/england/leeds/forum/967.aspx/england/leeds/forum/967.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United lufc4ever
2015-08-24 11:35
Det är som gjort för en förlust mot Derby. Det bara känns så.
Leeds United stonefree
2015-08-24 11:12
Ny vecka, ny match och det mot en av våra värsta motståndare, när det gäller borta match. Men alla vi som var och såg matchen hemma i höstas, vet att kan man slå dom hemma, då måste det ju gå och bryta förbannelsen och göra det borta med. Faktum är att just hemma matchen mot Derby förra året, var Leeds absolut bästa match under hela säsongen, alla slet som djur, Antenucci gjorde båda målen. Stephen Warnock gjorde väl sin bästa match någonsin i Leeds tröjan och var dessutom kapten. Det finns faktiskt 9 spelare kvar ifrån den start uppställningen vi hade då, det är bara Warnock och Adryan som är borta. Kanske något att tänka på. Trots vi endast hade 41% bollinnehav under matchen, så hade vi 19 avslut under matchen med 5 på mål. Derby hade 11 avslut inte ett enda på mål. McClaren sa efter matchen, vi kunde ha fortsatt spela i 10 timmar till och vi hade fortfarande inte gjort något mål på Leeds i dag.
Jag har fortfarande stor tilltro till att vi ska göra en bättre säsong än på länge, men någon topp 6 placering, det blir svårt, det blir jättesvårt, vi svajar alldeles för mycket i matcherna. Vi har höjt våran högsta nivå lite, men våran lägsta är fortfarande för dålig, det kanske beror mycket på att man är stor fan att man tycker att vi darrar i försvaret, men jag har faktiskt tittat mycket på andra matcher sista tiden. Största skillnaden är att i tex PL, där låter man ofta försvaret jobba rätt så ostört på egen planhalva, man börjar stötta runt mittlinjen och har alla samlade på sina platser, vilket gör det svårt för motståndarna, när man kliver över mitten med bollen, man möter en mur och i PL, där skiljer det sig mest med spelare som är individuelle skickliga, i lag som Man C. Ser man till matchen i går, där var Everton precis lika duktiga som lag, men de har inte de där utroligt skickliga spelare, dom som gör skillnaden.
I CS tex. där stöter man väldigt högt uppe hela tiden, lag som Leeds har alltid 3-4 spelare på motståndarens planhalva, vilket blir lite ödestigit ibland. Om man tar målet som Sheffield gör i lördags,(utroligt vackert) det måste man erkänna. Men det börjar med att Sheffield spelar bollen upp och ner på sin höger kant några gånger, fler och fler Leeds spelare kliver längre och längre upp i plan och vad händer, jo en långboll till en perfekt stående Marco, som drar mot mål och endast Berradi försöker hänga med men med en snygg lopp över honom och en volley på det och mål, vart är försvaret? Helt borta, endast Bamba hann precis komma in i eget straffområde när Marco klämde på sitt skott. Vilken spelare var det vi skulle se upp med i Sheffield? Just det Marco! Vi måste vara mera samlade i vårat försvarsspel, vi får inte låta oss luras av motståndarna och stå med en rak backlinje på mittplan, vi kommer att bli straffat många gånger då.
Så jag hoppas att vi köper några spelare denna vecka, trots jag är emot det egentligen, jag har och har alltid haft en känsla av de där sista minuterna köp, blir lite som när man är på rea, man köper en tröja eller ett par byxor, bara för de är billiga, men man kommer kanske att använda dom en max två gånger, likadant här, de hamnar oftast på bänken efter några matcher. Tycker då det är bättre och låna med för köps rätt till Januari, precis som vi gjorde med Bamba, det blir mera rätt på något sätt! Men vi får se, vad som händer, lånefönstret stängs väl inte än på länge!

Hoppas vi kan få det att stämma på lördag, men vi vet att Brian Gloughs ande fortfarande svävar över Baseball Ground eller Pride Park som den heter numer, har svårt för nya arenor namn.

MOT

PS.Ligger Luss helt nere eller?
Leeds United Bo$$e V
2015-08-24 09:57
MOT
Leeds United Fredrik.
2015-08-24 09:48
Är det någon här inne som har beställt och fått säsongens matchtröja än? Funderade lite på hur den är i storlek jämfört med förra säsongens?

MOT
Leeds United Silvestri the King /
2015-08-24 09:39
Jaha, Men på facebook, blir man,"vänförfrågad ,då och då"! Utan att själv vara aktiv där. Chattar endast med ungar o kids på lilla chatten. Delar bara bilder på kidsen i stort sett. Däremot så delar jag då och då, Henke Lundqvist fagra "nuna", en kille som ÄR , karl, för sin ,HATT, brukar ett ordstäv säga. ( Henke lider inte av feghet,han har ett skönt GO ON ) Trots detta så fick jag igår, förfrågan från Brooklyn, en kille från New York Rangers fanklubb. En Christoffer B. Sergeant i USA, Marin. Hur fasen kan de hitta min sida? Tidigare kom en förfrågan från , (har glömt ) men det var ett fjärran land. Hur förhålla sig till all skit som facebook producerar??!!(( Synd att facebook snart är halva Leeds-forum!! De flesta lampor som lyser på forumet, sitter ju och dejtar på facebook, ...
Leeds United stonefree
2015-08-24 09:14
@sportcarl:

Jag minns den matchen med och hur Billy Bremner plötsligt bara slog frisparken under tiden som Stoke spelarna stod och dividerade med domaren, Man blir helt lyrisk när man tänker tillbaks till den tiden, 29 raka matcher utan förlust, innan Stoke vände och vann den här matchen. Vi har ju i och för sig bara 25 kvar just nu till vi är i samma läge som då, vem vet, det kanske kan gå!
2015-08-24 04:52
OOPPPSSSAN. Tänk att få vakna en gång.,miss i natten, vara helt ensam på Leeds forum, :))
Leeds United terry cooper
2015-08-23 22:09
Tipsextra fick väl bara visa matcher från Midlands i början.
Leeds United sportcarl
2015-08-23 21:11
jag mnns den matchen med, stokespelarna stod och dividerade efter att domaren blåst för leeds att slå frisparken, och billy bara klippte till, är väl så typiskt att tipsextra visade den matchen som vi förlorade,
Leeds United lasse c
2015-08-23 21:04
Leeds så klart i går 18,00
Angånde Leeds långa svit utan förlust! Sviten tog slut i en sevärd tipsextra match mot Stoke. Leeds ledde matchen efter bla ett lite udda frisparksmål av självaste Billy Bremner , men Stoke vände o vann med 3-2 . om jag nu minns rätt ,
! Det var ju inte så ofta man fick se Leeds på tipsextra det var mest Wolvs, coventry, West brom, första gången jag såg Leeds i programmet var när dom krossade Arsenal med 3-0 , då gjorde vi skäl för namnet SuperLeeds! Dåvar vi ruggigt bra tror det var Lennart Hyland som kommenterade matchen , längesen det ! Man får hoppas att ni som är lite yngre som håller på Leeds får uppleva något liknande ( men det kan nog bli svårt )
Leeds United sportcarl
2015-08-23 19:36
liam moore känns totalt ointresant då vi har 3 bra innerbackar och han imponerade inte på mig i U21EM, limbombe mest intressant då vi behöver mer konkurans på flankerna, forestieri känns så där har väl inte imponerat tillräckligt hittils och är väl inte tillräckligt effektiv framför mål för att motivera sin prislapp men har vi pengar att gödsla med nu plötsligt så förstärk gärna med limbombe,,
Leeds United Leeds så klart!
2015-08-23 17:49
Enligt rykten så kan mellan två och fyra spelare vara på gång innan transferfönstret stänger:
Watford striker Fernando Forestieri,
NEC Nijmegen winger Anthony Limbombe
Leicester central defemder Liam Moore

Ett par nya gubbar hade varit välkomna.
Leeds United Ballsmash
2015-08-23 13:29
Ja, andra halvlek var bättre.. Det som också var irriterande var att vi fick bollen till skänks flera gånger strax utanför deras straffområde, men inte ens det kunde vi utnyttja.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-08-23 12:47
Leeds United Ballsmash
2015-08-23 11:06
Rösler tycker att han inte kunde begära mer av spelarna. För helvete, tyckte att uwe verkade vara vettig. Det är Professionella fotbollsspelare som möter ett skitlag på hemmaplan, vi skulle både ha vunnit och spelat bättre igår.
2015-08-23 10:35
2015-08-23 10:20
Leeds United Rodell
2015-08-23 10:17
Sportcarl //

Danny Rose från Leeds akademin är ju vänsterback :P händer inte ofta att han gör mål :P
Leeds United sportcarl
2015-08-23 10:05
lufc4ever 00:34, ok måste vara en annan Danny Rose striker i Bury då , tänkte han var utlånad
Leeds United lufc4ever
2015-08-23 00:34
@sportcarl:

What ??

På bänken för Spurs och näta för Bury samma dag måste vara nåt unikt ;)

Leeds United sportcarl
2015-08-22 22:42
mycket bra, dock är den inte utlagd där än om man kollar på viaplays hemsida
Leeds United Linus.M
2015-08-22 22:35
Derby vs Leeds sänds på Viaplay!
Leeds United sportcarl
2015-08-22 22:31
någon som vet om Derby_Leeds sänds av viaplay?, vet att sky sänder matchen
Leeds United sportcarl
2015-08-22 21:59
på tal om gamla leedsbekantingar så gjorde danny rose och billy sharp mål för bury resp sheffield U
Leeds United Ballsmash
2015-08-22 21:05
Kollar heerenveen - PSV, Sam Larsson hade verkligen inte varit helt som ytter i Leeds..
Leeds United Linus.M
2015-08-22 20:27
@reluctantnicko: Sorry to bring bad news to Leeds punters. But Forestieri is not sure about the move. Work to do. Suck. Illa om han kommer och inte är motiverad.
Leeds United Linus.M
2015-08-22 20:05
Hej o hå... Tänk en till anfallare och en till ytter :)
Leeds United Duke
2015-08-22 19:57
Tre spelare ryktas in, Liam Moore, Fernando Forestieri och Limbombe.
Leeds United sportcarl
2015-08-22 19:45
Cardiff-Wolves 2-0 just nu
Leeds United Mikael.F
2015-08-22 19:15
Ipswich har två riktigt bra mittbackar plus 4 bra anfallare, i övrigt vet jag inte om dom har så mycket att komma med. Däremot så kör dom väl ett ganska tråkigt men effektivt "Lagerbäck-spel".
Annons: