Bellusci som mittbackspar inom en snar framtid.
Leeds United TheWhiteRose
2015-10-19 09:52
Terry Cooper //

Han sa att det var Brajton som inte vunnit i oktober på fem år. Statistiken bröts mot.. Leeds.. :(
Leeds United terry cooper
2015-10-19 09:41
Hörde jag rätt ?
Tycker kommentator på Viaplay sa att Leeds inte vunnit en match i oktober på 5 år.
Hartey
2015-10-18 17:00
Ok nu är det kamp om nedflyttning! Next game!!!!
Leeds United Linus.M
2015-10-18 11:58
Bullenkarlsson//

PM PM PM
Leeds United stonefree
2015-10-18 11:20
Hangover today? Ja vad ska man säga, det är nog bara att konstatera att det kommer att bli ännu ett tufft åt. Vi får helt enkelt skrota alla förhoppningar om något annat än topp 15 i år igen. Är det inte så att vi kanske ska vänta med att ha några som helst förhoppningar om en topp 6 placering tills vi har slutat i topp 10 några säsonger. Jag ställer mig inte till skaran av entusiaster över gårdagens match. Visst var inställningen bättre, men det är fortfarande långt mellan guldkornen. Är Brighton nummer 1 med det spel de spelade i går, då är det en katastrof, måste var ett av de sämsta motståndarna i år, om inte de medvetet gick ut med den filosofi att helt enkelt sparka bort bollen från eget planhalva hela tiden. Man ser fortfarande stora brister i vårat försvarsspel. Alla byten blev skit, vi byte ut bra spelare mot dåliga igår, det är sånt som händer, får man lite tid på plan och man kommer in snett i matchen, då blir det många gånger svårt att reparera det. Kolla Mowatts första 20 minuter igår, det var ingen fröjd för ögat, sedan lägger han en perfekt frispark som det blir mål på och karln blir plötsligt en av de bästa på plan. Själv anser jag att det var svagt av Antenucci att tappa boll som blir till 2-1 Brighton, men det är ett lika stort underbetyg till Wood som forward att missa målet på Mowatts andra fina frispark, han var helt ostörd. Det är tjänstefel att missa en sådan chans. Rösler har nog endast en match kvar som tränare, mor full skinkorna på onsdag om inte vi hittar på något helt outstanding. Jag tror på 3-0 till Fulham mål av Smith och McCormack, nu när vi ändå är förnedradade, kan vi lika gärna bli det 100% Godkänt igår: Cook, Botaka, Mowatts utom första 20, Cooper för målet. Underkänt: Antenucci´s inhopp, Wood, Wotton och Bamba och Silvestri. Som läget är nu, så ser jag hellre att vi spelar i toppen av League One än det här som vi prestera just nu
Leeds United lufc4ever
2015-10-18 07:49
För några veckor sedan klagade jag på att det var väldigt länge sedan vi förlorade och det kändes orättvist. Förstå mej rätt. Jag vill aldrig förlora men ska man göra det så ska man göra det som igår. Det gör liksom ont på rätt sätt. Då vet man att man kan men att oturen grinat en i ansiktet bara. Sånt jämnar ut sig i slutändan bara man behåller tron på vad man gör.

Det som gladde mej mest igår var inställningen. Det var solklart att direktiven från Ove var hög press, spela rakt och våga riskera. Framförallt i första halvlek. Hade det inte varit för Adeyemis junioringripande som ställer Bamba och Wootton på halvdistans så är jag övertygad om att vi haft ledningen i halvtid. Det hängde liksom i luften.

Andra halvlek var lite jämnare men det kändes aldrig riktigt farligt trots deras lilla press som slutade med ett i ribban. Sen gör Oves byten som jag inte förstår. Det fick vår glöd att gå ner ordentligt tyckte jag. Och som grädde på moset så går en för dagen utmärkt Cooper sönder och allt skiter sig. Antes ingripande innan målet är en skam. Han säljer hela laget när han inte är villig att offra ett hårstrå i situationen.

Men nu hoppas jag att laget inser att detta är vägen framåt. Det var trots allt Brighton vi mötte och deras självförtroende är ju sky high. Vi störde serieledarna rejält och med samma inställning och spel kommer vi vinna mer än vi förlorar. Det är jag övertygad om. Såklart kan man önska att vi skapar mycket mer rena chanser och så men just nu är vi definitivt inte på topp och då förvånar det inte mej att vi inte skapar mer.

Wood sätter nicken eller Mowatt rövar in den innanför stolpen och vi har 2-1 istället . Såna lägen går in när man har flytet. Små marginaler. Klassiskt.

Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-10-18 00:47
Linus//

Du vet att det hänt tidigare va? Att spelare blivit tvungna att sänka sina löner menar jag. Det låter på dig som det aldrig hänt tidigare.
Leeds United Duke
2015-10-18 00:43
Tycker spelarna gjorde det bra idag. Brukar klagas på sena/uteblivna byten men idag tappade vi matchen pga alla byten. Inte Brughton vi ska slå för att hänga kvar kommer viktigare matcher framöver.
Leeds United Svanen75
2015-10-18 00:06
Tung förlust i dag, oförtjänt dessutom. Well well på onsdag är man på plats och hejar fram laget i hjärtat. MOT och god natt!!
Leeds United Linus.M
2015-10-18 00:00
"att Byram inte presterar och vill skriva nytt kontrakt,"

För att han får erbjudande om att sänka sin lön. Hade du gjort det på ditt jobb?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-10-17 23:54
Spelarna är de som får betalt för att göra jobbet. Mycket märkligt prat om massa saker runt om klubben som gör att vi förlorar matcher! Spelarna får månads löner som är mer än vi tjänar på ett år. De ska hålla käften, dra på sig vår vita tröja och gå ut på planen och göra jobbet om så Cellino skulle stå med en motorsåg vid sidan av planen. Jag säger detta som en föredetta fotbollsspelare med runt 10 år inom och runt den svenska professionella / halv professionell fotbollen. 3 år inom Kalmar FF och sex säsonger i division II. Jag har haft många olika tränare och många olika sportchefer. Allt från Nanne Bergstrand till Conny Karlsson. Johnny Erlandsson, Svante Samuelsson, Simon Hunt etc etc. Jag har mött spelare som idag är landslagsspelare, huvudtränare i allsvenskan osv och jag har åkt ur division II och året efter division III. Jag vet att mycket handlar om allt runt omkring. Jag vet att om laget känner att det inte satsas så är det svårt men jag har alltid spelat med hjärtat för varje lag så det har inte spelat någon roll för mig och då har jag aldrig varit högavlönad. Jag har tjänat pengar men aldrig så jag har kunnat köra runt i sportiga lyxbilar och lagt undan hundratusentals kronor varje månad! Jag säger inte heller detta som om jag nu har någon förhandsrätt att ha rätt i dessa frågor utan jag säger bara av egen erfarenhet hur det har funkat för min egen del genom alla år; Prio nr1: lagkänsla Mening; Alla spelar för varandra! Prio nr2: klubbkänsla Mening; Alla dör för klubben Prio nr3: Känslan för tränaren Mening; Man tror på tränarens filosofi Om något av detta inte funkar så har man problem. Visst kan utomstående problem påverka men spelarna har inte betalt för att påverkas av NÅGONTING utanför planen. De ska hålla käften och ge allt för klubbmärket annars kan de dra åt helvete. Att vi inte vinner skyller jag inte på några andra än spelarna och tränaren. Jag tror fortfarande på dom och på Rösler så jag ber dom inte dra åt helvete än men att Cellino fortfarande får skit för uteblivna resultat går över mitt förstånd när han satsat miljoner av sina egna pengar på spelare som Wood, Botaka, Buckley, Bamba, Cooper osv. Många beslut Cellino tagit kan kritiseras och det har alla rätt att göra men numera ligger mer fokus på att kritisera honom än att snacka om fotbollen som spelas på planen. Han har väl gjort mycket som krävts av honom, är det inte lite läge att klaga på att Wood missade två öppna lägen idag, att Byram inte presterar och vill skriva nytt kontrakt, att oturen hela tiden ligger oss nära, att Mowatt inte satte sitt stolpskott osv osv... Jag bara undrar alltså? När ska vi börja fokusera på laget som ju faktiskt är de som representerar oss? MOT
Leeds United Rodell
2015-10-17 21:54
Är det bara jag som ser Wood i det fasta defensiva hur mycket han gör? hur många gånger han finns som uppspels punkt så vi får upp laget, nicken han inte får i mål den kan jag hålla med om andra läget när han har ryggen i mål så har han ju inte så mycket val. idag har vi otur att vi åtminstone inte får en poäng dok försvann mycket av spelet när vi ändra om till 442... buckley får gärna vara kvar på bänken nästa.. hoppas coopers skada inte är allt för allvarlig han o bamba var bra idag!
Leeds United Rodell
2015-10-17 21:49
botaka var bra idag tycker ja, tyvärr nådde väl inte adeyemi upp till någon bra nivå och silvertris agerande över matchen vissa situationer är riktigt dåliga undra när han blir bänkad :(
Leeds United Gary Kelly
2015-10-17 21:48
dubbelpost
Annons: