/england/leeds/forum/973.aspx/england/leeds/forum/973.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2015-04-22 18:41
alltså engelska eller utländsk spelare, vad spelar det för roll egentligen, vi har ju haft mestadels engelska de sista 10 åren förutom sista säsongen, överlag vilket så har man väl blivit besviken på värvningarna, sedan om de heter hunt varney doukara Pearce bellusci, Drury bianchi stewart kebe cani osv, skillnaden är väl att om du värvar internationellt är det väl överlag billigare för samma klass och de har en lägre lönenivå, största felet är och har varit de sista 10 åen att vi värvat från nedersta hyllan och då blir det därefter och alltid samma klagan, skulle vi kunna värva spelare i 5miljonpundsklassen lär de vara bra vilken nationalitet de än har men vi har fått hålla till med vrakgods och oftast med långa fallskärmsavtal, om man tar i pund så har vi nog minst 9 av 10 sista säsongerna sålt för mer än vi köpt, däri ligger nog problemet med, nyfiken hur det blir till sommaren med vilken ägare vi än må ha, finns ju knske bättre förutsättningar att satsa än för ett år sedan, förhoppningsvis har vi ine miljonförluster varje månad economic fair transferembargo emot oss
Leeds United PutteBJ
2015-04-22 18:28
@¤Thom Mattsson¤:

Bra skrivet! Jag tror precis som du att det kommer hända mkt om ett par veckor, frågor och svar kommer rätas ut och vi kan med optimism se fram emot nästa säsong.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-04-22 17:58
Kristoffer// Byram, Mowatt, Murphy, Sharp, Morison. Där har du 5 spelare som har en del rutin från denna ligan och då har jag inte nämnt spelare som Austin, Cooper, Bamba, Cook, Taylor som är spelare som antingen har en hel del rutin eller är spelare som är engelsmän och som är spelare vi satsar på. Där är 9 spelare och av dom jag räknade upp måste man väl ändå tro att runt sex av dom kommer vara hyfsat ordinarie nästa säsong (Cook, Taylor, Byram, Mowatt, Bamba, Murphy).
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lufc4ever
2015-04-22 16:48
Thom det var ingen replik på det du skrev. Det var bara en reaktion på artikeln.

Umbers får prata hur mycket han vill. Vad han än säger tvivlar jag på just nu. Sluta snacka och börja handla. Stå för era ord. Så som sagt i Augusti får vi se.

Jag vet vad jag tror. Det är upp till dom att visa att man har fel.
Leeds United Kristoffer
2015-04-22 16:04
@Norman Hunter:
Skillnad på The Championship och toppligorna. Kanske kan vara bra att ha någon eller några Championship-erfarna spelare i truppen.
Leeds United Norman Hunter
2015-04-22 15:04
@Kristoffer:

Och varför är det så viktigt med ebgelska spelare. Jag har inte sett ett enda lag med en övervägamde del engelska spelare lyckas i ett enda sammanhang på MÅNGA år. Hur bra är det engelska landslaget, hur många engelsmän har vi Chelski, Arsenal, Bayern Munchen, Atl Madrid, Real Madrid, Porto etc etc?

Ska vi lyckas är det verkligen dax att lyfta blicken från öarna. Varenda engelsk spelare är kraftigt övervärderad. Jag tror faktiskt att Leeds skulle ha svårt att hävda sig i toppen av Allsvenskan men att snittlönen säkert ligger fyrdubbelt över vad lag som MFF och AIK betalar sina spelare.
2015-04-22 14:02
lufc4ever// Jag skrev exakt det du säger. Det kommer från Umbers men vad hade du tyckt varit bra nog för att intervjun hade varit godkänd? Vad ska han säga för att folk ska bli nöjda? Jag tycker han gav bra svar och att det arbetas hårt på många fronter. Som vanligt är Leeds United INTE till salu om ingen mega rik person erbjuder typ x4 värdet på klubben. Cellino kommer snart tillbaka osv osv. Vad gäller scouting av spelare i Portugal. Fine by me, om vi kan hitta lite fynd där som vi ju gjort många gånger förr i andra länder så är jag nöjd. Vi skriker desperat efter tekniska snabba yttrar och mig veterligen finns det mycket såna spelare i Portugal. Jag hoppas det arbetet bär frukt. Sen hoppas jag att vi söker efter lite engelsk brutalitet, passion och kämparglöd också men det kan väl inte skada att kombinera?
Leeds United lufc4ever
2015-04-22 13:35
Vad det gäller Umbers intervju så har jag bara en kommentar.

Vi får väl se i Augusti hur mycket som kommer bli sanning.
2015-04-22 13:12
Duke// Väldigt intressant inlägg från dig. Först får ledningen kritik för att den inte säger någonting. Sen när de väl säger något så är det meningslöst? Säg mig, vad är det som är meningslöst i den intervjun enligt dig? Vart säger Umbers att vi ska släppa de unga spelarna gratis nästa sommar? Okey med kritik men snälla, nu är det ju verkligen fel på precis exakt allt.
Leeds United Duke
2015-04-22 11:43
Fullständigt meningslös intervju med Umbers. Visst går det att behålla de yngre spelarna men utan kontrakt går de billigt nästa sommar när kontrakten går ut.
Leeds United Silvestri the King
2015-04-22 10:31
Leeds så klart //
Balsam-fina ord. -Tock,tock...;))
Leeds United Kristoffer
2015-04-22 10:07
Cellino har varit i Portugal och scoutat spelare. Vad hände med att satsa engelskt i sommar som Cellino sa för någon månad sedan?
Leeds United Leeds så klart!
2015-04-22 09:22
@kjelldan:

Hmmmm...äppelkaka.

Tack för ett annorlunda inlägg.
Som balsam för själen i den sträva eviga pro/con-Cellino diskussionen.
2015-04-22 07:23
@kjelldan:

Tack SJÄLV. kjelldan, alltid roligt med lite skojsan, satt som en smäck- in my
HEART .;))
2015-04-22 04:53
lufc4ever// Väldigt intressant intervju. "Om du har ett hus som är värt 1 pund och någon erbjuder 4 pund så är det klart att man blir intresserad". Men det står också att läsa, som jag har sagt 1000 gånger, att Cellino inte vill sälja. Han har tagit sina barn till Leeds, sin fru, han ser staden som sitt nya hem. Men enligt vissa här inne har Cellino nu sålt klubben cirka 769 000 gånger, till 100 % också. När jag läser den där artikeln, visserligen från Umbers, så tycker jag det verkar intressant inför sommaren. Han kan ju ljuga men det låter som att våra unga spelare absolut inte kommer säljas, att truppen kommer förbättras och att det kommer komma upp många intressanta och bra nyheter för Leeds fansen. Det verkar också som att vissa kontrakt redan är påskrivna nästan? Han erkänner också att kommunikationen mellan klubb och fans måste bli bättre vilket jag tycker är bra. Det är ett första steg mot förbättring att man iaf erkänner. Om lite drygt en vecka är Cellino tillbaka och då hoppas jag att han sätter igång med arbetet inför kommande säsong. Jag tror fortfarande att Cellino kan vinna över dem som tvivlar och för mig så känns han fortfarande som rätt man på rätt plats. En galen italienare i en galen klubb full med galna fans.
Leeds United kjelldan
2015-04-21 23:32
Fasen, att gå in på RS och gå ut därifrån med ett sug efter äppelkaka är inte varje dag. Tack Silvestri!

Leeds United lufc4ever
2015-04-21 19:50
@sportcarl:

Just nu är det nog bara den inre kretsen som vet. Planen är att presentera milestones. Gissar att första är £1m.
Leeds United lufc4ever
2015-04-21 19:48
Time will tell helt enkelt.
2015-04-21 19:27
@Åby.Krona:

Började med roboten förra sommaren. I år har jag ingen mossa där.den gått !!
Där roboten inte gick finns mycket mossa i år.
Leeds United Kristoffer
2015-04-21 19:27
Nu har det visat sig att även Cani hade knäproblem men Leeds valde att låna in honom i alla fall. Precis som med Benedicic.

Väl spenderade pengar.
Leeds United Åby.Krona
2015-04-21 19:10
Gröna sidan upp.
Leeds United Åby.Krona
2015-04-21 19:09
På ta om vår en klok man sa till mig håll gräsmattan lång så slipper du mossa o lite annat .Låt gräset gro nu riktigt långt sen klipp .Prova
2015-04-21 18:27
Som motvikt till Leeds -alla bekymmer och vedermödor, bryter jag av, och vill tala om den underbara sommar som idag har börjat.
Gräsmattan utanför mitt hus lyser av gula påskliljor, bland den blå scillan,utanför mitt gula hus.
Klätterhortensian på en gammal björkstam knoppas, lagom till den svartvita flugsnapparen .intar samma gamla fågelholk som vanligt.
Juni månad börjar med alla rosorsblomstring , Flammentanz, Ingrid Bergman,
Orange Troika, Gul Piece. för att nämna några.
Gräsmattan övermannas av MR ROBOT, han knatar över 1500 m2, lätt som en plätt, och till hösten kan man mumsa på goda plommon och röda vinbär.,
samt äppelkaka gjord på Aromaäpplen med en tjock vaniljsås..
Med denna verklighet får man inte klaga, Så är det att bo på landet,
I love,t, ..Lite off off men det får NI tåla, Jag tar mig an Leeds sedan !!
Leeds United Åby.Krona
2015-04-21 17:51
Som Mc sa när han varit avstängd ska åka omkring i Eng o titta på spelare ,jo pyttsan har nog mest rensat majskolvar i florida
Leeds United sportcarl
2015-04-21 15:38
någon som har koll på hur mycket CBS har samlat in?
Leeds United lufc4ever
2015-04-20 22:14
Sportcarl //

Ärligt talat har jag ingen aning varför man valt just detta spåret men man har säkert tittat på flera alternativ och tyckt att detta varit det bästa.

Som sagt, andelarna är till salu. Allt såna bolag tar i är till salu till rätt pris. Värderingen är £10m och den känns rimlig för £40m för klubben låter rimligt. Framförallt eftersom att man inte får annat än spelartrupp, golden ticket och en massa hemlisar.

Det jag själv tror kan bli den knepiga gåtan att lösa om man kommer till bords är hur hagalna är GFH efter TV-pengachansen ? Tycker dom det är värt att hålla sig kalla och hoppas på att Cellino ska fixa biffen så kan det bli jobbig. Men Cellino är inte känd för att strö massor omkring sig och bäst chans att ta sig ur detta hål är nog det ändå. Att gå upp "gratis" är ingen omöjlighet men det är mycket mindre chans.

Jag tycker man ska inte glömma bort en mycket viktig bit i ekvationen och det är förtroendet MC har skaffat sig. Det är snart lika med noll och sånt sätter sina spår genom en hel organisation. Hade han haft alla med sig så hade det möjligen gått att gå upp efter hans modell. Lagom billigt och mycket tro på saken. Hur många kommer brinna för honom efter en säsong som denna ? Nä, vill han upp (om han nu får chansen ens) så får han nog upp med börsen rätt ordentligt och inte ens det lämnar garantier.

Så frågan är,vill GFH vänta ?? Jag tror inte dom ens kan stava till långsiktigt.
Leeds United sportcarl
2015-04-20 21:01
lufc 20:49 varför måste man samla ihop pengar först för att fråga om GFH:s andel är till salu? varför inte först fråga är andelarna till salu och vad kan ni tänka er att sälja era andelar för? och därefter go for it
Leeds United lufc4ever
2015-04-20 20:49
Thom // Jag hör allt du säger och jag förstår dina argument. För det är dom mest logiska. Jag kan erkänna att jag är småblind av drömmen att detta kan funka. Kanske desperat är ett bättre ord jag vet inte. Men omöjligt är det inte. Större under har skett och ibland måste man bara släppa på sina spärrar.

Jag har inga problem med att vi har flera ägare. Det enda jag vill veta är vem är dom och vad har dom för planer med vår klubb. Det är något vi inte haft en aning om dom senaste 10 åren. Vi har gissat och har säkert inte fel i mycket men vi har inga fakta överhuvudtaget. Sånt tycker jag är rätt trevligt att veta om jag ska betala för något. Om jag tänker köpa en bil vill jag veta hur många ägare den haft och om där finns några skulder kvar på den.

Yes det är möjligt att GFH säger buzz off med era £10m vi vill ha £25m. Men då övervärderar dom klubben fullständigt och jag är inte så säkert på att dom ens får lov att göra så. Lagligt tänker jag då. Men som sagt så vet jag för lite kring det.

Jag är inte ute efter att göra pengar på mina insatser i detta. Jag är inte ute efter att stå och skrika på barrikaderna att jag vill minsann också höras. Merparten som går in i detta kommer inte bry sig om detaljerna utan kommer säkert gladeligen låta ett fåtal utvalda föra deras talan. Kan man bara hålla detta på den stigen så ser jag inga problem i att ha 35000 röster. Lite grann som ett parti gör. Jag är blå och har alltid varit men där är delar i deras politik som jag inte håller med om. Men helheten får mej att kompromissa. Demokrati. Man kan inte få allt.

Återigen så handlar detta inte om klubben är till salu eller inte. Det handlar om att få ihopa pengar till att fråga om GFH´s andel är det. Och deras andel har varit till salu sedan dag 1. Dom är ett riskkapitalbolag och inget annat. Dom är här för att göra pengar och nu har några tappra själar satt sig ner och tänkt ut att £10m kan nog vara ett fint runt tal som GFH kanske kan tänka sig lyssna till. Jag är beredd att tro dom för dom är Leedsare precis som du och jag. Om dom är skojare så kommer jag förlora 1200kr ungefär. Det kan det vara värt för att iaf försökt få till en förändring.

Sen tror jag nog att man ska definitivt inte underskatta folkets kunnande bakom detta. Dom må inte ha klabbat med en skadeskjuten italiensk jojoklubb i 22 år och dragit på sig rättsväsende till höger och vänster, men att på 3 månader jobba fram denna idé till att nu kunna försöka sälja den är det inga vanliga tomtar som en annan gör.
Leeds United sportcarl
2015-04-20 19:18
på tal om vår reservmålvakt stuart Taylor så är det ett ganska stort reportage om honom i Aftonbladet som inte tagits upp här, man kan ju inte annat än tycka synd om honom,
Leeds United sportcarl
2015-04-20 19:17
Annons: