/england/leeds/forum/961.aspx/england/leeds/forum/961.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Norman Hunter
2015-05-04 12:11
@Linus.M:

En sak till...
Nog för att jag är gammal men inte behöver du "nia" mig.
2015-05-04 12:07
@Linus.M:

Jag menar inte nånting mer än det jag skrev :)
Leeds United PutteBJ
2015-05-04 11:57
@Linus.M:

Nej. Inte ens liiite
Leeds United Silvestri the King
2015-05-04 11:45
Linus //
PUSS- av Hunter ? ))
Inte ens gamla käringar o gubbar skulle må illa av den behandlingen.:))
Sträck på DIG!!
Leeds United Linus.M
2015-05-04 11:21
Norman// Förstår, typ. Men menar ni att Phil Hays twitterinlägg inte är sanna? Och att Sol Bambas intervju är fejk?
Postat via SvenskaFans-appen
2015-05-04 11:12
Linus

Jag har inget mot att läsa inkopierade tweets som vissa andra på forumet. Jag är själv skyldig i frågan och har klistrat in åtskilliga :/

Däremot har jag svårt att förstå hur du kan tro att du ska få någon att ändra åsikt, om ändå så bara "liiite", genom att själv dammsuga internet i allmänhet och twitter i synnerhet på allt som kan stödja din egen åsikt. Jag har själv svårt att ta till mig av allt du klistrar in här då det numera känns som att du blivit en lakej i ett korståg.

Ta nu inte detta som en kritik mot dig som person och att du skriver här inne, jag har alltid gillat att läsa vad du skriver och vill inte att du ska sluta skriva vad du tycker och känner. Jag vill bara att du ska bli lite mer nyanserad och skriva mer hur du själv funderar och mindre lösryckta kommentarer från andra.

puss
Leeds United lufc4ever
2015-05-04 11:11
Ledarskap, rakt igenom organisationen. Det skulle jag säga är nyckeln till framgång. Ta bara landslaget. Merparten i ett svenskt landslag de senaste 15-20 åren eller så har varit medelmåttor men utmärkt ledarskap har tagit oss till nästan alla mästerskap under samma period. Och lite flyt såklart.

Scum tycker jag är ett annat bra exempel. Tyvärr.....

Vi och inte jag kommer man längst med.

Leeds United sportcarl
2015-05-04 11:05
Linus 1035, nej inte pga av att det läggs ut 10 artiklar påståenden länkar från en viss person varje dag om vissa personer, känns lite skruvat desperat som jag ser det, har själv en ganska tydlig bild av ägare, tränare, personer i hög ställning, spelare som inte ändras pga dig, tror inte du ändrar dig pga mig, Leeds så klart, thom etc
Leeds United Linus.M
2015-05-04 10:35
Viktigt är iallafall att ha brittisk erfarenhet. Det har även Redfearn poängterat (även om han fick Cani istället...). Bamba är nog inte här nästa säsong efter hans uttalande, skulle gissa på att Massimos ego inte klarat av sådant. Är det någon som kanske ändrat åsikt liiite om hur ni tror att Cellino sköter klubben? Liiite bara?
2015-05-04 10:21
@Danne K:

Och tittar du på Watford så har dom 14 britter (och då räknade jag även in spelarna från Irland) och 14 utlänningar.

I en global värld tror jag inte det funkar att inskränka sig så. Det är helt andra värderingar man ska bygga lag på idag än att spelarna ska ha en gemensam kulturell bakgrund.
Leeds United Danne K
2015-05-04 09:10
Kollade lite på Bournemouth trupp på en mobil app. 31 spelare varav 5 kommer från länder utanför de brittiska öarna. Ett seger recept kanske att satsa brittiskt.
Leeds United terry cooper
2015-05-04 09:09
Är det bye bye bamba nu då ?
Vill han inte var kvar ?
Sådana uttalanden brukar komma när någon tröttnat på klubben o vill lämna.
Och i regel så brukar det hända mycket bak kulisserna innan det kommer ut så här.
Leeds United Linus.M
2015-05-03 23:51
Wayne Gardiner ?@mrwayneg 21 sför 22 sekunder sedan
Re the players/Thompson. Asked Bamba about the 'stories' at the time and what had allegedly happened. He didn't deny it.
Leeds United Linus.M
2015-05-03 23:41
Här har även Phil Hay intervjuat Bamba.

Cellino OUT
Leeds United Linus.M
2015-05-03 23:38
Nu går även Sol Bamba ut och kritiserar... Men de klart... Han har väl också fel.

Wayne Gardiner ?@mrwayneg 7 minför 7 minuter sedan
Sol Bamba: "The club deserves better and I think the person in charge has to do better for our club/supporters because they deserve better"

Wayne Gardiner ?@mrwayneg 7 minför 7 minuter sedan
Bamba on squad reaction to Thompson axe: "We had a few chats; some of the players think it was the right decision & I think it wasn't" #lufc

Wayne Gardiner ?@mrwayneg 6 minför 6 minuter sedan
Bamba: "If MC decides not to keep me because of what I say, that's up to him, I can't just hide my feelings.I speak the truth." #lufc 2/2

Wayne Gardiner ?@mrwayneg 5 minför 5 minuter sedan
Bamba: "We can't give this image to the football world, because Leeds have a great history and what we've shown the last few years is wrong"

Wayne Gardiner ?@mrwayneg 2 minför 2 minuter sedan
Bamba was absolutely adamant that Redfearn has to stay, above any player or employee.

Undra vilka spelare som inte gillade Thompson - Ska vi gissa på några italienare kanske?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-05-03 23:06
Linus//

Du skriver ju att det är skrattretande att tro att Umbers är en helylle kille. Vad är det du inte klarar av att läsa kan ju jag undra istället? Vart har jag skrivit att han är det?

Så alla som vill tjäna pengar gör ett dåligt jobb då? Det var något nytt. Du kanske ska ge dig ut i arbetsmarknaden först och se hur långt du kommer med det påståendet.
Leeds United Linus.M
2015-05-03 22:59
Thom//

Umbers vill tjäna pengar, inget annat. Det är därför han är i Leeds.

Vem har sagt att jag vet allt inom Leeds? Jag delar med mig av viss fakta och om mina tankar. Varför klarar du inte av det?
2015-05-03 22:56
Linus//

Vad är det som är skrattretande? Och vart har jag skrivit att Umbers är en helylle kille? Du läser ju precis det du vill läsa och skiter i hela poängen.

Du som har alla svar och vet exakt vad som pågår inne i de djupaste katakomberna av Leeds United kanske kan förklara varför Umbers försöker motarbeta klubben och köra den i botten och samtidigt få betalt av Cellino som investerat massa pengar i klubben. Vad tjänar dessa herrar på ett icke framgångsrikt Leeds? Vad tjänar de på ett framgångsrikt Leeds?

Det känns som att båda två hade tjänat på om Leeds hade gått bra, eller? Vad är det för dold agenda dessa besitter som endast dom två vet om? Och du också då givetvis.
Leeds United Silvestri the King
2015-05-03 22:24
@Linus.M:

Inga svårigheter att läsa dessa ung 20 st inlägg. .. varför kan vissa inte få
till det
Leeds United sportcarl
2015-05-03 22:12
Linus 22:04, hav tröst gfh skall ju sälja sina 25% till tll, det skrev du ju redan 4 februari, utgår från att det du skriver stämmer
Leeds United Linus.M
2015-05-03 22:04
@sportcarl:

Just nu ser jag inte så mycket positivt med Leeds. GFH äger fortfarande 25% av klubben och har fortfarande massor att säga till om... På grund av avtalet (SpA) som Cellino skrev på. (Till exempel).
Leeds United Linus.M
2015-05-03 21:59
Thom//

Du får ursäkta men det är skrattretande att man tror Umbers är en helylle kille. Borde inte det vara ganska självklart att han inte vill Leeds bästa efter de personer han umgåtts med inom Leeds? Bates... GFH m.m.....
Leeds United sportcarl
2015-05-03 21:52
tänk att vara på en arbetsplats där det bara sprids negativ energi eller pratas bara skit om vissa personer både sant och falskt, allt positivt tigs det om och all skit skall letas fram, jag hade fått spel
2015-05-03 21:45
Linus// Och där kommer din fina ton som du är så snabb med att anklaga andra för att ha. Allt jag säger är att vi inte vet om Umbers motarbetar klubben. Han kanske försöker så gott han kan att få ordning på saker och ting i Cellinos frånvaro. Är det helt uteslutet menar du? Han får betalt från Cellino för att förstöra en klubb som Cellino investerat massa pengar i. Det verkar "logiskt".
Leeds United sportcarl
2015-05-03 21:44
Linus 21:03 , gick ju inte att öppna denna heller, men kan man gissa att det är om umbers och gammall skåpmat som lagt ut berättats eller skrivits om här innan
Leeds United Linus.M
2015-05-03 21:03
Läs detta, Thom, och gärna alla andra som inte läst det.
Leeds United Linus.M
2015-05-03 21:00
Ryktena går om att Redfearn kanske får stanna iallafall. Cellino verkar ha insett att det kanske inte är så smart att gå emot fansen när det gäller det där.

Hoppas kan vi ju alltid göra.
Leeds United Linus.M
2015-05-03 20:58
lufc4ever//

PM
Leeds United Linus.M
2015-05-03 20:57
Hahah nä men sluta nu... Tycker du Umbers OCKSÅ är bra för Leeds, Thom??? Jisses!

Iallafall... Sol Bamba är inte nöjd med vad som hänt iallafall.

Phil Hay ?@PhilHayYEP 5 minför 5 minuter sedan
Bamba wants to stay at Leeds but he's not at all impressed with what's been going on. Compelling stuff.

Wayne Gardiner ?@mrwayneg 3 minför 3 minuter sedan
Some tweets and story with Sol Bamba at 1030, who's not willing to keep quiet in order to get the new deal he desperately craves. #lufc
Leeds United lufc4ever
2015-05-03 20:01
Det är inte särskilt lätt att spekulera i positiva tongångar när säsongen har sett ut som den gjort. Rättegångar,avstängningar, sura spelare och sparkade folk. Det har inte varit lugnt en minut känns det som. Och mer kommer framförallt med rättegångar. Allt detta tar liksom kraften ur själva fotbollen. 2 bra saker har Massimo lyckats med. En rejäl föryngring och nästan helt rensa ut PRO klubben.

Jag vill inte ha honom här för jag tror inte cirkusen kommer ta slut. Men just nu får man utgå ifrån att han kommer hänga i och då får man verkligen hoppas att han lägger på ett kol innan nästa avstängning. Det är verkligen upp till honom nu att vända alla oss som spyr galla över honom.

På Morison frågan tror jag det bara finns ett svar. Vi behövde desperat poäng och Redders la sitt hopp till att säkra bakåt först. Därav fick Morison spela och gjorde jobbet bra. Och då menar jag defensivt. Att det sen gick ut över den lilla offensiv vi hade innan dess fick så vara. Och för detta ska vi vara Redders/Thompson grymt tacksamma.

Redders är definitivt inte felfri, ingen är men att ta över som han gjort i det kaos som varit är inget annat än hedersvärt. Kan han ta oss framåt ? Absolut om han backas ordentligt. Jag tror t.o.m att han kan göra det utan nämnvärd backning bara han får behålla alla som är nåt att ha plus att försäsongen för en gångs skull sköts ordentligt.

Lugn och ro är vad klubben behöver. Kommer den någonsin få det med Massimo och hans gäng ? Jag är ytterst tveksam. Han får gärna bevisa motsatsen.
Annons: