/england/leeds/forum/867.aspx/england/leeds/forum/867.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United stonefree
2016-01-09 11:48
@sportcarl:
Nu är det ju många lag med små medel som har varit upp och ramlat ut de senaste åren, Lag som Aston Villa, Sunderland och Newcastle har ju publiksiffror på mellan 37.000 och 50.000 om de skulle lägga sig i toppen av Championship, det kan ju inga andra lag i serien matcha. Leeds skulle inte ens var i topp 5 i publik ligan längre. Sedan av de 6 lag som har åkt ut de senaste 2 säsongerna är ju Norwich tillbaks och Burnley, Hull ligger just i topp 6 och Cardiff är endast 4 poäng från en topp 6 placering. Så det är ju endast QPR och Fulham som inte hänger med i ett nytt PL race!
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-09 11:47
I takt med att tv-intäkterna ökar dramatiskt för PL lagen så kommer det bara bli svårare och svårare att ta sig dit. Läste nånstans att laget som kommer sist i Premier League får £100m i fallskärm :/ Hur ska vi kunna mäta oss med sådana siffror? Klart att vi kan tacka nej till monsterbud och förlita oss på att våra spelare vill spela för Leeds med mindre lön än kan få i många andra klubbar men det är att tro lite för gott om dagens fotbollsspelare. PL är inte vad den var när vi sist låg där. Inte heller är the Championship det med tanke på vad klubbarna som ramlar ur PL får. Klart att det speglar också the Championship i form av bud och löner. Vi har historien, traditionerna, supporterbasen, arenan och akademin för att vara topp 5-6 i England men vi hade enorm otur att vårt fall skedde när det skedde. Vi hade utan problem kunnat vara ett av de fyra stora i England som år efter år spelar CL och slåss om troféerna om saker hade gått lite annorlunda. Istället fick vi gå samman som klubb, tappa en generation fans, uppleva the lowest of the lowest, gråta av glädje över en uppflyttning från League One och fira likt en CL finalvinst efter en vinst mot scums i FA-cupen. Kanske inte är så illa det heller men klart man grämer sig över vad som hade kunnat varit. Det är väl lite där Cellino delar upp oss i två läger. För mig så sker det sakta men säkert en förändring åt rätt håll. Enda hindret är att det kanske sker för sakta i förhållande till andra klubbar och då är det klart att vi får problem.... för andra som ogillar Cellinos metoder så är det nog en blandning av att man kräver mer just nu och att återkomsten till PL helst skulle ha skett i förrgår. Självklart hade jag också sett det men jag tror också att det inte är så enkelt. Vi måste få bukt med andra saker som fortfarande, efter alla dessa år, hänger över oss som tunga mörka moln från en svunnen tid. Sen är det ju så sjukt tydligt att vi är en klubb som fastnat i sin egen verklighet. Spelare som aldrig borde ha representerat oss har spelat huvudroller i den fadäs som varit Leeds United i över 10 år. Spelare som varken haft huvudet, tron, ambitionen, styrkan, mentaliteten och kärleken till att ta oss tillbaka. Vi kan även nu se det även om jag tycker kvalitén ökar på våra nyförvärv samtidigt som kvalitén sjunker på de spelare som lämnar. Jag hoppas bara att vi kan ta oss ur det järngrepp som spökena från det förgångna har hållit oss fast i så länge. För vi förtjänar det, mer än några andra.
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United sportcarl
2016-01-09 11:17
Lagen som åker ut håller championship nivå. Om man tar de sista säsongerna är det högst 1 lag som går upp direkt ibland inget. Och de har ändå fallskärm utan den kanske de åkt hissen till league one
Leeds United stonefree
2016-01-09 10:19
Carayol tycker jag kan vara en helt okej värvning på lån, vi har ju inga möjligheter att välja spelare på hylla 1 och 2. Faktum är att jag har sett grabben spela på Elland Road i November 2013. Middlesbrough fick visserligen stryk med 2-1, de fick deras målvakt utvisat redan i första halvlek, men Carayol gjorde deras mål och var ett ständigt oros moment för Leeds försvaret, han utgick då i 2:e halvlek, som tur var för oss då, med någon sträckning tror jag det var. Men det som är bäst, är ju grabben vet vart målet finns på Elland Road, hoppas vi får nytta av honom. Sedan ser man vilken skillnad det är även i Championship, han platsar inte i Middlesbrough men går in i Leeds startelva direkt. det är ju ännu ett tecken på att Leeds inte riktigt tillhör toppen i Championship, vi måste lita på att alla prestera på topp hela tiden och lita på lite tur på resan gång om vi ska blanda oss i topp 6. Faktum är att jag tror att just Championship kommer att bli tuffare och tuffare, att komma upp ifrån under många år framåt. Tänk er att följande lag ramlar ner efter denna säsong Newcastle, Sunderland och Aston Villa. alla tre klubbar har pengar och muskler som sträcker långt utom Leeds räckhåll. Men till att börja med måste vi vända Januari trenden och det gör vi bäst med att vinna i dag mot Rotherham. Kommer inte ihåg när vi vann i FA cupens 3:e omgång sist!
Leeds United Mikael.F
2016-01-09 10:06
Phil Hay ?@PhilHayYEP
Norwich's Alex Neil saying no chance of Kyle Lafferty loan. I'd rule that one out for now.
Leeds United Kristoffer
2016-01-09 09:56
@Linus.M:
Det har till och med stått i en artikel på klubbens hemsida: On Peter Crouch... “My understanding is that Peter Crouch is not available. It’s a similar situation with Jack Grealish.” On Jack Grealish... “I’ve been told by Villa that he’s not available and won’t be leaving.”
Leeds United sportcarl
2016-01-09 09:35
Fa-cup 3 omgång idag. Hoppas vi startar med ett nästan ordinarie lag idag. Jag skulle gå för Silvestri Coyle Bellusci Cooper Taylor Carayol Bridcutt Adeyemi/Cook Dallas Antenucci Doukara
Leeds United Linus.M
2016-01-09 08:48
Jahopp. Re Evans debt quote. Mis-read at 530 (sorry). Says he's reassuring himself Byram fee won't go to pay off a debt but it may have to.
Leeds United Linus.M
2016-01-09 08:25
Wayne GardinerVerifierat konto
?@mrwayneg
Double-page spread with Evans in the Times today. Says again he expects Byram to go but is safe in knowledge money won't go to pay off debt

Ekonomin i klubben kanske inte är så bra trots allt.
Leeds United Linus.M
2016-01-09 07:37
Evans har faktiskt frågat efter Grealish men Villa sa att han inte var tillgänglig på lån. Enligt säkra källor... ... :) (Allvarligt, Phil Hay har rapporterat om detta men kunde inte låta bli).
Leeds United BullenKarlsson
2016-01-09 06:27
Bakom Wood ska det vara naturligtvis.
Leeds United BullenKarlsson
2016-01-09 06:26
Tidigt uppe idag! Kollade lite rykten men det verkar bara vara Lafferty, Grabban med lite substans i. Blir väl ett Byram-byte där kan jag tänka mig. Sen alla överpriser. 10 mille för Cook, 8 för Byram, 5 för Mowatt. Visst, de kommer från akademin men det där är inga dussinslantar. Grealish lär väl vara påhitt, men jag tycker han är bra, kanske behöver lite nystart bara. Ett roligt rykte är ju Zack Clough från Bolton som enligt min far som är stor anhängare till klubben, är en riktigt bra spelare och har ett riktigt bra målsnitt trots att han är ganska ny på scenen, dock skadad en del. Bolton har ju ekonomiska problem och måste väl sälja hyfsat billigt. Det ryktas nu om att han lämnats utanför truppen för att ett stort bud kommit in och sägs vara från okänd championship-klubb. Hans namn till trots så hoppas jag på Leeds. Ung, hungrig och kan spela bakom Cook, tror nog han är snäppet vassare än Mowatt i den positionen. Men om jag ska gissa med hjärnan så är det Sheffield W:s rika ägare som är o farten.
Leeds United Zlatan,z
2016-01-09 00:26
I morn ä de match,.....
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-08 22:59
Fröken Rooney fick Leedströjan med sitt namn på av ett pop/rockband han gillar.
Han lämnade i alla fall inte tillbaka den.... ;)
Leeds United sportcarl
2016-01-08 22:56
jo det är inte varje dag som spelare man har chans att komma över en leedströja, rooney har visst sin leedströja på hedersväggen,likadant har jag hört berbatov, det är hårdvaluta
2016-01-08 22:51
2-2 och omspel. Bra av Exeter.
Exeterspelarna formligen slet av tröjorna på Leverpölspelarna direkt efter slutsignalen.

Ungefär som spelarna i ManUre gjorde när Beckford piskade det laget i cupen....
Leeds United lufc4ever
2016-01-08 22:35
Tänk så många meter man har offrat sig att själv springa på sånt. Glidtacklingsheaven !! :))
2016-01-08 22:24
Fast det är äkta gräs.... ;)

Kollar också.
Leeds United lufc4ever
2016-01-08 22:20
Liverpool i trubbel på en riktigt hederlig tipsextra matta just nu :)
Leeds United Zlatan,z
2016-01-08 21:47
Inte alla dgr,kvällar, man möts av enmass av inlägg på forumet.
Här bollas med siffror, spelare, hit och dit, fantasierna flödar för fullt.
Hur skull det bli om,forntida ,"fans, de som grävt ner sig, och har eget territorium;"
kröp fram och deltog i budgivningen ,om vara eller inte vara,? !!"
JOO, det skull va VÄLDANS, TREVLIGT, ;))
Kvällen är lång, ännu int tid å lägg, huvudet på,"armen," vääll........
2016-01-08 21:15
"Hostile take over" med tillhörande slakt av företaget där värdefulla tillgångar säljs, och kvarvarande rester slängs. Namnet "Leeds United" hade säkert någon på Arabiska halvön, eller i Kina köpt för att sätta på sin egen klubb i den lokala ligan. Tur att inte fler inom "business" är intresserade av fotboll... ;) £ 55 millar börjar låta snorbilligt.
Leeds United sportcarl
2016-01-08 21:14
En vill behålla alla våra lovande ungdomar men skulle vi få mer för dom än de är värda och det lades på spelarköp lovar jag att inte gråta.
2016-01-08 21:07
sportcarl// Håller med men det verkar som att Cellino vill behålla honom oavsett vad klubbarna bjuder. Kan man tacka nej till £30m som mina säkra källor säger så visar man ju verkligen ambitioner.
Leeds United sportcarl
2016-01-08 21:03
Cook för 30 miljoner pund sälj sälj sälj. Köp tbx ER TA och lägga 20 miljoner på spelare. Fantisera kan man
2016-01-08 21:02
Thom, Jag trodde du skojade... Taylor, Byram, Cook, Cooper, Berardi, Mowatt (+möjligen Psycho) i truppen för £ 55 millar verkar mer och mer billigt.
Leeds United sportcarl
2016-01-08 21:01
Och orimliga bud??.bellusci 5 milj. Cooper 4 milj han har jag för mig Vi köpte för 500000pund. . Sälj sälj bellusci för det priset och gärna bamba för 1 milj pund
2016-01-08 20:59
Leeds så klart// Säkra källor säger dock att Cellino tackat nej till £30m för Cook.
2016-01-08 20:36
Låt oss leka med siffror. Rimliga uttalade/ryktade/påhittade bud: Taylor £ 15 millar Cook £10 milllar Berardi £ 6 millar Byram £ 5 millar Bellusci £ 5 millar Mowatt £ 5 millar Cooper £ 4 millar Wood £ 2 millar Ante £ 1 mille Bamba £ 1 mille Doukara £ 1 mille Kalvin £ 0,5 mille Coyle £ 0,5 mille Wootton £0,0000001 mille Övriga gratis för att erbjuda lök på laxen. Det blir totalt £ 56 millar. En mille över priset för vad Cellino önskar för hela klubben vid försäljning. Visst hade det varit värt £56 millar för någon utomstånde gam att köpa hela klubben bara för att få spelarna som önskas? Taylor, Byram, Cook, Cooper, Berardi, och Mowatt hade platsat i många 22-mannatrupper i PL, tex B-mouth, Leeds Reservlag,S-land, A.Villa, WBA, Läster, eller ett topplag i Championship alternativt mittenlag i Ligue 1/Serie A. Resterna hade kunnat skänkas till Myrorna.
Leeds United Linus.M
2016-01-08 20:14
@Leeds så klart!:

Har ingen hört talas om lite tålamod när det gäller spelare... Suck :)
2016-01-08 20:12
Synd att han inte fick blomma ut i Leeds.... ;)
Annons: