/england/leeds/forum/859.aspx/england/leeds/forum/859.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United Linus.M
2015-12-01 14:30
Vi kommer nog inte bli ett topplag i PL på 10-15 år ändå. Mitten/bottenlagen i PL har ju hängivna fans, vilket jag även tror vi skulle ha om vi låg där.

Championship är förjävligt.
Leeds United Rob.
2015-12-01 14:16
@lufc4ever:

Det är med blandade känslor man läser det där. En del av mig vill att vi ska spela i Premier League, men den andra tycker att Championship kanske vore roligast trots allt. Vill vi ha svindyra priser (PL) och en knäpptyst arena med massa turister på läktarna? Fotbollen har tappat lite av sin charm pga alla pengar :(
Leeds United lufc4ever
2015-12-01 11:05
Det gör så förbannat ont att läsa om sånt här. Det kunde varit vi. Om det inte varit för en bunke skojare på vägen.

När ska någon ordentlig se vår potential ??
Leeds United Hartey
2015-11-30 17:53
Vi har lika bra eller bättre spelartrupp än vad andra lag har i Championship.Vi har inte sämre managers än andra.
Allt gick ganska OK tills Adam Pearson lämnade klubben. Vi behöver stabilitet med seriösa ledare. Skulle Cellino sälja idag så skulle jag inte kräva 4-5 vinster i rad och direktuppflyttning. Leeds har haft mångas bra chairmans som Fotherby och Silver. Chairmans som vet hur man leder en klubb och skapar sammanhållning. Orkar inte längre att höra om att det skall bli protester mot Cellino han gör ju totalt som han vill ändå. Antagligen väntar han ut och säljer inte förrän i mars och då har han sabbat januarifönstret än en gång.Än en gång, det är ägarna som är Leeds problem, hjälper inte att han kan spela Hey Joe, han är för labil för att leda en klubb i England

PS bates var värre...
Leeds United Linus.M
2015-11-29 23:27
En ljuspunkt i mörkret är att vi nu är 93 st medlemmar i LUSS!

MOT 100... Och snyggt jobbat Rob(in) :)
Leeds United Rob.
2015-11-29 22:41
Hartey,

pm
Leeds United terry cooper
2015-11-29 17:31
@Tobbe O:

Han hade alltså rätt Evans , det behövs inte 5-6 nya ,det behövs mer än det..........
Leeds United Bo$$e V
2015-11-29 13:45
Det finns inga matcher på Leedstipset!
Leeds United lufc4ever
2015-11-29 13:13
Evans är här på lånad tid. Precis som Rösler. Precis som Redders. Precis som Darko. Precis som....

Felet ligger inte vem som står i dugout eller vem som är på planen. Sen kan folk hävda vad dom vill. Har du inte stabilitet i en organisation så tar du inga kliv framåt. Behandlar du inte dina kunder med respekt så säljer du inte din produkt. Behandlar du dina anställda som skit så kommer dom inte prestera.

Division 1 känns sjukt nog som vårt enda hopp att bli av med varbölden som håller oss tillbaka. Men även det hoppet känns litet.
Leeds United Tobbe O
2015-11-29 11:24
Rösler fick massa kritik och många ville ha bort honom när han sa att vi inte var tillräckligt bra för playoff. Vad ska man då säga om Evans uttalande till BBC? "I don't think we have that many good players and we certainly don't have many very good players at this level.' Det är möjligt han har rätt men poängen är att om Röslers uttalande var negativt för spelarnas tro på sig själva, vad är då detta?
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Becks#9
2015-11-29 02:56
Det handlar inte om tränaren. Förstå det! En del klarar inte av pressen att bära Leedströjan helt enkelt. Så tror jag att det är iaf. Inte tränaren.
Leeds United Zlatan,z
2015-11-29 00:50
Lufc4//
VÄNTAR till i morn att svar.
Håller med dig om den lille förr !!
Nu ska jag gå to bed end dream about
Leeds alla fans;)) you tooo
Leeds United lufc4ever
2015-11-29 00:42
@sportcarl:

Och vem har bet dig svara på dessa frågor ??? Vad har jag missat här ?

Jag frågade dej när du tycker det är nog. Svaret verkar jag ha fått i ditt 23:33. När Massimo är bort så är det nog. Innan dess vet du inte.
Leeds United lufc4ever
2015-11-29 00:33
@Zlatan,z:

Och det är just denna inställning till det hela som får det att bubbla i mej. Yes jag är inte mer korkad än att jag förstår att det är en väldigt liten chans att den lille mannen kan rubba den store.

Men samtidigt visar historien att det går. Det finns åtskilliga exempel på det. När den lille fått tillräckligt med skit så har han rest sig upp och iaf fått den store att lyssna. Att resonera. Att inse att det går inte bara att köra sitt egna race. Inom just fotbollen kan jag kanske inte komma med ett klockrent exempel men i övriga samhället finns det många exempel. Det bästa är fackföreningarna och deras framfart.

Vi kan vara sosse eller moderat. Det spelar ingen roll. Är man vad vad jag kallar liten man så går det inte att argumentera emot vad fackrörelsen har gjort för oss. Perfekt ? Absolut inte men alternativet innan denna rörelse var mer eller mindre slaveri. Jag ser många liknelser när det kommer till Leeds United och hur vi som är Leeds United blir behandlade. Just nu är vi slavarna som år efter år luras och sväljer betet. Vi kan vänta på den vite riddaren eller vi kan säg det räcker nu. Själv har jag slutat vänta.
Leeds United Linus.M
2015-11-29 00:31
Fansen till Swansea och Barcelona, för att nämna några exempel, har något att säga till om.

Vi Leedsfans kanske är annorlunda. Vad vet jag...

Låt oss stå bakom Cellino och alla hans beslut! Vi ska INTE klaga!

Mer Nordkorea blir det ju inte...
Leeds United sportcarl
2015-11-29 00:18
zlatan z 00:08, äntligen ett inlägg ur ett annat perspektiv,och att jag slipper svara på frågor som är omöjliga att besvara,är som om jag skulle fråga när avgår cellino? när går vi upp? vad heter nästa ägare osv osv, så ta gärna över här nu zlatan
nu så är det ny dag och ny vila inför vinterns första julbord som skall låtas sig väl smakas
Leeds United lufc4ever
2015-11-29 00:14
@sportcarl:

Må så vara men det är också därför jag menar att han tog vatten över huvudet. Han hade inte resurser att rädda skeppet utan tog ett desperat beslut för att få in pengar. M.a.o han öppnade dörren för asgamarna och den som bet störst var Bates.
Leeds United Zlatan,z
2015-11-29 00:08
Vad är så svårt att förstå?
Tur man är så, korkad som man är !
ALDRIG har jag inbillat mig,att, jag som ett, LITET FANS, skulle ha NÅGOT, att
säga till om, i vårt,LILLA, paradis- Leeds United!!
Har någon liten människa, något att bestämma över t.ex. på jobbet??
Vi,fans, är endast, en grupp som hejar, när det går bra, och buar när det låter,
ungefär nu som på forumet,.
Hur många ggr har många trott, att bara vi får en annan ägare så blir det BRA
ALLTING!!
Vi har nu sett det mesta av nya ägare,som alla har misslyckats.
Och hur fortsättningen blir, det kan inga fans bestämma, något om !!
Det är den som äger klubben, som har chansen att skapa något hållbart !!
Att drömma sig till PL är nog långt borta, för Leeds i dagsläget !!
Jag tycker inte det är svårt att utläsa vad någon här på forumet skriver, hur de skriver, eller formulerar sig.
Någon drömägare till en fotbollsklubb, går nog aldrig att hitta. I så fall måste han själv vara bolltokig,men the money, är nog dennes första intresse,som
alla andra pengakå.a ,stinna ,gubbar i större sammanhang.
Leeds United sportcarl
2015-11-29 00:07
lufc 00:01 inte likgiltighet utan hopp, tror på återkomst och vem vet inför 2019 kanske det satsas hårdare än någonsin, skulle vara som en sagobok med ettt lyckligt slut, sedan kanske jag bredde på lite med leedsmiljardär
Leeds United sportcarl
2015-11-29 00:03
lufc4forever23:57 du är för snäll mot Krasner, försäljningen av ER och TA var historiskt misstag, med facit kanske det varit bättre gått i konkurs i detta läge, men som sagt historia nu och inget man kan göra något åt
Leeds United lufc4ever
2015-11-29 00:01
@sportcarl:

Det måste vara enormt skönt att vara likgiltig i allt detta.
Leeds United lufc4ever
2015-11-28 23:57
Jag skulle vilja säga att allt är väldigt enkelt egentligen och har man varit med sedan det börja så vet man : Ridsdale är roten till skiten. Han ville väl men gambla helt fel. Hade det varit poker hade man kunnat säga att han gick all-in med 7-2 offsuit mot ESS/ESS. Krasner och Professor McKenzie måste ha haft självmordsbegär som gav sig in i lejonets kula efter detta. Det jag kommer ihåg är att dom försökte rätta ut nåt som inte gick. Inte med de resurserna dom hade iaf. Bates ser sin chans och lurar sig till den. Kniven satte Ridsdale men Bates vred om den. Han försökte verkligen ta dö på klubben. Men inte utan att först suga allt blod ur kroppen först. När han var klar lätt han bytet ligga och självdö. Han hittar idioterna i GFH. GFH, ja vad säger man ? Dom hade syrgasutrustning men inte mer. Bates byte dör inte men ur koman kommer det aldrig. När dom väl inser detta så hittar dom galningen Massimo. Jag tror på fullt allvar att Massimo vill väl. Men han är så otroligt fel på alla punkter. Han må älska fotboll. Han må ha hyfsat mycket pengar. Han må ha hållt Cagliari flyttande. Men han är inte och kommer aldrig vara rätt för Leeds United. Att efter de senaste 18 månaders cirkus ens försöka hitta ljusglimtar i vad han har gjort är för mej enbart att stoppa huvudet i sanden. Det snackas om att man ska inte titta bakåt. Ok vi struntar i tidigare ägare och vad dom ställt till med. Då är min enkla fråga, har det blivit bättre med Massimo ? Eller det är fel att inte ge honom mer tid ? 18 månader är för kort tid ? 6 tränare under den tiden är för lite för att kunna bedöma ? Hur jävla länge ska vi bara svälja ???????
Leeds United sportcarl
2015-11-28 23:40
lufc4ever23:33, jag har ingen spåkula så jag kan se in i framtiden och se vad det innebär,kan ju vara med ägare att de är likt meloner(för att härma någon annans citat) och man vet inte innan vad det kommer sluta,men vi säger väl 2019 då och lämpligt med 100årsjubileum och PLavancemang och en yorkshiremiljardär har tagit över och allt är frid och fröjd, då slipper du svälja skiten och kan spotta ut
Leeds United lufc4ever
2015-11-28 23:33
@sportcarl:

Nog inte många som säger emot eftersom det du beskriver är ren och skär fakta. Men detta är bara svar på en del av mina frågor.

När är det nog ? När ska vi sluta svälja skiten ?
Leeds United sportcarl
2015-11-28 23:27
LInus M 23:17 kan inte fatta att du fick det till att jag skrev bates saved the club, jag skrev ordagrant i mitt inlägg 23:08 att han tog över en championshipklubb och lämnade oss i championship när han sålde vidare, däremot vill jag inte påstå att han ensam förstörde klubben för den var förstörd när han tog över, inga tillgångar bara skulder Elland Road Thorpe arch sålda osv ,men så får man inte skriva på detta forum för då vänder folk det till att man älskar bates och att jag försvarar misstag han gjort, det gör jag definitivt inte men beskyller honom inte allena ha förstört denna klubben
Leeds United sportcarl
2015-11-28 23:19
lufcforever 23:07, varför vi är där vi är? klubben totalförstördes för över 10år sedan både ekonomiskt och sportsligt, vi har inte återhämtat oss än efter minst 4 ägare sedan dess, så enkelt är det, kanhända har inte ägare,tränare och spelare kunnat leverera vad man önskat, har gjorts många misstag i olika led och beror inte på en person detta men huvudorsaken är totalförstörd ekonomi med utförsäljning av spelare, Elland Road Thorpe Arch med mera som vi lider fortfarande av, men det är bara min mening andra kan säkert hitta andra orsaker
Leeds United Linus.M
2015-11-28 23:17
Sportcarl//

Hahah, förlåt... Men du kör den klassiska "Bates saved this club!". Trodde inte att det fanns några kvar efter all bevis som kommit upp om vad Bates gjorde med klubben.
Leeds United lufc4ever
2015-11-28 23:07
@sportcarl:

Så vad är din åsikt ? Varför är vi där vi är idag ?

Och det du inte skriker efter men om du skulle skrika är exakt vad vi alla önskar. Det du talar om är drömägaren. Om jag tolkar dej rätt (vilket är otroligt svårt iom sättet du skriver på) är att det är inte lönt att gapa och skrika utan bara sitta och vänta tills drömmen kommer. Om den kommer.

Som du själv är inne på. 10-15år i ökenvandring. Hur länge ska vi knipa käft ? Hur länge ska vi sitta fint,vänta och bara se på ? När är det befogat att säga nog är nog i din värld ? När ska man skrika efter ny ägare ?
Leeds United sportcarl
2015-11-28 23:02
Linus M 22:51, Bates tog över klubben i championship och lämnade den i championship, du får väl berätta hur klubben såg ut när han tog över? tex skulder och tillgångar så man får lite perspektiv, eller tala om hur klubben såg ut när cellino tog över för de som inte kan sin historia, för de är väl de 2 du anser förstört klubben, låt mig säga diplomatiskt att de är inte ensamma om att ha gjort ett dåligt jobb, finns kanske de som gjort ännu sämre jobb, sedan undra jag ju till mans hur bates kom in i bilden när jag frågade dig om övriga spelares löner och kontrakt, bates är för mig ett passerat kapitel och jag är inte intresserad av att lovsjunga honom,
Leeds United Linus.M
2015-11-28 22:51
Sportcarl//

Som sagt. Jag kan inte diskutera med någon som inte ens ser vad Bates gjorde med klubben, jag orkar inte ens försöka.

Vi får se vad som händer. Jag tror iallafall inte vi kommer komma någonstans överhuvudtaget sålänge Cellino är i klubben.
Annons: