/england/leeds/forum/853.aspx/england/leeds/forum/853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
The Championship - Leeds United
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Leeds United sportcarl
2016-01-13 21:19
man har väl lärt sig hela tiden att det mesta får man ta med en nypa salt både vad som skrivs och sägs och att kunna lära läsa mellan raderna, jag personligen tror inte på allt ägaren, tränaren, spelarna säger. , och definitivt inte engelska tabloider och inte kommentatorer bloggare som säger de sitter inne med sanningen:)
Leeds United lufc4ever
2016-01-13 21:12
Phil Hay ?@PhilHayYEP 15m15 minutes ago

Ascoli still chasing Mirco Antenucci. Very keen to get a deal done in this window. #lufc
Leeds United sportcarl
2016-01-13 21:07
Thom 20:34, det är väl bara att instämma i allt du skriver, sedan är det bara konstatera att ekonomin styr mycket och man har konkurans från klubbar i samma division som satsar lika hårt och medvetet, och till skillnad från vissa här inne på forumet tycker jag det helt klart har satsats sista året på nya spelare och att vi har lyckats behålla våra bästa spelare med, synd bara att det inte har gett resultat men så är det ibland, men den som säger att det inte har försökts och att det inte finns ambitioner han ljuger,
Leeds United Linus.M
2016-01-13 20:45
Det är fina ord du skriver och väldigt välplacerat och snyggt. Men det stämmer liksom inte överens med verkligheten som Cellino ger oss.

Att säga att våra spelarköp visar på muskler, tanke och strategi? Det visar på att vi är ett fortsatt mittenlag och en klubb som sparkar tränare stup i kvarten.
Leeds United Linus.M
2016-01-13 20:42
Ekonomisk trygghet? Hur vet vi detta?
Spelarköp? Vi ligger på en 15:e plats i ligan, visar det på muskler och tanke?
PL 2017?? Det var PL 2016, sen ändrade han sig. Han kommer säkert nästa år säga PL 2018... Om han är kvar ska sägas.
Han lär sig ju inte av sina misstag... Att ens anställa en Hockaday från början visar bara på hur inkompetent Cellino är som ägare för en klubb.
Bryr sig om klubben?! Hur vet vi att han gör det?
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-13 20:39
Linus//

Ja, jag tycker det finns väldigt mycket som är lugn och harmoni med Cellino.

Vad? Följande:

Ekonomisk trygghet.
Spelarköp som visar på muskler, tanke och strategi.
Kontaktnät.
Planer (PL 2017, som visserligen var 2016 innan och som faktiskt kan förverkligas fortfarande).
Att han lär sig av sina misstag. Tror vi har sett den sista Hockaday i klubben exempelvis.
Att han också verkligen bryr sig om klubben är något ingen annan har visat tidigare.
Hans erfarenhet av att styra klubbar (över 20 år i Cagliari).

Och jag tycker fortfarande inte att en obetald nota för en lyxyacht och en bil i ett annat land, som också är betald, rättfärdigar korrupta FL att ta bort Cellino från ett ägarskap av Leeds United.

Om det nu var det du menade var så hemskt med Cellino alltså...

Att han gjort misstag är jag den första att skriva under på och säkerligen han själv också men hitta någon som inte gör misstag som ny ägare till Leeds United Linus och jag hade blivit imponerad.
Leeds United Linus.M
2016-01-13 20:26
Thom//

Känner du verkligen att det är lugn och harmoni med Cellino i klubben? Det är för mig helt obegripligt hur man kan tycka det efter allt som hänt med honom i klubben.

Är det bara jag som känner så här inne?

Annars håller jag med dig på många saker...
Leeds United ¤Thom Mattsson¤
2016-01-13 20:24
Alla här inne har olika vägar till framgång. Jag känner att jag ligger väldigt nära vissa och väldigt långt ifrån vissa. Somliga håller jag med något, andra det mesta och somliga ingenting. Så är det ju också i verkliga livet så inget som är konstigt med det.

Min väg till framgång är följande och något jag velat och hållit fast vid genom alla mörka år sedan vi åkte ur Premier League.

1) Satsa ungt och eget.

Kommentar:
Vår akademi är vårt hjärta. Genom åren har vi fostrat både landslagsspelare och världsspelare i vår fina akademi. Lokala talanger har på senare tid stått på led för att slå sig fram i a-laget och detta är ett tydligt tecken på en ny storhetstid. Coyle, Byram, Cook, Mowatt, Phillips, Taylor är de som ligger i och omkring vårt a-lag just nu. Underifrån vet vi inte vad som finns mer att hämta men garanterat kommer det dyka upp 1-2 spelare till inom det närmsta året.

2) Om vi tvingas sälja så ska vi sälja dyrt.

Kommentar:
Alla klubbar är säljande klubbar. Så är det bara, om man hård drar det. Cristiano Ronaldo valde att lämna en av världens största klubbar (scums) för att gå till den kanske största klubben i världen - Real Madrid. Men de fick rikligt betalt, och det ska vi också få om klubbar ska komma och roffa åt sig våra bästa spelare men vi ska självklart hålla fast dom med näbbar och klor.

Här har mycket förändrats sedan Cellino kom in och det är numera tydligt att vi faktiskt har en ägare med pengar och filosofi. Kanske är det just tack vare Cellino som spelare som Byram, Cook, Taylor och övriga faktiskt fortfarande är kvar då andra klubbar inte ser Leeds som någon form av farmarklubb längre. Ska de bjuda så får de fasen hysta upp med kosing, annars kan de dra.

3) Utveckla vår scoutingverksamhet.

Kommentar:
Enormt viktigt! Det är här guldkornen till miljonerna finns. Att hitta, utveckla och sedan (om vi tvingas) sälja dyrt till någon klubb gör att både skattkistan fylls på men som också senare kan investeras vidare i klubbens alla led. Scoutingverksamheten ska innefatta hela Storbritannien men även andra delar och kontinenter. Jag tycker det är synd att inte Leeds har någon representant i Sverige exempelvis. Herregud va guldkorn man skulle kunna hitta här och för extremt billiga summor också. Här i landet lagom går ju spelare nästan gratis iväg utomlands för att de "självklart ska få chansen när den dyker upp".

4) Investera i spelartruppen.

Kommentar:
Denna punkt är väl den mest kostsamma antar jag men självklart oerhört viktig. Här går tankarna isär något mellan mig och vissa på bland annat detta forumet men även andra såsom WACCOE där jag är en ständig skribent och debattör. Leeds United kan inte, och SKA inte - behöva köpa spelare för miljontals pund år efter år. Vi ska egentligen inte behöva göra det något år. Vi ska, som den klubb vi är - köpa rätt spelare, varje år och man kan faktiskt hitta rätt spelare för mindre än miljoner pund som folk pratar om (Becchio, Beckford, Delph, Cooper, Berardi, Gradel osv osv). Det handlar inte om att slänga upp miljoner. Fråga Fulham och QPR om det exempelvis. Eller oss själva kanske om man ska gå tillbaka 10-15 år i tiden. Att köpa rätt, investera i spelare som vi kan utveckla och senare - om tvunget - sälja med vinst och återinvestera i truppen är rätt melodi.

Här har det ju också skett en stor skillnad sedan Cellino kom in. Laget är betydligt yngre och mer utvecklingsbart. Vi har börjat investera miljoner pund på spelare som vi faktiskt har en plan för och nu gäller det bara att bygga vidare på detta.

5) Lugn och harmoni i klubben.

Kommentar:
Kanske den absolut viktigaste punkten av alla. Varför? Med all turbulens som rått i denna klubben med allt från administration, ägarbyten, närhet till konkurs, tax havens, rättegångar, spelarförsäljningar som gett peanuts, ålderstigna föredettingar som ersättare, nedflyttningshot, minuspoäng och mycket mer så är det otroligt viktigt för oss att lugna ner oss och se verkligheten som den är. Vi har blivit totalt och 100 % misshandlade - bokstavligen. Och detta måste ju såklart ändras. Fansen måste få se att saker är på väg åt rätt håll. Små steg på senare tid har lett mot något. Vad det är vet vi inte än men vi känns betydligt stabilare idag än för bara ett år sedan. Är det tillräckligt? Ingen vet, men i dagsläget känns läget stabilt och jag tycker det är positivt.

6) En vit tråd genom alla led och genom hela klubben.

Kommentar:
Från a-lagets manager ner till lägsta pojklag ska det inpräntas spelidé, kärlek till färgerna och de yngsta grabbarna ska minst någon timme i veckan få läsa om Norman Hunter, Billy Bremner, Don Revie, Johnny Giles etc etc. De ska få lära sig att Leeds United är en av de största klubbarna i England och ingenting, absolut INGENTING är större än att få springa in på mytomspunna Elland Road inför 35-40,000 skrikande Leeds supportrar. Det ska vara deras dröm, målsättning och uppfostran. Den ska börja i pojklagen och inpräntas till det senaste nyförvärvet. Alla nyförvärv ska inhandlas av en anledning, alla försäljningar ska ske med en tanke bakom och vi ska aldrig behöva vara rädda för att behöva titta oss i backspegeln!

Vi ska bli den mest välskötta klubben i England, det är min dröm.
Leeds United Linus.M
2016-01-13 20:06
Humor
Leeds United Zlatan,z
2016-01-13 19:24
@Norman Hunter:
Jag är evinnerligt trött på alla supportrar som ser sina ägare som nån sorts jultomte som ska komma in med allmosor i vartenda transferfönster! //Hunter Ja,så är det. Är bar å gå över till ett annat pl,lag, om man är miss på Leeds!
Leeds United Svanen75
2016-01-13 18:15
Sheffield W vs Ledds går på viaplay på lördag start 13:25!
Postat via SvenskaFans-appen
Leeds United Leeds så klart!
2016-01-13 17:55
Norman Hunter din gamle påg,

Varför skriver du inte oftare på RS?
Skönt med personer som är utrustade med både erfarenhet och sunt förnuft.
Leeds United Kristoffer
2016-01-13 17:39
Paul Bell lämnade Leeds 2014, men är nu alltså tillbaka. Då var han Director of Commercial Affairs nu är han VD.
Leeds United lufc4ever
2016-01-13 17:35
Det Massimo var bra på i Cagliari var att hitta lite guldkorn för en billig peng. Visst, för varje Ibarbo (kommer inte på nån annan) så blev det också en hel drös skräp. Lite samma sak har det varit hos oss. För varje Berardi så har det också blivit en Sloth, en Cani, en Montenegro m.m m.m. Och den taktiken är väl fine så länge vi behåller en Berardi och vi gör det länge. Än så länge så kan man egentligen inte klaga. Allt som är värt att behälla finns ju kvar. Förutom Byram då. Ja han är kvar men kan vara borta i morgon. Ersätta honom går, men det kommer som mycket annat bli grisen i säcken. Det vi är i stort behov av är ett ordentligt scoutnätverk. Just nu känns det som att vi träffar rätt 1 av 8 eller nåt sånt. Det behöver halveras åtminstone. Tvillingarna som vi fått in räknar jag inte som slipat scoutande. Dom var lokalt och vore rent tjänstefel om klubben inte hade koll på. Nä, vill vi hänga med så måste området en bra bit utanför Yorkshire. Detta får man hoppas det jobbas på i kulisserna. Akademin må vara guld men det går inte att helt lita på att alla grabbar ska komma igenom och bli Taylors.
Leeds United Mikael.F
2016-01-13 17:34
Leeds United ?@LUFC 5 minför 5 minuter sedan
NEWS | #lufc appoint Paul Bell as the club's new Executive Director.
Leeds United Kristoffer
2016-01-13 17:10
Bortamatchen mot Brentford har flyttats till den 26:e januari. Den skulle egentligen har spelats den 30:e, men den fjärde omgången av FA-cupen spelas den helgen.
Leeds United terry cooper
2016-01-13 16:38
Sportcarl // Måste ha med träningarna att göra. Ett ordentligt tränat lag ska inte vara så ojämnt. Tycker det har lyst igenom i flera år. Spelarna kunde vara bättre tränade. Visst har inställningen till vissa matcher kunna ifrågasättas med. Spelsystemen har det ju dribblats med hit o dit men när matchen börjar så är det 11 mot 11.
Leeds United sportcarl
2016-01-13 16:01
köpa in spelare och höja löner kan man ta från den eventuella lilla vinst klubben gör, jag vet inte om jag har för lite krav men jag kräver inte mer årsvis än vad vi gjort det sista året och då har vi hämtat in bamba först i somras, följt av erwin, adeyemi, dallas wood,botaka, bridcutt och carayol, billy sharp är väl den enda vi släppt som jag kommer ihåg, alla spelare är hyfsade efter den ekonomi och budget vi har, vi kan inte räkna med att värva in ordinarie PL-spelare, nu är det upp till spelarna att leverera, sedan är det bara att konstatera att av de spelare vi har är det väldigt väldigt få som har en jämn och hög fin kurva, alla spelarna vill jag nog säga kan vara otroligt bra när de har dagen, men det infaller väldigt väldigt sällan, är endast högst 4-5 spelare i truppen som konstant hög nivå med väldigt få dippar .vill inte gå ut med namn men väldigt många som underpresterat överlag
2016-01-13 15:41
2016-01-13 15:41
@stonefree:

Vill vi uppåt o framåt så kommer lönekostnaderna att stiga.
Det kostar att ersätta spelare åxå. Både i inköp o lön.
Leeds United Norman Hunter
2016-01-13 15:33
@Linus.M:

Den utläggningen tar vi över en öl eller fyra :) Skulle ta mig timtal att skriva ihop mina funderingar i detta ämne.

I grunden handlar det dock om att vara långsiktig samt att bygga en bra grund. Att inte låta misslyckanden och kortsiktiga mål få en att rucka på det man tror på. Samtidigt får man inte vara så fyrkantig att man inte ska kunna göra justeringar i planen. Svammel kanske, men det är 3-minutersversionen...
Leeds United Linus.M
2016-01-13 14:22
Norman//

Hur tror du vi kommer komma upp i PL?
Leeds United lufc4ever
2016-01-13 14:21
@Norman Hunter:

Jag hör vad du skriver och är med på resonemanget. Man kan vända på allt och säga att om satsningen hade lyckats. Om vi hade lyckats kvala in till CL återigen. Så hade förmodligen värdet på spelarna ökat och några av dessa hade förmodligen då blivit sålda. Då hade nog många sett det som en bra "investering" om vi dubblat pengarna på en sån som Wilcox t.ex.

Ridsdale var rätt på det. Man måste våga för att vinna. Problemet vara att ingen höll honom i öronen.
Leeds United lufc4ever
2016-01-13 14:06
Stenfri //

Tro mej. Jag säger inte emot dej :)

Mitt inlägg var bara baserat på en känsla. Lite grann som när Lendl sa att han gick aldrig på linjerna vid sidbyten. Eller Hysén tror jag som alltid spelade i samma kalsonger. Huvudspöken som de flesta av oss korkade människor har.

Jag står alltid upp framför tvn de sista 10 om vi leder t.ex. Funkar alltid !!

Nästan.... ;)
2016-01-13 14:03
@lufc4ever:

Även pubspelare är en kostnad, för vi kan knappast se dem som en investering hur lite de än må kosta. Jag syftar dock på att användandet av ordet "investering" när det gäller fotbollsspelare är aningen skevt. En investering syns som en tillgång i bokslutet och det gör inte fotbollsspelare för de har inget bestående värde. Det var just det som var problemet under Ridsdale att spelarna köptes in och antogs ha ett värde. De belånades till detta värde och när sen inflödet av pengar stannade av kunde vi inte betala ränta på lånen med följden att vi blev tvingade att sälja dem. Det visade sig då att värdet av dessa spelare inte var beständigt oh vi befann oss i en "ond cirkel". Skribenten i bloggen som Linus länkade till förde samma resonemang som Ridsdale antagligen gjorde med sina investerare när han köpte in spelare efter spelare.

Leeds United lufc4ever
2016-01-13 13:59
Sund ekonomi och leka med toppen av elitfotboll går inte ihopa. Vill du dit så måste du gambla eller ha en jävla röta under en säsong.

Just nu håller Boro och Derby på att gambla. Tabellmässig ser det ut att kunna betala sig just nu.

Är det smart ? Nja håller det så blir man geniförklarad. Spricker det så blir man idiotförklarad.

Men fair play då ? Det ska ju göra det lika för alla. Jo, på papper kanske. Men verkligheten är nåt helt annat. Så länge det finns folk som letar kryphål och kan tjäna på det så kommer det alltid finnas orättvisor.
Leeds United stonefree
2016-01-13 13:54
lufc4ever 13:35
jag säger bara att jag 100 gånger utav 100 vill att leeds ska göra mål efter 10-15 sekunder i matcherna.

Det där med att spela en man mer, har jag mig för mig att jag har hållit mig ifrån att ha en åsikt om. det har ju självklart en stor betydelse, vem som blir utvisat i ett lag, när man blir utvisat, om det är en spelare i ett topplag eller bottengäng, vilket motstånd laget som får spela en man mindre möter, det är ju något helt annat. Men självklart skulle jag vilja att Leeds fick spela 11 mot 10 man i varje match om jag kunde få det så, i längden skulle det nog löna sig.
Leeds United lufc4ever
2016-01-13 13:50
Norman //

Sorry men va ?

Så om det bara är en kostnad så borde man sälja av allt man har idag och ta in pubspelare för dom lär inte kosta särskilt mycket ?
Leeds United stonefree
2016-01-13 13:44
Vi säger att du kan få låna mellan £ 350 och £400 mille Linus M att köpa ett lag för, det borde räcka till ett hyfsat lag och ändå har du ingen garanti för att detta lag trots prislappen skulle klara sig igenom nålsögat till PL. Misslyckas man, då står man där med spelare inköpt för mer än £350 mille, vad är spelarna värda då och vart ska pengarna komma ifrån, när man ska börja att betala tillbaks lånet. Det slutar i konkurs alla gånger. Vi har nu varit utanför PL i så många år att det inte längre kan sitta som en tagg i någon, att vi inte är där. Som jag har skrivit för, det finns ju knappt en kotte i Sverige under 15 år som vet vad Leeds är om inte de har en farsa som är Leeds fan. Så världen går inte under om det dröjer ett tag till innan vi är där. Bättre att vi har en sund ekonomi när vi går upp och inga andra lik i garderoben, för då tror jag vi återkommer för att stanna. annars är risken stor att vi klara av 2 säsonger och sedan åker vi ner igen och blir lite som Norwich
2016-01-13 13:43
Linus// En spelare är ingen "investering", det är en kostnad!
Annons: