/england/leeds/forum/974.aspx/england/leeds/forum/974.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2015-09-22 20:41
Jag förstår Massimo att han har en budgetplan och om det innebär att en av byggstenarna kostar för mycket försöker rätta till det. Helt med på det, men va fan ska springa och böla i pressen hjälpa ?? Jag kommer aldrig förstå sånt. Amatörmässigt.

Sen att Byram inte vill signa en lönesänkning är så klart hans val. Ingen aning hur stor sänkningen är men med tanke på vad man tjänar på denna nivån redan så blir det lite besk smak. Det är trots allt hans moderklubb och om han inte klarar att gå från säg 5 till 4 miljoner om året för att klubben behöver det, så blir man en aning besviken på honom. Men det är ju bara spekulationer så klart.
Leeds United Linus.M
2015-09-22 20:38
LSK// Fast det kan vi inte kräva år 2015 tyvärr... Men jag förstår din poäng. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Leeds så klart!
2015-09-22 20:37
Sportkalle,

In his autobiography, "Right Back to the Beginning", Revie's eventual replacement Jimmy Armfield related a telling story about Madeley negotiating a new contract: "He once actually signed a new contract on what was virtually a blank piece of paper. I called him in to discuss terms and opened discussions by saying, 'OK, Paul, we'll give you so much'. He replied that he had no intention of leaving Leeds so he might as well sign the contract and let me fill in the details. I said, 'What do you want, then, two years or three years?' He answered, 'Either way, I'll leave it to you. I just want to play for Leeds,' and that was that".
Leeds United sportcarl
2015-09-22 20:36
leeds så klart, kan det varit någon av bröderna gray eller madely?, minns bremner sa att han alltid gav 100% för klubben då han visste det fanns fans som skulle ge bort ena armen för att få spela för klubben, nu är det andra tider
Leeds United sportcarl
2015-09-22 20:32
Linus M 20.26,om han är den bäste backen? upp till bevis, Berardi har den stensäkert som jag ser det likt Taylor har vänsterbacken, där kommer det inte bli några förändringar,
2015-09-22 20:31
@Linus.M:

Så ser det tyvärr ut numera. Hemskt i mina ögon.

Vem var spelaren i Leeds under Don Revie som lämnade in ett blankt papper som svar på frågan om hans lönekrav etc?
"Betala mig vad du vill, jag önskar bara att få spela i Leeds."

Det du Byram ; )
Leeds United Linus.M
2015-09-22 20:26
Sportcarl// På högerbacken då? Där har vi Berardi, Byram och Wootton. Där Byram är den bästa högerbacken av dessa tre.
Leeds United Linus.M
2015-09-22 20:25
LSK// Håller med Cellino där med. Även fast det är svårt att hitta klubbhjärta nu för tiden.
2015-09-22 20:23
@Linus.M:

Det håller jag med om, men då gäller det att vår scoutingverksamhet är top class,
Cellino ensam vet vi är inte top class.;)
Fast jag delar helt Cellinos syn när det kommer till att ingen spelare utan Leedshjärta eller viljan att få ett Leedshjärta transplanterat ska värvas.
En läxa från förra säsongen misstänker jag.

Leeds United sportcarl
2015-09-22 20:22
leeds så klart 20:12, visst är klubben den store förloraren om byram går for free nästa sommar och vi i princip bara får utvecklingsersättning som inte motsvarar hans värde,skall man hitt något positivt är det väl att vi visar nu att vi inte är en selling club längre, även om han underpresterat denna säsongen och vi nu har buckley, dallas och botaka så vill jag i den bästa världar behålla honom. och skulle han gå så accepterar jag det utan att se honom som svikare, han blir inte yngre och finns det bättre klubbar som vill ha honom så får man acceptera det.
2015-09-22 20:12
Japp, var är Lucs när man behöver honom? ; )

Läste också om ryktet på Waccoe.
Väljer att tro på det ryktet lika mycket som jag tror på rykten från Twitter.
Sanningen lär komma ut så småningom

Tyvärr har det gått prestige i frågan, vilket aldrig brukar sluta lyckligt.
Förloraren blir Leeds (förlorar Byram alternativt förlorar miljoner)...som alltid.
Leeds United Linus.M
2015-09-22 20:08
Sportcarl// Härlig nivå... LSK// Absolut... Sedan har vi ju fått spelare som spelat i England för en bra peng ändå. Buckley, Murphy, Cooper, Wood :)
Leeds United sportcarl
2015-09-22 20:05
Lucs the cop cat kanske kan ta reda på vad Byram har i lön, läste på luscos men som sagt ett rykte så jag vill inte sprida det vidare, hoppas på hans leedshjärta, jag vill ha honom kvar men dock inte till vilket pris som helst, rent krasst så varje vecka som går tills kontraktet går ut nästa sommar så minskar ju summan som vi kommer få för honom likt den ökar hans framtida lön i en annan klubb, handlar ju inte bara om cellino och byram utan om klubben med
2015-09-22 19:57
LinusM,

Värderingen av engelska spelare är galen.
Värre blir det nu när FA bestämt att gynna användandet av spelare från UK ännu mer.
Köpeklubbarna i PL är desperata efter ungdomar från UK för att få önskad kvot.

Jag kan förstå att Cellino letade efter italienska spelare förra säsongen.
Rena fyndlådan i jämförelse.
Synd bara att han inte köpte några bra....
Äsch, nu var jag stygg. Ett par guldkorn hittade vi bland skräpet.

Leeds United Linus.M
2015-09-22 19:47
LSK//

Mjo... Förmodligen. Men engelska talanger är dyra :)
2015-09-22 19:46
@Linus.M:
Jovisst, men priset på Kåmark var inget överpris utan en ett sanslöst galet pris. Något som bara sker vart hundrade år. Fulskinkan hade fått galna kosjukan...
2015-09-22 19:41
@Linus.M:
''

Det är varför jag aldrig behöver be om löneökningar ; )
Leeds United Linus.M
2015-09-22 19:36
@Leeds så klart!:

Du har ju inga dåliga insatser sa du :-)
Leeds United Linus.M
2015-09-22 19:36
LSK///

1) Hahah... Ja... Men om vi INTE tar med dig dådå... :)

2) £8m är ett överpris... Eller ja, kan McCormack gå för £11m kan väl Byram gå för £5-7m kanske om han får spela på rätt position.

Sportcarl//

Absolut, de har sinnessjuka löner vad de än har. Men det är fortfarande korkat att ge ett förslag om lönesänkning till en person som har Premier League klubbar efter sig och har varit i Leeds sedan han var 10 år. Tycker jag.

Stonefree//

Det är väl en jäkla skillnad att spela högerback och högerytter? Man kan inte begära att alla ska vara allroundspelare.
2015-09-22 19:35
@stonefree:

Visst är det så.
En dålig insats innebär noll i löneökning, ingen bonus, och kanske tom sparken.
En bra insats motsatsen.

Jag skulle inte gå till min chef och kräva en löneökning om jag visste att min insats varit dålig/bedrövlig. Inte det bästa förhandlingsläget ; )
Leeds United sportcarl
2015-09-22 19:31
Linus M 19:25, då får vi väl ge han samma lön som berardi gick med på, Berardi spelar ju på Byrams gamla plats och gör det med bravur,det låter ju hemskt med lönesänkning men nu talar vi ju inte om arbetarlöner och tjämnstemannalöner direkt, kan ju vara något från GFHs tid , den tiden vi blödde konstant
Leeds United Silvestri the King /
2015-09-22 19:31
@Linus.M:

Linus//

VI SKA, inte vara överens här på forumet. Man lagar aldrig ,"mat", utan att tillsätta , det som stimulerar smaklökarna !! KRYDDOR!!
I Leeds forum, så är vi ,"fans", vitlökarna, som luktar, fan så illa, men som i
de flesta fall, smakar , dejligt, om man får tro en dansk kocke.
Men får fundera över om Cellino, orsakar att fansen vänder sig mot Byram ?
Lönen brukar avgöras om man," lever upp till den prestigemässigt " ,eller hur..
2015-09-22 19:28
@Linus.M:

1. Jag är jävligt bra oavsett var jag jobbar. Så det så ; )
Samma kan jag inte säga om Byram...

2. Japp. Även på RS var det delade meningar om att behålla eller sälja eftersom £7-8M ansågs betydligt mer än han var värd.
Idagsläget är Byram värd ca £3M enligt sådana sajter som försöker sig på att göra sådan uppskattningar så visst var £7-8M ett aptitligt överpris.

Leeds United stonefree
2015-09-22 19:27
På mitt jobb får vi lön efter vad vi prestera, just nu är inte Byram i ett sånt läge, han är inte ens ordinarie hela tiden i laget. Har set honom live i 7 matcher 2015, inte i någon har han kommit upp till den kapacitet han hade förra året, när många andra underpresterade. Till hans försvar kan sägas att han inte har spelat på sin höger backs plats i många av matcherna, men vad fan dom är väl proffs, så det är ju inte Rocket science att byta från höger back till höger mittfällt. Kolla grabbar som Cook och Taylor, de har redan gått i fatt honom och förbi i karriären. Om han har fått ett erbjudande som det sägs på £10 tusen i vecken och tackat nej, då är det något fel och är det en lönesänkning, då kan jag säga direkt att han det senaste året har varit överbetalt. Sedan säger jag igen hjärtat, vart är hjärtat till klubben som har fostrat honom. Jag hatar alla fotbollsspelare som bara tänker på pengar. Han har ju för fan 400 000 i månaden eller 4 800 000 om året. Bara en sinnessjuk Championchip spelare som inte är 100 fast på laget just nu tackar nej till ett sådant erbjudande. Kommer inte hans formkurva att börja peka uppåt, så finns det ju inga intressenter till Januari.
Leeds United sportcarl
2015-09-22 19:26
stonefree 18:57, vet inte vad Byram har i lön, men googlade lite på averagesalary championship, i runda slängar är det ca 10 000pund i veckan, i svensk kr tjänar de i snitt 6-7 miljoner kroner om året,
Leeds United Linus.M
2015-09-22 19:25
Byram är en av våra bästa spelare när han får spela på högerbacken. Nu resonerar ni ju som att alla är lika mycket "värda" i laget, vilket dem inte är om man ser till prestationer. Därför förtjänar verkligen inte Byram en lönesänkning.

Då skulle ju alla haft samma lön hur bra/dåliga de än är...
Leeds United terry cooper
2015-09-22 19:25
@sportcarl:

Det blir väl vad vi gör det till. Kort o gott.
Några spekulationer om Pearson o Cellino.
Några citat från Cellino som han kastar ur sig 13 på dussinet o cirkusen är igång.
Inte mycket att ta på allvar , tycker jag.
Tycker allt blivit för allvarligt.
2015-09-22 19:21
För övrigt håller jag med Sportkalle nedan.
Leeds United Linus.M
2015-09-22 19:19
LSK//

Han spelar ur position, det är ungefär som att du skulle arbeta på ett ställe du aldrig arbetat på innan, då är det inte lätt i början :)

Sa många det? Jaså...
2015-09-22 19:17
@Linus.M:

Enögt igen.
Vad har Byram själv gjort denna säsong för att glädja oss?
Redan förra säsongen sa många sälj bums när det ryktades om bud på £7-8 miljoner trots att Byram då var mycket uppskattad av fansen.
Annons: