/england/leeds/forum/970.aspx/england/leeds/forum/970.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United BullenKarlsson
2015-04-25 14:52
Snyggt Taylor!
Leeds United Plyma
2015-04-25 14:47
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeess
Leeds United stonefree
2015-04-25 14:31
Den här vgången var det Bamba som orsakade straffen. Visst har vi fått många emot oss, självklart har några varit tveksamma, men de flesta har varit odiskutabla. Bellusci är väl den som har dragit på sig flest staffar, flest gula kort och flest röda kort.
Leeds United Hagby-Mickels
2015-04-25 14:15
@Hagby-Mickels:

Och tre stycken med oss! Bournemouth har fått 15 med sig och två mot!
Leeds United Hagby-Mickels
2015-04-25 14:11
@Mikael.F:

13 om jag uppfattade radiorösterna rätt. Det är många!
Leeds United Gary Kelly
2015-04-25 14:08
Silvestri sjuk, skadad eller petad ?
Leeds United Mikael.F
2015-04-25 14:08
Hur många straffar har vi fått emot oss egentligen, måste ju vara flest i championship?
Leeds United stonefree
2015-04-25 13:18
Torskar vi idag är det till 99% säkert att vi gör den sämsta säsongen sedan vi gick upp från Laeuge 1. Det samma gjorde vi förra året, så hur vi än vänder och vrider på allting, så ser jag det som en totalt misslyckande. Jag har aldrig varit ett fan av "Skägget" och kommer aldrig att vara det, men om vi ser bort från allt runt Leeds, så har allting ute på plan bara blivit sämre och sämre sedan han sålde. T.om spelarna håller mycket sämre klass. Om vi ska börja prata PL nästa säsong, då ska det öppnas upp kraftigt i lädret, vi behöver minst 5-6 spelare av hög Championship klass. Sedan om vi lyckas att komma upp till Premerie Leauge, behöver vi nog 4-5 ytterliga spelare av hög klass. jag grundar det mycket på sista matchen jag var över och såg, mot Norwich, ett lag som jag tror spelar i PL nästa säsong, de var oss vidda överlägsna, vi snackar klassskillnad, de har 4-5 spelare i sin trupp, som håller god Premerie Leauge klass. Jag är inte så säker att vi har någon utöver Silvestri!
Leeds United sportcarl
2015-04-25 12:39
matchstart 13:30 Taylor Wotton,Bamba, Cooper, Berardi, Byram, Murphy,Austin, Mowatt, Taylor, Morison i övrigt White på bänken, Cook och silvestri inte med än
Leeds United sportcarl
2015-04-25 12:20
Tobbe 12:11, spekulation eller inte spekulation,Fakta cellino betalde mest, vid en försäljning är det högsta priset som gäller men sedan finns det undantag...kram
Leeds United Leeds så klart!
2015-04-25 12:16
Vågar man skriva att man tror Leeds tar en seger borta i dag, eller blir man sågad för att vara optimistisk i dessa tider när negativitet är poppis?

Leeds United Tobbe O
2015-04-25 12:11
Sportcarl// Tror du har rätt men är ditt sistnämnda inlägg fakta eller spekulationer? För spekulationer ska ju helst inte förekomma här ;)
Leeds United sportcarl
2015-04-25 12:03
Även om Farnan fått göra due diligence så hade det förändrat noll, cellino var beredd att betala mest, och inte lär Farnan bjudit mer efter en ev due d,bFarnan var aldrig inne i matchen, bättre lycka nästa gång, rent krasst skall man köpa en klubb så minst 9 gånger av 10 gäller det att buda bäst
Leeds United Linus.M
2015-04-25 11:36
Thom// Ja har växlat några ord med Farnan och det han sa var att GFH stängde ute honom för att Massimo inte ville göra due diligence och var villig att skriva på ett idiotiskt avtal (SpA) som jag hoppas du läst. Lucas Radebe var med i Farnan teamet från början, tror du han gått med om inte Farnan visat upp pengar/ambitioner? Bara ett svar från det du skrev innan med att jag sagt si och så om Farnan.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2015-04-25 10:55
Terry 10:49, du har rätt och det gäller även under tidigare ägare med,
Leeds United sportcarl
2015-04-25 10:53
Är inte mycket för att titta bakåt, med ridsdale skapade miljardskulder som påverkar oss än idag, krasnerfortsattemed att sälja TA och ER och detta påverkar också oss idag, bates skapade splittring också detta påverkar oss idag, GFH totalt inkomptemta på att driva en fotbollsklubb och miljonpundförlust varje månad, och de sa redan tidigt att hade kortsiktiga mål så försäljningen till Cellino var bara väntat, på tal om fotboll match idag mot Owls tippar oavgjort och följa lag Silvestri Wotton Bamba Cooper Taylor Byram Murphy Austin Mowatt Sharp Morrison
Leeds United terry cooper
2015-04-25 10:49
Vem VET hur det hade varit utan MC ????

INGEN !!!

Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-04-25 10:15
(Gar pa mitt thaiskrivbord igen)

Jag forstar att folk ar kritiska. Vi vill alla ha framgang direkt da vi har vantat i sa jakla manga ar pa att komma tillbaka till Premier League och hade jag fatt bestamma sa att vi varit dar igar. Det fortjanar ALLA har inne. Vi har hangt med klubben och foljt den i vatt och torrt och jag ar stolt over att kalla mig Leeds supporter nar jag vet att det finns sa manga fantastiska fans som ni omkring mig. Grymma ar ni!

Men vi maste ocksa forsta att man inte kan bygga en klubb pa en halv sasong. Kritiken borjade ju komma redan efter ett par manader mot Cellino. Det ar inte han som satt sig i karantan i Miami. Det ar FL, trots att han inte ar domd i italiensk domstols alla instanser. Nar valde Leeds fansen att stalla sig pa Shaun Harveys sida istallet for pa sin egen agares? Korruptionen ar stor i FL och inte minst ar den som storst vad galler Shaun Harvey. Han ar ett avskum och bara han ensam gor att jag hoppas Cellino kor over honom och hela FL. Garna med en angvalt.

Som sagt, jag forstar er frustration men enligt mig ska den frustrationen riktas mot tidigare agare. GFH for transfer embargot, Bates for uppdelningen av klubben och splittringen/ilskan/angesten/trottheten/tomheten bland fansen. Inte det lattaste att komma in med kravet att lyckas bygga ett lag pa en sekund...
2015-04-25 09:53
Ifall det nu är så att det inte hade funnits något annat alternativ så tycker jag att alla gärna får kritisera Cellinos tid, inte mig emot, men betänk också hur det hade kunnat vara utan honom. *En havererad ekonomi *Stor risk för administration igen = *Garanterad nedflyttning *Inga framtidsutsikter *League One *Mowatt och övriga unga spelare hade ju aldrig varit kvar *McCormack hade sålts för betydligt mindre pengar Kan vi enas om att detta förmodligen hade varit verklighet utan Cellino? I så fall tycker jag att hans rättegångar, "hans" avstängning av Thompson och hans tveksamma tränarval är småpotatis i jämförelse. Men jag kanske har fel? Jag kanske har snöat in fullständigt på att försvara en snubbe som valde att betala när ingen annan ville det. Kanske borde jag leta fel med ficklampa som många andra gör men efter alla år med Bates (och GFH) försöker jag istället se positivt och de ljusglimtar som faktiskt finns. Jag orkar inte vara negativ och tro på allt skit som skrivs från människor som ser konspirationsteorier precis överallt. Jag väntar hellre och ser hur det kommer se ut när säsongen drar igång i augusti. Har vi ett pisslag, har vi sålt varenda ung spelare i klubben, tagit in nån okänd manager som ingen hört talas om, vår ekonomi är skit osv så är jag den första att erkänna att jag hade fel angående Cellini men varför ska jag gå omkring och tro på dessa domedags profetior när jag istället hoppaa och tror att det kommer bli bra? Testa det gärna, det gör dagen mycket lättare att klara av.
2015-04-25 08:48
Kan någon lista ett par punkter som visar vad som hade varit bättre utan Cellino vid rodret? Och då vill jag inte ha några fantasipunkter där Farnan hade tagit över för det har ju Linus själv sagt att han inte hade gjort pga due diligence. Så vad hade varit bättre utan Cellino? Någon?
Leeds United Linus.M
2015-04-25 08:46
Hartey// Fantastiskt inlägg!
2015-04-25 08:30
Många är de spelarna som uttalat sig positivt om Cellino genom åren. Kanske får vi se en svensk landslagsman i klubben kommande säsong när embargot är borta och vår ekonomi är stabilare? Ingen kan intala mig att det varit bättre utan Cellino i klubben för det fanns/finns ingen annan. Ingen. Så vad vill folk? Tro på någon fin dröm att gräset alltid är grönare på andra sidan? Lycka till. Själv fortsätter jag hoppas att detta kommer bli bra. Hoppet är det sista som överger en.
Leeds United sportcarl
2015-04-25 08:29
Hartey 23:44, intressant skrivet, som Thom 03:10 så undrar även jag detsamma om Bates hur alla kunde ha fel både majoriteten som ville ha honom bort eller minoriteten som stöttade honom och berätta gärna vad som är "rätt med facit i hand" och det du skrev om mig du får gäna prescisera mer vad jag skrivit fel eller för den del rätt med fakta med historiens gång,jag personligen om man tar exempel som thomson och det påstådda myteriet eller strejken så vill jag gärna ligga lågt och vill inte säga för mycket då det bara blir en massa spekulationer och som jag ser det skadar klubben, jag kan omöjligen säga att alla 6 var friska och kunde spela eller garanterade skadade, vad jag däremot vet så var det väl högst en av dom som startade matchen innan(silvestri om jag minns rätt och han fick sig en riktig kyss under matchen), så för mig bli det lite som en storm i ett vattenglas, att det händer mycket i klubben som inte kommer ut kan jag hålla med om, själv ser jag fram emot säsongsavslutningen och näst säsong och vad som kommer hända, vilka spelare som kommer in och kommer lämna , vad ägaren kommer heta och vem som kommer träna överlåter jag till andra att spekulera, vad jag sagt innan och säger igen att säsongen som kommer är säsongen vi borde satsa och lägga några miljoner pund på att förstärka
2015-04-25 08:21
Tänkte jag skulle försöka mig på att jämföra tiden med Bates och tiden med Cellino; BATES Under Bates ägarskap tog vi oss faktiskt till de två högsta positioner sedan degraderingen till the Championship. Men det vore väl konstigt annars med tanke på att han styrt oss majoriteten av tiden. Det han också lyckades med är att ta oss till den lägsta positionen i hela vår klubbs historia. Han tog oss in i administration och vi fick -25 poäng. Han sålde/släppte Beckford, Johnson, Howson, Snodgrass, Gradel, Becchio, Richardson, Kilgallon m.fl. Spelare som var väldigt viktiga i framförallt Graysons lagbygge. Det lagbygget blev totalt slaktat. Spelarna vi värvade var oftast gamla avdankade journeymen som sett sina bästa dagar för 3-4 år innan de kom till klubben. Han totalt distanserade klubben från supportrarna. Han stängde bland annat av delar av LUST styrelse från klubben, hånade fansen, menade att det bara var delar av Leeds fans som inte stödde honom och de som inte stödde honom kallade han för både det ena och det andra ökennamnet. Han misslyckades att under alla år fixa vår ekonomi. Den blev inte ens bättre efter administrationen. Han sparkade (undantag för Poyet/Wise) en mängd tränare. Kevin Blackwell, John Carver, Wise, Poyet, Grayson, McAllister och Warnock utan att NÅGONSIN ta på sig någon som helst skuld. Vet att det finns folk här inne som var kritiska mot Simon Grayson. Hans statistik visar att han är vår näst främste tränare någonsin med sin vinst procent efter Don Revie. Visst, mycket av hans tid var i League One men för mig tycker inte jag det spelar någon roll. Han tog oss också som nykomling till en sjunde plats i denna ligan där endast Norwich gjorde fler mål. Sen såldes hans lag sönder och samman. 169 matcher och 187 insläppta mål visar också att hans omtalade defensiv inte var så jäkla illa som den har ryktats. Nåväl, nu skulle inte detta handla om Grayson utan om Bates. Jag kan ärligt säga att jag aldrig känt mig så långt ifrån Leeds United som under de sista 5-6 åren med Bates. Rättegångar, förtal, sålda stjärnor, nedflyttningar, administration, hot från Bates om konkurs, protester, avstängningar av supportrar likt den värsta diktaturen osv osv. En helt fruktansvärd tid där jag bland annat helt tappade suget att skriva om Leeds som jag gjort här inne i säkert 10-12 år. Jag tröttnade helt enkelt på alla lögner och svek. CELLINO Om vi glömmer att vi emellan blev sålda till (vad som beskrevs av LUST som något fantastiskt, vilket ska betänkas hur blåögda våra fans kan vara) världens fattigaste araber i GFH så fick vi in en ägare som bland annat fixat nytt kontrakt för den lilla klubben Cagliari i Serie A sedan 2004. Samma klubb som nu året efter Cellino åker ner i Serie B. Mycket kan sägas om Cellino och det finns flera saker som man kan ifrågasätta. Rättegångar, "löften" som inte ännu infriats, sparkade tränare, värdelösa tränare (Hockaday), uttalanden som att tränare är som vattenmeloner osv. Sen tittar jag lite djupare i allt detta. Hans löften som inte infriats. Elland Road och Thorp Arch då i första hand. Att köpa tillbaka dessa två verkar vara lika svårt som att hitta en nål i en höstack. Jag tror dock att detta är en prioritet i Cellinos fortsatta tid som ägare av denna klubben och tid finns såklart. Rättegångarna ja. I början på maj är han tillbaka från sin avstängning och frågan enligt mig är följande; vem tjänar på om FL stänger av honom på liknande sätt ytterligare en gång? Ingen enligt mig. Vilka förlorar på det? Cellino, Leeds, fansen, klubben, staden Leeds och FL förlorar anseende genom att stänga av någon som inte enligt lag är dömd ännu. Finns väl tre olika instanser i Italien där du är oskyldigt dömd innan du gått igenom alla instanser. Det som också är intressant är att alla skatter är betalda på hans yacht. Oavsett vad så kan vi konstatera att rättegångarna förstör för oss men något vi också ska vara på det klara med är Cellinos uppriktighet. Han har medgett att the Championship var tuffare än han trodde. Han valde att på egen hand, inte genom klubben, föra sin talan och kamp mot FL för att inte dra in klubben i något smutsigt. Han har enligt mig visat passion, vilja och kamp genom att se sig själv som en supporter. Vem som helst får säga att det är löjligt att stå med fansen och att det skulle vara ett spel för galleriet. Jag tycker tvärtom. Sen förstår jag kritiken mot avstängningen av Thompson och pressen som legat på Redfearn och det har jag sagt vid flera tillfällen. Den kom olägligt och ingen tycks veta varför. Kommunikationen har inte helt fungerat vilket Umbers också säger i hans senaste intervju med Phil Hay. Men det är detta jag menar lite. Vad gör det för nytta att stänga av vår ägare? Vem tjänar på det egentligen? Endast klubben som förlorar på det. Sen har inte transfer embargot hjälpt heller. Folk tycks tro att Cellino borde ha pungat ut med £15m på nyförvärv samtidigt som klubben förblödde. Det funkar ju inte även om Cellino KAN ha nämnt att han ville göra det (hade gärna velat se den intervjun för jag kan inte hitta detta uttalandet). Att i detta läget där klubben förblöder köpa tillbaka Elland Road och Thorp Arch, behålla alla tränare, ungdomstränare, anställda - funkar ju inte och det sa han också att många tuffa beslut ligger framför och en hel del folk har fått gå. Inget konstigt med det när en ny ägare kommer och vill göra det på sitt sätt. Som sagt så kan jag peka på vissa saker som han inte gjort bra men ni på andra flanken har ju fullständigt snöat in på dessa saker och vägrar se någonting positivt som han har gjort. Att vi har några ungdomar i truppen är dels Cellinos fel för icke värvade storstjärnor och dels Redfearns förtjänst för att han tagit fram dom. Går ihop, eller hur?! När vi hade grym form så var det endast Redfearns och lagets förtjänst för de spelade som en grupp av den anledningen att Cellino var borta. Sen när vi började förlora så var det ingens fel förutom Cellinos. Går ihop, eller hur?! Sen leker vissa här inne domare och går över de italienska domstolarna och dömer Cellino. De ställer sig på FL sida med ormen Harvey i spetsen istället för att stå på Cellinos sida som var den enda som betalade pengar för denna pestförknippade och gudsförgätna klubb där Farnan och övriga stod med händerna i byxfickorna. Hade inte Cellino kommit och vi levt med de fattiga araberna hade vi legat stensist nu och hade kunnat se fram emot derby mot Bradford i League One nästa säsong. Sånt glömmer tydligen folk fort. Ingen kan intala mig att vi hade varit bättre utan Cellino. Ingen ville ta i oss med tång när Cellino köpte grisen i säcken och det får han skit för? Att han var en dålig affärsman i jämförelse med Farnan som ville göra due diligence. Men det hade ju i så fall betydigt att vi suttit fast med GFH så jag fattar verkligen inte poängen?! Hade vi varit bätttre med GFH eller vad? Vad är er poäng? Jag lägger hellre min energi på hoppet och tron att detta kommer ordna sig. Många är de spelare som u
Leeds United lufc4ever
2015-04-25 07:53
Thom //

Denna biten tycker jag är intressant :

"Sen har jag hela tiden sagt att det finns saker man kan klaga på vad gäller Cellino. Jag tycker inte man kan kräva att en ägare ska göra precis allt rätt under sitt första år i ett nytt land och i en ny liga som han själv har erkänt var tuffare än han trodde."

I ena stunden ska vi inte kräva för mycket men i andra stunden ska vi lita på att en som varit inom fotbollen i mer än 20år vet hur man sköter saker och ting.

Yes han har kommit till ett nytt land och yes CC är förmodligen en av dom tuffaste ligorna i världen men för en med så mycket erfarenhet som Cellino så borde det inte komma som en överraskning. Det är ju inte så att detta är 1910 och han har bara läst om landet England och dess fotboll i nån Gazetta. Han liksom vi lever i informationsåldern och har både tid och resurser till att gör ordentlig research innan han ger sig in i ett projekt som detta. Så att använda det var tuffare än vad jag trodde i hans fall tycker jag bara visar än mer vilken jäkla tomte han är.

ME ME ME är han i ett nötskal.
2015-04-25 03:10
Hartey// Hur hade alla fel när det gällde Bates och vad fick Dansken för skit? Nu fattar jag nada :/ Sen har jag hela tiden sagt att det finns saker man kan klaga på vad gäller Cellino. Jag tycker inte man kan kräva att en ägare ska göra precis allt rätt under sitt första år i ett nytt land och i en ny liga som han själv har erkänt var tuffare än han trodde. Men jag tycker fortfarande att de positiva sakerna överväger de negativa. Truppen känns bättre och vi går inte £1m minus varje månad. För mig känns ekonomin och spelartruppen som två väldigt viktiga punkter som är betydligt viktigare än att vi en gång anställde Hockaday och sen Milanic.
Hartey
2015-04-25 00:02
Lufcforever. Cheers
Leeds United lufc4ever
2015-04-24 23:54
Hartey//

Hade det gått hade jag gett dej 100 tummar för det inlägget !
Hartey
2015-04-24 23:44
Att sparka Thompson var absolut Cellinos beslut då ingen annan har mandat att sparka honom. Salerno har alltid gjort som Cellino säger. Han kanske tar fram förslag på spelare men Cellino bestämmer. Cellino har två gånger gått ut och sagt att han förhandlar med Red Bull . Är helt säker på att det är massor som sker i klubben som aldrig kommer ut.hur mycket fakta får fansen reda på, inte mycket det är bara att läsa mellan raderna och ingen har rätt eller fel. När det gällde Bates så hade alla fel. Det enda som jag vet hade lite rätt var Dansken men han satt också inne med verklig info från Casper Ankergren ovh hans bror som bodde i Leeds hade info från folk som försökte köpa klubben. Vad fick Dansken för det, han blev totalsågad och närmast idiotförklarad.nu skriver han inte här längre utan är på ett mycket större forum än svenskafans där glimten i ögat finns och inga påhopp existerar. Sportcsrl du försvarade bates och nu försvarar du Cellino och blir lika irriterad om andra inte tycker som dig. Du tror du håller dig till fakta men enormt lite fakta lämnad ut till fansen. Massor av saker händer hela tiden som tex Redfearn och MCDErmott vet om men inte får säga. Klubbarna idag styrs av ägare som skiter i allt annat än pengar.chairman som Leslie silver och Bill Fotherby existerar inte längre. Pengar och fulspel styr hela tiden och fansen tror dom vet men det gör dom inte.
Leeds United sportcarl
2015-04-24 22:42
Leeds så klart 20:24, är ju positivt att leeds avslagit ett bud på byram, personligen är jag lite kluven hur man skall göra, men generellt så är det väl bara säga nej och hänvisa till kontrakt, däremot om en spelare aktivt söker flytta så oftast är det bäst att sälja än se dem sura och bara spela halvhjärtat på plan, hålla kvar spelare mot sin vilja känns ju inte rätt, men spelare måste ju inse vad det innebär att skriva ett kontrakt med.
Annons: