/england/leeds/forum/934.aspx/england/leeds/forum/934.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Duke
2015-06-11 14:57
Var det inte FA som stoppade köpet av West Ham? FA och FL har inte samma regelverk.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lufc4ever
2015-06-11 14:50
Man behöver inte vara raketforskare för att se kopplingen Bates-Harvey-FL-Leeds. Det finns all anledning att misstänka att detta är det stora skälet till varför FL trummar på med sina löjliga regler mot just Leeds och Massimo. Många hundar begravna som man inte vill ska komma ut.

En annan sak ,tror jag, som gör att vi är under lupp, är det faktum att vi är FL´s absolut största mjölkkossa. Vi balanserar många klubbars bokslut genom att fylla deras bortasektioner. Så FL har all anledning att grusa mer för oss än nån annan.

Man kan ifrågasätta FL agerande skarpt men vad man än tycker och tänker om det så kvarstår faktum att deras regler säger att man får inte dömas för skattefusk och förskingring när man äger en klubb under FL´s paraply.

Att tycka synd om Massimo och avsky FL i samma mening får jag dock inte ihopa. Båda är syndare på varsitt håll.
Leeds United Norman Hunter
2015-06-11 14:33
@Linus.M:

Gillar man konspirationsteorier så får man ju ännu mer vatten på sin kvarn...
De låter honom köpa Leeds trots att de tidigare ansåg att han inte var duglig. Sen väntar man några månader för att då stänga honom ute.

FL levererar godtycklighet och inget annat. Att alla inte gillar Cellino det kan jag köpa, tom förstå, men att skaffa sig en agenda där man bara ska motarbeta honom, och med det även Leeds Utd, det går över mitt förstånd.
Leeds United Linus.M
2015-06-11 13:35
Norman// Cellino fick ju inte köpa West Ham 2010(?) för att han hade fuskat med skatten runt 2003... Det är inte bara Leeds :)
Leeds United terry cooper
2015-06-11 12:59
Norman //

Har som sagt inte forskat i hur andra ägare åkt dit eller ej.
Har sett att en del lag fått minuspoäng genom åren.

Skulle tro att det finns ett mörkertal när det gäller Cellino o rättvisan.
2015-06-11 12:54
Putte //

Menar du att Cellino inte lärde sig något på de 22 åren i Cagliari :)
Leeds United PutteBJ
2015-06-11 12:17
Massimo prövar sig fram och överväger varje beslut till att göra så att klubben blir framgångsrik igen. Med delmål att ta oss upp i PL. Visst han gör misstag men han gör någonting iaf. Man måste göra misstag för att lära sig rätt väg att gå. Nu har han 1 säsong bakom sig där han lärt sig en del och det som han byggt upp hittills under denna offseason så visar det tydliga tecken på att han justerar och väljer nya vägar att ta klubben framåt. Och min personliga åsikt är att han dragit nytta av sina misstag och börjar göra riktigt bra saker och rekryteringar. Bara att hoppas det faller väl ut.

Jag tvivlar inte på att han tar Leeds till PL, men det kommer inte bli så att vi helt plötsligt blir championships bästa lag över 1 natt. Vi kommer alltid ha landets bästa fans och det hjälper till. Men det är mycket som man bör skynda långsamt med.
2015-06-11 12:15
@terry cooper:

Om vi säger så här...

Hur många andra klubbar har fått sina ägare avstängda för att de förlorat skattetvister?

Jag har iaf inte hört talas om någon. Med tanke på hur mkt pengar det cirkulerar runt fotbollen i England, hur många andra ägare eller klubbledare tror du har förlorat skattetvister?

Leeds United Linus.M
2015-06-11 11:31
Leeds så klart// Pfft... Hade Massimo inte behandlat Redfearn illa, signat serie B skit och sparkat folk hit och dit så hade jag kanske supportat honom med ;) Det är Massimo som skjuter sig själv i foten.
2015-06-11 11:31
Norman //

Har inte så bra koll på hur de "straffar " andra klubbar med poängavdrag , böter , avstängningar mm.
Tror säkert att det finns en skala där.
De " stora " klarar sig säkert bättre än de " små ".
Detstå större anledning att inte ge FL någon anledning att ge oss problem.
2015-06-11 11:17
@terry cooper:

Det är där skon klämmer! De behandlar alla olika.

2015-06-11 11:06
Jag gillar fotboll men det finns fotbollsklubbar jag inte tycker om ......
Leeds United Leeds så klart!
2015-06-11 10:42
LinusM,

Det är ju liksom samma sak som att gilla bilar men supporta Miljöpartiet ;)
Man skjuter sig själv i foten.
Leeds United Linus.M
2015-06-11 10:15
Leeds Fans Utd är redo att förhandla med klubben nu. De har även anställt en "negotiation executive" och håller på att anställa en till. Jag supportar förövrigt Leeds United, inte Massimo Cellino.
Leeds United Tobbe O
2015-06-11 09:51
Ballsmash// på onsdag kl 10
Leeds United Ballsmash
2015-06-11 09:40
När släpps spelschemat?
Leeds United PutteBJ
2015-06-11 09:27
Måste faktiskt säga att även om ingen är klar för klubben än lr om det ens blir så är det kul att så många bra spelare kopplas samman med våran klubb. Senast i raden är Newcastles Mike Williamson. Mittback.

@AndrewHaigh: #LUFC interested in #NUFC centre-back Mike Williamson, according to @SunSport's man in the North East @dpcoverdale.

Vi ska även vara ute efter WBAs Gareth McAuley som har släppts på Free transfer.
2015-06-11 00:39
@Linus.M:
Ingen fara. Jag ser dig inte som dryg. Bara ung...;) Själv är jag gammal nog för att inte leta efter information via Twitter. Det kan tilläggas att jag är i "kommunikationsbranschen" som utvecklar teknologin du nu uppskattar. Vad du ser i dag såg jag redan år 1999 enkelt uttryckt. Många är glada över att det via teknologin blivit en uppsjö av sociala medier numera där folk kan berätta om sina extraordinärt fantastiska liv i realtid. Jag menar, hela världen väntar med spänning på att få reda på att någon precis har köpt ett par skor eller ätit en bulle. Jag är mer tveksam över just denna "nytta" av sociala medier. När det kommer till Twitter är jag varken för eller emot. Hur Twitter används är mer intressant. Det är inte enbart fotbollsjournalister som tvittrar om Leeds. Även ISIS tvittrar. Fast inte om Leeds. Twitter är en bra informationskanal om man vill nå en stor massa med sitt budskap på kort tid utan att bli granskad/ifrågasatt. Något folk inte orkar göra i dag. Det tar tid. Tar det tid kan man ju råka missa något annat tvitter...
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-06-10 23:36
Så kul hur folk fortfarande, trots massa positiva besked, väljer att fokusera på negativa saker. En missad taxering på en bil; skämtar ni med mig eller? Ska det innebära en avstängning i 1 år. Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt vissa här inne. Självklart hoppas jag att det korrupta FL lyckas se mellan fingrarna åt detta fruktansvärda brott och låter Cellino fortsätta sitt arbete med Leeds United för utan att överdriva så har vi honom att tacka för att vi inte ligger i League One nästa säsong. Hade vi stått med GFH hade vi varit där och med fantasi Farnan hade vi varit i drömmarnas land där allt är möjligt och ingenting är på riktigt. Ett jävla skämt är det. Supporta Leeds United är för mig lika med att supporta Massimo Cellino. Men vill man fokusera på att någon kanske/möjligen kommer köpa upp oss om 7 år så får man väl göra det istället för att leva i nuet och hoppas och tro att vi kommer lyckas nu.
Leeds United lufc4ever
2015-06-10 23:02
En som hade passat Leeds som handen i handsken är Pontus Wernbloom.

Upp med McCormack pengarna Massimo ! :)
2015-06-10 21:39
don't do the crime if you can't do the time!'"
Leeds United Linus.M
2015-06-10 19:14
Leeds så klart// Hur gammal är du? (Hur skriver man det utan att låta otroligt dryg? För det var inte min mening :)). Känns som många äldre hatar på Twitter just bara för att... Ja.. Bara för att. Jag är konservativ men tänk på allt gott Twitter gjort ;) Självklart menar jag inte att du är gammal.. Hrrm.... ;)
Leeds United lufc4ever
2015-06-10 18:25
@Leeds så klart!:

LOL

Visste det så fort jag skrev det. Men HIF biter inte på mej. Ska du tvinga mej till nåt svenskt så får det vara Ellos !
2015-06-10 17:34
@lufc4ever:

...eller HIF och Rögle ;)
Leeds United lufc4ever
2015-06-10 17:32
@Leeds så klart!:

Absolut. Men man ska aldrig sluta drömma om det. Den dagen man är nöjd är dagen man kan börja hålla på Oldham i min bok ;)
2015-06-10 17:28
@lufc4ever:

Jag kan förstå ditt resonemang, och din önskan att ha en superhjälte till ägare av Leeds.
Det är bara det att det är svårt att hitta superhjältar i dag.
Även om LinusM nyligen har hittat sin superhjälte (Twitter).... :)
Leeds United lufc4ever
2015-06-10 17:12
@Emil.R:

Underbart !

Hoppas nu inte Samba Bamba förvandlas till en Zaliukas bara :)
Leeds United lufc4ever
2015-06-10 17:10
LSK // Bra skrivit och det är inte mycket där jag inte håller med om. Men.....:) Jag håller inte med om att man måste vara fläckfri för att kunna bedöma nån annan. En tjuv är utmärkt till att bedöma om nån annan är en tjuv. Förmodligen än bättre på det än de få som har helt rent samvete. Ingen big deal säger du om att Massimo försöker böja eller testa lagar och regler. Helt ärligt hade jag inte brytt mej ett dugg om det inte var för en liten sak. Det han gör påverkar Leeds United. Köper han en spelare påverkar det Leeds United. Betalar han inte skatt på en jolle och hamnar i rättssal påverkar det Leeds United. Utav dessa 2 ytterligheter vet jag vad jag önskar han höll sig till och slutade med. Exempel på hur jag tänker : Du betalar inte TV-licens och ärligt talat så bryr jag mej inte. Massimo gör inte rätt för sig för i sammanhanget småsak, och jag är kritisk. Dubbelmoral ? Yepp, alla dagar i veckan. Skillnaden för mej är att det han gör påverkar oss och vår klubb Leeds United. Sen att det andra påverkar oss alla i landet väljer jag att blunda för och skyller på att jag är inte ett dugg bättre än nån annan :)
2015-06-10 16:42
Det är väl för ett "offer" att få fortsätta sätta sin gamla tjänst enligt det kontrakt som gäller för tjänsten? Har någon sagt något om att Redfearns kontrakt för sin gamla tjänst har omförhandlats, eller skulle omförhandlas? Finns ingen anledning om kontraktet fortfarande är giltigt, och båda parter accepterar detta. Detta eviga sökande på Twitter efter den bekväma, och väldigt selektiva sanningen gör att jag ger upp. Nu förstår jag varför folk tror på scientologer, UFO, och annat tjafs. Over and out för i dag innan det kokar över ; )
Leeds United Linus.M
2015-06-10 16:30
Terry// Rätt. Förövrigt... @sport_simon: Worth noting that Redfearn has only continued with his existing contract. There was no 'offer'. Don't think it's all happy families.
Annons: