/england/leeds/forum/854.aspx/england/leeds/forum/854.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United terry cooper
2015-10-20 14:42
Thom //

Visst klubben o spelartruppen är betydligt bättre än för 1 o 1/2 år sedan.
Och det tror jag den hade varit med en annan ägare än Cellino åxå.
Jag tror ägarfrågan hade löst utan Cellino. På något vis.
GFH hade fått krupit till korset o rädda det som räddas kan.
Och vem som än fått tagit över hade fått ta tag i samma saker som Cellino gjort.
Om det blivit bättre vet man inte.
Ekonomin hade väl varit den samma som den är just nu. Annars hade det ju inte funkat.
Spelartruppen ?? Tja kan ha varit bättre kan ha varit sämre. Vem vet.
Leeds United stonefree
2015-10-20 14:33
Jag hoppas på följande laguppställning i morgon

Horton
Byram Cooper Bellusci Taylor
Botaka Murphy Mowatt Buckley
Wood Antenucci

Sedan hoppas vi håller fasst vid det i ett antal matcher framöver.
Leeds United Linus.M
2015-10-20 14:31
RedBull har cirkulerat kring klubben i flera månader.
Leeds United lufc4ever
2015-10-20 14:30
Thom //

Det finns såklart inga listor och nästan inga löpsedlar med folk som skrikit ut till allmänheten " JAG VILL KÖPA LEEDS UNITED !! "
Det funkar liksom inte så. Affärer som dessa sköts i styrelserum och stängda dörrar.

Det är upp till dej om du enbart vill förlita dej på hard facts. Själv väljer jag att spekulera och läsa mellan raderna. Vem har mest rätt ? Inget jag bryr mej om.Det har aldrig handlat om det.
Jag bryr mej bara om att Leeds United ska hitta rätt igen och just nu anser jag inte att Massimo Cellino är rätt för oss. För varje bra sak gör han en dålig. Det tar oss ingenstans. Iaf inte framåt.
Leeds United Linus.M
2015-10-20 14:29
Nu när Cellino är bannad så kanske Byram får spelas igen.

Silvestri
Byram, Bamba, Wootton, Berardi
Botaks, Cook, Mowatt, Dallas
Wood, Antenucci
Leeds United Linus.M
2015-10-20 14:25
Liam Cooper åker med till Fulham! YES!!!
Leeds United Linus.M
2015-10-20 14:24
Phil Hay ?@PhilHayYEP 2 minför 2 minuter sedan Visa översättning
Evans: "You start to realise how frightening it is. I thought we'd take 1,000 to Fulham. It's 4,000. It's incredible."

Två veckor till så har även Massimo, den fantastiska med de ekonomiska musklerna, förstört även detta.
Leeds United Linus.M
2015-10-20 14:17
Thom//

Cellino förlorade sin förra överklagan, han kommer förmodligen förlora denna med. I januari har han en ny rättegång som handlar om samma sak som Nelie och Range Rovern, vilket betyder att han med all säkerhet kommer åka fast då med. Vilket betyder att han kommer vara bannad tills januari 2017.

Var det inte ett jäkla liv på dig för att jag trodde/sa att han skulle bli bannad igen? Jag hade inga bevis osv osv. Här sitter vi nu, med en ägare som sparkar tränare igen och som återigen skapar kaos i klubben tack vare sina skatteproblem.
Leeds United lufc4ever
2015-10-20 14:16
Thom //

Snackar inte om matcherna längre ? Hur menar du då ? Tyckte själv att vi snackade skapligt mycket om den och efter den senaste. Flera stycken hade åsikter i och kring i lördags. Är det att vi inte diskuterar matchen fram tills nästa match som är felet ?

Att världen rasar när motståndarna gör mål känns bara naturligt. Så reagerar de flesta supportrar skulle jag påstå. Inte bara här.
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2015-10-20 14:10
Men kan inte jag få se en lista på intressenter till att köpa Leeds? Hade gärna velat se den så jag kan jämföra förmögenheter, erfarenhet, ambitioner osv mellan Cellino och dessa herrar. Ge mig en lista och länkar till artiklar om dom. För det borde väl finnas. Det har ju gått många år menar jag.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-10-20 14:07
Sen vet jag inte vad som förändrats nu heller. Fortfarande är det ju ingenting som visar att Cellino vill sälja. Han har överklagat och går det inte igenom så får vi väl bara se honom på semesterbilder från Miami ett par månader tills han är tillbaka igen. Enligt en del här inne vore väl det bra då laget vinner matcher när inte Cellino är i staden, vilket för mig är helt sick. Hur en ägare kan påverka ett lag att förlora menar jag. Han som betalar spelarnas löner är indirekt skyldig till att laget förlorar. Såna spelare vill inte jag ha i min klubb.
2015-10-20 14:02
Linus// Så jag lever i en bubbla för att jag säger att ingen har kommit in och visat ekonomiska muskler till att köpa klubben under nästan 10 år utom Cellino? Ja så kan man ju se det också.. Jag lever inte varje dag som om någon riddare med vit rustning ska komma in och köpa klubben, spendera en miljard på nya spelare, köpa arenan och träningsanläggningen och göra oss till en storklubb på 2 år. Jag har hört alldeles för många rykten de senaste åren att jag inte tror ett skit på det längre. Jag försöker leva i nuet och koncentrerar mig först och främst på nästa match och att vi ska ta 3 poäng. Jag tycker laget är bra, jag anser att vi borde ligga högre med detta laget och jag hoppas det vänder. Vi snackar ju knappt om matcherna längre. Så fort det andra laget gör ett mål är det som att världen rasar samman här inne. Om dagen kommer då Cellino säljer så kommer jag försöka stötta de nya ägarna som jag stöttat Cellino tills den dagen de tydligt visar att de inte vill det bästa för Leeds likt Bates gjord men jag tänker inte lägga all min energi på förhoppningar, drömmar, tur eller otur.
Leeds United Linus.M
2015-10-20 13:59
Tillägg på det lufc4ever skrev.

GFH ville sälja direkt efter att de köpt klubben, dvs att "flippa" klubben. De lyckades dock inte med det och då fick de lite räkningar som de inte var beredda på i x antal månader. Vilket de sket i som vi alla vet.
Leeds United lufc4ever
2015-10-20 13:54
Rika människor blir i regel rika för att dom gör rätt affärer. Bara för att man har pengar och vill köpa så innebär det inte att det per automatik blir av. Den säljande sidan kan inte ändra spelplanen hela tiden eller begära vansinniga summor för då kommer köparen backa. Hur mycket han än vill köpa. Känslor är något de riktigt tunga gubbarna är bra på att lämna utanför en affär.

Det fanns andra än Massimo som ville köpa när GFH satte upp till salu skylten. Med största sannolikhet så var GFH själva ute och fiskad efter köpare. Dom satt säkerligen inte bara upp en skylt och satt sen och vänta. Dom var desperata att sälja. Dom är ett riskkapitalbolag som hade tagit helt fel beslut. Sälja fort är liksom deras grej.

In kommer X antal intressenter. En av dessa är Massimo. Han fastnar i nätet för han är villig att rädda GFH´s investering genom att gå med på utebliven Due Diligence bl.a.
Övriga intressenter, iaf en av dem rapporteras villiga att matcha Massimos bud men dom vill göra DD. Detta vill inte GFH utan går på Massimos linje.
Klart som fan det. Som att hitta en köpare på sin bil som har körförbud men showaren struntar i det och tar bilen ändå. Klart man säljer.

Massimo har ordnat upp finanserna sägs det. Men vad innebär det egentligen ? Lån med höga räntor har betalats av och ersatts med nya lån av Massimo ? Det är nog det mest troliga. Dom pengarna kommer han vilja ha tillbaka. Finns det nån som är villig att betala det ? Hur mycket påslag på sina lån har Massimo ?

Bates är en skojare. Han gjorde affärer med GFH som är skojare som i sin tur sen gjorde affärer med nästa skojare. Den stora frågan är kommer den nuvarande skojaren ge sig och hitta ännu en skojare eller finns det någon seriös som är villig att syna skojaren ? Jag hoppas och tror att Adam Pearson har synat och förhoppningsvis hittat ett sätt att lura bort Massimo. Annars är nog risken stor att Massimo tar oss med ner till botten.
Leeds United Linus.M
2015-10-20 13:52
Sen måste du tycka att jag har ett fantastiskt fint namn så många gånger du skriver det... Thom :) Gläder mig.
Leeds United Linus.M
2015-10-20 13:51
Thom//

Du får leva i din bubbla och tro att det inte finns andra som är redo att köpa klubben :)

Förövrigt... Spendera £50-60m??? Vem har gjort det?
2015-10-20 13:28
Sen visst, kollar man över hela vår historia så kan man ju säga att vi haft mycket otur genom åren men jag ser mig ändå turligt och lyckligt lottad att följa Leeds United och inte någon av alla nyrika klubbar. Jag lever med tanken att vi kommer tillbaka en dag. Det handlar aldrig om tur eller otur. Det handlar om realism..
2015-10-20 13:19
Linus// Du är duktig på att prata om tur och otur hela tiden. Vi hade tydligen "otur" att GFH kom in. "Otur" att Cellino kom in också antar jag? "Otur" att vi hade Bates. "Tur" att vi hade Redfearn. Lever man i en verklighet som jag anser att jag gör så har man inte tur och otur i allt som händer i livet utan man bygger sin egen vardag och de beslut man tar handlar inte om tur eller otur. Mig veterligen fick vi in GFH för att de inte fanns någon annan? Är det otur eller säger det något? Att Cellino var den enda som visade ekonomiska muskler visar väl också att det inte direkt kryllar av entusiaster till att spendera runt £50-60m på att köpa en klubb som i stort sett inte äger någonting. Man får ett skal och i det skalet sitter det lite spelare som har ett värde men vi äger ju inte arenan, träningsanläggningen osv. Ska man ta över Leeds och göra den "till sin egen" så krävs det att man är jävligt rik om man både ska investera i laget, köpa arenan, träningsanläggningen osv. Men lyckligtvis finns dessa människor tydligen i överflöd enligt Linus. Det gör mig glad att vi snart är övertagna av milardärer som är Leeds fans. Har väntat på det nu i över 10 år och jag är glad att Linus äntligen hittat dom.
Leeds United Linus.M
2015-10-20 13:17
Förövrigt, vart har vi bevisen på att vi är skuldfria? För att Cellino säger det?

Tillåt mig skratta... Jisses. Mycket möjligt att vi är skuldfria, men att tro det för att Cellino sagt det? Knappast.
Leeds United Linus.M
2015-10-20 13:14
Cellino logiken:

Om du förlorar (Hockaday, MIlanic) så ska du sparkas.
Om det går sådär (Rösler) så ska du sparkas.
Om du vinner (Redfearn) så ska du sparkas.

Det kommer aldrig bli någon långsiktighet med Cellino, och förhoppningsvis slipper vi honom för all framtid nu.

Han har även en liknande rättegång som Nelie och Range Rover fallen i Januari. Blir han skyldig på det med så kommer han vara bannad tills Januari 2017. Då finns det ingen återvändo för honom.
Leeds United Linus.M
2015-10-20 13:11
Cellino gör endel saker som borde vara BASIC för en fotbollsklubb. Att vi hade GFH som ägare ett tag visar väl mest på vilken otur vi fans har. Man kan inte jämföra sig med GFH.

Och det är inte så att Massimo var den enda personen som ville köpa Leeds..... Hur mycket man än vill inbilla sig det.

Spelar förövrigt ingen roll om Cellino värvar in Messi, Ronaldo och Zlatan som vår topptrio. För eftersom han aldrig ger NÅGON tränare en chans så kommer vi aldrig bli bättre. Att ge Rösler till oktober är inte att ge någon en chans.

Fuck off, Cellino.
2015-10-20 12:47
terry// Bara för att jag är en duktig servitör med många års erfarenhet betyder inte det att jag kan sköta en restaurang. Bara för att jag vet hur man säljer mat betyder inte det att jag kan laga den. GFH hade noll erfarenhet av att sköta en klubb innan de tog över Leeds och jag trodde vi alla var rörande överens om att de bokstavligen körde klubben i botten innan Cellino kom in. Det var ju snack om ytterligare en administration bland annat. Men men, detta är i det förgångna. Om Leeds säljs igen är i framtiden. Jag säger det återigen; Leeds är i ett betydligt bättre skick nu än när Cellino kom in och det borde han väl åtminstone få lite cred för? Laget känns bättre, yngre och mer tekniskt. Starten har inte varit vad vi hade hoppats på men kanske var inte Rösler rätt man? Det kan ju vara så enkelt. Hade någon sagt till mig efter förra säsongen att vi hade suttit med Wood, Buckley, Dallas och Botaka som offensiva spjutspetsar tillsammans med spelare som Mowatt, Taylor, Cook och Byram som alla valt att stanna så hade jag tagit det med hull och hår. Att vi sedan också kunnat räkna in Adeyemi, Bamba och Turnbull har ju bara varit en bonus. Nyförvärven under Cellinoa senaste 3-4 månader måste ju räknas som några av de starkaste vi värvat de senaste 8-9 åren? Har jag fel här? Om nu laget på papperet är bättre än vad resultaten visat så hoppas jag Evans kan vända på den negativa trenden. Sen hoppas jag också att Cellinos överklagande går igenom, att han låter fler än 2000 fans åka på bortamatcherna (detta beslut är jag den första att kritisera även om jag förstår irritationen från Cellino så är ju faktum det att fansen blir lidande) och att vi vinner imorgon. 3 poäng imorgon är prio nummer ett. Vi måste börja vinna matcher! Sen, om någon rik miljonär vill köpa Leeds så antar jag att de hade kunnat göra det för flera månader sedan och även kan göra det om Cellinos överklagande träder i kraft. Show us the f****ing money, istället för massa jävla snack.
Leeds United peanan
2015-10-20 12:41
Ja ha då sitter man här igen då funderar va f.. som händer.....igen!
Men vi får väl göra det vi Leedssupporter är bra på, bryta ihop och komma igen:).
Vi måste värva spelare med snabbhet, det är svårt o träna upp snabbhet men det vore väl f.. om inte man skall kunna få spelarna o slå nån passning till varanda när man kan träna på det VARJE dag.....

MOT
2015-10-20 12:34
Thom //

Eftersom Cellino kunde köpa klubben , så var väl den till salu ??
Tror inte att GFH , som det riskkapitalbolag de är , kört klubben i bott o förlorat allt de satsat.
Om inte Cellino köpt klubben , så hade någon annan gjort det.
Leeds United MR Clarke Nr8
2015-10-20 12:30
Jag gillade Uwe Röslers sätt att se o tänka fotboll o många av våra nyförvärv är riktigt bra fotbollsspelare men vi är för svaga i bägge boxarna tittar man på när Brigthon bryter igenom på deras vinst mål tex vad gör Wotton? istället för att vända sidan till o följa med o styra ut så står han som en staty på hälarna (pust) en skolad 16 åring vet det.Wood är ju klart bättre än Morrison men behöver alldeles för många chanser för varje mål o Silvestri kan göra en fin fotparad då o då men han känns liten i luftspelet o inte den trygghet som en backlinje vill ha.Steve Evans spydde man galla över när han var i Roterham men i eget lag så "kanske" man kommer älska honom han verkar ha Vinnarmentalitet o hata att Förlora.
MOT Gubbs
Leeds United Dansken
2015-10-20 12:10
Inte ofta jag skriver här nu men jag ser gärna Red Bull som ägare nu när dom drar sig ur F1. Mer deg och lemonad till Leeds. Får tom heta Red Bull Arena för mer cirkus kan det nog inte bli mer. Tufft att va Leedssupporter men va fan....... MOT
2015-10-20 11:47
terry// Om jag inte minns fel så gick klubben £1m minus i månaden?
Hartey
2015-10-20 11:41
Thom// Det finns alltid köpare om priset är det rätta Finns det få intresserade så går priset ner och finns det många intresserade så går priset upp. Allt hänger på om den nuvarande ägaren måste sälja. Om T.ex Massimo måste sälja får han ta dom buden som kommer och ju lägre priset blir ju mer kan den nya ägaren investera i klubben .
2015-10-20 11:31
Thom //

Var finns bevisen på att det hade gått åt helskotta om inte Cellino köpt klubben ???
2015-10-20 11:21
Ja det är ju solklart att det finns intressenter. Ungefär lika många som de senaste 10-12 åren kanske? Dvs NOLL. Om jag säger att jag vill köpa Leeds gör det då mig till intressent? Ingen har kunnat visa några pengar hittills men vem vet, det kanske ändrat sig nu när Cellino gjort oss skuldfria, köpt rättigheterna till cateringen på Elland Road, investerat miljoner av sina egna pengar på nyförvärv osv. Han är en galning, det har jag aldrig stuckit under stolen med men jag undrar vart vi hadr varit med GFH om han inte kommit in.
Annons: