/england/leeds/forum/972.aspx/england/leeds/forum/972.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Duke
2015-09-24 20:09
Thom// Ja Antenucci skulle inte få spela fler matcher i slutet av förra säsongen men Readfearn tog ändå ut honom i en del matcher. Detta var en av anledningarna till att tränaren fick lämna.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2015-09-24 17:08
nu är man nyfiken på att se batoka och buckley och hur bra de är, om de är flip eller flopp, batoka förhoppningsvis inhopp eller start på söndag
Leeds United Tobbe O
2015-09-24 16:24
När vi ändå pratar matcher i London undrar jag om några är sugna på att åka på Charlton away. Har ni inte åkt på bortamatcher förut så kan jag verkligen rekommendera det, brukar vara de mest hängivna som åker och det brukar bli rejält tryck. Till Charlton brukar vi få många biljetter och det sägs vara en av årets favoritmatcher för många fans. Vill man stå bland Leedsfansen måste man vara medlem men är man inte det så blir det inte fullsatt på The Valley så man borde i vilket fall som helst få biljett utan problem. Matchen är den 12 december så det är ett perfekt tillfälle att kombinera Leedsmatch med lite julshopping i London. Flygbiljetter till London kan man ofta hitta billigt. Kul om vi kunde bli några stycken som åker.
Leeds United Svanen75
2015-09-24 15:32
Stonfree Biljetten är redan kirrad, tänkte mest om det var några som var sugna på att mötas upp och dricka några pints innan matchen.
Leeds United stonefree
2015-09-24 13:34
@Svanen75:

Vi brukar få 3500 biljetter till den matchen, förra året var där 3498 Leeds supporter. Du måste var guldmedlem annars är det kört, med tanke på det tryck de 6297 Leeds supporter utgjorde i helgen mot MK Dons. verkar det som det har blivit mycket inne att följa med på matcherna, så om det vill sig illa, går alla biljetterna till folk med årskort, som sedan krängar sina till högstbjudande!
Leeds United Linus.M
2015-09-24 11:09
Stonefree//

Hur vet du att Byram inte vill spela för Leeds?
Leeds United Svanen75
2015-09-24 10:58
Är det några LUSS:are som ska över och se Fulham vs Leeds den 21 okt?
Leeds United sportcarl
2015-09-24 08:13
Jag hoppas Byram stannar, en Byram i form och inspirerad är en tillgång, handlar det om pengar så kan han säkert hitta andra klubbar som ger mer,
Särskilt om han går gratis, hoppas dock han inte gör en mccormack beckford eller johnson och är kvar i denna divisionen, låt säga han kan gå med på 10000 pund i veckan personligen rycker jag det är sjukt bra för andradivisionen ger i svenska kronor cirkus 7 miljoner kr om året,jag fattar varför typ 90 % av klubbarna blöder,rimliga löner ger ju mer till investera i spelare. Säger väl som stonefree att dags att blicka fram mot söndagens tv-match
Leeds United stonefree
2015-09-24 08:04
@Leeds så klart!:
Bra artikel, men jag tror inte det ändrer något gällande Byram, han är rökt, varför ska en spelare som inte vill spela för Leeds få plats i en laguppställning. Sedan kanske jag ska tillägga, trots jag har sågat honom, Byram har haft en spikrak uppåtgående kurva i sin karriär, han var i många matcher förra året Leeds bästa spelare. Det som är det stora problemet nu, är ju att hur man än försöker lösa Byram krisen nu, så blir det fel. Skriver han på trots allt, vet ju folk ändå att han gör det enbart för att få spela, inte för att han har något större hjärta i Leeds och fortsätter det som nu, får han spela U21 som mest, vilket kommer att missgynna honom själv. I grund och botten tror jag många av de här unga grabbarna i händerna på rena rama mafia agenterna, som skiter i de här unga killarna, för honom gäller det bara att mjölka så mycket som möjligt ut av varje affär. Men den här gången tror jag hans agent inte riktigt ser längre än näsan räcker. Hade Sam skrivit på nu och gått till sommar, vi säger att han då blir sålt då för £7 mille och argenten får 10%. Då får han £700 000. Leeds får stora pengar. Sam får spela i en hyfsat stor PL klubb. Nu inget spel, Sam glöms bort, kanske det kommer ett bud på £3 mille i Januari, som Leeds då tar, för bättre lite än inget. Agenten får £ 300 000. Leeds får mindre pengar och Sam får spela i en skit klubb i PL. Vem förlorar? Jo allihopa! Hade vi haft en annan ägare, hade detta kanske inte hänt. Men nu har vi Cellino och vi vet att han inte är särskilld diplomatiskt i sina uttalande, men vi har vi ändå fått en ägare som verkar tro på Leeds i PL någon gång i framtiden. Det här har vi pratat om för. Ingen spelare är större än klubben, ingen klubb är större än sina fans. Inga fans, ingen klubb. Ingen klubb, inga spelare. Summan av kardemumman: Det är vi som är Leeds. Det här blir mitt sista inlägg angående Sam Byram. Dax att titta framåt söndagen istället. Ska bli spännande!
Leeds United Leeds så klart!
2015-09-23 23:26
En bra artikel. om den numera ökända ByramGate.
Läsning rekommenderas.
Leeds United stonefree
2015-09-23 20:42
@Linus.M:
Det var kanske så det var. Men ändå, han har fått en lön som han inte just ju lever upp till, antagligen för att det är större konkurrens om platserna i år och då kanske det var så att han var stjärna i det gamla gänget, men de nya, vi har fått in senaste året har visat att de har större potential och då är Byram plötsligt bara en i mängden
Leeds United sportcarl
2015-09-23 19:07
personligen tycker jag detta känns som ett problem som härstammar från GFH:s tid då löner och ekonomi inte gick hand i hand, jag kan förstå både cellino och byram
Leeds United Linus.M
2015-09-23 19:00
Stonefree//

Cellino sa att han trodde att Byram tyckte han var för stor för Leeds. Något för att vända fansen emot Byram.

Något han lyckats med otroligt väl. Tyvärr.
Leeds United sportcarl
2015-09-23 18:47
stonefree 18:26, nu var det ju cellino som sagt det, om han överhuvudtaget sagt det, ibland kan brittiska tabloider överdriva och skapa rubriker å det grövsta, personligen skulle jag bli själaglad om han exempelvis skulle tänka sig gå från 12000 till 10000 pund i veckan för klubbens skull,
Leeds United stonefree
2015-09-23 18:26
Tålamodet är inte stort bland Leeds hardcore fans, har Byram sagt att han är för stor för Leeds, då finns det ingen nåd att hämta. Mot Ipswich förra veckan stod jag bland några riktig hårda grabbar på South Stand, de tål inte ett enda ord som är emot Leeds på något sätt, det var lite otäckt ett tag, när de började kasta ner flaskor mot domaren och Ipswich spelare, vad de än sa, var det bara att nicka och hålla med och hopas på att de inte skulle gå fullständig bananas!
Leeds United sportcarl
2015-09-23 18:15
stonefree 18:08, kan inte tänka mig att folk buar åt honom, finns ingen anledning även om han skulle vilja lämna, dock är han inte oersättlig längre nu när vi fått in batoka, buckley och dallas, de två som är bäst av dessa fyra skall spela oavsett vad de heter
Leeds United sportcarl
2015-09-23 18:12
i den form Byram är nu spelar det ingen roll om han är back eller ytter,jag har sett honom i bägge positionerna och har han en bra dag så glänser han, men matcher man sett i höst saknas en del, passningspelet har varit slarvigt, faller lätt i närkamper och utmanar för lite, cook och taylor har passerat honom
Leeds United stonefree
2015-09-23 18:08
Det är klart att Byram är rökt i Leeds, han kommer inte att spela mer, han kanske får följa visa matcher från bänken, men högst tveksamt, det är ju inget bra att Leeds publiken buar åt en spelare som tycker han är för bra för Leeds i matcherna. Fattar inte varför han inte bara skrev på det 2 års kontrakt och sedan tog på sig blåstället och så till att hans värde steg, om han sedan ville gå nästa sommar, om Leeds missar uppflyt till PL, hade kanske någon större klubb med pengar köpt honom och Leeds hade fått tillbaks pengar att investera i nya spelare. alla hade önskat honom lycka till och allt hade varit frid och fröjd. Nu finns det endast förlorare i alltihopa!
Skit är vad det är!
Leeds United Rodell
2015-09-23 18:02
Lufc4ever//

Nu mena jag ju självklart inte att Byram skulle göra en Bale ville bara påpeka att det finns spelare som har gjort klivet upp i planen att det inte är så förbannat svårt för en ytterback att kliva upp ett steg, sen tror jag att han har dippat i form har mer över sin situation att göra än ett positionsbyte. Jag tycker ju helt klart själv att han ska spela ytterback men tycker nog fan inte att han skämmer ut sig högre upp heller :)
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-09-23 17:09
Linus// Wow.
Leeds United Duke
2015-09-23 16:52
@simon_orourke: I believe Uwe Rosler has been told not to play Sam Byram at full back by Massimo Cellino out of spite. Sam likely to leave in January. #LUFC Rykte från Twitter.
Leeds United lufc4ever
2015-09-23 16:37
Rodell // Bara för att ett extremfall som Bale har klarat av det så innebär det ju inte per garanti att Byram ska göra det. Att sen spela offensiv ytterback eller som i Oves 4-3-3 nån form av yttermittfältar/ytteranfallare är 2 helt olika roller. Som ytterback kommer du "obevakad" och på överlapp med fart in i sista tredjedelen medans du som ytter redan är på plats och har en helt annan bevakning. Byram må vara snabb men han är snigel jämfört med Bale. Och Bale är dubbelt så kraftfull. Blir väldigt orättvist mot Byram om han ska passa in i Bale mallen. Sen var det ju så 2013 i FA cupen en Byram som spelade högerback och en Bale som spelade ytter. Byram hade Bale i ett strupgrepp den matchen. Men nu har dom gjort ett försök utanför Byrams myshörna och det gick så där. Nu behövs det inte längre för nu finns det gubbar i truppen som har positionen mer naturligt. Så tillbaka till högerbacken och visa vad du kan helt enkelt. Synd bara att han förmodligen är skadat gods nu.
Leeds United Linus.M
2015-09-23 16:23
Thom// Ser endast massa förlöjliganden av mig i ditt inlägg. Lägger ner samtliga diskussioner med dig nu. MOT!
Leeds United Rodell
2015-09-23 16:11
folk som klagar på byram spelas ur position osv att det är därför han dippat i form... Vet någon vem Gareth Bale är? vänsterback när han kom fram nu ytter finns fler exempel på ytterbackar kontra yttermittfältare som antingen fått kliva upp eller kliva ner. i dagens fotboll ska ju oftast ytterbackar agera yttermittfältare och med i anfall osv så större skillnad är det fan inte Sen självklart vill inte Byram spela yttermittfältar/ytteranfallare eller vad man nu ska säga att han gör så kommer han nog med säkerhet plockas ner i banan nu när Botaka o Buckley är i truppen. Han kommer ju konkurrera med Berardi där men om vi har ju inte många ytterbackar i laget så han kommer bli som uniteds valencia kommer nog flyttas runt där det kommer behövas då rösler tycker han är den mest allround spelaren vi har. Detta är min åsikt om byram iaf och yttrar generellt
Leeds United Leeds så klart!
2015-09-23 16:07
@McGrov:
Jag kan även rekommendera ett medlemskap i LUSCOS - den officella skandinaviska fanklubben. Då får man också en riktigt bra tjock medlemstidning med jämna mellanrum. LUSS är "enbart" en intressegrupp på SF:s forum.
Leeds United Rob.
2015-09-23 16:07
Jag och Hartey kommer presentera lite nyheter kring LUSS för alla som frågat efter det. Inom några dagar skall jag försöka sammanfatta det i en artikel :)
Leeds United PutteBJ
2015-09-23 16:00
Byram är för vek
Leeds United lufc4ever
2015-09-23 14:08
@¤Thom Mattsson¤:

Lika härlig varje gång man ser nåt sånt och ser en massa medelålders hålla på som fjortisar. När man i nästa stund kommer på att dom är i samma ålder som en själv !! :)))
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-09-23 13:47
Inget fel på våra fans i alla fall!
Leeds United McGrov
2015-09-23 13:38
Tack för svaret stonefree.

Är på väg att flytta från mitt kära Halmstad till Göteborg. Finns här några Leedsare i Götet som träffas och ser fotboll ?? Kan man i så fall på hänga på nån gång ?? Känner inte jättemånga här uppe. Kan tilläggas att jag är 45 år och älskat Leeds sen jag va 12.Ser för övrigt så mycket Engelsk fotboll jag hinner (på tv) men är tyvärr allt för sällan i England
Annons: