/england/leeds/forum/905.aspx/england/leeds/forum/905.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2015-11-17 22:17
yes nu är det i box
Leeds United sportcarl
2015-11-17 22:17
Leeds United sportcarl
2015-11-17 21:33
bra första halvlek, hamrén börjar få ordning på laget
Leeds United Hartey
2015-11-17 20:04
53 klara nu för Nya LUSS!! vet att Robin jobbar hårt nu för att kunna starta den nya hemsidan. Till det måste han ha fler nya medlemsavgifter.Alla här stötta LUSS och Robin och skicka in medlemsavgiften som inte är dyrare än typ två pizzor !
Leeds United HBK-Robban
2015-11-17 18:40
Jag hade stora förväntningar på Brolin när han värvades. Hade ingen aning om att han var så strulig. Positivt var att Leeds exponerades flitigt i media. Plötsligt visste gemene man vilka Leeds var. Dom flesta brolinmatcherna visades på Tv och även sportnytt visade hans framträdanden. Mindre lustigt var att han struntade i lagets regler som ni skrivit om i inlägg. Minns också hans "presskonferenser". Minns tyvärr hans snurrfirande efter målet mot Sheffield w. när han liggande får rensningen i huvudet eller axeln och in i mål. Blev en del häcklande på jobbet efter det :)
Leeds United sportcarl
2015-11-17 18:29
måste vara en dröm annars har jag missat det med,är väl bara taylor bianchi och turnbull som är indisponibla på lördag som jag vet om, och som vanligt de sista tio åren läser man om tränare som säger att minst en två tre spelare räknar de med kommer in innan lånefönstret stängs, vill se det värvningarna först innan jag tror det
Leeds United stonefree
2015-11-17 17:45
Tror jag läste någonstans att Bamba är borta minst 1 månad med en skadad fot eller har jag drömt det?
Leeds United stonefree
2015-11-17 17:45
Leeds United sportcarl
2015-11-17 17:15
Var för mycket strul runt omkring Brolin med och missade träningar av de mest underliga anledningar vem minns inte fågeln som flög in i hans vindrutans Sverige, visades några tv-matcher om jag inte minns fel om det var den premiärmatchen vill jag vara osagt men för mig han smällde in 2 mot West Ham, allt såg bra ut men både Brolin och Wilkinson strulade bort något som kunde bli riktigt bra.Wilkinson hade väl lovat både det ens och det andra som inte infriades bla annat hans spelroll. Och Brolin var inte tillräckligt proffesionell, Wilkinson gjorde mycket gott ledde oss till högsta divisionen och ligavinst där.men sedan många historiska misstag, Cantona och Brolin är 2 exempel
Leeds United Hartey
2015-11-17 16:48
@Leeds så klart!:

Vet att Brolin bodde på hotell i Sundsvall under skadetiden och drack och festade med gamla kompisar alldeles för mycket...
Leeds United Hartey
2015-11-17 16:46
SP// Brolin hade typ bland dom sämsta i laget i matchbetyg i Yorkshire Evening Post

Brolins stora problem var hans privata presskonferanser i Sverige där han spydde galla över Wilko och Graham. Efter han gjort två mål i den B-lagsmatchen gick han direkt ut i media och krävde en plats i A-laget
.I England får man bara ha presskonferanser som klubben sanktionerat, Brolin struntade i det därav en stor del av alla bråk. Trodde Brolin att han kunde sticka upp mot kanske Leeds tuffaste tränare någonsin. han lyckades dåligt.

Brolin tappade det mesta efter skadan tyvärr men han kunde inte inse det själv.
Leeds United Leeds så klart!
2015-11-17 16:37
En mullig Brolin i Parma pch VM94 var fantastisk att titta på. Världsklass.
Sedan kom benbrottet. I sin comeback såg han för jävlig ut. Fet och slö.
Garanterat för mycket mat och sprit under den gipsade tiden.
Synd att han själv satte stopp på sin karriär.
Leeds United sportcarl
2015-11-17 15:18
brolin visade inte rätt vilja och ödmjukhet i klubben, men han var inte katastrofdålig vad jag minns utan han blev väl i princip utefrusen av howardson och graham som inte ville ha med honom att göra, såg sämre spelare än honom i laget,tyckte inte han fick chansen, vem minns inte finalen mot aston villa och hur otroligt dåliga vi var men managern vägrade släppa in honom på plan, har också ett svagt minne av att han inte fick vara med i atruppen på slutet, då gjorde han 2 mål i b-laget, då fick han inte vara med där heller,
Leeds United lufc4ever
2015-11-17 11:07
Brolin var, innan han drabbades av Leeds syndrom, topp 3 i världen anser jag.
Leeds United krelleg
2015-11-17 08:58
stonefree - favorit i repris på länken.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United stonefree
2015-11-17 08:06
Själv har mest förträngt alla Brolins framträdande i Leeds, det som jag kommer ihåg mest av allt är matchen i London mot Crystal Palace, där en ganska otränat och lite över tänd Brolin skulle ta revansh på Leeds. Det gick ju sådär!
Ribeiro gick upp i en nickduel med Brolin redan efter några minuter och en blödande Brolin fick lämna plan för omplåstnring, medan han var ute gjorde Wallece 0-1 om inte jag minns fel och Brolin hann inte mer än in på plan igen och Hasselbank gjorde 0-2, sedan sköt någon bollen i huvudet på honom och det bandage han hade på huvudet flög all världens väg. Det var liksom slutet för Brolin och förnedringen var total.
I ärlighetens namn ska jag säga att jag tyckte lite synd om honom då, då hela Leeds klacken skrek och vrålade fetto åt honom hela tiden.
Även om han aldrig lyckadesi Leeds, så får vi aldrig glömma att han var en stor del av det fina brons som Sverige tog med hem ifrån USA och när han var på topp, var han en utroligt bra fotfollspelare.
Leeds United krelleg
2015-11-17 07:06
HBK-Robban - tider det! Den övergången är, ironiskt nog, anledningen till att jag började hålla på Leeds. Mindes dock inte att han var Sveriges då dyraste.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Leeds United HBK-Robban
2015-11-17 00:06
Läser o blir påmind i lokalblaskan (Hallandsposten) att det är 20 år sen fettot brolin blev Sveriges dyraste fotbollsproffs.
Citerar:

1995 blev tomas Brolin Sveriges dittils dyraste fotbollsproffs, då engelska Leeds köpte honom från italienska Parma för drygt 47 miljoner. Köpet blev dock inte lyckat för Brolin, som fick lite speltid och inte heller lyckades att komma tillbaks som världsspelare, sedan han brutit foten under en landskamp
Leeds United lufc4ever
2015-11-16 22:30
Prebenland är helt underbart. Skiderövarna har mycket att lära ut till oss gråa svenskar. Det är liksom inte lika noga med allting över sundet. Manjana :)
Kan iofs inte göra öl eller leverpastej.....

Finnarna måste man bara respektera för deras bastande. Är man så helkorkad att man sätter sig i en trälåda på över 100 grader dagarna i ända så ska detta respekteras :)

Baggarna däremot......DET ÄR FAN VÅR OLJA !!!!! Utan den hade det bara varit lusekofta och dopad Dählie på tur. BAH !
2015-11-16 16:48
...som Danmarks bästa målvakt någonsin Peter Boleslaw Schmeichel (han vaktade buren i något engelskt skitlag) sa appropå Sverige-Danmark: We love to hate each other - in a nice way. På Parken åker Sverige tyvärr på torsk. Danmark- Sverige 1-0. Danmark vidare på mål bortaplan. Resultat: SvFF bryr sig mindre och förlänger med sopan Hamrén. Sverige missar kommande VM och EM.
Leeds United sportcarl
2015-11-16 16:00
stonefree 12:12 instämmer som vanligt i det du skriver, innerst inne älskar nog alla nordiska länder sina nordiska grannländer, även om det är viktigt i stunden att tex slå danmark i fotboll, norge i skidor och finland i hockey, vi har otroligt mycket gemensamt men ändå olikheter som vi gillar och accepterar
Leeds United stonefree
2015-11-16 12:12
Jag är född och bodde de första 20 åren av mitt liv i Danmark, hela min familj bor kvar där och jag älskar att åka till Danmark när tillfälle ges. Om ni visste hur många gånger jag har blivit kallat dansk jävel och alla pikkar om bron som numer förbinder oss. Har alltid tagit det med ett smil på läpparna och har nog kallat Svenskarna ett och annat jag med Alla Svenskar älskar att åka till Danmark och festa runt lite, allting är fortfarande lite friare där, man kan fortfarande komma in på kroger och andra inneställen trots man är full. Polisen och vaktar har mer överseende med att folk kan bli lite kartiga. I Sverige åker du ner på backen, bara du råkar vara över 30 eller tittar på vaktarna. Danskerna har fortfarande ett mer avslappnat sätt till alkohol och annat med för den del än i Sverige, sånt lockar ju med. Alla Danskarna älskar Sverige, ni har den bästa naturen i hela världen, danskarna älskar att åka upp hit och campa i det fria åka skidor, eller bara få var sig själv. Vi kompletera varann perfekt och att vi kallar varann allt möjligt är ju ändå bara på skoj. Ernst Hugo Järdegård älskade Danmark över allt på jorden. Hans monolog än Danskjävlarna är egentligen en kärleks förklaring även om det kan vara svårt att förstå. Det kommer därför att bli ett hejdundrande fest i morgon uavsett vem som går till EM. Har tippat Sverige hela tiden, för jag trodde inte de skulle släppa in något mål på hemmaplan, nu vete fan om inte jag börja luta åt att Danmark tar platsen. Så trots allt jävelskap som finns överallt, så tror jag nog vi klara av att leva som grannar, vi älskar nog varan innerst inne
Leeds United Linus.M
2015-11-15 23:29
@GurraGEEE:

Tyst som i graven*...

*Och nej, de döda ska inte ta åt sig åt detta. Förlåt om så är fallet.
Leeds United Ballsmash
2015-11-15 21:40
Förstår inte ett ord vad silverfisken skriver. Var kanske hen som gnällde när vi förlorade mot Birmingham för några år sedan och blev vansinnig för att någon använt uttrycket "vi kan inte få stopp på den jävla serben".
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United GurraGEEE
2015-11-15 20:19
Något nytt om Wayne Routledge och Liam Bridcutt ?
Leeds United Linus.M
2015-11-15 08:38
Silverfisk// Få igång mitt herregud? Så jag ska inte reagera eller vad menar du?
silverfisk
2015-11-15 06:44
Plyma//
det är snart 50 år sedan jag flyttade till Sverige (genom fotbollen) varje vecka när vi spelade match fick jag höra danskjävel +nästan varje dag på jobbet och bland vännerna så jag tål att höra danskjävel, att jag skrev till Linus var för att jag visste vad som skulle få han igång med sitt HERREGUD. jag skiter väl i vad han kalla oss för. för övrigt skiter jag i dansk fotboll (svensk med för den delen ) jag har mitt Leeds och mitt Bvb MOT:
2015-11-15 02:03
@sportcarl:
Klart pågen skojade. Vi som är halvdanskjävlar, dvs skåningar tog inte illa upp. Ernst-Hugo var det ingen som klagade på när han i kulturens namn väste fram "Danskjävlar" på bästa sändningstid. Inte ens danskarna själva. Allt beror på i vilket sammanhang och hur man säger det. LinusM sa det med två smileys, och i samband med en fotbollsmatch mellan länderna. Det borde knappast höja pulsen ens ett slag hos merparten danskar. "Hora" ligger i en helt annan härad vad det gäller att kalla folk saker. Speciellt till tjejer i skolan, vilket dessa personer som kallar sig själva "hora" med all säkerhet även gör. Det är bara "normalt" för obildade prepubertala förortsfjunisar. Om en sådan fjunis tycker det är OK/normalt så be honom om telefon# till hans hora till mamma.... En anekdot helt appropå: Det finns värre saker att kalla danskar. När jag var en liten påg lärde jag mig ett nytt ord på dagis som jag inte förstod innebörden av, men jag tyckte det lät fräckt så när jag besökte Köpenhamn för första gången sa jag det till varje dansk jag kunde hitta. Alla vet att danskar är lätta att känna igen, speciellt är sannolikheten hög i Köpenhamn att man lyckas... ; ) "Din danske skiXXe rXv" Det var buskul tills en äldre kultiverad dansk dam drog mig i örat, och förklarade vad det betydde.
Leeds United sportcarl
2015-11-14 23:24
och jag som hade tänkt skriva: härligt att sätta "domme" dansken på plats efter 2-1vinsten, tur man inte gjorde det,
Leeds United Plyma
2015-11-14 23:17
Silverfisk// Själv +50-åring, så har man missat det där med komimuniktion. T ex för ca 10-13 år sedan , var det tydligen OK att kalla sina kompisar för hora o div. Frågade en elev när vi jobbade tillsammans, när han snackade med sin polare på mobil. VaFan Sa du!!!? Helt normalt, vi kallar varann för det! Ibland! OK, Skit samma om alla är på samma bana. Men man må ju fatta att några är äldre, så även om det inte är illa ment, med både nyare/mordenare satir o ironi, så om nån kallar mej dum o dyl, så reagerar åtmunstone. Jag är absolut ingen språkpolis, förutom att det borde vara minst ett M O T eller W A L L A M OT i varje inlägg!! M O T ;-)
Annons: