/england/leeds/forum/888.aspx/england/leeds/forum/888.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-15 16:19
Linus//

Tonen du skriver i ja.
Leeds United Linus.M
2016-01-15 16:19
Thom//

Tonen jag skriver i... Det går verkligen inte att få dig o förstå Thom. Du är omöjlig. Jag ska inte svara på dina inlägg i framtiden, så slipper vi bråka i detta forum.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-15 16:17
Linus//

Att jag är aggressiv mot dig står jag för till 100 %. Mig veterligen så skriver jag inte liknande till någon annan här inne men så är det ingen annan som attackerar på samma sätt som du gör heller med dina uttryck, nu senast "patetisk" "trög" osv osv.

Jag anser mig ha en helt normal diskussion med terry cooper, lufc4ever och övriga här inne utan att diskussion ska behöva övergå i attacker.... förutom med dig Linus, och anledningen till det är ju tonen du skriver i.

Sen förstår jag inte vad Hartey har med någonting att göra i detta heller? Du är duktig på att blanda in helt andra saker i diskussioner för att få dina argument solida. Om någon lämnat detta forumet för några år sedan på grund av mig så är det väl hans förlust i så fall.

terry cooper//

Jag är helt för långsiktighet ja. Och jag är också helt för att den långsiktigheten går ut om 1-2 år även med Massimo Cellino. För mig är det helt klart att Cellino inte kan sitta här och fisa i all evinnerlighet och det tror jag inte han vill heller.

Jag tror han vill upp i Premier League och är beredd att satsa för att ta oss dit och en sak som hade varit bra för det hade ju varit att behålla våra bästa spelare och samtidigt köpa in spelare på de positioner som behövs. Jag är motståndare till att riskera vår existens genom att värva spelare för £15-20m som vi inte har. Cellino är ingen multimiljonär men han är en affärsman. Jag tror att smarthet, långsiktighet och handplockning av spelare kommer ta oss tillbaka till Premier League.
Leeds United lufc4ever
2016-01-15 16:14
@Linus.M:

Man kan ju säga så här....

Det går inte att frånse det om man uttrycker sig milt :)
Leeds United Rodell
2016-01-15 16:10
Kanske blir en hel omvädning var väl Aidy white som va påväg från klubben sen fick löneökning och stanna om jag inte är helt ute o cyklar.
Leeds United Linus.M
2016-01-15 16:09
@Rodell:

Ser dig som väldigt naiv isåfall... Ska vi inte tro på YEP så blir det nog väldigt lätt att föra en diskussion om saker... Om man ska sitta med spelarnas kontraktspapper i handen för att få yttra sig.
Leeds United lufc4ever
2016-01-15 16:08
@Leeds så klart!:

Jo....

Du har totalt missat att han faktiskt inte är såld än :))))))
Leeds United Rodell
2016-01-15 16:03
Linus.M
Det är som att säga att Norrköpings tidningar kan allt gällande ifk norrköping,
Självklart kan det stämma men det behöver inte göra det.

Som jag skrivit tidigare så skulle det vara intressant om Byram yttrade sig i det hela.
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-15 16:02
Något jag missat förutom att Byram har blivit såld? Jasså inte det. Återgår till kaffet. Adjö för nu.
Leeds United sportcarl
2016-01-15 15:58
Jag tycker 3,7 miljoner pund som kan stiga med antal matcher till 5 miljoner pund plus sell on clause är helt ok med tanke på ett utgående kontrakt, tror folk att vi skulle få typ 8 miljoner pund så förstår jag man blir besviken, blir byram ordinarie och landslagspelare kanhända med facit i hand för billigt, blir han bänkvärmare har vi gjort en bra affär, jag tror verkligheten blir någonstans mitt i mellan, värvar vi absolut allra allra bästa ulandslagspelaren från vårt svenska EMvinnarlag så räcker pengarna och blir över, är ju i svenska pengar närmare 50 milj kr,
Leeds United Linus.M
2016-01-15 15:57
Rodell//

Vet vi inte vad Byram har blivit erbjuden?! Tror du inte alls på YEP t.ex menar du?

Han blev först erbjuden en lönesänkning och ett år senare (typ) blev han erbjuden samma lön.

Jag tycker du är patetisk som frågar om jag känner Byram, det står jag för. Jag kommer bara med fakta om Byrams löneerbjudanden.
Leeds United Rodell
2016-01-15 15:54
Linus.M

Anledningen att man skriver så till dig är för att du säger dig alltid veta saker. Men i det stora hela vet ingen utav oss om vad han blivit erbjuden eller om han helt enkelt inte vill vara kvar pga att han vill till PL nu.

"du är patetisk som skriver så. Lägg av nu. Du vet mycket väl att jag inte gör det, eller så är du trög och det tror jag inte du är."

Här är också en grej som gör att man verkligen inte kan ta upp saker med dig för man inte tror/vet som du.

Jag tycker inte man kan uttala sig och säga åt saker om andra om man inte har svart på vitt att det är så därav frågan om du känner byram eftersom du många gånger är så bestämtd på att du vet hur det gått till
Leeds United Linus.M
2016-01-15 15:52
Läs det här. Ett tips till alla... Men det går väl att vrida och vända på detta med gissar jag.
Leeds United lufc4ever
2016-01-15 15:52
Thom //

Om £10-15m från Massimo till spelare innebär att han gamblar med hela familjelyckan så tar jag tillbaka att han är fel för oss. Då säger jag att han är tokfel för oss. För då har han verkligen inte fattat vilken lek han gett sig in i. Iaf inte om han ska klarar av att stå vid sina ord och ta oss dit vi alla vill.
Inte ens jag som är så negativ till Massimo tror han är så ute och flyger.

Det kommer ju inte vara så att dessa pengar blir rena pengar upp på bordet. Nästan inga spelare går idag cash cash 5 mille till nån annan. Det mesta sker i en helvetes massa avbetalningar och annat fuffens.

Och återigen bara för att jag tror på det så starkt. Visar du vägen så kommer andra följa. Du kommer inte vara ensam med utgifterna. Andra kommer hjälpa dej att lindra din förlorade utgift.

Som exempel även om det kanske inte är det bästa :)

Vi köper Dallas för £1,5m. Inte många vet vem han är.
Derby köper Tom Ince för £5m. De flesta som följer engelsk fotboll vet vem det är.

Även om det aldrig kommer täcka hela skillnaden men vem tror ni höjer flest ögonbryn och vem säljer flest tröjor så fort han skrivit på ? Handen på hjärtat alla om vi hade linkats med båda samtidigt i somras vem hade ni helst velat se oss köpa ?

Själv säger jag Dallas men det är bara för att jag avskyr scum så mycket så en son till en urscummare vill jag aldrig ha hit !! Spelar hellre league 2 ;)
Leeds United Linus.M
2016-01-15 15:50
@Rodell:

Lönen gick aldrig upp så det är inget vi någonsin får veta, om inte Byram själv går ut och säger vad han hade gjort. Jag tror att Byram hade stannat om han hade känt en satsning komma, och om han hade fått ett bättre kontrakt än han har nu.

Jag känner inte Byram, du är patetisk som skriver så. Lägg av nu. Du vet mycket väl att jag inte gör det, eller så är du trög och det tror jag inte du är.
Leeds United Linus.M
2016-01-15 15:48
@Rodell:

Då hade ju Bates fått in £800k mer än vad Cellino får...

Jag jämför saker som händer i Leeds med vad som hände under Bates, något jag även tänker fortsätta med. Här läggs inte ner något snack.
Leeds United Rodell
2016-01-15 15:46
Linus.M

Så Byram kan inte hoppas på att ett PL lag ska komma o locka över honom därför inte skriva på ett kontrakt? därför neka oavsett om lönen går upp ner eller stannar på samma. Du känner byram så du vet detta eller?
Leeds United Rodell
2016-01-15 15:44
Linus.M,

Bates hade sålt byram för längesen samt att Southhampton gav ett bud på byram 4.5m 2014 då sa cellino nej hade bates gjort det?

Bates har inget med leeds att göra längre så lägg ner snacket med honom hela tiden
Leeds United Linus.M
2016-01-15 15:43
@Rodell:

Han skrev på sitt nya kontrakt i juli 2015. Då skrevs också förmodligen klausulen in. Gray hoppades väl på att ett lag som, typ, Leicester skulle komma. Vilket de också gjorde.
Leeds United terry cooper
2016-01-15 15:42
Norman //

Räknar man inte med att hälften är vinst på en biljett.
Iofs beror det väl på vad priset är men på en vanlig matchbiljett till en Leeds match.
Leeds United Linus.M
2016-01-15 15:40
£3.7m för Byram ÄR inte bra hur man än försöker vrida och vända på det för att tycka att det är okej.

Hade detta hänt under Bates så hade det varit en annan ton på de flesta här inne.

Norman - Ren nyfikenhet, hur ställde du dig till Bates under hans tid?
Leeds United Rodell
2016-01-15 15:40
Linus.M,
fast då kunde ju Birmingham ha kontrakterat upp honom och höjt klausulen
Leeds United Linus.M
2016-01-15 15:39
@terry cooper:

Det rapporterar även The Telegraph om. Tror inte Byram skulle vilja ta de lagen istället för Everton dock.
Leeds United Linus.M
2016-01-15 15:39
@Rodell:

Klart det spelar roll? Hade han inte haft den klausulen hade Gray med all säkerhet blivit såld för mer pengar.
2016-01-15 15:35
Har en app som heter 90min i mobilen.
Där skrev de om att Newcastle o West Ham skull ge sig in i leken om Byram.
Vet inte hur mycket sanning det är i det men....
Leeds United Rodell
2016-01-15 15:34
Linus.M,
spelar ju ingen somhelst roll att klausulen va på det.. han såldes för den summan att få 3.7m för byram just nu som situationen ser ut är helt ok
Leeds United Linus.M
2016-01-15 15:34
@¤Thom Mattsson¤:

När du blivit, mot mig främst, otroligt hetsig och arg i dina inlägg när jag inte håller med dig. Är inte bara mot mig iofs... Som Hartey sa för några månader sedan innan du stack iväg, det är inte bara jag som fått folk att lämna detta forum. Tänk på det, innan du bara klagar på mig.
Leeds United Linus.M
2016-01-15 15:32
Norman//

Med alla add-ons så kan summan gå upp till £5m. Men vilka dessa är vet vi inte och hur svåra de är att uppnå för Byram/Everton.
2016-01-15 15:31
@¤Thom Mattsson¤:

Thom //

Långsiktigt. Yes . Håller med dej där.
Fick intrycket att det var långsiktighet du var inne på , när du skrev om din väg till framgång.
När jag skrev om långsiktighet i lördags. Då skulle det bli ett " ramaskri ".
Är det skillnad på min o din långsiktighet ?
Tycker du blandar o ger lite.
För en stund sedan skrev du att " Vi måste upp i PL snabbt men det kan vara i en 2års period ".
Ursäkta om jag blir lite vilsen.
Leeds United Linus.M
2016-01-15 15:30
@Rodell:

Han hade en klausul på £3.7m...
Annons: