/england/leeds/forum/891.aspx/england/leeds/forum/891.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Zlatan,z
2015-12-29 14:26
@lufc4ever:

NÄR ?- kommer den dagen Massimo, behöver ta ställning till din sista-hypotes ??? ALDRIG !!!!!!!!!!! VILL JAG PÅSTÅ !!!!!!
Leeds United Linus.M
2015-12-29 14:16
Simon Johnson ?@sjrbsimon 11 minför 11 minuter sedan
1/2 Can predict, from my experience as a fmr sports lawyer, if #LUFC refuse to allow Sky to show the game, there will be a pts deduction

Härligt.
Leeds United Becks#9
2015-12-29 13:54
Dra åt helvete Cellino
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2015-12-29 13:40
Wayne Gardiner ?@mrwayneg 45 sför 45 sekunder sedan
Still no change in the situation between Leeds and the Football League (1240). Been told it'll be "very difficult" to get it done now.

För fan.......
Leeds United Linus.M
2015-12-29 13:30
Någon som kommer ihåg detta från Adryan? Hahahahah!
Leeds United Linus.M
2015-12-29 13:08
Detta är också intressant:

sportingintelligence ?@sportingintel 2 minför 2 minuter sedan
Dear Massimo Cellino, your league attendances have been HIGHER at Elland Road for SKY games this season, on average, then when TV not there.
Leeds United Linus.M
2015-12-29 13:07
Phil Hay ?@PhilHayYEP 27 dec.
Alex Mowatt is going to be out for a week to 10 days with a groin strain. #lufclive
Leeds United stonefree
2015-12-29 13:01

Gameday

Om det nu blir någon match ikväll för regnet fortsätter att vräcka ner över Yorkshire. Lite roligt med våran diskussion angående "Peppes" vara eller ikke i Leeds startelva. Oavsett vilket det blir ikväll, så måste vi vara på tårna från minut 1. Det kommer att bli en holmgång modell större.  Derby är trots att vi har 2 segrar utav de 3 senaste fortfarande ett av CS absolut bästa lag med en väldig hög lägsta nivå, desutom kommer 2 gamla Leedsare tillbaks ikväll. Warnock och Jonson. Den första tillhör fortfarande av mina back favoriter. Förra året var vi på Elland Road och såg matchen mot just Derby. Warnock var kapten och gjorde en så fantastiskt match att man vart helt lyriskt,  två veckor senare var han frisläppt till Ipswich grattis, för att han inte ville flytta till Leeds. Många tyckte då att det var lika bra att han gick, han var gammal och slut, inget att satsa på för framtiden!!!! Lite konstigt tyckte jag, då, som nu, man måste alltid ha en mix av alla åldrar, det är det vi många gånger saknar i vårat kära Leeds just nu. Det hade varit mumma att haft honom nu. Men vi är ju inte kända för att göra så bra affärer alla gånger.

Vem som startar ikväll. Svårt att säga, men någon förändring blir det nog, inte omöjligt att Bamba kommer in, men på bekostnad av vem?

Jag tror att Evans, fortfarande ger Wood chansen, trots hans självförtroende är så lågt just nu, att de ville vara bättre att spela några u20 matcher och hittade målformen där. Tycker själv att "Ante är bättre utan att glänsa för den delen, men han varierar sitt anfallsspel mycket mer.En som verkar ha gjutit fast sig i laget är Bridcut, vilket är bra, mycket bättre defensiv mittfältare än Murphy, han har utroligt bra blick för spelet. Tycker själv att han var matchens lirare här om dagen. Själv önskar ett mittfält ikväll bestående av Dallas, Mowatt, Bridcut, Byram, Doukara och Antenucci längst fram. Tyckte att Cook såg trött ut hela matchen i söndags och skulle må bra av att vila.Vinner vi ikväll och på lördag mot MK Dons, tror jag det finns en liten, liten, liten chans att Byram ändrar sig och skriver på ett nytt kontrakt, annars får  vi hoppas att han gör bra ifrån sig, att priset kan trissas upp, för nog är grabben tillbaks i riktigt god gammal form igen. Innerst inne måste man ha förståelse för att han vill prova spela i PL, fram tills för 5 matcher sedan var vi ljus år ifrån just det. Vi får se inom de närmaste veckorna vart det tar vägen. 

En liten sista sak bara, såg att vi hade några nya forwards på gång, men vad finns det för mening med det?Han kör Wood hela tiden som är kass, Antenucci får 15- 20 minuter varje match och Doukara nått liknande. Det var Stokes och någon mer jag har glömt namnet på men när gjorde dessa herrar mål senast? När jag kollade var det ju inga målkungar precis och då säger jag bara! Skriv kontrakt med Bridcut och satsa på 1 klass spelare, eller prova gå runt lite mer på det vi har, visa spelare får ju inte ens visa vad de går för.

ETT RIKTIGT STORT MOT TILL KVÄLLEN

Men vi måste se upp för våra gamle Leedsare, ni vet hur det brukar gå, när de kommer på besök. Jag önskar en repris på matchen från förra säsongen, Leeds har inte spelat någon bättre match sedan den, tyvärr!  Det var welter klasse på den, det kan alla som var där intyga!

Gameday

Om det nu blir någon match ikväll för regnet fortsätter att vräcka ner över Yorkshire. Lite roligt med våran diskussion angående "Peppes" vara eller ikke i Leeds startelva. Oavsett vilket det blir ikväll, så måste vi vara på tårna från minut 1. Det kommer att bli en holmgång modell större.  Derby är trots att vi har 2 segrar utav de 3 senaste fortfarande ett av CS absolut bästa lag med en väldig hög lägsta nivå, desutom kommer 2 gamla Leedsare tillbaks ikväll. Warnock och Jonson. Den första tillhör fortfarande av mina back favoriter. Förra året var vi på Elland Road och såg matchen mot just Derby. Warnock var kapten och gjorde en så fantastiskt match att man vart helt lyriskt,  två veckor senare var han frisläppt till Ipswich grattis, för att han inte ville flytta till Leeds. Många tyckte då att det var lika bra att han gick, han var gammal och slut, inget att satsa på för framtiden!!!! Lite konstigt tyckte jag, då, som nu, man måste alltid ha en mix av alla åldrar, det är det vi många gånger saknar i vårat kära Leeds just nu. Det hade varit mumma att haft honom nu. Men vi är ju inte kända för att göra så bra affärer alla gånger.

Vem som startar ikväll. Svårt att säga, men någon förändring blir det nog, inte omöjligt att Bamba kommer in, men på bekostnad av vem?

Jag tror att Evans, fortfarande ger Wood chansen, trots hans självförtroende är så lågt just nu, att de ville vara bättre att spela några u20 matcher och hittade målformen där. Tycker själv att "Ante är bättre utan att glänsa för den delen, men han varierar sitt anfallsspel mycket mer.En som verkar ha gjutit fast sig i laget är Bridcut, vilket är bra, mycket bättre defensiv mittfältare än Murphy, han har utroligt bra blick för spelet. Tycker själv att han var matchens lirare här om dagen. Själv önskar ett mittfält ikväll bestående av Dallas, Mowatt, Bridcut, Byram, Doukara och Antenucci längst fram. Tyckte att Cook såg trött ut hela matchen i söndags och skulle må bra av att vila.Vinner vi ikväll och på lördag mot MK Dons, tror jag det finns en liten, liten, liten chans att Byram ändrar sig och skriver på ett nytt kontrakt, annars får  vi hoppas att han gör bra ifrån sig, att priset kan trissas upp, för nog är grabben tillbaks i riktigt god gammal form igen. Innerst inne måste man ha förståelse för att han vill prova spela i PL, fram tills för 5 matcher sedan var vi ljus år ifrån just det. Vi får se inom de närmaste veckorna vart det tar vägen. 

En liten sista sak bara, såg att vi hade några nya forwards på gång, men vad finns det för mening med det?Han kör Wood hela tiden som är kass, Antenucci får 15- 20 minuter varje match och Doukara nått liknande. Det var Stokes och någon mer jag har glömt namnet på men när gjorde dessa herrar mål senast? När jag kollade var det ju inga målkungar precis och då säger jag bara! Skriv kontrakt med Bridcut och satsa på 1 klass spelare, eller prova gå runt lite mer på det vi har, visa spelare får ju inte ens visa vad de går för.

ETT RIKTIGT STORT MOT TILL KVÄLLEN

Men vi måste se upp för våra gamle Leedsare, ni vet hur det brukar gå, när de kommer på besök. Jag önskar en repris på matchen från förra säsongen, Leeds har inte spelat någon bättre match sedan den, tyvärr!  Det var welter klasse på den, det kan alla som var där intyga!

Gameday

Om det nu blir någon match ikväll för regnet fortsätter att vräcka ner över Yorkshire. Lite roligt med våran diskussion angående "Peppes" vara eller ikke i Leeds startelva. Oavsett vilket det blir ikväll, så måste vi vara på tårna från minut 1. Det kommer att bli en holmgång modell större.  Derby är trots att
Leeds United lufc4ever
2015-12-29 12:51
Nu är jag säkert jävligt naiv igen men jag både hoppas och tror att detta kommer blåsas av och SKY kommer in på arenan. Massimo har liksom redan fått ut sitt budskap och skulle han ta skiten hela vägen så kommer det bara finnas en "vinnare". Och det kommer inte bli han.

Sen kan man ju tänka på detta också....

Tror ni Massimo kommer säga NEJ till pengarna man får av SKY när man går upp i PL ??
Leeds United Linus.M
2015-12-29 12:43
Cellino har sagt att han kommer vidta åtgärder mot den personal som släpper in Sky.

Med tanke på att klockan är 06:44 i Miami just nu så undrar man ju hur länge Cellino sover? Vaknar mannen 10:00 så blir det tight för Sky att sätta upp sina kameror.
Leeds United Linus.M
2015-12-29 12:34
Sägs att Sky behöver runt tre timmar, innan fansen kommer in på arenan, för att sätta upp allting. Så de har några timmar på sig.
Leeds United lufc4ever
2015-12-29 12:29
@Linus.M:

Inte ett dugg förvånad att han får för sig att göra nåt sånt här och inte ett dugg förvånad att han låter andra ta hand om skiten han ställer till med. Han är inget annat än en bortskämd 5åring i en vuxen kropp. Får han inte som han vill så kastar han de andra barnens leksaker i sjön.

Tja vad händer nu ? Låt oss först se om detta verkligen blir verklighet. Själva grundtanken med att vi som klubb blir illa behandlade rent sportsligt kan jag faktiskt hålla med honom om. Men det är ju inte så att själva TV-avtalet och vad det innebär är en direkt nyhet. Jag kan inte minnas att Massimo låg och skrek på golvet när avtalet annonserades för flera månader sedan.

Nä, detta är som slutscenen i en spagettivästern. En ren pistolduell. Massimo har en kula och FL har fullt magasin. Vi får väl se ikväll om han verkligen vågar skjuta. Även om han skulle träffa så kommer han bara skada en sak. Leeds United.
Leeds United Linus.M
2015-12-29 12:21
Återigen... Massimo har rätt till viss del när det gäller Sky, men att utföra det på detta sättet?

Det är både fegt och idiotiskt.
Leeds United Linus.M
2015-12-29 12:16
Haha!

Paddy Power ?@paddypower 5 minför 5 minuter sedan
Leeds owner Massimo Cellino blaming the Sky cameras for poor attendances. Not the crap football, or the sacking a manager every few months.
Leeds United Linus.M
2015-12-29 12:02
Heja!

Phil Hay ?@PhilHayYEP 5 minför 5 minuter sedan
League says Leeds will be charged with misconduct and referred to independent Football Disciplinary Commission if broadcast is blocked #lufc

Phil Hay ?@PhilHayYEP 4 minför 4 minuter sedan
On the specifics of what penalty Leeds could face, the League says: "The FDC has a full range of sanctions at its disposal." #lufc

Phil Hay ?@PhilHayYEP 3 minför 3 minuter sedan
Understand that Sky's staff are currently at Elland Road and waiting to see if they will be allowed into the ground. #lufc
Leeds United Linus.M
2015-12-29 12:00
@lufc4ever:

Är du eller någon annan förvånad att han låter någon annan göra skiten?

Vad händer nu? Poängavdrag?
Leeds United lufc4ever
2015-12-29 11:51
Och det fega eländet är inte ens på plats själv och leder hela tramset.
Leeds United Rodell
2015-12-29 09:07
Cellino har "bannat" Sky TV för att komma in på Elland Road idag så inte ens säkert att matchen ikväll kommer tv sändas
Leeds United MR Clarke Nr8
2015-12-29 07:21
Viaplay har inte med våran match idag på sin tablå.Ni som var på O"learys o såg Nottingham matchen o tänkt se Derby idag på samma ställe Stanna hemma.Vi ses på O"learys vid ett annat tillfälle under vårsäsongen.
MOT Gubbs
Leeds United Danne K
2015-12-28 22:54
Trodde matchen imorgon tv sändes. Kan inte hitta någon info om det. Någon som vet?
Leeds United sportcarl
2015-12-28 22:05
laget som slog Derby i september var Silvestri Berardi Bamba Cooper Taylor Byram Adeyemi Cook Mowatt Dallas Wood målskyttar Adeyemi och Wood
Leeds United Hartey
2015-12-28 22:03
Har hört att Kinas 10:e rikaste person är intresserad av Wolwes. Han är god för 100 miljarder.
Leeds United Hartey
2015-12-28 21:59
Jag tar varje match som den kommer och vill bara att Leeds skall vinna och spela bra fotboll. Vill också att spelarna skall utvecklas och klubben skall bygga upp en stabil ekonomi.
Kommer inte att titta uppåt och räkna poäng till play-off strecket, Leeds som lag har aldrig tjänat på att sätta mer press än vad det är i vanliga fall spela i det laget i hela världen som underpresterat mest senaste 12 åren

Skulle jag nämna Play-OFF under någon match är jag påverkad av någon lugnande dryck och inte vid mina sinnes fulla bruk
Leeds United lasse c
2015-12-28 21:21
Missade matchen i går, 13 timmars strömavbrott !! Tack vattenfall :( Men 1pinne borta mot Nottingham är väl ok. Är gräsmattan ok i morgon? Riktigt taskigt väder i Yorkshire nu. Har ängnat del del av julen att läsa boken Are you here for the game, som handlar om fotboll i Londons utkanter, om de lite mindre lagen. Det verkar som att fler o fler börjar att lessna på de stora o rika lagen o söker sig till det genuina o äkta passionen. Det ärju trist när det är för dyrt att gå på vissa matcher o se lag som familjer hållt på i många år.
Leeds United sportcarl
2015-12-28 19:20
några resultat idag
Bolton-Blackburn 1-0
QPR-Huddersfield 1-1
Reading-Brentford 1-2
Birminham-MK Don 1-0
Burnley.BristolC 4-0
Charlton-Wolves 0-2
Preston -Hull 1-0

vi ligger på 14.e plats och känns som vi spelar säsongen viktigaste match imorgon, vid vinst och med rätt resultat kan vi ligga 4-6 poäng från play off och är med i racet, vid förlust kan vi ligga på 17e plats och 10 poäng från play off och då är säsongen förstörd
Leeds United Danne K
2015-12-28 19:05
Sitter och funderar på varför Dallas försvinner mer och mer ur matchen ju längre den går. Blir ofta utbytt och förmodligen slutkörd. Förlitar vi oss enbart på hans anfallsspel i början så han får ingen avlastning och krutet försvinner. Tror inte på att han skulle va otränad. Tror helt enkelt på att han får göra alldeles för mycket själv, han levererar bollar fram och skapar men det händer inget sista tredjedelen. Gillar Wood och hans spelstil men mot Nottingham och några motstånd till där innan har han haft jäkligt dålig första touch och det har sett ut nästan som om han hörde till några divisioner lägre
Leeds United Leeds så klart!
2015-12-28 18:31
Ful Skinka får sin femte manager under två år.

Vi leder fortfarande, men avståndet minskar ;)
Leeds United Ballsmash
2015-12-28 15:34
Tycker vi behöver en ny målvakt, Silvestri är bra på linjen och duger i den här ligan, men hans spelförståelse är så jäkla dålig.

Han rusar nästan aldrig ut, och när han väl gör det slutar det oftast inte bra. Han gjorde en bra utrusning mot Wolves, och det är väl den enda bra utrusningen han gjort.

Efter målet igår, så kom det en ännu längre långboll i första halvlek. Men pga av tidigare misstaget så står han kvar, trots att han har enormt mycket tid att ta bollen. Istället står han kvar och en Forest-spelare kan hämta bollen vid kortlinjen och det blir en farlighet. Utvecklar han inte den delen av sitt spel kan han inte klara av ett playoff-race, allra mindre en uppflyttning.
Leeds United BullenKarlsson
2015-12-28 15:24
Mina reflektioner: trots avsaknad av målchanser och bra avslut så var jag väldigt belåten. Att spelmässigt dominera borta mot Forest är starkt. Den stora skillnaden mot tidigare är att vi har spindeln Bridcutt som skänker lugn. Tycker våra uppspel är lugna och trygga. Inte ens Wotton får panik. Ett exempel är hur vi tidigare när en ytterback fick bollen bara hade alternativ 1: rak boll uppåt på linjen till en felvänd ytter som är fast eller 2: lång boll på target. Nu väljer vi istället ofta att spela in bollen på en innermittfältare som har mycket mer alternativ och kan vända på spelet. Trots att jag gärna byter några spelare från startelvan så känns det härligt att se ett lag som vågar spela och har självförtroende. Mot optimism inför framtiden. Bra jobbat Mr Evans, detta kan bli bra.
Leeds United Hartey
2015-12-28 15:02
En sak jag saknar är Mowatts träff på bollen på frisparkar och inläggslägen. Inläggen pendlar mellan dåliga och urusla...
Annons: