/england/leeds/forum/868.aspx/england/leeds/forum/868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Kristoffer
2015-10-08 21:45
Ingen match på annandagen den här säsongen. Matchen mot Forest ska istället tv-sändas den 27:e. Det är ett riktigt pussel. Bortamatchen mot Wolves (tidigare tisdagen den 15:e december) har flyttats till torsdagen 17:e december då den ska tv-sändas. Det gör i sin tur att lördagsmatchen på Elland Road två dagar senare måste flyttas. Att Forest-matchen den 26:e flyttas, som jag skrev ovan, gör i sin tur att Derby-matchen den 28:e måste flyttas.
Leeds United PutteBJ
2015-10-08 12:27
Jag skriver under på Dukes elva.. Måste börja lita på 442. Plus att Ante måste vara på plan tillsammans med Wood annars finns ingen kreativitet, händer nada.
Leeds United Silvestri the King /
2015-10-08 11:47
Inte värt att skriva, mina ord över all dators, egensinnigheter!!
Har försökt i flera dgr att förnya min licens på kaspersky.
Allt bra tills man ska köpaknappen, där blir det bara att det misslyckas.
Nån hjälp här finns väl knappast att få.?
Dock lyckades jag igår, att ,knåpa, in Windows 10.
Nu återstår att kolla hur den fungerar, någon som har nåt tycke om W10.......
Forumet tycks att stilla gå mot undergången, inte mycken trafik där inte.....
Långt till nästa match- missade u21,s slut igår men de ledde med 1-0, när jag
mästrade datorn.....
Leeds United Duke
2015-10-08 09:47
Silvestri Berardi Bamba Cooper Taylor Botaka Cook Adeyemi Dallas Antenucci Wood Den hade jag provat.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Linus.M
2015-10-07 19:07
Turnbull
Byram, Bamba, Cooper, Taylor
Adeyemi, Mowatt
Botaka/Buckley, Cook, Dallas
Wood

Där har ni min startelva. Dags att Silvestri bänkas nu och får tänka igenom och träna på det han brister i.
Leeds United Kristoffer
2015-10-07 17:55
Wigans start på förra säsongen (med Rösler som manager):

10 matcher: 2 vinster, 3 kryss, 5 förluster, 12 insläppta mål och 9 poäng

Leeds den här säsongen:

10 matcher: 2 vinster, 5 kryss, 3 förluster, 13 insläppta, 11 poäng

Hyfsat lika. Wigan vann bara en match till innan Rösler fick sparken i november.
Leeds United Linus.M
2015-10-07 16:34
Redfearn sägs vara nära att bli anställd av Roterham.
Leeds United lufc4ever
2015-10-07 15:17
BullenKarlsson // Si, han gjorde 4. Än bättre att det som är med i listan var solklar offside :))))
Leeds United BullenKarlsson
2015-10-07 14:25
Härliga mål. Saknar Viduka:s 3-2 mål mot Arsenal när vi höll oss kvar och förstörde deras titelchans, men jag antar att de tog med hans chip-mål för det var väl i den matchen han gjorde alla 4 mot Liverpool?

Leeds United Plyma
2015-10-07 14:17
Kristoffer //
Det var bättre förr, t om framtiden ;)
Leeds MOT P:L // Välkommen.
Stonefree //
Intressant inlägg, ser sällan nån match o kan jag lyssna så är det väl problem med div uppkopplingar, men försöker hänga med ändå.
Men absolut, mål må det göras men stabilitet i försvaret tycker jag är grunden och det är tråkigt att Bamba tappat lite i styrka, sen kanske det beror på att han fått sina varningar o hämmas av det.
Som alltid intressant att läsa övrigas taktiska tankar o laguppställninar också
WALLAMOT
Leeds United lufc4ever
2015-10-07 12:45
@Kristoffer:

Tänk och få se dagens primadonnor halka runt och slänga sig på en sån plan :)))

Kanske är lösningen på allt filmande.....
Leeds United Kristoffer
2015-10-07 10:46
Idag för 48 år sedan. Leeds - Chelsea 7-0.
Leeds United lufc4ever
2015-10-06 15:34
@Kristoffer:

Förbannade Kewell så bra han var.
Leeds United Kristoffer
2015-10-06 15:12
Topp 10 Leeds mål i PL
Leeds United Linus.M
2015-10-06 13:02
Man saknar nästan Michael Brown.
Leeds United Kristoffer
2015-10-06 11:57
Leeds har nu 10 raka matcher på hemmaplan utan vinst. Det innebär att man nu har tangerat klubbrekordet från våren 1982. Förlusten i ligacupens förstaomgång mot Doncaster var ju första gången i historien Leeds åkte ut så tidigt i den cupen. Många rekord för Uwe Rösler.
Leeds United lufc4ever
2015-10-06 09:59
Jag är sur och tradig och har hängt upp mej otroligt mycket på Oves snack om Heavy Metal. När han först sa det tänkte jag "Äntligen någon som fattar vad Leeds är ! " Hög press,rakt på, och risktagningar är Heavy Metal för mej.

Istället får man se nån slags usel kopia på possession football. Ska du spela sånt så behöver du lag fullt med Inesta,Silva eller Pirlo. Folk som är så extremt trygga med bollen att dom aldrig får panik hur mycket press dom än hamnar under.

Vi spelar inte Champions league. Vi är i spark och spring ligan och det måste Ove lära sig illa kvick. Som andra påpekat....spela enkelt !
Leeds United terry cooper
2015-10-06 08:20
Bullen //

De passningarna verkar vara förbjudna.
Alla passningar går PÅ spelaren.
De kan ha en hel planhalva att lägga en fin djupledsboll på men inte. Får du som försvarare en boll på djupet att jobba med , så måste du ju löpa mot eget mål o lösa spelet därifrån.
I regel så blir du som försvarare tillbaka tryckt o spelet hamnar runt eget mål.
Inte många lag som spelar bollar på djupet längre.
Saknar åxå ett enkelt inspel till en anfallare i straffområdet.
Många ggr rullas det boll. Fram o tillbaka runt straffområdet.
Varför inte spela in en enkel passning till en anfallare i straffområdet ??
2015-10-06 08:00
2015-10-05 22:41
En sak till också. Vi måste fan slå nån djupledsboll nån gång och få bollen bakom backlinjen. Vet inte hur länge sen det var jag såg en mittfältare hitta in med en sån pass.
2015-10-05 22:38
Håller med om de uppställningarna.

Rösler snackade ju efter Middlesborough-matchen om att Botaka tryckte tillbaka sin ytterback, men tror nog det mest var för att säkra upp då de ledde matchen.

Men det är vad jag vill se. Två yttrar som verkligen trycker tillbaka ytterbackarna så att vi får lite tryck offensivt.

Leeds United Simo LUFC
2015-10-05 22:38
Vi saknar det enkla och raka ibland. Kom runt på kanterna, slå inlägg och fyll på med folk. Basic!
Leeds United Kristoffer
2015-10-05 22:04
Skulle nog köra med (4-4-2): Silvestri Berardi Bamba Cooper Taylor Botaka Cook Adeyemi Buckley Wood Antenucci Ett lite mer defensivt innermittfält och två snabba yttrar på kanterna. Annan version (4-4-1-1): Silvestri Berardi Bamba Cooper Taylor Botaka Cook Adeyemi Buckley Antenucci Wood
Hartey
2015-10-05 21:47
Har man utpräglade yttermittfältare borde man spela 4-4-2 och har man två toppar skall minst en vara bra på huvudet och där har vi Wood.

Kör vi vi med Dallas och Buckley så blir det problem som Rösler får lösa med att ta ut dom två andra. Cook borde vara given men den sista platsen...?

Silvestri
Byram Bamba Cooper Taylor
Buckley Cook Murphy Dallas
Antenucci,Wood

Turnbull Wotton Berardi,Mowatt, Adeyemi, Erwin,Botaka
Leeds United lufc4ever
2015-10-05 21:18
4-2-3-1 borde funka med den truppen vi har.Både hemma och borta. Tryck upp formationen lite mer hemma än borta bara.

Ytterbackarna är solklar. Sen får alla våra Finlandsfärjor slåss om innebackarna. Trodde aldrig jag skulle säga det men t.o.m Wootton kan få en liten chans där. Så illa är det.....
2 defensiva som först och främst skyddar färjorna. Cook och Adeyemi eller Murphy. Helst inte Ade och Murphy tillsammans för det blir ultra slow i mitten då.
Dallas, Botaka och Buckley får snurra runt som offensiva yttermittar.
Ante, Mowatt eller även Murphy tar rollen central offensiv mitt/anfall. Falsk 9:a eller 10 eller vad fasen man nu kallar det dessa dagar.
Wood han gör vad han ska göra som tanks längst fram.

Men sen spelar det ingen roll vad vi ställer upp i slutändan om inte direktiven är pang på ,rörelse och rakt. Sidled i safe i denna ligan och man är toast. Får gärna slå långt om viljan och tillåtelsen finns att löpa på såna bollar. Det finns långbollar åsså finns det låååååångbollar som Lees slog. Det sistnämda undanbedes.
2015-10-05 20:30
Tycker att det finns 3 problem just nu.

Centrala backlinjen + Målvakt: För mycket individuella misstag. Bamba är ju superstark i dueller och luftrum, men sölig annars. Precis som med Mertesacker i Arsenal behöver han en snabb spelare bredvid som tar djup. Varken Cooper eller Belluschi håller ju. Det känns livsfarligt när de blir utmanade 1 mot 1.

Innermittfältet: Alla här vill ja ha Cook och Mowatt. Det är dock jävligt tungt att erkänna att de inte håller just nu. De är inte tillräckligt spelskickliga/rutinerade för att spela runt bollen. Ibland är de strålande, men ibland känns det som att de i panik rullar bollen till en spelare som inte får något alternativ att göra nåt. Dessutom är de inte tillräckligt starka mot ett fysiskt mittfält.

Anfallare: Mestadels ett lyxproblem, men vi har 2 riktigt bra anfallare, men med strategin 4-3-3 funkar inte Ante som ensam topp. Det innebär att vi måste spela 4-4-2 och då är vi tillbaka på mittfältsproblemet där Cook eller Mowatt måste offras.

Så känner jag. I den bästa av världar ser jag Cook-Mowatt från start på mitten, med Wood och Ante på topp. Ett lag som med fart och teknik spelar ut motståndet. I verkligheten ser det annorlunda ut.

Ska vi spela 4-3-3, så måste vårat mittfält våga rulla och få ut bollen på kanterna, där våra yttrar måste utmana och ta sig förbi. Då kan inte Bamba stå i backlinjen och dra en macka upp på Wood som skarvar till ingenmansland.

Droppa Mowatt, spela Cook-Murphy, Variera med uppspel mot mötande Wood eller djupa bollar på Ante, där vi sedan sätter press med yttrar och Cook. Det är tråkigt att slå långbollar, men vafan. Vi är inte bättre.

In med Mowatt som offensiv i 4-5-1 när vi ska försvara eller när Ante har en kass dag.
Leeds United Tobbe O
2015-10-05 19:29
Håller med Terry, det huvudsakliga problemet är mittfältet. Framförallt Mowatt men även Cook fick väldigt dåliga betyg i lördags. Vi har gjort näst minst mål i serien men ser vi till antalet avslut skulle jag inte bli förvånad om vi är sämst. Anfallarna får väldigt lite bollar att jobba med.
Leeds United Umeå BEN
2015-10-05 19:12
Välkommen till Revie Stand Leeds MOT P.L. ALWAYS LEEDS ALWAYS PROUD MOT!
2015-10-05 17:35
Stonefree //

Mycket kloka ord som vanligt.

Mittfältet tycker jag är det största problemet egentligen.
Vi har bra spelare där o de ska var fem man där.
De ska vara navet som allt kretsar kring.
De ska hjälpa både försvaret o anfallet med understöd.
Hjälpa försvaret med att täcka ytor , markera , bryta mm
Hjälpa anfallet med att skapa ytor , 2 mot 1 , spel i boxen , utmana ,snabbt vinna tillbaka bollar mm
Ibland är inte de bästa 11 spelarna i klubbarna det bästa laget.
2015-10-05 14:36
Välkommen till RS Leeds MOT PL
Annons: