/england/leeds/forum/922.aspx/england/leeds/forum/922.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United terry cooper
2015-07-03 14:47
2015-07-03 14:47
Går man ut i media med uttalanden som Cellino gjorde i april 2014 , så är det väl inte så konstigt att man blir synad i sömmarna , eller ???
Att vi blödde 1m i månaden , var inte det före Cellino tog över klubben ??
"väl ett allmänt faktum att Leeds United blödde kraftigt under sommaren 2014 "
Det allmänna faktumet dök väl inte upp förrän i oktober/november då klubben helt plötsligt hade en skuld på 25m ?
När det som snackades om skulder o om sommaren så gick ju snacket att skulderna var fixade o att det fanns en transferkista på 15m.

Tycker inte det är konstigt att ställa frågan -varför gjorde inte Cellino detta förra sommaren ?
Han hade ju 22 år i Cagliari , så något borde han ju ha lärt sig.
Ena stunden är det plus med de åren i Cagliari o ena stunden hör man ingenting.
Att det var en ny situation för Cellino , det förstår man ju o desto större anledning att söka hjälp.
Jag tror att klubben hade fortsatt att finnas till , även om inte Cellino köpt den o att vi hade fortfarande spelat i Championship.
Har inte klagat på föryngringen av spelartruppen.
Har däremot haft synpunkter på att den var i stort sett lika stor som förr , när den skulle minskas. blev den 2-3 spelare mindre ??
Har inte haft några synpunkter att skulderna blev betalda.
Att Cellino lånar ut pengar till klubben får han väl göra om han vill o han får väl ta vilka räntor han vill.
Om det är ok eller inte , är väl upp till var o en att avgöra.

Ha det
Leeds United Leeds så klart!
2015-07-03 14:26
Skit är din åsikt. Ingen åsikt jag delar, men likväl respekterar.
Om vi alla är Leeds-fans hoppas jag verkligen, men i bland kan åtminstone jag börja undra om så är fallet (utan att nämna en enda person eftersom jag inte kan peka ut någon som inte har ett Leeds-hjärtat om än i varierad storlek)

Låt oss ta i hand och sjunga "We shall overcome".
Låt oss bli "lagom", "PK", och "hen" med varandra alla gullepluttar.

Gonatt! Helgfirande på gång.
Leeds United Ballsmash
2015-07-03 14:09
Hittar inget fullständigt försäsongsschema, någon som sitter på det?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United lufc4ever
2015-07-03 13:37
Vi har alla olika åsikter och så ska det vara. Men att använda andras namn bara för att klargöra sin ståndpunkt och samtidigt försöka vinna poäng på det är väldigt lågt. Sånt skit bidrar inte till en bättre diskussion. När allt kommer omkring så är vi väl alla fans av Leeds eller hur ?
Leeds United sportcarl
2015-07-03 13:30
Mycket lättare komma in dom ägare inför denna säsongen än förra då allt var i kaos(och ärligt cellino gjorde inte allt rätt), men nu när ekonomin är i box så är det lättare att få alla pusselbitar på plats, enligt rösler hade vi egentligen inte råd med Wooden cellino fixade det,min tolkning nu och tidigare är att cellino pytsat in mycket yr egen ficka, men säkert kan Cooper och Linus få det till lån med ockerränta
2015-07-03 12:53
@lufc4ever:
Han kommer säkert att lyckas "fucka upp" något igen eftersom han är impulsiv och hetlevererad italienare, men så länge han lär sig, och inser att han har en duktig stab som hjälper honom så hoppas jag alla framtida "fuck ups" stannar mellan honom och den italienska skattemyndigheten ;) Hellre en känslomännsika som ägare än ett sterilt aktiebolag. Jag hoppas att Cellino åter kommer att vara på ståplats bland alla Leeds-supporters någon gång i framtiden.
Leeds United lufc4ever
2015-07-03 12:44
Som allt ser ut nu så har Massimo lärt väldigt mycket av sina fuck-ups förra säsongen. Long may it continue.
2015-07-03 12:38
@terry cooper:

Terry,

Svaren borde du ha själv. Du har väl liksom alla andra tillgång till artiklar, intervjuer, nyheter, och gud förbjuder Twitter om Leeds?
Eller har du fastnat så hårt i ditt anti-Cellino-tyckande att det inte spelar någon roll vad som sker så länge Cellino sitter kvar?
Lyft blicken. Det är inte längre 2014.

Cellino kom in förra året med sitt Cagliaristuk; jag vet bäst och gör allt själv.
Funkade i Cagliari. Funkade inte i Leeds.
När Cellino kom tillbaka efter sin avstängning så var bland det första han sa att han inte klararde av att hantera allt i Leeds själv. Han behövde hjälp.
Bra att kunna inse detta själv. Sagt och gjort. Nu sitter vi med en ledarstab som få om ens någon (LInusM eller Terrry möljligen) kan klaga på.
En ledarstab med Pearson som stjärnan handplockad av Cellino.
Allt tycks sedan säsongsavslutningen gå rätt väg; en väg som ingen Leeds-supporter hade vågat hoppas på. En väg vi inte har upplevt på vad? 20+ år?
Glädjs i stället för att hålla dig krampaktigt kvar i 2014.
Leeds United Duke
2015-07-03 12:31
Thom// Eller var det tur att vi hade fyra-fem yngre spelare som räddade säsongen trots många dåliga nyförvärv, beror på hur man ser det.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-07-03 12:30
Det roliga tycker jag fortfarande är att det liksom inte spelar någon roll vad Cellino gör. Nu verkar det som att han ska få skit för att han inte värvade in en lika bra tränarstab för ett år sedan och likadant med spelare. Om vi fokuserar på här och nu så finns det väl inte mycket att klaga på eller?
Leeds United sportcarl
2015-07-03 12:27
Terry 09:09, klart inte ekonomin hängde på mccormack säkert gjorde vi storvinster med och allt var tipp topp och gfh var bra ägare
2015-07-03 12:27
Embargot trädde i kraft den 1 januari 2015 men det är väl ett allmänt faktum att Leeds United blödde kraftigt under sommaren 2014 med rykten om uppemot £1m minus i månaden om jag inte minns fel. Känns väldigt riskabelt och helt vansinnigt att börja värva in spelare för miljoner pund då. Trots detta så värvade Cellino in ett lag som gjorde att vi inte åkte ur the Championship. Han föryngrade laget och samtidigt tog flera av våra spelare som redan fanns i klubben flera steg framåt (läs; Murphy, Mowatt, Taylor, Cook). Utan Cellino vid rodret förra säsongen så hade vi kunnat se fram emot derbyn mot Bradford kommande säsong, det är jag helt övertygad om.
Leeds United Tobbe O
2015-07-03 12:03
Vi hade väl inget transferembargo förra sommaren, kom väl först i januarifönstret. I efterhand kan ju konstateras att de £9m vi handlade för kunde använts bättre. Var väl bara Silvestri som lyckades och så Bamba också men han lånade vi bara. Kanske blir några av spelarna bättre i år när de varit i klubben och England i en säsong.
Leeds United Duke
2015-07-03 11:49
Nytt transferembargo på ingång. Denna gång Cellinos fel. Agera snabbt nu innan beslut är taget. En central mittfältare och gärna två kantspelare.
Leeds United lufc4ever
2015-07-03 11:44
Enligt Massimo så handlade vi för drygt £9m förra säsongen. Så helt låsta var vi inte. Gissar att försäljningen av Ross gjorde detta möjligt.
2015-07-03 11:27
Thom //

Tack för ditt väldigt tygliga svar på min fråga.
2015-07-03 11:02
terry// Din ironi över "väldiga" är intressant. Utveckla gärna det lite. Sen förundras jag över hur man kan fortsätta fokusera på varför vi inte värvade för miljoner för 1 år sedan när det nu börjar se riktigt bra ut. Där alla kommentarer som kommer ut från Elland Road är positiva, det andas optimism och vi har precis gjort vårat dyraste nyförvärv på år och dagar. Sorgligt i många avseenden och nu fattas det väl bara en liten diskussion om Hockaday också och varför vi värvade in honom för 1 år sedan.
2015-07-03 10:49
Thom //

När trädde det väldiga transfer embargot i kraft ?
2015-07-03 10:02
terry cooper//

Dels så låg vi i transfer embargo pågrund av GFH Capitals vanskötsel av klubbens ekonomi och dels så tillät ju inte ekonomin några "stora" värvningar. Man behöver ju inte vara Albert Einstein för att räkna ut det.

Trots en havererad ekonomi och ett transfer embargo så lyckades ändå Cellino få ihop ett lag som lyckades hamna på en stabil mittenplacering. Vi har behållit alla våra talanger som ju skulle säljas till 100 % för jag vet inte hur länge sedan och med transfer embargot borta har vi landat en värvning för £3m.. så vad händer då? Jo, då fokuserar folk på varför vi inte gjorde samma sak för ett år sedan. Det finns ju flera anledningar till varför vi inte gjorde det förra året men ärligt talat, spelar det någon roll just nu?
2015-07-03 09:19
Sportcarl //

Läser vad du skriver o fattar vad du menar.
Men man kan ju undra varför gjorde klubben samma sak förra året ?
Tog tag i saker o ting.
Att fixa en duglig ledarstab o fixa spelare som kan lyfta oss mot toppen av tabellen o mot PL.
Man behöver ju inte var Albert Einstein för att räkna ut det.
Tror inte att vår ekonomi hängde på försäljningen av McCormack heller.
Leeds United sportcarl
2015-07-02 21:38
skillnaden mot förra sommaren är enorm, då handlade det om att rädda klubben, nu om att förstärka inom alla områden, som på spelarfronten där vi har möjlighet att förstärka för först gången på mannaminne, vi behöver inte sälja några nyckelspelare, förra sommaren räddade försäljningen av McCormack ekonomin någorlunda, det tänket behöver man inte i år, en intressant detalj som skiljer på tidigare säsonger är när vi införskaffar spelarna i tid, tidigare år har vi alltid varit för sent ute och truppen oftast inte i närheten av att vara klar inför säsongsstart, i år helt annorlunda
Leeds United krelleg
2015-07-02 18:26
Leeds så klart! - jisses, ser det nu, flera dagar sen dessutom. Jag avgår på direkten.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2015-07-02 17:46
@Duke:

Inte alls.
Hellre att vi vinner med 5-3 än 1-0.
Jag ser fram emot ett Leeds som spelar offensiv gladfotboll.
2015-07-02 17:18
Krelleg,

Du är för långsam ;)
Old news.
Leeds United krelleg
2015-07-02 17:13
Kan vara nya tröjan.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United Danne K
2015-07-02 15:40
Gillar att läsa... ROSLER: NO BYRAM APPROACH Leeds have not been approached by any other clubs this summer about a possible move for Sam Byram, according to head coach Uwe Rosler. Byram, 21, on the radar of Premier League clubs since making the first-team breakthrough three seasons ago, is a reported summer target for Everton, Sunderland and Newcastle. "I don't know where the rumours come from," Rosler said. "Nobody has spoken to us at the football club. There have not been any approaches lately that I'm aware of."
Leeds United PutteBJ
2015-07-02 15:36
Uwe är imponerad av Ajose nu på försäsongen. Han trodde att han skulle vara borträknad men erkände att han verkligen gillat vad han sett.
Leeds United sportcarl
2015-07-02 13:54
Och inte behöver vi sälja några av våra kronjuveler,
2015-07-02 13:50
Nananananananana na, LEEDS are going up going up! LEEDS are going up!!! Vilken marquee signing! £3m, herre jesus! Vi visar muskler, och nu hoppas jag på ett par yttrar som kan leverera passningar till våra anfallare. Snabbhet och teknik tack :)
Annons: