/england/leeds/forum/893.aspx/england/leeds/forum/893.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2015-09-18 00:08
hata scum är inte min grej heller, dock gillar jag inte klubben, men det är en annan femma
Leeds United Linus.M
2015-09-17 23:59
@Wall - moderator:

Hehe... Allt jag skrev var riktat mot lufc4ever, inte dig Wall :)

Danne//

Ähh, lite hat behövs ;)

lufc4ever//

Ja... Dessa smileys... Vad ska man säga :)
Leeds United Silvestri the King /
2015-09-17 23:39
Sedvanligt tips... 1-2.....
Leeds United Danne K
2015-09-17 23:39
Gammalt hederligt ärvt hat köper jag inte. Jag älskar Leeds och hatar ingen. Är glad för mina vänner skull som håller på man u ifall de vinner likaså mina spurs, pools och Gunners vänner.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2015-09-17 22:59
Hands off
Leeds United lufc4ever
2015-09-17 22:51
Linus //

Min sista mening i förra inlägget borde ha avslutats med en ;)

Inget illa ment det jag skriver.Det är bara lite gammalt hederligt älskar att hata scum.

Eller är det det.......?

;))

Manchester U Wall - moderator
2015-09-17 22:12
Linus.M - Jag är aldrig dryg och försöker alltid att visa respekt. Speciellt de gånger jag är inne hos andra och skriver. Det är det minsta man kan göra.
Men skojar om vad..?
Vi får se om vi köper honom av er. Vore förödande för hans utveckling om Shaw kommer tillbaka i gammal form. Eller så petar han helt enkelt Shaw.
Leeds United Linus.M
2015-09-17 22:09
Brukar ofta hålla med dig lufc4ever, särskilt när det gäller scumsupportrar. Men äh... Wall kommer in och ställer en trevlig fråga och är inte på något sätt dryg, då ska inte vi vara sämre :)

Jag hatar Man Utd, mer än vad jag hatar det flesta saker i livet, men sålänge jag inte förlorat en match eller ser en dryghet från dem så kan man behandla dem med hyfsad respekt iaf...

Shaw är en bra fotbollsspelare, även om han spelar för en hemsk klubb :)

Eller så skojar du bara och jag tar dig för seriöst. Det finns ju också en möjlighet att det är så.

Tar Scum Charlie Taylor dock... Då jävlar, Wall :)
2015-09-17 22:06
lufc4ever - Du är helt berättigad till att ha din åsikt. Det respekterar jag.
Leeds United lufc4ever
2015-09-17 21:59
Wall //

Alla med 2 fungerande ben är bättre än skräpet just nu. Sen blir man på automatik skräp om man väljer att sälja sin själ och kalla Old Toilet sitt hem.

Om jag tvingas välja röda kamrater i livet så tar jag Putin och Tomten. Allt annat undanbedes.
2015-09-17 21:38
lufc4ever - Jag vet inte om han är bättre än "skräpet" vi har. Har inte sett Leeds spela denna säsongen, tyvärr!
Men så som Shaw har varit denna säsongen, hade det varit svårt att peta honom.
Väl mött, kamrat!
Leeds United terry cooper
2015-09-17 20:19
Ni får skälla o kalla mej vad ni vill men jag har fortfarande svårt att se vilka som ska göra alla målen vi behöver göra för att komma i topp tio.
Leeds United Umeå BEN
2015-09-17 19:01
Mycket bra skrivet Stonefree. Det var jag Anders som skrev om 2 vinster topp 8!!. Man är väl helt galen men jag tror det vänder nu på lördag. Drömmen vore när vi åker över i april att Leeds United ligger topp 3. Då jävlar lyfter vi Elland Road.

MOT ALLA DAGAR PÅ ÅRET
Leeds United Kristoffer
2015-09-17 18:08
Ja, det verkar som att Hull FC inte har gått så bra på sistone och Pearson måste ordna upp saker där.
Leeds United lufc4ever
2015-09-17 17:53
Lite om varför Pearson lämnar.

Tolkar det som att han försöker skyddar sina egna intresse. Helt förståligt, synd bara att det går ut över oss.
Leeds United sportcarl
2015-09-17 16:38
Stonefree 15:58,du skulle bli författare, skriver bra och intressant,man blir sugen själv, har många projekt som kostar men nog borde man kunna komma över mellan jul och nyår har fått för mig att det är 2 hemmamatcher då.
2015-09-17 16:37
stonefree//

Fint inlägg, från djupet av ditt hjärta, sanningen om alla,"fans", besatthet.
Älskar man , så, förlåter man också.
Tror många känner igen sig i din, promemoria...... satt Fint....
Leeds United stonefree
2015-09-17 15:58
När jag ändå är igång, egentligen, den största orsaken till att man blir så besviken, är ju att man själv har satt upp de höga förväntningarna till de 2 hemmamatcher vi just har lämnat bakom oss. Jag var helt 100 på att vi skulle fixa 6 poäng mot 2 så mediokra lag. Inga problem in till chefen och säga att man ska vara ledig, köpa flygbiljetter boka hotell och iväg. Plötsligt så har tiden gått det är tisdag kväll strax förra 22:00 Engelskt tid, man står där på Elland Road, kylan börja bita sig in i kroppen, spelarna sparkar iväg bollen en sista gång upp på 45 raden på East. Man börjar fundera på om det verkligen är värt det, ska man verkligen använda sina dyrbara semesterdagar på sånt här, fotbollen kan man ju lika gärna åka, ut till någon div 2 klubb i närheten av ens hem och kolla på, den är inte mycket sämre, just nu. Då är man ju hemma i sin egen säng under natten och man slipper ta ledig. Man börja fundera på den tunga hemresan, som börjar straks efter 7 på onsdag morgonen, tåg till Scumchester, därifrån flyg till Köpenhamn och vidare med tåg hem till Norrköping, man låser upp dörren hemma i Finspång klockan 19:00 efter 12 timmars resande. (Man kommer till Bangkok fortare.) Man kaster en sista blick utöver Elland Road, medan Stadion töms på nolltid, man hör folk mumla och ungefär vartannat ord innehåller ordet f… och då vet man att det inte är motstånderlaget man syftar på i sina analyser. När man till sist lägger ner huvudet på kudden och ska försöka sova några timmar innan det är dags att gå upp igen, då börjar man gå igenom matchen, vad är det vårt kära lag gör för fel i matcherna? För sova kan man inte. Man kliver upp lämnar hotellet utan en blund för den långa resan hem, man vänder sig om en sista gång när man går förbi Tapsen som ligger öde i morgon diset. Ska man verkligen komma hit igen, eller ska man försöka lägga Leeds lite bakom sig, enbart kolla i tidningarna, efter matcherna, helt enkelt gå vidare, ägna sig åt något som inte gör en så besviken vecka efter vecka. Tror ta mig fan att jag ska göra det. Nickar lite lätt på den stängda dörren på Tapsen och mumlar för mig själv, ha det gamla vän, sköt om dig och ta väl hand om alla nya som kommer. Sen när man sitter där på planet och tåget hem, då finns det mycket tid till efter tanke, är det egentligen fotbollen som är det viktigaste när man åker iväg? Nej, det är ju inte det, det är ju kamratskapet de roliga sakerna som händer när vi är iväg, alla skrönor, sanna samt några kryddade historier vi alla kan diska upp, som ofta blir roligare och roligare för varje gång de berättas, plus det alltid läggs till lite på historierna varje gång, alla nya kompisar man lär känna varje gång. Denna resa ett stort tack till Janne ”kungen” som jag aldrig träffat innan, mycket trevlig bekantskap. Det är tugget på pubarna, som gör det värt att åka. Så det är ju bara att tacka Zwämpa, ZZ Topp, Jocke Bremner, Micke Magnusson, Micke Sjöbom, Hartey, Helene Victoryman, Terje On Tour, Sven, Bengt, Katarina, Pekkari, Gustav, Leila, Umeå Ben,bara för att nämna några, frugan Ninna, som följer med för det meste och hon njuter i fulla drag och tar inte det med fotbollen så hårt och sist men inte minst grabben Emil, som jag har tvingade bli Leeds supporter redan från start. Ett mega tack till allihopa att ni vill dela eran tid i Leeds med mig på varje resa. Uhhh, nu kan nästa resa inte komma fort nog, det är ju över en månad ditt, det är allt för lång tid, men det är bara att bita i det sura och hoppas tiden går fort, snart sitter man ändå där på planet igen, stora förväntningar på stordåd, vi skålar och skrålar och en liten sång i ny och nä, vi gissar resultaten i matcherna innan, sällan gör Leeds under 3 mål. När vi är tankat tillräckligt, börjar vi vandringen ut mot Elland Road och nog kommer det en liten tår i ögonvrån varje gång man ser den övre delen på East någon kilometer innan man kommer fram, det har är ju våran vandring mot vårat Mecka, hoppas man får gå här många gånger till oavsett hur det går, så finns det inget som förväntningarna och stämnigen innan matchen. Det är värt det gång efter gång. Vi sviker dig aldrig kära Leeds, du är som ett riktigt äktenskap, man kan inte leva med dig, men man kan definitivt inte leva utan. Det är därför vi allihopa säger WALLAMOT!
Leeds United lufc4ever
2015-09-17 13:33
@Wall - moderator:
Han är 100% bättre än det överskattade skräpet ni har idag. Charlie behöver inte kryckor för att ta sig fram. Och sen 4 mille.....pröva 40. Ni kan ju ta nåt ur de egna leden. Sägs ju att ni har stor stolthet i att göra det. Inte ska ni väl gå och bli en köpeklubb ? Förresten.....Wootton kan ni ta tillbaka. Han blir bra som vänsterback.
2015-09-17 13:28
Duke & Linus.M - Okej. Tack för svar!
Leeds United Linus.M
2015-09-17 13:12
Wall// Knappast. Vi har ingen annan vänsterback i nuläget och som Duke sa... Så bra är han inte :)
Leeds United Duke
2015-09-17 12:56
Rösler får sluta att ändra taktik fram och tillbaka, börjar ju likna Erik Hamren snart. Kör på 4-3-3 så får Antenucci vara inhoppare om han nu vägrar spela ytter.
Leeds United Duke
2015-09-17 12:54
Wall// Tror jag knappast är något som stämmer. Ung lovande vänsterback men inte dominant och platsar knappast i ett topplag i PL.
Leeds United Kristoffer
2015-09-17 12:31
stonefree //

Fantastiskt inlägg!
2015-09-17 11:58
Hallå Leedsare!

Det går rykten om att vi är efter er vänsterback, Charlie Taylor. Kan det ligga någon substans i detta?
Hur är han som spelare?
Leeds United sportcarl
2015-09-17 11:23
det var ord och inga visor, är väl bara att instämma i det mesta, finns inga quick fix som att byta tränrae eller ägare, är bara för spelarna att ta sig i kraven och leverera visa att de blöder för klubben, finns klubbar med betydligt mindre satsningar och lägre spelarlöner som ligger före oss, men man försöker se det positiva (även om det inte är lätt), vi har dock endast förlorat en match, spelmässigt har dock de 2 sista matcherna inte varit mycket att hugga i julgranen, nu är det bara att bita i det sura äpplet och komma igen och ge klubben från högste till lägste sitt stöd,
Leeds United stonefree
2015-09-17 10:59
Vad säger man efter en resa till Leeds, där man trots oavgjort i lördags och en dålig match mot Brentford, där man ändå måste säga att Leeds vann en poäng, hade man så enorma förväntningar inför tisdagsmatchen bara vi gör några byten, in med Antenucci och Murphy från start, då kan det inte gå fel. Vad händer? Vi gör årets absolut bottennapp, det fanns inte en enda gnutta av hjärta eller fotbollskunnande hos en enda Leeds spelare, det var så dåligt att folk buade som aldrig för ett tag på slutet, alla jävla bakåt passningar, när man ligger under, alla felpass, några så grova att man inte trodde sina ögon, de avslut som Leeds trots allt fick iväg, var av så dålig kvalitet, att till och med en Leauge 2 spelare hade skämts. Vi går in i en match mot ett lag som nyss hade fått stryk med 5-1, vilket syntes, de var ur usla och ändå var vi sämre. Om Byram skulle ha haft straff? Jag vet inte, jag stod i andra ändan och därifrån är det svårt att se, men på den film jag har sett efteråt, ser det väldigt mycket ut som en filmning, men oavsett vad, så var Ipswich lika mycket blåsta på en straff de med och den var solklar, Jag som hela tiden har trott på det här laget och sagt att den 12 plats som alla experter i England har sagt att Leeds ska komma på, var väldigt lågt satt. Jag tror i dagsläget att en 12 plats är smickrande. Det är egentligen bara Cook utav våra ungdomar som prestera just nu, alla de andra är i deras livs formsvacka, vilket är oroväckande, Byram t.ex, gör nog sin sämsta säsong i Leeds tröjan än så länge. Han och Mowatt måste få tillbaks deras självförtroende på något sätt, men det blir svårt så länge hela laget underprestera som de gör just nu.
Kolla man lite bakåt, så gjorde vi en katastrofal första halvlek mot Sheffield, en rätt hyfsat andra halvlek, vi gjorde en riktigt bra första halvlek mor Derby, men knäade totalt i långa stunder i andra, men hade lite tur och fick med oss en tre poängare. Mot Brentford gjorde vi en katastrofal första halvlek, där endast stolpen var i vägen från en 2-0 ledning till Brentford och rullgardin ner. Nu senast mot Ipswich hade vi 1 enda avslut på mål och det var ingen kanon precis. Så där kan man fortsätta bakåt i match efter match. Vi Leeds supporter är ett segt släkte som trots alla motgångar hela tiden, tror på mirakler inför varje ny säsong, men man måste ju förstå att om man kollar alla Leeds avslut på mål under de 7 omgångar som har spelats, då får man ihop 30 avslut på mål, inte hårresande men inte katastrof, tills man plockar bort avsluten på mål mot Bristol C, där hade vi 11 i en och samma match, det är 2 mer än sammanlagt de 3 senaste matcherna, då förstår man att det inte håller i längden. Vi måste helt enkelt låna in 2-3 överblivna PL spelare som behöver match träning. Sedan måste nog Silvestri kliva åt sidan ett tag, han har tyvärr också hamnat i en formsvacka. Det är lite mycket fågelarmar som fladdrar okontrollerat. Tror inte Turnball kommer att göra bort sig, har bara sett honom mot Doncaster och den matchen gjorde han bra. Men vad fan, jag var helt övertygat om att fick vi bara in Ante och Murphy från start, så skulle segrarna rulla in, det sket sig, så jag har inte längre några fler mirakel inhopp att dra till med, vi har nog provat det mesta nu och vi kommer liksom inte framåt, stampar vi inte på samma ställe, så går det bakåt, både i spelet och tabellen!
Att Pearson har lämnat, tror jag personligen var bestämt redan från start, kollar man allt han är inblandat i utöver Leeds, så förstår man att han inte har tid. Min teori var att han skulle hjälpa Cellino igång med den här säsongen tills fönstret hade stängts och lite ordning och kontinuitet hade infunnits sig i laget. Det var inget beslut som togs i tisdags. Nu är det bara att hoppas att inte Cellino börjar leka Tarzan själv igen, utan har fattat att han måste hitta hjälp igen av någon. Får vi dessutom stryk på lördag mot MK dons, då ligger nog Uwe Rösler, väldigt illa till. Personligen tror jag inte det hjälper att sparka honom, kanske i en eller 2 matcher, sedan är det nog samma visa igen. Någon gång i framtiden så släpper det nog och vi kommer upp i PL. Men det kommer att dröja rätt många år, det är säkert. Jag såg West Ham och Newcastle på TV i måndags, West ham var bästa laget, men Newcastle som ligger sist spelar ju fotboll trots det som är ljusår ifrån det som Leeds prestera just nu!
Nu vet jag att många kommer att spy sin galla över mig och kalla mig bakåtsträvare med mera, själv ser jag mig som en realist, det jag såg på Elland Road i tisdags, var katastrofalt, faktum är att de Hard Core fans som jag stod med under matchen gick fulständig bananas och kastade flaskor in på plan,(Idioter) så nu kommer det att bli ölförbud på South Stand igen ett tag. En sista sak bara innan ni slår ihjäl mig verbalt.
DET ÄR I DAG 196 DAGAR SEDAN LEEDS VANN SENAST PÅ ELLAND ROAD. 196 DAGAR!!!!!!!
Det kommer man aldrig upp i PL med. En hemmaplan ska vara ens borg, alla lag ska frukta att kliva in på Elland Road, så är det tyvärr inte i dag, det är nog inte några lag i de 2 högsta serien som inte har vunnit hemma på så länge, undrar om inte det är något av ett negativt rekord!
Men som någon skrev, vi är bara 2 segrar från en 4 plats. Men vi är också 2 matcher från att ligga sist, med facit i hand, är jag mera orolig för det sista. Vi får hoppas att spelarna skäms så pass mycket och kommer igen på lördag. Men jag vet fan om de gör det!
MOT (Alltid)
2015-09-16 22:20
lufc4/// Fint att Du lägger upp såna sekvenser av bollbehandling. Botaka verkar vara suverän med lädret. Mera såna uppvisningar mottages tacksamt.
Leeds United lufc4ever
2015-09-16 20:51
Lite mer Botaka.

Ok det är U21 och spelet blir valpigt men underbar sekvens när han håller undan motståndaren och samtidigt säger till Coyle "go,go,go!" och sen trollar fram den lite lätt :))))

Precis den kaxigheten behöver vi nu. Fortsätt bänka sureByram och spela Botaka och Dallas på kanterna mot MK Dons.
Leeds United Plyma
2015-09-16 20:15
Tungt imorse när man loggade in, 0-1 :(((((((((((((
Det är som du lufc4ever skriver, man är så van att det skiter sig. . . . . . . . .
Men vi på denna sida är väl också vana att aldrig ge upp.
Synd nu att Pearson drar (orsak?) samtidigt som våra bekanta, "Orosmolnen" som nästan alltid hägrar i vår närhet verkar parkera över ER nu.
Helt klart W A L L A M O T mot nått
Annons: