/england/leeds/forum/884.aspx/england/leeds/forum/884.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2015-11-02 19:11
Svanen//

Är £55m en droppe i havet? Leeds kan klara av att betala för sig självt, bara den sköts ordentligt och på rätt sätt :)
Leeds United Svanen75
2015-11-02 18:42
Vet ej vad jag står i frågan om LUF eller Cortesse, men tror att vem det än blir så måste de har snuskigt mkt pengar i bagaget. Truppen bör ses över, ska vi köpa tillbaka ER och eventuellt göra om Thorpe Arch. Problemet med LUF är väl i så fall att det blir väldigt många viljor och för lite kapital. De där 55 miljoner£ som ledaren i LUF sägs ha gjort i vinst av sitt bolag är en droppe i havet. Men vad det än blir så står vi bakom eller hur!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United stonefree
2015-11-02 18:41
inget direkt nytt från Leeds sedan igår.
Men det finns spaltmeter att läsa i Yorkshire Evningpost om Leeds. Det är mycket som jag själv har skrivit om på forumet. Att en hel del spelare är som det står" Will become history " i Leeds och det ganska snart och det snackas äntligen att fler byten än de 2 som vi måste göra. Adeyemi och Bamba.
Jag börjar tro på vinst i morgon trot eller ej
Leeds United Linus.M
2015-11-02 18:37
Efter allt han sagt den senaste veckan så kan han väl inte ändra sig denna gång?

Snälla?
Leeds United Linus.M
2015-11-02 18:15
Yiiihaaaaa! Cellino verkar inte ha ändrat sig ännu angående LFU :)

Chris Dawkes ?@chrisdawkesITV 20 minför 20 minuter sedan
It's my understanding there's been no new interest in buying #lufc from former Southampton chairman Nicola Cortese @itvfootball

Chris Dawkes ?@chrisdawkesITV 35 sför 35 sekunder sedan
I understand Cortese hasn't spoken to Cellino recently but things could change if Cellino decides he's open to offers for #lufc
Leeds United BullenKarlsson
2015-11-02 16:41
Låt oss bli nya Green Bay Packers!
Leeds United lufc4ever
2015-11-02 16:20
Stöd från oväntat håll :)

Stan Collymore ?@StanCollymore 31 minutes ago
Leeds United fans. Do it. Your club in your hands. Wish we at #AVFC would do the same. Good luck 1f44d.png1f3fb.png1f44f.png1f3fc.png

Stan Collymore ?@StanCollymore 21 minutes ago
I’ll buy a few #LUFC shares and give them straight to the trust. Won’t be a lot but every little helps as they say! #MOT
Leeds United PutteBJ
2015-11-02 15:53
Och spelaren det handlar om är:

@PhilHayYEP: Sunderland midfielder Liam Bridcutt is the player Steve Evans is in for. Not a done deal yet. #lufc
Leeds United Kristoffer
2015-11-02 15:41
En spelare kan bli klar på lån innan matchen i morgon. Evans says the player he is trying to get in today would be first choice in that department. #lufc #lufclive #ypfootball
Leeds United PutteBJ
2015-11-01 23:45
@Linus.M:

Det säger ju verkligen allt om att de enbart är intresserade av pengar. De går med på att en försäljning av deras del går igenom bara de slipper bry sig typ. GFH är absolut de största pajasägarna vi har haft
Leeds United Linus.M
2015-11-01 22:50
Förresten!

De SPA:t som Massimo och GFH skrev tillsammans, där står det att Cellino kan sälja sin del OCH GFHs del utan att säga till GFH. :)
Leeds United lufc4ever
2015-11-01 22:17
@Linus.M:

Yepp !

Och i detta fallet kommer jag inte gnälla hur ont Massimo än gör mej !! ;))
Leeds United Linus.M
2015-11-01 21:57
Phil Hay ?@PhilHayYEP 14 minför 14 minuter sedan
@mrwayneg this is where it gets interesting. Another interested party think they're meeting him in London tomorrow

Förhoppningsvis ger Cellino LFU en viss tids exklusivitet så de får lite lugn och ro att försöka få dealen gjord.
Leeds United Kristoffer
2015-11-01 21:56
Ryktas att även Nicola Cortese är intresserad av att köpa klubben och där är därför som Leeds Fans United vill ha en "period of exclusivity". Cortese är ju han som styrde Southampton från League One till Premier League på två säsonger.
Leeds United Linus.M
2015-11-01 21:38
Inte en chans att de skulle försöka få till exklusivitet om de inte har några riktigt seriösa investerare bakom sig :) Jag är alldeles lyrisk. Detta är helt underbara nyheter.
Leeds United Linus.M
2015-11-01 21:32
@mrwayneg: Understanding is that Cellino is adamant that he will only sell to supporters as a 'legacy' #lufc lufc4ever - Var det vänstra skinkan du skulle tatuera in Massimo????? Cellino på högra för min del då...... :)
Leeds United Linus.M
2015-11-01 21:31
Massimo är så nära att bli en hjälte, iallafall i mina ögon. För alla gudars skull, fucka inte upp nu. @LeeSobotYEP: Press Association reporting that @LeedsFansUtd will look to determine the price Cellino wants for his majority stake in #lufc on Monday @LeeSobotYEP: PA reporting that @LeedsFansUtd will on Monday start seeking a period of exclusivity in order to try and finalise a deal for #lufc. @LeeSobotYEP: PA report that Cellino has told LFU he wishes such a move - selling to them - to be seen as his legacy to the club's fans. #lufc
Leeds United lufc4ever
2015-11-01 20:50
Stonefree //

För att använda ett slitet uttryck och mixa det lite....

We´ve fallen BUT we CAN get up ! ;)
Leeds United Linus.M
2015-11-01 20:15
Stonefree//

Först och främst, fantastiskt att du kommer lägga pengar på LFU! Det är en bra start ;)

För det andra. Jag förstår också att folk tvivlar, jag förstår att folk är uppgivna och jag förstår att det kan se helt omöjligt ut. Men detta kan vara vår enda chans för att få in fansen i klubben. Låt oss ta den.

Det skulle förvåna mig något OERHÖRT om inte LFU har några rika människor bakom sig. Om ni kollar länken så är det en intervju med Mike Farnan, som talar varmt om LFU och hur han ska försöka få ihop personerna som backade honom med pengar förra året. Massimo vann den dragkampen, då han inte gjorde due diligence och köpte en klubb i ras för alldeles för mycket pengar.

Nu när Massimo säger att han inte behöver sälja med vinst så ändras spelplanen enormt. Nu kanske Farnans backare är mer sugna på att lägga sina miljoner pund på klubben tillsammans med LFU, när man inte köper en klubb för en sinnessjuk summa.
Leeds United stonefree
2015-11-01 19:58
lufc4ever Jag förstår poängen i alltihopa och kommer själv att kasta in en slant,det måste man ju. Men det som är oroande är att folk här verkar bara trötta och mer eller mindre likgiltiga. Läser man tidningar och annan media också så är det liksom samma namn som går igen hela tiden. ska om ett par timmar gå och äta på Bibis, där finns en servitör som heter Ben som jag har diskuterat mycket och då menar jag mycket Leeds med och han har alltid varit väldig insatt i allt runt Leeds. hoppas hsn är där ikväll, så ska jag skriva vad han tycker!
Leeds United lufc4ever
2015-11-01 19:46
Stonefree //

Tror många är dåligt pålästa eller har inte lyssnat riktigt från början vilket har gjort att många tvivlar. Detta är väl LFU´s största uppgift hittills. Att nå ut med sitt budskap. Vi får inte glömma att projektet är inte ens 1 år gammalt. Sånt här tar sin tid att nå ut mer. Tror inte dom själva riktigt räknade med att chansen skulle dyka upp redan nu.

Den största missuppfattningen folk gör är att man tror att LFU siktat på att äga klubben rakt av. Tror man det så kan jag förstå att man skrattar åt projektet. Att samla hela summan från fansen är en utopi. Nä det har alltid handlat om att köpa in fansens röst i klubben. Delägare.

Men tack vare Massimos uttalande nu så har spelfältet ändrats. Nu erbjuder han majoritet i klubben. Om LFU har dom pengarna vet bara dom. Kanske det går att deala med Massimo om att ta över med en summa och sen genom att hitta backning betala av resten ? Det är som sagt inga duvungar som gett sig in i detta så dom har nog både plan A,B och C. Andra intressenter har säkerligen fått upp ögonen nu för vad LFU står för och även om någon av dessa själv tänker sig ta klubben så ser man nog att rörelsen med LFU är inget man bara sopar undan.

Sen det där med omkostnader och sånt i själva klubben. Merparten betalar redan sig själv genom sponsorer,årskort,biljetter och annat. Och har nu Massimo och Pearson gjort jobbet så rätt som dom skyltat med i somras så ska detta mer eller mindre ju gå runt av sig själv. Men mer går säkert att göra som du är inne på med bl.a ER.

Dalande publiksiffror och dåligt med just nya sponsorer är ju följden av dåligt management på och utanför planen. Misstron till Massimo, GFH och Bates är skulden till allt detta. Förändra det med folk som folk tror på igen och en känsla bland fansen att klubben är vår igen och Leeds United kommer blomstra det är jag övertygad om. Jag vet inte hur många gånger det senaste åren jag har läst " Jag sätter inte min fot på ER igen förrän den eller dessa idioter är borta ! "

Allt handlar om att bygga förtroende igen. Så fort folk känner att det är värt det igen som kommer portarna öppnas och ER fyllas igen. Och vad bättre än att göra detta med oss själva med i båten ?? MOT kan få verklig betydelse igen !!

Leeds United stonefree
2015-11-01 18:18
Hej lite skvaler och annat oviktigt från Leeds. Eller! Har pratat med lite olika folk i dag ( vanliga Leeds bor) Deras nästan gemensamma svar var att visst är det kanske det bästa för Leeds om LFU köper klubben. Men så simpelt eller enkelt är det inte, det räcker inte att skrapa ihop pengarna till Cellino. Det är ju stora omkostnader i en klubb som Leeds. Vi har inte de musklar som ska till, inga stora sponsorer är villiga att kasta in pengar i våran klubb, våra publiksiffror är kraftigt vikande. Vilket är en stor orsak till att många nog inte känner för att satsa sina pengar, det har lovats mycket i Leeds de senare år, men inget löfte har infriats. Ellend Road kostar enormt med pengar att hantera med löner och och renoveringar mm. Alla hoppas att det ska lösa sig på något sätt, jag har ju själv varit stor fan av att klubben ska ägas till 51% av fansen. Till sist, jag var och tände ett ljus i kyrkan igå,för min pappa, då det var på dagen ett år sedan han gick bort, jag fick en lång snack med kyrkguiden en man i 70 års åldern och utsökt kom vi in på Leeds. Han sa att man måste beundrar alla scandinavier som kommer över varje år och trofast stöttar klubben, men han trodde också när vi runt 55 plus inte orkar längre så kommer det att mer eller mindre att försvinna med folk utifrån. Leeds har redan förlorat en hel generation ungdomar som inte bryr sig eller håller på andra lag och hans sista ord innnan vi sa hej var: Att Leeds enbart upprätthållar en status i England på grund av att det finns inget annat lag i Leeds, hade det gjort det, då hade Leeds nog spelat i leauge 1 eller 2 men enbart små medel. Kanske ligger det något i det, jag vet inte, men över lag är det få som egentligen bryr sig längre, det har gått för långt med allt skit och tiden som allt detta har pågått ska vi inte prata om, det finns ju ingen under 20 år i Leeds som känner till annat än bråk åter bråk runt Leeds United
Leeds United lufc4ever
2015-11-01 15:33
@PutteBJ:

Bra fråga så jag drog den vidare till Waccoe. Fick svar att det verkar vara planen.

Fick även denna Quote som jag gissar är från nån LFU FAQ :

No closing date for the offer has been set as the Society wants to remain open to new members and, indeed, future generations of fans. But circumstances can change. If the Society does decide to close the offer at least 30 days’ notice of closure will be given on the Society’s website, social channels and in a Leeds supporter publication.
Leeds United PutteBJ
2015-11-01 15:05
Jahapp, nu vill Big Sam ha Martin Glover till Sunderland. Vi vet ju hur det brukar gå när PL lagen rycker i våra ledare.
Leeds United PutteBJ
2015-11-01 15:03
Hur ser det ut med LFU när/om ett köp går igenom, kommer fans fortfarande kunna köpa andelar i klubben även när de/vi redan äger klubben??
Leeds United Linus.M
2015-11-01 13:26
Värt att upprepa... FÖR ER SOM VILL KÖPA ANDELAR I LEEDS FANS UTD!

Gå in på länken :)
Leeds United Linus.M
2015-11-01 13:24
Phil Hay ?@PhilHayYEP 4 timför 4 timmar sedan
A bit of TO chatter yesterday including some fairly credible whispers that ex Southampton chairman Nicola Cortese might front a separate bid

Mannen som tog Southampton från League 1 och administration till Premier League. Det är dock inte han som har pengarna, om han lyckas köpa klubben får han backning. Kanske kan han samarbeta med LFU?

Phil Hay ?@PhilHayYEP 4 timför 4 timmar sedan
Massimo Cellino confirmed last night that his Football League appeal will go ahead as planned, despite his willingness to sell #lufc

Oroväckande... Förhoppningsvis har han inte ändrat sig om att sälja till fansen men man vet aldrig med Massimo.
Leeds United Linus.M
2015-10-31 19:05
Heeeeelt fantastiskt!

Leeds Fans Utd ?@LeedsFansUtd 59 sför 59 sekunder sedan
We've sold more shares between 6pm yesterday & 12 noon today than on launch day. More info to come next week. Thanks for all your support.
Leeds United Linus.M
2015-10-31 17:59
@chrisdawkesITV: .@leedsfansutd tell me they've sold more shares between 6pm yesterday & 12 noon today than on the day they launched @itvcalendar
Leeds United Bo$$e V
2015-10-31 17:15
Grattis HBK krossen av bajen!
Annons: